"Adventtitotuus" on sairaan mielikuvitusken luoma selitys Danielin 70 vuosiviikolle!
Me kristityt olemme kerta kerran jälkeen palstalla tyrmänneet tuon mielenvikaisen teorian.
Mutta nykyajan lainopettajat eivät tahdo tehdä parannusta.
Ei se mitään, sillä me saamme
iankaikkista palkkaa kärsivällisestä oikaisemisestamme! Ja vaikkemme saisikaan, on meillä
se rakkauden velka kansalle, että oikaisemme ja torumme noita väärämielisiä lainopettajia.
(Tällä kertaa ylifariseus_1 kantaa päävastuun eksytyksestä).
" 70 vuosiviikkoa oli säädetty Israelin kansalle ja päättyi vuonna 34 jKr, jolloin Stefanus kivitettiin ja evankeliumia julistettiin pakanoille. " (ylifariseus_1)
Vuosiviikot alkoivat 457 eKr ja päättyivät Stefanuksen kviitykseen, väittävät nämä lakikahelit,
jotka nykyajassakin kivittävät Stefanuksia. Stefanushan kivitettiin lain varjolla siksi, että
hän muiden kristittyjen lailla "hylkäsi Mooseksen lain". Paavali vielä uudestisyntymättömänä
oli valtuutettu valtuuttaja kivitykseen ja virallinen silminnäkijä, tuomion vahvistaja ja todistaja.
Stefanuksen kivityksestä mukamas alkoi myös Israelin hylkääminen. Mutta miksi Herramme
hylkäisi kansansa, joka oli lainopettajien uhri! Ei hyljännyt, vaan sanoi, että valtakunta
siirretään noilta kivittäjiltä ja opettajilta suoraan kansalle. Messiaanisille juutalaisille ja
kaikille kristityille.
Matt. 21:43 "Tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
45 Nämä vertaukset kuultuaan ylipapit ja fariseukset ymmärsivät, että Jeesus puhui heistä.
46 He olisivat halunneet ottaa hänet kiinni mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana. [Matt. 14:5]
70 VUOSIVIIKKOA ON SÄÄDETTY
" 70 vuosiviikkoa oli säädetty Israelin kansalle ja päättyi vuonna 34 jKr, jolloin Stefanus kivitettiin ja evankeliumia julistettiin pakanoille. " (ylifariseus_1 ja Aimo Helminen).
Säädetty ja sädäetty. Mutta mitä sitten tapahtui? Helmsiet tahallaan jättävät lopun jaetta pois.
Pienen pienet piirrot ovat näsä tärkeitä - jättää pois!
Dan. 9:24
-- Seitsemänkymmentä vuosiviikkoa on määrätty kansallesi ja pyhälle kaupungillesi. Sitten jumalattomuus päättyy, synnistä tulee loppu, pahat teot sovitetaan, ikuinen oikeudenmukaisuus saatetaan voimaan, näky ja profetia sinetillä vahvistetaan ja kaikkeinpyhin voidellaan.
Kun siis 70 vuosiviikkoa päättyy, lakkaa jumalattomuus israelilaisissa!
On selvästi kyse
pakanain ajan päättymisestä ja Israelin "armoihin ottamisesta". Josta Paavalikin puhuu.
Lähes kaikkien profeettain viimeisimmät luvut puhuvat tuosta hetkestä.
Hesekiel 40-47 kuvaa Jerusalemin ja temppelin uutta ja pysyvää kunniaa!
Israelin luopumus päättyy - 70 vuosiviikk.
30
256
Vastaukset 30
- luukasasi profetoi
Adventistit tulkitsevat Raamattua lyhyellä tähtäimellä adventtikirkon eduksi mutta pidemmällä tähtäimellä omaksi turmioksi.
Olen siitä iloinen kun Ellen White ei pääse vääränä profeettana Taivaaseen komentelemaan. - hirvas
kannattaa lukea loppuun asti, sillä enkeli Gabrielhan selittää mitä näky tarkoittaa ja nimeää jopa ne valtakunnat, jotka ovat näyssä.
Daniel.8:14-26
14 Ja hän sanoi minulle: "Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua; sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa".
15 Kun minä, Daniel, olin nähnyt tämän näyn ja koetin sitä ymmärtää, niin katso, minun edessäni seisoi miehen muotoinen olento.
16 Ja minä kuulin ihmisen äänen Uulain keskeltä, ja se huusi ja sanoi: "Gabriel, SELITÄ TÄLLE SE NÄKY!"
17 Silloin hän tuli aivan lähelle sitä paikkaa, jossa minä seisoin; ja hänen tullessansa minut valtasi pelko, ja minä lankesin kasvoilleni. Ja hän sanoi minulle: "Tarkkaa, ihmislapsi, sillä näky tarkoittaa LOPUN AIKAA".
18 Ja kun hän puhui minulle, olin minä horroksissa, kasvot maata vasten; mutta hän tarttui minuun ja nosti minut seisomaan.
19 Sitten hän sanoi: "Katso, minä ilmoitan sinulle, mitä on tapahtuva viimeisenä VIHAN AIKANA; sillä lopun aikaa tämä tarkoittaa.
20 Kaksisarvinen oinas, jonka sinä näit, ON: MEEDIAN ja PERSIAN kuninkaat.
21 Ja kauris on JAAVANIN kuningas, ja suuri sarvi, joka sillä oli keskellä otsaa, on ensimmäinen kuningas.
22 Ja että se särkyi ja neljä nousi sen sijalle, se on: NELJÄ VALTAKUNTAA nousee siitä kansasta, ei kuitenkaan niin väkevää kuin hän.
23 Ja heidän valtansa lopulla, kun luopiot ovat täyttäneet syntiensä mitan, nousee kuningas, kasvoilta röyhkeä ja juonissa taitava.
24 Ja väkevä on hänen voimansa, vaikka ei tosin hänen omasta voimastaan, ja ihmeellisen paljon hän saa aikaan hävitystä; ja hän menestyy siinä, mitä hän tekee, ja hän tuottaa turmion väkeville ja pyhien kansalle.
25 Ja hänen oveluutensa tähden onnistuu petos hänen kädessään. Hän hautoo suuria sydämessään, ja keskellä rauhaa hän tuottaa turmion monille. Ruhtinasten ruhtinastakin vastaan hän nousee, mutta ilman ihmiskättä hänet muserretaan.
26 Ja näky illoista ja aamuista, josta oli puhe, on tosi. Mutta sinä lukitse näky, sillä se tarkoittaa kaukaista aikaa."
Kuka siis on tuo, joka hävittää ja tuottaa turmion väkeville ja pyhien kansalle ?
Uskon kuitenkin, ettei meidän tarvitse ruveta päättelemään, sillä Jumalalla on aikataulunsa, joka pitää varmasti paikkansa.
Ilm.9:13-15
13 Ja kuudes enkeli puhalsi pasunaan; niin minä kuulin äänen tulevan kultaisen alttarin neljästä sarvesta, Jumalan edestä,
14 ja se sanoi kuudennelle enkelille, jolla oli pasuna: "Päästä ne neljä enkeliä, jotka ovat sidottuina suuren Eufrat-virran varrella".
15 Silloin päästettiin ne neljä enkeliä, jotka hetkelleen, päivälleen, kuukaudelleen ja vuodelleen olivat valmiina tappamaan kolmannen osan ihmisistä.
Aikataulu on siis täysin valmis.Hei, hirvas! Kiva, että kirjoittelet.
Niin jumalaton mies kuin olenkin, minkäs minä Jumalan tahdolle voin:
Ps. 68:18 (68:19) Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi: niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä.
Ilm.9:13-15
13 Ja kuudes enkeli puhalsi pasunaan; niin minä kuulin äänen tulevan kultaisen alttarin neljästä sarvesta, Jumalan edestä,
14 ja se sanoi kuudennelle enkelille, jolla oli pasuna: "Päästä ne neljä enkeliä, jotka ovat sidottuina suuren Eufrat-virran varrella".
15 Silloin päästettiin ne neljä enkeliä, jotka hetkelleen, päivälleen, kuukaudelleen ja vuodelleen olivat valmiina tappamaan kolmannen osan ihmisistä.
Siinä tarkkaa aikaa kuukaudelleen ja päivälleen. Ja Danielin sinetöimät ajat ja tapahtumat
avautuvat tarkemmin vasta sitä myöden, kun enkelit avaavat sinettejä. Ahaa, tätä se on ...
Kumma etteikö Danielin 2300 iltaa ja aamua voisi olla vuorokausia.
Daniel 8:(14-)17-26, Gabrielin selityksestä (2300 vrk) keskustelua ...
Jae 19: "Viimeisenä vihan aikana". Mutta tänään on vielä armon aika.
Jae 20. Meedia ja Persia siis nosuevat uudelleen "viimeisenä vihan aikana".
Iran ja Irak ovatkin löytämässä toisensa ja Irakista tulee suuri kauppakeskus.
Useimmat USA:n presidentit ovat olleet vapaamuurareita ja siellähän on,
sinisen Raamatun korkeimpien asteiden painosten lopussa, muinaisen Babylonian
ihannointia ja halu jälleenrakentaa se kukoistukseensa, ikuisesti jopa.
Bill Clinton suostui virkavalan tekemään vain vapaamuurarien Raamattua
käsissään pitäen. Tämä kuvaa Jumalan suunnitelmaa Amerikan ja Babylonian
tulevasta tiiviistä yhteistyöstä.
Tässä on tarpeen muistaa, että nimenomaan Eufratin rannoilta vapautetaan ne
lopunajan vihan enkelit, Ilm 16:12-16 ja Ilm 9:14-21. Ns. "kuudes enkeli".
Jae 21. JAAVAN. Monet aivot ovat jämähtäneet Aleksanteri Suureen (Kreikka), eikä
Jumalakaan vaivaudu heitä käännyttämään. Mutta joilla on vielä avoin mieli tässä,
niin on tuiki tärkeää tietää, että Jesajalla on viimeisessä luvussaan tästä eteenpäin tarkka kuvaus aivan viimeisistä vuosista ennen tuhannen vuoden rauhanaikaa ja näkyvää
vanhurskasten herrautta.
Jesaja 66:19-24
19
Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja JAAVANIIN, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani. [1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]
20
He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
21
Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
22
Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23
Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
24
Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
Ne ovat kauhístava varoitus koko ihmissuvulle.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
KREIKKALAISPERÄISESTÄ JAAVANIN HERRUUDESTA ETEENPÄIN
Jae 22. Kreikkalaisuus hajoaa neljään osaan ja heikkenee. Sivumennen sanoen:
EU:n lipussa olevilla tähdillä tahdotaan kuvata kreikkalaisia jumalia.
EU siis on kreikkalaisen vaikutusvallan peruja, kolmen muunkin.
Jae 23. "Luopiot täyttävät syntiensä mitan". Jälkikristillinen Eurooppa ...
Ja pakanain ajat ovat päättymässä, siis viimeisistä vuosista on kyse,
eikä jostain taakse jääneestä Alexanteri Suuren Kreikasta.
Eurooppa on hänen valtakautensa jäänteitä täynnä kylläkin.
EU:sta nousee röyhkeä ja juonitteleva poliittinen johtaja.
Jae 24. Peto se on tai pedon oikea käsi tai se väärä profeetta. Lainavoimalla paljon hävittää ja menestyy varsinkin
"tuottaa turmion väkeville ja pyhien kansalle".
Eiköhän jae 25 kuvaa jo antikristusta?
Dan 8:25
Ja hänen oveluutensa tähden onnistuu petos hänen kädessään. Hän hautoo suuria sydämessään, ja keskellä rauhaa hän tuottaa turmion monille. Ruhtinasten ruhtinastakin vastaan hän nousee, mutta ilman ihmiskättä hänet muserretaan.
Jae 26 korostaa, että tuo akikki tapahtuu 2300 vuorokauden sisällä. Nykyisin helposti
syntyykin valtakuntia ja myös hajoaa. Totta on, ettemem vielä voi tarkoin tietää, mutta
oleellisinta lienee tuo, että Eufrat-virran virralta lopun tapahtumat lähtevät vyörymään.
Monet eksegeetit ovat alkaneet sanoa, ettei antikristus ehkä nousekaan Euroopasta
vaan sieltä Babyloniasta, (Iran-Irak). Yhteistyö joka tapauskessa tulee tiivistymään
Eurooapn ja islamin välillä. Sekä islamin ja USA:n välillä.- tuhat ja yksi
Akeksanteri Suuren jälkeistä historiaa niitä kuninkaita ja valtoja ,joilla oli valtaa juutalaisiin !
Tapahtumat ennättivät toteutua ennen Kristinuskoa ! Jesaja 66:19
Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani.
Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
[1. Moos. 10:2; Mal. 1:11]
"Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo"
- ne 144000 sinetilläö suojeltavaa ovat Jumalan ihme.
Ylöstemapusken jälkeisessä ajassa aivan ilmeisesti.
He saarnaavat rauhanajan koittamista ja tuovat loputkin
israelilaisista kotiin. NIIN VIIMEINEN OSA PYHÄN KANSAN HAJAANNUSTA PÄÄTTYY. Ilmeisesti 3½ vuotta kiertävät maailmalla, kenenkään voimatta estää.
Luonnonvoimat ja vitsauksetkaan eivät heille mitään voi. Vaikka kolmannes ihmisistä ja
luonnosta tuhoutuu. Ihmeestä on kyse. (Ilm 14:6-13).
Dan. 12:7
Ja minä näin pellavavaatteisen miehen seisovan virran vesien yllä ja kohottavan oikean ja vasemman kätensä kohti taivasta, ja minä kuulin hänen vannovan Ikuisesti Elävän kautta: "Totisesti, on kuluva aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa! Kun pyhän kansan hajaannus on lopussa, tulee kaiken tämän loppu." [Dan. 7:25,26; Ilm. 10:5,6]
Jes 66:19-24
19
Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
20
He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
21
Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
22
Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23
Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
24
Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
Tarsis=Mustanmeren tai Välimeren rannikkoseutua
Puut=Afrikka, nyk. Somaia, Etiopia jne.
Luud=Afrikkaa
Mesek="pohjan perillä", nyk. IVY-maat ja pohjoinen
Tuubal=Mustanmeren etelä- ja itäpuoli
Jaavan=Kreikkalaisperäistä kansaa tai vaikutusta
Ja noihin seutuihin Jesaja mainitsee noiden
sanansaattajien menevän - ehkä ovat ne 1440000.- Tosi_uskova
tuhat ja yksi kirjoitti:
Akeksanteri Suuren jälkeistä historiaa niitä kuninkaita ja valtoja ,joilla oli valtaa juutalaisiin !
Tapahtumat ennättivät toteutua ennen Kristinuskoa !Jos saa opettaja, esim tuo AVK, kovan tuomion,
niin kuinka kovan tuomion saakaan opettajaa
pilkkaava!
Jaak. 3:1
Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion. - tuhat ja yksi
Tosi_uskova kirjoitti:
Jos saa opettaja, esim tuo AVK, kovan tuomion,
niin kuinka kovan tuomion saakaan opettajaa
pilkkaava!
Jaak. 3:1
Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.On olemassa Kristityillä 1000 Danielin kirjan eksytysoppia, kaikki toisistaan eroavia oppiriitojen ja uskonsuuntien eroavaisuutta aiheuttavia harhaoppeja Danielin kirjan alkuperäisestä sanomasta ,joka juontaa juurensa tosin jo n, 2000 vuoden takaa !
Esitän vain yhtä tulkintaa Danielin unet Danielin kirjasta ja pidän myös sitä parhaana mahdollisena virheineenkin.
Tärkeää on ymmärtää Dan.9 luvun loppujakeissa olevat aikalaskut oikein ja niitä olenkin esittänyt näillä Suomi 24 sivuilla pian 2 vuotta !Ja hakusanoilla DANIELIN UNET ne löytyvät !
Ja piina on ! 1000 harhaoppia vastaan yksi DANIELIN UNET ! - tuhat ja yksi
AnttiVKantola kirjoitti:
Jesaja 66:19
Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani.
Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
"Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo"
- ne 144000 sinetilläö suojeltavaa ovat Jumalan ihme.
Ylöstemapusken jälkeisessä ajassa aivan ilmeisesti.
He saarnaavat rauhanajan koittamista ja tuovat loputkin
israelilaisista kotiin. NIIN VIIMEINEN OSA PYHÄN KANSAN HAJAANNUSTA PÄÄTTYY. Ilmeisesti 3½ vuotta kiertävät maailmalla, kenenkään voimatta estää.
Luonnonvoimat ja vitsauksetkaan eivät heille mitään voi. Vaikka kolmannes ihmisistä ja
luonnosta tuhoutuu. Ihmeestä on kyse. (Ilm 14:6-13).
Dan. 12:7
Ja minä näin pellavavaatteisen miehen seisovan virran vesien yllä ja kohottavan oikean ja vasemman kätensä kohti taivasta, ja minä kuulin hänen vannovan Ikuisesti Elävän kautta: "Totisesti, on kuluva aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa! Kun pyhän kansan hajaannus on lopussa, tulee kaiken tämän loppu." [Dan. 7:25,26; Ilm. 10:5,6]
Jes 66:19-24
19
Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.
20
21
22
23
24
Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
Tarsis=Mustanmeren tai Välimeren rannikkoseutua
Puut=Afrikka, nyk. Somaia, Etiopia jne.
Luud=Afrikkaa
Mesek="pohjan perillä", nyk. IVY-maat ja pohjoinen
Tuubal=Mustanmeren etelä- ja itäpuoli
Jaavan=Kreikkalaisperäistä kansaa tai vaikutusta
Ja noihin seutuihin Jesaja mainitsee noiden
sanansaattajien menevän - ehkä ovat ne 1440000.Suomi asutti viime sotien jälkeen n, 400 000 Suomen Karjalan pakolaisita !(sekö pikkujuttu ?)
Ja tämä isojuttu ?
Juutalaisia palasi 144 000 Babylonian - ja Assurian pakolaisuudesta ( pitäneekö aasit niinkuin ihmisetkin laskea kahteenkertaan)?
12000 kustakin sukukunnasta ja aikansa kun nuita asioita pyörittelee uskonnoissa ,niistä saattaa tulla vaikka 144 000 Jehovantodistajaa jotka pelestuvat tulevaista Harmagedonista 1975 mennyttä aikaa.
Ota huomioon Raamatun ovat ihmiset kirjoittaneet eri aikakausina juutalaiset tietenkin, silloin asiat tuleekin tutkia kirjojen kirjoittamis järjestyksessä eikä niin kuin Kristityt luulevat viimeiseksi tulleen lisä viisauden ,EI vaan viimeiseksi on kaikista uskonnoista koottu Kristinusko ! - "Kaikista Israelin suk...
tuhat ja yksi kirjoitti:
Suomi asutti viime sotien jälkeen n, 400 000 Suomen Karjalan pakolaisita !(sekö pikkujuttu ?)
Ja tämä isojuttu ?
Juutalaisia palasi 144 000 Babylonian - ja Assurian pakolaisuudesta ( pitäneekö aasit niinkuin ihmisetkin laskea kahteenkertaan)?
12000 kustakin sukukunnasta ja aikansa kun nuita asioita pyörittelee uskonnoissa ,niistä saattaa tulla vaikka 144 000 Jehovantodistajaa jotka pelestuvat tulevaista Harmagedonista 1975 mennyttä aikaa.
Ota huomioon Raamatun ovat ihmiset kirjoittaneet eri aikakausina juutalaiset tietenkin, silloin asiat tuleekin tutkia kirjojen kirjoittamis järjestyksessä eikä niin kuin Kristityt luulevat viimeiseksi tulleen lisä viisauden ,EI vaan viimeiseksi on kaikista uskonnoista koottu Kristinusko !Niin se ei tarkoita vain niitä kahta, Juudaa ja
Israelia - oli välillä valtakunta näet jakautunut -
vaan 12 Jaakobin jälkeläsitä ovat Israel.
Ilm. 5:9
ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
Ilm. 7:4
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
Ilm 7:5-8
5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
Ilm. 7:9
Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
Toivottavasti tuaht ja yski yötäsi pian päättyvät
ja sinusta tulee päivän lapsi! (2,74 vuotta). - Adventistit montaa mieltä
tuhat ja yksi kirjoitti:
On olemassa Kristityillä 1000 Danielin kirjan eksytysoppia, kaikki toisistaan eroavia oppiriitojen ja uskonsuuntien eroavaisuutta aiheuttavia harhaoppeja Danielin kirjan alkuperäisestä sanomasta ,joka juontaa juurensa tosin jo n, 2000 vuoden takaa !
Esitän vain yhtä tulkintaa Danielin unet Danielin kirjasta ja pidän myös sitä parhaana mahdollisena virheineenkin.
Tärkeää on ymmärtää Dan.9 luvun loppujakeissa olevat aikalaskut oikein ja niitä olenkin esittänyt näillä Suomi 24 sivuilla pian 2 vuotta !Ja hakusanoilla DANIELIN UNET ne löytyvät !
Ja piina on ! 1000 harhaoppia vastaan yksi DANIELIN UNET !Kristityt ovat yhtä mieltä jopa siitä, että
Jeesuksen tulemsu on edessäpäin.
Adventistit aprikoivat, millä lailla Jeesus tuli
vuonna 1844, eikä heidän tilkkutäkistään ota
kukaan selkoa.
tuliko päättämään vuosiviikot.
Vai tuliko aloittamaan tutkivat tuomiot.
Vai tuliko vain enkelioppaana.
Vaiko EGW:n kuolleen miehen kautta puhuvana.
Vaiko tuomaan ne sapattisinetit.
Ja pedonmerkit.
Tuliko Miiakelina, Poikana, profeettana vai ... - tuhat ja yksi
"Kaikista Israelin suk... kirjoitti:
Niin se ei tarkoita vain niitä kahta, Juudaa ja
Israelia - oli välillä valtakunta näet jakautunut -
vaan 12 Jaakobin jälkeläsitä ovat Israel.
Ilm. 5:9
ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
Ilm. 7:4
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
Ilm 7:5-8
5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
Ilm. 7:9
Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
Toivottavasti tuaht ja yski yötäsi pian päättyvät
ja sinusta tulee päivän lapsi! (2,74 vuotta).Kaksi oli niitä juutalaisvaltoitakin ,niinkuin Oholipa ja Ohola kuvasi Hesekiel niitä .
- tuhat ja yksi
Adventistit montaa mieltä kirjoitti:
Kristityt ovat yhtä mieltä jopa siitä, että
Jeesuksen tulemsu on edessäpäin.
Adventistit aprikoivat, millä lailla Jeesus tuli
vuonna 1844, eikä heidän tilkkutäkistään ota
kukaan selkoa.
tuliko päättämään vuosiviikot.
Vai tuliko aloittamaan tutkivat tuomiot.
Vai tuliko vain enkelioppaana.
Vaiko EGW:n kuolleen miehen kautta puhuvana.
Vaiko tuomaan ne sapattisinetit.
Ja pedonmerkit.
Tuliko Miiakelina, Poikana, profeettana vai ...Kun ensin tulkitaan Danielin kirjan teksti väärin ja siihen luodaan ainoa oikea oppi , sen jälkeen alkaa opin selittelyt , joiden selitysten loppua ei näy !
- tuhat ja yksi
Dan.9:24. kertoo tavallisista vuosista. ( 70 vuotta )Ja ( tarkoittaa aikaa n,516 eaa.)
Vasta sen jakeen jälkeen siirrytään vuosiviikkoihin!
("Kauniisti kirjaellut Danielin unet !")- Edes usko Raamattua
Juuri AVK todisti, että ei edes Jumala käännä
Aleksanteri Suureen rakastuneiden päätä.
Sinä olet oiva näyte sellaisesta. Voi, voi, voi.
Mitta Raamattu on kristittyjä varten, opastamaan
eteenpäin, eikä taaksepäin! - tuhat ja yksi
Edes usko Raamattua kirjoitti:
Juuri AVK todisti, että ei edes Jumala käännä
Aleksanteri Suureen rakastuneiden päätä.
Sinä olet oiva näyte sellaisesta. Voi, voi, voi.
Mitta Raamattu on kristittyjä varten, opastamaan
eteenpäin, eikä taaksepäin!Miten Danielin kirja tulkitaan 2000 vuotta siitä on tehty aina ja aina vain uudelalisia tulkintoja ja niitä on tuhat erilaista Kristittyjen tulkintaa kaikki erilaisia samasta Danielin kirjasta . Se johtuu siitä ettette tunne Danielin kirjan sanomaa tai tietoisesti sekoitatte sen sanoman ,ettei ihmiset sitä ymmärtäisi !
Minulla on vain yksi tulkinta Danielin unet ja sen esitän vielä uudestaan ! - Aikaa myöden korjaamme ...
tuhat ja yksi kirjoitti:
Miten Danielin kirja tulkitaan 2000 vuotta siitä on tehty aina ja aina vain uudelalisia tulkintoja ja niitä on tuhat erilaista Kristittyjen tulkintaa kaikki erilaisia samasta Danielin kirjasta . Se johtuu siitä ettette tunne Danielin kirjan sanomaa tai tietoisesti sekoitatte sen sanoman ,ettei ihmiset sitä ymmärtäisi !
Minulla on vain yksi tulkinta Danielin unet ja sen esitän vielä uudestaan !Mutta ellenistit ja ateistit eivät kyykene
"uduistumaan mieleltään". Siksi ymmärryksenne
ei lisäänny. Vastahan vuodesta 1948 on voitu
käsittää Israelin asema ennustuksissa.
Harva uskoki ennen näkemsitä. - tuhat ja yksi
Aikaa myöden korjaamme ... kirjoitti:
Mutta ellenistit ja ateistit eivät kyykene
"uduistumaan mieleltään". Siksi ymmärryksenne
ei lisäänny. Vastahan vuodesta 1948 on voitu
käsittää Israelin asema ennustuksissa.
Harva uskoki ennen näkemsitä.On vain lisääntynyt sionismin harha ja Raamatun väärin tulkinnan johdosta monet luulevat Raamatun ennustavan nyky Israelista ,mutta V.T. ei tiedä nyky Israelista mitään eikä siellä ole yhtään ennustusta siitä !
Babylonian pakkisiirtolaisuudesta kylläkin huonosti juutalaisten historiaa tuntevia niillä tulkinnoilla on helppo jymäyttää ! - Sanomatta yhtään mitään
tuhat ja yksi kirjoitti:
On vain lisääntynyt sionismin harha ja Raamatun väärin tulkinnan johdosta monet luulevat Raamatun ennustavan nyky Israelista ,mutta V.T. ei tiedä nyky Israelista mitään eikä siellä ole yhtään ennustusta siitä !
Babylonian pakkisiirtolaisuudesta kylläkin huonosti juutalaisten historiaa tuntevia niillä tulkinnoilla on helppo jymäyttää !Olet avun tarpeessa, rakastavan ja ymmärtäväisen
ystävän puutteessa. Jospa joku Maria-nainen ...
Luuk 10.
37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin".
38 Ja heidän vaeltaessaan hän meni muutamaan kylään. Niin eräs nainen, nimeltä Martta, otti hänet kotiinsa.
39 Ja hänellä oli sisar, Maria niminen, joka asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettansa.
40 Mutta Martta puuhasi monissa palvelustoimissa; ja hän tuli ja sanoi: "Herra, etkö sinä välitä mitään siitä, että sisareni on jättänyt minut yksinäni palvelemaan? Sano siis hänelle, että hän minua auttaisi."
41 Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
42 mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."
Miksi vihaat 60-vuotiasta Israelin kansaa?
Oletkohan rasisti pahemman kerran!
Moni palestiinalainen käy töissä Israelin puolella
ja kiittää siitä Aabrahamin Jumalaa.
Lukisit asiallisia ja puolueettomia raamattu-
kommentaareja, jos et jaksa suoranaisesti
Raamattua vilkaista! Niin sulla ois sanottavaakin. - tuhat ja yksi
Sanomatta yhtään mitään kirjoitti:
Olet avun tarpeessa, rakastavan ja ymmärtäväisen
ystävän puutteessa. Jospa joku Maria-nainen ...
Luuk 10.
37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin".
38 Ja heidän vaeltaessaan hän meni muutamaan kylään. Niin eräs nainen, nimeltä Martta, otti hänet kotiinsa.
39 Ja hänellä oli sisar, Maria niminen, joka asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettansa.
40 Mutta Martta puuhasi monissa palvelustoimissa; ja hän tuli ja sanoi: "Herra, etkö sinä välitä mitään siitä, että sisareni on jättänyt minut yksinäni palvelemaan? Sano siis hänelle, että hän minua auttaisi."
41 Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
42 mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."
Miksi vihaat 60-vuotiasta Israelin kansaa?
Oletkohan rasisti pahemman kerran!
Moni palestiinalainen käy töissä Israelin puolella
ja kiittää siitä Aabrahamin Jumalaa.
Lukisit asiallisia ja puolueettomia raamattu-
kommentaareja, jos et jaksa suoranaisesti
Raamattua vilkaista! Niin sulla ois sanottavaakin.Oikeastaan en ole minkään puutteessa, keskustelen vain omalla tavallani Danielin kirjasta ja vähän kyllä joskus muustakin, mutta uskonnot näen eri tavalla kuin niiden mukaan menneet.
Ja sanoma olkoon vaikka sinulle Danielin kirjassa ei kerrota sanallakaan Jeesus Nasaretilaisesta !
Jos olet toista mieltä laita jakeeet aamuksi jonoon Kiitos ! - meedio7
tuhat ja yksi kirjoitti:
Oikeastaan en ole minkään puutteessa, keskustelen vain omalla tavallani Danielin kirjasta ja vähän kyllä joskus muustakin, mutta uskonnot näen eri tavalla kuin niiden mukaan menneet.
Ja sanoma olkoon vaikka sinulle Danielin kirjassa ei kerrota sanallakaan Jeesus Nasaretilaisesta !
Jos olet toista mieltä laita jakeeet aamuksi jonoon Kiitos !Tutkipa tietokirjoista tai katso sunnuntain
keskusteleva jumalanpalvelus TV1 klo 10 huomenna.
Niin ainakin tiedät, mitä on keskusteleminen.
Päähänpinttymäsi, ettei Danielin kirjassa puhuta
meidän Herrastamme ja Jumalastamme, on aivan outo.
Siellähän esiintyy sekä Herramme, että myös
Israelin kansan sotajoukkojen ylienkeli Mikael.
Ja Jumalan läsnäolo on ilmeinen Danielin kirjan alusta loppuun saakka. Ihan niinkuin Hän antoi Johanneksellekin ilmestykset. Vai eikö se ole läsnöoloa. Ei ainakaan poissaoloa.
Entä tässä:
Daniel 3.
24 Kuningas Nebukadnessar nousi äkkiä pystyyn ja sanoi hämmästyneenä hovimiehilleen: "Eikö tuleen heitetty kolme sidottua miestä?" "Varmasti, kuningas!" hovimiehet vastasivat kuninkaalle.
25 Hän sanoi: "Mutta minä näen nyt neljä miestä kävelemässä vapaina tulen keskellä, eivätkä he ole vahingoittuneet! Ja neljäs näyttää aivan jumalolennolta."
26 Nebukadnessar meni tulisen uunin suulle ja sanoi: "Sadrak, Mesak ja Abed-Nego, korkeimman Jumalan palvelijat! Astukaa ulos ja tulkaa tänne!" Silloin Sadrak, Mesak ja Abed-Nego astuivat ulos tulen keskeltä.
27 Satraapit, käskynhaltijat, maaherrat ja kuninkaan hovimiehet kerääntyivät paikalle katsomaan miehiä ja havaitsivat, että tuli ei ollut pystynyt heihin: heidän partansa ja hiuksensa eivät olleet kärventyneet, heidän vaatteensa eivät olleet lainkaan vahingoittuneet, eikä heistä edes lähtenyt savun hajua. [Jes. 43:2]
Enkeleitä ei pidä nähdä jumalolentoina, sillä
ne ovat "palvelevia henkiolentoja".
Mutta Herramme ja Jumalamme (Tuomas sanoi sen
Jeesus Nasarealaisesta) läsnäolo voidaan nähdäkin.
Imamnuel=Jumala meidän kanssamme
Hpr 1.
13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä? - Danielin kirjassa
tuhat ja yksi kirjoitti:
Oikeastaan en ole minkään puutteessa, keskustelen vain omalla tavallani Danielin kirjasta ja vähän kyllä joskus muustakin, mutta uskonnot näen eri tavalla kuin niiden mukaan menneet.
Jos olet toista mieltä laita jakeeet aamuksi jonoon Kiitos !/// Ja sanoma olkoon vaikka sinulle Danielin kirjassa ei kerrota sanallakaan Jeesus Nasaretilaisesta ! \\\
Jeesus Nasarealainen - "Juutalaisten Kuningas"
(Iesus Nazarenus Rex Iudeorum) Danielin kirjassa
- Daavidin valtaistuimen todellinen valtias
Dan 7.
12 Ja muiltakin pedoilta otettiin valta pois; niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.
13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.
Enkeleillä, henkiolennoilal, ei ole ruumista,
jonka vaatetusta kuvaamalla kuvattaisiin
kaikkivaltiutta ...Mutta Jeesus Nasarealainen
on kaikkivaltias ja kuvataan sellaiseksi.
Dan 10.
5 Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
6 Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina.
Tarkk'ampuja - Veli Herrassa
tuhat ja yksi kirjoitti:
Jos olet toista mieltä laita jakeeet aamuksi jonoon Kiitos !Ei, sanon minä. Mutta Jeesus Nasarealaisessa Jeesus
on ihmisen kaltainen. Siksi häntä sanotaan myös
Ihmisen Pojaksi ja Jumalan Pojaksi.
Daniel 10. luvusta
15 Ja hänen näitä minulle puhuessansa minä käänsin kasvoni maahan päin ja olin ääneti.
16 Ja katso, olento, ihmislasten muotoinen, kosketti minun huuliani; silloin minä avasin suuni ja puhuin ja sanoin edessäni seisovalle: "Herrani, nähdessäni näyn valtasi minut tuska, ja minulta meni kaikki voima.
17 Ja kuinka voi herrani palvelija, tällainen kuin minä, puhutella sellaista, kuin minun herrani on? Sillä siitä asti ei minussa ole voimaa, tuskin enää henkeäkään."
18 Silloin kosketti minua jälleen se ihmisen muotoinen ja vahvisti minua.
19 Ja hän sanoi: "Älä pelkää, sinä otollinen mies, rauha olkoon sinulle. Vahvistu! Vahvistu!" Ja hänen puhuessaan minulle minä vahvistuin ja sanoin: "Puhukoon herrani, sillä sinä olet minua vahvistanut".
Herrassa - tuhat ja yksi
meedio7 kirjoitti:
Tutkipa tietokirjoista tai katso sunnuntain
keskusteleva jumalanpalvelus TV1 klo 10 huomenna.
Niin ainakin tiedät, mitä on keskusteleminen.
Päähänpinttymäsi, ettei Danielin kirjassa puhuta
meidän Herrastamme ja Jumalastamme, on aivan outo.
Siellähän esiintyy sekä Herramme, että myös
Israelin kansan sotajoukkojen ylienkeli Mikael.
Ja Jumalan läsnäolo on ilmeinen Danielin kirjan alusta loppuun saakka. Ihan niinkuin Hän antoi Johanneksellekin ilmestykset. Vai eikö se ole läsnöoloa. Ei ainakaan poissaoloa.
Entä tässä:
Daniel 3.
24 Kuningas Nebukadnessar nousi äkkiä pystyyn ja sanoi hämmästyneenä hovimiehilleen: "Eikö tuleen heitetty kolme sidottua miestä?" "Varmasti, kuningas!" hovimiehet vastasivat kuninkaalle.
25 Hän sanoi: "Mutta minä näen nyt neljä miestä kävelemässä vapaina tulen keskellä, eivätkä he ole vahingoittuneet! Ja neljäs näyttää aivan jumalolennolta."
26 Nebukadnessar meni tulisen uunin suulle ja sanoi: "Sadrak, Mesak ja Abed-Nego, korkeimman Jumalan palvelijat! Astukaa ulos ja tulkaa tänne!" Silloin Sadrak, Mesak ja Abed-Nego astuivat ulos tulen keskeltä.
27 Satraapit, käskynhaltijat, maaherrat ja kuninkaan hovimiehet kerääntyivät paikalle katsomaan miehiä ja havaitsivat, että tuli ei ollut pystynyt heihin: heidän partansa ja hiuksensa eivät olleet kärventyneet, heidän vaatteensa eivät olleet lainkaan vahingoittuneet, eikä heistä edes lähtenyt savun hajua. [Jes. 43:2]
Enkeleitä ei pidä nähdä jumalolentoina, sillä
ne ovat "palvelevia henkiolentoja".
Mutta Herramme ja Jumalamme (Tuomas sanoi sen
Jeesus Nasarealaisesta) läsnäolo voidaan nähdäkin.
Imamnuel=Jumala meidän kanssamme
Hpr 1.
13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?Jos lähtisin selitelemää oppianne seuraten miten minkin asian ymmärrän ,ei siitä mitään tulisi.
Se täytyy selittää ; Danielin unet tulkinnalla ! - tuhat ja yksi
Danielin kirjassa kirjoitti:
/// Ja sanoma olkoon vaikka sinulle Danielin kirjassa ei kerrota sanallakaan Jeesus Nasaretilaisesta ! \\\
Jeesus Nasarealainen - "Juutalaisten Kuningas"
(Iesus Nazarenus Rex Iudeorum) Danielin kirjassa
- Daavidin valtaistuimen todellinen valtias
Dan 7.
12 Ja muiltakin pedoilta otettiin valta pois; niiden elämän pituus oli määrätty aikaa ja hetkeä myöten.
13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.
Enkeleillä, henkiolennoilal, ei ole ruumista,
jonka vaatetusta kuvaamalla kuvattaisiin
kaikkivaltiutta ...Mutta Jeesus Nasarealainen
on kaikkivaltias ja kuvataan sellaiseksi.
Dan 10.
5 Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
6 Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina.
Tarkk'ampujaDanielin kirjan 7 luvun alkuosa on unta tai näkyä !
Ja saman luvun loppuosassa se selostetaan , jos et sitä selostusta ymmärrä kerron sen sinulle !
Ja samoin Dan.10. on unta tai näkyä!
Dan. 11. luku on juutalaisten jo elettyä historiaa, jos et sitä tiedä koitan jae jakeelta selostaa sen sinulle ! - tuhat ja yksi
Veli Herrassa kirjoitti:
Ei, sanon minä. Mutta Jeesus Nasarealaisessa Jeesus
on ihmisen kaltainen. Siksi häntä sanotaan myös
Ihmisen Pojaksi ja Jumalan Pojaksi.
Daniel 10. luvusta
15 Ja hänen näitä minulle puhuessansa minä käänsin kasvoni maahan päin ja olin ääneti.
16 Ja katso, olento, ihmislasten muotoinen, kosketti minun huuliani; silloin minä avasin suuni ja puhuin ja sanoin edessäni seisovalle: "Herrani, nähdessäni näyn valtasi minut tuska, ja minulta meni kaikki voima.
17 Ja kuinka voi herrani palvelija, tällainen kuin minä, puhutella sellaista, kuin minun herrani on? Sillä siitä asti ei minussa ole voimaa, tuskin enää henkeäkään."
18 Silloin kosketti minua jälleen se ihmisen muotoinen ja vahvisti minua.
19 Ja hän sanoi: "Älä pelkää, sinä otollinen mies, rauha olkoon sinulle. Vahvistu! Vahvistu!" Ja hänen puhuessaan minulle minä vahvistuin ja sanoin: "Puhukoon herrani, sillä sinä olet minua vahvistanut".
HerrassaUnessa näyssä on se "Ihmisen Poika" "Näöltään kuin Ihminen" kuvattu ei Danielin kirjan unen selityksessä!
Ja eri käännöksissä sanonta vaihtelee !
Siis EI Jeesus Nasaretilaiseen mielestäni sekään kohta viittaa .
Ei kannattaisi täyttä humiokykyä kiinnittää epäoleelliseen uneen vaan , sen selitykseen joka löytyy tuosta unesta luvusta Dan.11.
- tuhat ja yksi
Kats Dan.9:24.
Kun Salomonin temppelin tuhosta(n, 586 eaa.) oli kulunut 70 vuotta ja juutalaiset olivat rakentaneet Serubbabelin temppelin (n, 516 eaa.)
Jumalattomuuden katsottiin päättyneen ,kun he ottivat käyttään Mooseksenlain ja uhrirituaalit Babylonian pakkosiirtolaisuuden jälkeen Jerusalemissa ns, Serubbabelin temppelissä.
Pahateot oli sovitettu , näky ja profetia sinetillä vahvistettu ( Niitä ei enää voitu muuttaa ! Ne koskivat juuri tuota tapahtumaa,kertoo Danielin kirja.)
Sakarja ja Haggai olivat niitä profeettoja ja näky ja profetiat olivat vanhempaa perua jotka katsottiin tuossa Serubbabelin temppelin vihkijäisissä täyttyneen.
Lue vaikka Hesekielin Oholipa Ja Ohola ne kertovat Israelin ja Juudan juutalaisvaltioista !
Huomaat jonkun meitä naruttavan !- tuhat ja yksi
Dan.9:24. Tulisi kääntää 70 vuotta !
Ei vuosiviikkoja ( Sillä silloin menee laskuissa vikaan )
Laskuna; 586 eaa.-516= 70 vuotta!
586 eaa.-70 vuotta = 516 eaa.
- uskoisi?
Tärkeä seikka Danielin kirjan historiallisen ymmärtämisen kannalta on huomata, että juutalaisuudessa ei ole olemassa minkäänlaista 360 päivän pituista "profeetallista vuotta", vaan ainoastaan 365 päivän aurinkovuosi ja 354 päivän kuuvuosi, joiden välinen ero korjattiin babylonialaisilta saadulla laskentamenetelmällä lisäämällä tarpeen vaatiessa vuoteen 13. kuukausi. Kyseinen käsitys "profeetallisesta vuodesta" on perusteettomasti omaksuttu myöhemmin sen takia, että Danielin vuosiviikot saataisiin jollain tavalla sovellettua Jeesuksen elinaikaan ja toimintaan. Perusteluna olettamukselle on käytetty Ilmestyskirjan mainitsemia 1260 päivää (11:3, 12:6, vrt. Dan. 12:11,12), jotka vastaavat Ilmestyskirjassa 42 kuukautta (11:2, 13:5) ja 3,5 vuotta (12:14, vrt. Dan. 7:25, 9:27, 12:7), jotka saadaan viittaamaan vuosiin kun vuoden kuukaudet on pyöristetty 30 päiväisiksi eli lopputulos on 360 päivää pitkä vuosi. Mutta UT:n kirjoittajat eivät koskaan tee tuonkaltaista tulkintaa eivätkä sovella Danielin 70 vuosiviikkoa Jeesuksen elämään.
Jokainen itseään sivistänyt ja jumalallisesta
luonteesta osalliseksi tullut uskoo minua, kun
viittaat selviin sanankohtiin opetuksessani.
Ei heidän sitten enää minua tarvitsekaan uskoa,
vaan Jumalaa.
Luuk 1:1-4
1 Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista,
2 sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat omin silmin ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita,
3 niin olen minäkin, tarkkaan tutkittuani alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,
4 että oppisit tuntemaan, kuinka varmat ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu.
Kun uskot raamatullisen sanan, puhdistut.
Se on sitä, että Jeesus pesee jalkasi, etkä
tarvitse, että koko ruumiisi taas pestäisiin.
"Joka on kylpenyt ..." - siis uudestisyntynyt.
Joh. 15:3
Te olette jo puhtaat sen sanan tähden,
jonka minä olen teille puhunut.
Mutta sinun sepustuskesi Danielin kirjan suhteen
on silkkaa mielikuvituksen tuotetta. Historia ei
ole sitä varten, että mielivaltaisesti sitä
raiskattaisiin omien opillisten himojen hyväksi.
- meedio7
Jumalan ihana kaupunki - - Jesaja 62.
1 Siionin tähden minun on puhuttava, Jerusalemin takia en voi vaieta, ennen kuin oikeus nousee siellä kuin aurinko ja pelastus kuin leimuava soihtu, [Jes. 46:13]
2 ennen kuin kansat näkevät sinun vanhurskautesi ja kuninkaat sinun kirkkautesi. Sinä saat uuden nimen, jonka Herra itse lausuu julki, [Jes. 56:5 ]
3 ja sinä olet oleva kaunis kruunu Herran kädessä, kuninkaallinen seppele Jumalan huomassa.
4 Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen. [Jes. 54:6, 60:15]
5 Niin kuin nuorukainen ottaa neidon vaimokseen, niin sinun lapsesi ottavat sinut omakseen, niin kuin sulhanen iloitsee morsiamestaan, niin sinun Jumalasi iloitsee sinusta. [Sef. 3:17; Ilm. 21:2]
6 Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita. Hetkeksikään he eivät saa herpaantua, eivät päivällä eivätkä yöllä. -- Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa!
7 Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle! [Jes. 61:11; Luuk. 18:1]
8 Oikean kätensä, vahvan käsivartensa kautta Herra on vannonut: -- Sinun viljaasi minä en enää anna vihollistesi ruoaksi, eivätkä muukalaiset enää juo sinun viiniäsi, josta sinä olet vaivan nähnyt, [62:8,9: Jes. 65:21,22; Aam. 9:14]
9 vaan ne, jotka viljan korjaavat, sen myös syövät ylistäen Herraa, ja ne, jotka kokoavat rypäleet, ne myös juovat viinin minun pyhäkköni esipihoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän46892Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll14763Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl488761- 45672
- 41624
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30576- 32543
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37520Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE164503- 44470