Risat tuotteet

Eickaman

Esitän kyselyn aiheesta:Oletko sinä usein ostanut p*sk*na olevan tuotteen uutena??

Omia esimerkkejä: Ostin uuden auton vuonna 1999, siis tehtaalta tilasin, se oli alusta asti aivan täysi susi, jouduin korjauttamaan muutaman viikon välein sitä merkkihuollossa, tosin kaikki kustannukset meni takuun piikkiin, mutta 1,5 vuoden jälkeen oli pakko vaihtaa auto pois, en enää jaksanut ramppaa huollossa jatkuvasti.

Ostin uuden tietokoneen komponentteina liikkeestä, maksoi ilman oheislaitteita 1100e, emolevy oli valmiiksi rikki, en saanut kertaakaan edes käyntiin koko vehjettä. Takuu korvasi uuden toimivan levyn. -Meni pari kuukautta, virtalähde poksahti, lähetin takuuseen, uusi tuli, mutta näytönohjain leipoi kiinni välittömästi. Takuuseen taas. Nyt on toiminut jo vuoden kohta.
Ostettiin firmalle navigaattori, uusi tietysti, hintaa oli 600e, toimi 5-6 kertaa. Takuuseen.
Ostettiin firmalle 250e:n ladattava taskulamppu autoon, laturi toimi ainakin pari kolme kk, nyt lataa, ei lataa, yleensä ei lataa.
Ostin uuden minitaskulampun, LED-toimisen, 30e, toimi alle viikon, takuuseen, nykyinen toiminut moitteetta 1,5-2 vuotta.
Ostin uuden VHS-DVD soittimen, hinta 185e, ei lukenut kertaakaan yhtäkään levyä, ei edes cd:itä, oli valmiiksi sekin p*sk*na, otin rahat takaisin ja ostin uuden samanlaisen eri liikkeestä tosin, hyvin on toiminut jo pari viikkoa.
Ostin uuden puhelimen, hinta 450e, akku toiminut pari kuukautta, nyt ei virta pysy edes päivääkään.
Ostin miljoonan värin alustavalot autoon, hinta 170e, toimi 3 kuukautta, meni lämpimässä tallissa talven aikana seisonnassa rikki.
Ostin kuvankäsittelyohjelman, koska aloin mainosalan yrittäjäksi, ohjelma saattaa kaatua kesken työskentelyn milloin vain.
Ostin justiinsa makronäppäimistön, ohjelmistoineen, joko ohjelma tai laite "unohtaa" näppäinyhdistelmät joka toinen kerta, eli toimii, ei toimi.
Ostin 300e:n tallentavan digiboxin vuosi sitten, alkanut pätkimään, tänään viimeksi jouduin ottamaan töpselin pois seinästä, kun ei sammunut enää muuten, ei edes etupaneelista.
Plus paljon muuta, esim. vaatteita merkkiliikkeistä, napit ei pysy edes ekaan pesuun asti, takataskusta löytyy paikattuja kohtia jo uutena, 20e:n LED-avaimenperä 15:sta vuoden takuulla toimi kuukauden, uusi auton mp3-cd-soitin muistikorttipaikalla ja USB-portilla varustettuna kadottaa välillä tiedot kappaleesta, joka on soinut, ennenkuin auto on sammutettu, ja aloittaa levyn alusta..jne.jne.jne.jne.jne.jne.
ELI MITÄ V****A MEILLE KAUPATAAN???
Miksi vasta se takuupalautuksena tullut laite toimii????Pitäisköhän alkaa tilaamaan tuotteet siten että pyytää kauppiasta laittamaan pakettiin sen takuupalautustuotteen, ja heittämään hyllyssä olevan niin pitkälle lepikkoon kuin kädestä lähtee??
Joten kysyn vaan, että onko minulla vaan universumin syvimmältä oleva onni, vai onko muilla samoja kokemuksia??

23

5037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaksat ostaa...

kamaa? Niin kauan kun kansa ostaa, niin kauan tuotteita ei kehitetä - kun ne menee muutenkin kaupaksi.

1. käytä hyväksi havaittua tekniikkaa - uutuudet ovat aina raakileita

2. osta "uudet" lelut sitten kun ne ovat vakiinnuttaneet asemansa tuotteina - eli puskaradio ketoo mikä toimii, mikä ei, onko jotain parannettu edelliseen malliin verrattuna

3. sulla on helvetin huono säkä noiden romppeiden kanssa...

Mulla ei uusien, kaupan hyystä ostettujen, tuotteiden kanssa ole hirveästi ollut ongelmia. Vanhaan autoon ostettu lisäjarruvalo kyllä suli hattuhyllylly auringonpaisteessa...

• friendhere

Minulla on myös huonoa tuuria.

Tilasin Soneralta koneen 1.9.08. ja oli kampanjatuote ja 20 euroa kuukaudessa ja 3 vuoden
      maksuaika,No koneesta puuttuu värilliset kuuloke sun muut liitännät, takuu 99 euroa, vähän loiskahti maanantaina vettä koneelle ja takuu loppui siihen, vaikka kone kyllä toimii. Otin kotivakuutuksen keskiviikkona joka korvaa 150 eteenpäin kaiken muun
      paitsi unohdukset. Lähivakuutus on siis hyvä. Voin kuulemma vahingossa tipauttaa silmälasit kädestä lattialle, ja he maksat aina 150 euron jälkeen. Ei kuulemma ongelmia tässä asiassa.

No yritin palauttaa soneran koneeni ja olin kuulemma avannut koneen ja ottanut sen käyttööni,
      kun oli sen käynnistänyt ja omia ohjelmia asentanut. Kaveri olisi lainannut 200 euroa halvemman saman koneen hinnan tai 1oo euroa halvemman huippu vehkeen koneen hinnan. Tietenkään konetta ei voi palauttaa. Ei edes toiminut aluksi. Keksin palauttaa tämän kiintolevyltä alkuasetuksiin, sitten toimi.

Epäonni tulee ylhäältä, siinä missä onnikin.

Ainoastaan harkintakykyä suosittelen.

Mieti isoja hankintoja puoli vuotta, ennenkuin ostat. Nokia, intel, fujitsu on luotettavia merkkejä. Intelistä puhutaan, että se ei käyttäi-
      si täyttä tehoansa, mutta sentään toimii luotettavasti. Ei kannata kokeilla uusia asioita,
      kun vanhatkin toimivat.

Syksyjä!!

• Viisas.....

Ja millonhan Fujitsu ja intelli on muka luotettavia ollu ei mitään takeita..Kyllä AMD hakkaa mennen tullen ja palatessa

• tsiisös.

Vai että nokia on luotettava merkki. Jep, ja Kokoomus ajaa köyhien ihmisten asiaa ja vain jehovat pääsevät taivaaseen.

kyllähän näitä juttuja kuulee, mikä lie sitten totta, Itse olen kyllä todennut, että nokialla, ja luotettavasti toimivalla laitteella ei ole juurikaan mitään yhteistä.

Ja ikinä ei muuten ole AMD:n prosessorin kanssa ollut itelläni ongelmia, Fujitsu-siimenssin läppäreissä sen sijaan ongelmia sitäkin enemmän, mitä tuttavani semmoisia ovat omistaneet.

• friendhere__
        tsiisös. kirjoitti:

Vai että nokia on luotettava merkki. Jep, ja Kokoomus ajaa köyhien ihmisten asiaa ja vain jehovat pääsevät taivaaseen.

kyllähän näitä juttuja kuulee, mikä lie sitten totta, Itse olen kyllä todennut, että nokialla, ja luotettavasti toimivalla laitteella ei ole juurikaan mitään yhteistä.

Ja ikinä ei muuten ole AMD:n prosessorin kanssa ollut itelläni ongelmia, Fujitsu-siimenssin läppäreissä sen sijaan ongelmia sitäkin enemmän, mitä tuttavani semmoisia ovat omistaneet.

Onhan monilla ihmisillä ongelmia koneden kanssa,
        mutta ei liian monimutkaiset laitteet voi toimia,
        kun niiden sisällä oleva tietokone ohjaus ei pysty käsittelemään kaikkia luvattuja toimia,
        kuten on manuaalissa sanottu.

Olen itse havainnut että perustoiminto laitteet,
        kuten fujitsun ja nokian kohdalla, toimivat aina
        moitteetta. Ainoita ongelmia tuntuu olevan kaikilla windowsin ohjelmien ja pelien asennus-
        ten kanssa. Kun asennat yhden ison pelin ja poistat ja eheytät, niin toimii vielä, mutta,
        jos teet sen toisen kerran, niin vähän hidaste-
        lee jo. Jos sattuu tekemään, niin, että ei eheytä
        kiintolevyä ja asentaa pienenkin ohjelman, niin
        kone on valmis uudelleen asennukseen. Siis
        mitä vähemmän asennat,sen paremmin toimii tietokone ja mitä vhemmän tavaraa multimedia puhelimessa on, sen paremmin se toimii. Multimedia puhelimissa on eräs asia, josta ei
        puhuta aina. Sen täytyy olla kerran viikossa yhden yön ajan ilman virtoja tai sen ohjelmistot
        pettävät. Kysyin syytä miksi puhelimeni sekoilee
        ja kun noudatin ohjetta, niin ei sekoile enää.

• mennä....

giganttiin!! Ainut paikka missä ainakin täällä savon suunnalla on "Huolto tiski" heti ensimmäisenä vasenmalla ja AINA on asikkaita jonottamassa! Eikä tuo ihme, ostin lahjaksi parisen vuotta sitten mp3 soittimen ja sain tuotteen joka imi paristot alle sekuntiin. Ainuttakaan kappaletta sillä ei kerrenyt loppuun asti kuunnella. Oli se niin kiva maksaa 120e jostain pirun musiikki soittimesta joka ei edes toimmi sekuntia pidempään. Niin fiksustihan siinä kävi että joulu lahja meni palautuksseen ja ryyppäsin joulu lahjat. Mikäs siinä kun suomalaista on helpppo kusettaa! Luodaan vaa eka lluottamus ja sitten aletaan pissiä silmään pikkuhiljaa niin eetä kukaan ei muka sitä huomaa. Helppoa rahaa sanon minä, mitenhän alallle pääsis-
      T: kyyrpiintynyt maailman mies

• maanantaikappale....

Parin vuoden sisällä uutena jo rikkinäisinä esim. Pölynimuri Volta, digikamera Canon, Monitoimilaitetulostin Hp, Puhelin Nokia, puhelin Samsung, tallentava DVD Philips...

• pepitar

80- luvulla ostimme Pösö-104, uutena. Kotimatkalla irtosi yksi pyörä, onneksi pienessä vauhdissa( autohan oli vasta "sisäänajossa").Aamulla parkkipaikalla huomasimme auton pellillä irronneita "maalipintoja", ja heräsi epäilys, että autoa on maalattu hiljattain. Tutkimme tarkkaan auton, ja epäilymme vahvistui. Soitin autoliikkeeseen, ja sanoin, että ostimme uuden auton, ja tämä auto on jossain vaurioitunut.Johtaja kielsi, mutta sanoin, että vaadimme uuden auton tilalle.Autoliike kieltäytyi jyrkästi vaihtamasta autoa, mutta kun sanoin, että teemme rikosilmoituksen huijauksesta,autoliikkeen johtaja pelästyi, ja suostui uuden auton toimittamiseen.Myöhemmin kuulimme, että auto oli kolhiintunut maahan tuonnin yhteydessä, ja siitä oli saatu vakuutusyhtiöstä korvaus.Eli olen palauttanut ostamani auton liikkeeseen, ja saanut upouuden tilalle.

• hölömöukko

Aikanaan Nousevan auringon maassa tehty auto,työautoksi.Ois oikeestaan pitänyt ostaa 2 jotta toisella ois voinut ajaa kun toinen on rassattavana.On todella kallista makuuttaa työkalua pajalla toimettomana vaikka korjuu oiskin "ilmaista".Ois pitänyt vain uskoa äitiä joka sanoi heti nipponin nähdessään ettei köyhällä olis oikein varaa ostaa kuin tähdellistä.Ja oikeessa oli kun muulle automerkin valitsi.

• Miesvaihtoon

Jos todella nuo kaikki on sattunut kohdallesi (veikkaan että itsellesi pari-kolme kämmiä ja kavereillesi ja tutuillesi loput), niin ei kukaan voi olla niin huono karmainen, että osuu jatkuvasti pelkät huonot tsäkät. Jos noin on, olet syntynyt tosi himmeiden tähtien valossa ja karmasi on niin out, että kannattaisi vaihtaa ilman takuuta koko mies. Siis ihan outoa, vaikka tiedänkin, että niin sanottuja maanantaikappaleita on myynnissä pilvin pimein.

• öhkömönkkö
    • derafhgu

On pojilla paska tsägä. Vaihdoin muijjani nuorempaan 7 vuotta sitten, ei oo narissu kertaakaan. Ostin 6 vuotta sitten 80e maksavan autonromun ja toisen 40ellä. Amiksen sällit purki ja kokos makso 240e. Sittemmin on vaihdettu kytkinlevy ja polttoainetankki. Satatuhatta ajettu ja ei oo välille jättäny. Tietokoneen kasasin ite jätelavalta saduista osista, nolla euroa. Yksi muistikampa on palanut ja käytössä on ollut 4vuotta. Fotoapparaatti on vuosimallia 76 ja kerran korjattu 78 ilmaiseks pikkuvian takia. Pölynimuri kesti 20vuotta, nilfisk. TV makso 148e 4vuotta sitten ja ei oo vikoja ollut. Toisten hylkäämiä dvd ja videoita olen saanut ilmaiseksi ja puhdistuksen jälkeen on toiminu. Puhelin on nokia 3310 ostin silloin kun ne tuli ja muutaman akun olen vaihtanu, ei koskaan alkuperäistä. Mitä tavaroita te ostatte kun mikään ei kestä? Ei kai vaan tekniikanmaailman testivoittajia? Taitaa olla vika ostajassa?

• Kuukello

Mulle käypi jatkuvasti mut mitä narisemaan, tavaran voi aina vaihtaa uuteen jos se menee takuu aikana rikki..sitä vartenhan takuu on ja aina olen saanut uuden tilalle, sitä tää nykypäivä on, Tehdään tuotteita paljon halvalla ja myydään halvalla, niin se on...ei kannata ostaa mitään mikä menee rikki....

• sanoa

On sulla kyllä ollut huono tuuri. Minulla on uutena ostetut tavarat yleensä kyllä toimineet moitteettomasti. Mutta eikö sinustakin ole hyvä, että tuotteilla on yleensä sopivan pitkä takuuaika ja tämän vuoksi ei tarvitse risojen tavaroiden takia kärsiä taloudellisia menetyksiä.. Aina saa uuden tilalle tai vanha korjataan samaan hintaan..

Vaikka tympiihän se varmasti kun käteen osuu hyllyltä vain takuuseen menevät tuotteet...

• -_-_-_-_-_-_-_-_-

"ostin... ostin... ostin..." jumanzuikka teikäläisellä on RAHAA.. ainakin ollu joskus.

• F0ssu

on kaupattu joitakin kertoja viallisia tuotteita uutena. Tällaisia itsellä ainakin aika harvoin on iskenyt pahemmin silmään, mutta on minulla ainakin kerran käutettu matkapuhelin myyty.

Muistakaahan toverit, että tällaisissa tapauksissa aina yhteydenotto kuluttajaneuvojalle ja tätä myötä poliisille, jos ei muuten mitään tule.

Teillä on aina oikeus viallisen tuotteen palautukseen ja siitä aiheutuneet kulut menevät AINA myyjän piikkiin. Eikä tällä ole mitään takuurajoitusta, joka päättyisi jossain kohtaa.

Palautukseen viallisen tuotteen kanssa on oikeus, vaikka vika havaittaisiin vasta vuosien päästä! Esim. jonkin laitteen kokoonpano on vääränlainen.

Mutta HUOM! Tämä ei koske esim. vahinkoja ym. jos tuote menee vaikkapa paskaksi ajan kanssa. Siinä auttaa vain kaupan antama takuu, jos sitä on!

• mersunen

Älä osta halvinta ns. kuluttajamallia vaan se hiukan kalliinpi malli, katos köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

• mutta kerran

ostin risan tuotteen uutena.

• Nakki S

Se on se Murphy, se on se "kustannustehokkuus" jne kaikki soopa millä tavara saadaan nopeesti tehtaalta hyllyyn ja rahat pois.
      Kun tästä se paljon puhuttu taantuma vielä tulee niin kyllä noi tuotteet vähenee myynnistä.
      Siihen asti ei auta ku tutkia tarkkaan mitä tuotteita ostaa. Kyllä se myyjiinki vaikuttaa ku asiakkaat palauttaa tuotteita mitkä tosiaan on ihan susia. Työllistää eikä niistä takuuvaihdoista mitää ylimäärästä saa.
      Harmi vaan että nykyään iso osa tuotteista testataan loppukuluttajilla :/

Koita kestää, kaikesta päätellen nää ei tule ihan heti lopumaan.

• Juu, näin on. Mutta sinällään kumma asia, että olen koittanu ostaa sellasta tavaraa, joita esim. tuttavat on hankkinu, ja jotka on pelannu varsin moitteettomasti. Et en oo kyttäilly mitään testivoittaja tilastoja ollenkaan. Siis jos on hyllyssä kaksi tuotetta, niin oon yleensä ottanu sen pikkasen kalliimman ja tunnetumman merkin, mutta kun ei toimi, niin ei toimi.
        Joku tossa jo ehti miettimään, että onko noi kaikki mulle edes sattunut, niin voin kyllä sanoa, että MIKSI sitten tänne kirjoittasin pitkää litanjaa, ihan vaan huvikseenko, kun ei ole muutakaan tekemistä kuin kusettaa??
        Kyllä nää ihan tosiasioita on, ja veikkaampa, että eivät tähän lopu.
        Se on kyllä ehkäpä totta, että "ennenvanhaan" oli oikeesti laadukkaita tuotteita, jos muistelee nuoruutta, niin eihän sillon saanut mitään rikki, vaikka ois halunnukkin..
        Jeps.

• olen ostanut

Sain vaappuvan, natisevan ja kuulemma ruostuvan kapistuksen.... :( Toivon, että maahantuoja tulee vastaan.

• Sattuu ja tapahtuu

Tunnut olevan samanlainen kuin eräs kaverini. On aivan sama mitä hän ostaa niin se tavara on varmasti rikki tai menee heti risaksi. Oletko ajatellut miten käsittelet tavaroita? Ensimmäisenä kannattaa lukea käyttöohjeet ja sen jälkeen käyttää tavaroita asiallisesti. Ne ei kestä paiskomista, hakkaamista, nestemäisiä aineita jne. Itse olen ostanut monta tuotetta Kuluttaja-lehden testien perusteella eikä ole tarvinnut katua. Kaikki ovat toimineet todella hyvin ja ovat olleet ilo käyttää.

Toivotaan, että sinunkin kohdallesi osuu joskus kestävä ja hyvin toimiva tavara josta saat iloa pitkäksi aikaa. :)

• Noniin, joo, ei mulla sentään ole sellaista "Midaan" kosketusta, että kaikki mihin kosken, menee p*sk*ksi, vaan ne on jo valmiiksi hajalla.
        En oo koskaan rikkonu esim. puhelinta tms. pudottamalla tai mitään muutakaan, sen verran huolellinen oon aina ollu. Enkä oo vahingossa kaatanu hernekeittoa tietokoneeseen ja ihmetelly miks se hajosi.
        Ja siitä olen ehkä poikkeus, etten ole KOSKAAN vitutuspäissäni rikkonut mitään tahallaan.. :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      114
      10165
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      4970
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2161
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2038
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      26
      1874
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1551
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1382
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      31
      961
    9. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      957
    10. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      932
    Aihe