Onko kenelläkään tietoa mitenkä saisin tämän vuoden kolme viimeistä vuokratuloa laitettua vasta ensi vuoden verotukseen? Voinko käskeä maksaa vuokran eri henkilön tilille josta nostan vuokran itselleni, tai jotenkin muuten saada tumpattua nämä 3kk ensi vuoden verotukseen?
Vuokratulon verotuksen kierto
10
1800
Vastaukset
- putte
Pyydä vuokralaista maksamaan vuokrat vasta ensi vuonna. Kassaperiaatteen mukaan ne verotetaan tilitysvuonna.
Älä sekoita siihen asiaan muita ihmisiä. - olemassa mitään laillista
Verolakeja noudatten et niin voi tehdä.
Jos sumplit vuokralaisten kanssa jotain lainvastaista, käy siinä lopulta todella huonosti. Jos tee veropetoksen, saattavat vuokralaiset jättää vuokransa kokonaan maksamatta, koska et kuitenkaan vie asiaa oikeuteen. - Jepjep123
Okei, no mistäs verottaja tietää koska mun tilille on maksettu ja mitä? Pankkisalaisuutta ne ei saa rikki ja tuskin ne vuokralaisellekkaan soittaa koska oot maksanu.
Jos vaan jätän ilmottamatta loppuvuoden ja vasta ensvuoden alusta alan maksaa veroja? Kyseessä on meinaa kämppä johon on vasta tulossa ensimmäinen vuokralainen.- juuso 3
ettei jokunen verottaja lue näitä viestejä? sitä paitsi, sulta kysellään, missä käytössä asuntosi on ollut, jos asut itse eri osotteessa.
- Sinulta kysymättä!
Verottaja katsoo ensin ja kysyy vasta sitten. Ei sinulla tässä maassa mitään pankkisalaisuutta ole, ainakaan verottajan suhteen.
- Jepjep123
juuso 3 kirjoitti:
ettei jokunen verottaja lue näitä viestejä? sitä paitsi, sulta kysellään, missä käytössä asuntosi on ollut, jos asut itse eri osotteessa.
Mitä sitten, ajattelitko että he päivät pitkät postittelee näitä viestejä kollegoilleen jos joku yksittäinen virkamies näitä kattelee? Saati kaivelee ihmisiä kirjotusten takana? Hyvänä vitsinähän tänne voi kirjotella lähes mitä vaan.
- H-uoma
Okei, no mistäs verottaja tietää koska mun tilille on maksettu ja mitä? Pankkisalaisuutta ne ei saa rikki
----------------------------------
voitko tosiaan noin tyhmä olla,
jos verottaja hiemankin epäilee hän saa heti aina yhden-nimetyn henkilön, henkilöiden tiedot.
usein niistä lyötyyn jotain epäselvyyksiä ja joudut itse tuomaan mahdollisesti 5, yli v vuoden takaiset tilitiedot kaikista tileistäsi.
Neuvo;
kerran epäiltynä olet aina epäilty, lähes rehelliset 95 % pääsevät aina sillä kun itse kaavakkeensa täyttävät, heiltä ei kysellä mitään.
JA NEUVO aloittajalle,
SAITKIN sen jo,
pyydä vuokralaisen maksamaan vasta ensivuonna,
muuta vaihtoehtoa ei ole ja kun on niin pienistä kuitenkin kyse,
ei kannata riskeerata paljoa.
MUTTA jos sinulla on opintotikkijuttuja, se on "takautuvaa vuokraa" eikä silloin ole maksuajankohta tärkeä, (arvelen) vaan koska on saaminen syntynyt.
Joten jos on kela, maksa oikeaan aikaan.
ei kannata muutaman satasen vuoksi mahdollisesti kärytä. - H-uomaa
Okei, no mistäs verottaja tietää koska mun tilille on maksettu ja mitä? Pankkisalaisuutta ne ei saa rikki
----------------------------------
voitko tosiaan noin tyhmä olla,
jos verottaja hiemankin epäilee hän saa heti aina yhden-nimetyn henkilön, henkilöiden tiedot.
usein niistä lyötyyn jotain epäselvyyksiä ja joudut itse tuomaan mahdollisesti 5, yli v vuoden takaiset tilitiedot kaikista tileistäsi.
Neuvo;
kerran epäiltynä olet aina epäilty, lähes rehelliset 95 % pääsevät aina sillä kun itse kaavakkeensa täyttävät, heiltä ei kysellä mitään.
JA NEUVO aloittajalle,
SAITKIN sen jo,
pyydä vuokralaisen maksamaan vasta ensivuonna,
muuta vaihtoehtoa ei ole ja kun on niin pienistä kuitenkin kyse,
ei kannata riskeerata paljoa.
MUTTA jos sinulla on opintotikkijuttuja, se on "takautuvaa vuokraa" eikä silloin ole maksuajankohta tärkeä, (arvelen) vaan koska on saaminen syntynyt.
Joten jos on kela, maksa oikeaan aikaan.
ei kannata muutaman satasen vuoksi mahdollisesti kärytä.
LUIN LISÄÄ
eli sinä ajattelet että ei menoja josta vähentää, vuokran summan.
En endi, muta verotoimiston sivulal on ohjeet jossa voi kysyä ja mieti kysymystä hieman ja kysy.
ON JOSSAIN PALAUTE sivu tms, se on oikein tarkoitettu kysymyksilel ja kaikkiin vastataan, asiallisesti.
Löytyi heti Googel, vero palaute
http://www.vero.fi/nc/mainframes.asp?path=feedback/feedback.asp&domain=VERO_MAIN&language=FIN
http://www.vero.fi/nc/mainframes.asp?path=feedback/feedback.asp&domain=VERO_MAIN&language=FIN
- Sitten
saisit tämän vuoden menot vähennykseen, kun ei ole niitä vuokratulojakaan.
- vaikeeta!?
Pyydät vuokran käteisenä, etkä anna vuokralaiselle kuittia! Asia on sillä sipuli, paitsi jos vuokralainen saa asumistukea ja tarttee tositteen vuokranmaksusta - sillon se ei ala sun metkujas.
Ootko laskenut, paljonko tulis veroja maksuun, jos toimit rehellisesti? Jos kyseessä on yhtiömuotoinen asunto, jää sinulle ketkuilemalla verotuksessa vähentämättä kaikki asunnon kulut ko. ajalta.
Suosittelen kokeilemaan verolaskuria vero.fi-osoitteessa, saat laskettua tulo- ja pääomaverosi yhteen ja näät kuin lopulta käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6902718Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,311366Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131274- 1131225
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2471188- 1031042
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?112953Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k105949Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50779- 64761