sain tänään potkut. rehtori kutsui minut luokseen puolen päivän aikaan ja kertoi että häneen oli oltu yhteydessä opetusministeriön kautta. sinne kun oli kuulemma joku kertonut opettajasta, joka kirjoittaa hävyttömyyksiä suomi24-pastan helluntailaisuus -osastolle.
asia oli mennyt tutkintaan ja samalla oli otettu yhteyttä suomi24 -palstaan. tätä kautta oli saatu selville minun ip-osoitteeni ja oli osattu yhdistää se helposti minuun. näin kirjoitusten laatu oli myös joutunut tarkasteluun ja ne oli todettu opettajalla sopimattomaksi.
tämän jälkeen asia olikin edennyt pikavauhtia. opettajarekisterin avulla oli helposti selvitetty missä olen töissä ja samantien oli otettu yhteyttä rehtoriini. hänelle oli kerrottu asiasta ja oli kehoitettu välittömästi irtisanomaan minut.
tässä tilanteessa minut sitten kutsuttiin paikan päälle rehtorin kansliaan ja kerrottiin tehty ratkaisu. tilanne oli vakava, sillä paikan päällä oli tietysti myös koulutoimenjohtaja. yhdessä he ilmoittivat että heillä ei ole muuta ratkaisua kuin irtisanoa minut välittömästi.
asiastahan tavallaan "varoitettiin" tällä palstalla on viime viikolla, jolloin joku kirjoitti että oli ottanut yhteyttä opetusministeriöön asian tiimoilta. tämä "joku" myös tiesi kuinka tulee käymään, sillä hän vihjasi suoraan asiaan.
nyt olen sitten puilla paljailla. ilman työtä ja kohta myös ilman asuntoa, sillä ei minulla ole varaa maksaa asuntolainaani pois. joudun panemaan asunnon myyntiin ja tekemään kai jotain hanttihommia elääkseni.
lopuksi vielä ilmoitan, että tämä on viimeinen kirjoitukseni tälle palstalle. hyvästi.
potkut tuli!
33
1198
Vastaukset
- poikalapsi
Ironia ja satiiri ovat molemmat niin vaikeita lajeja, että kovin moni ei niitä tällä palstalla ymmärrä. Toivotaan nyt, että joku muukin kuin minä saa naurut.
=))
=))
=))- ironiaa.
Mies, joka ymmärtää ironiaa, eikä linttaa ketään kuin lutikkaa nurkkaan, sanoo, että helluntailaiset eivät vihaa homoja. Muistakin se!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000037905772
- peruskoululaisille anneta
potkuja! Varsinkaan ala-asteella.
Hehän jäävät vain luokalle.
Taisit käsittää väärin!- yhteenlasku
Hieno oivallus.
Oppivelvollisuus on suoritettava, vaikka olisi umpi- mikä tahansa.
- puusilimä
ip-osoite ei riitä tunnistamaan ketään. tuo on laiton irtisanominen aivan takuulla.
sitäpaitsi ip-osoitteen urkkiminen ilman poliisia on laitonta myöskin.
nosta ihmeessä kanne.
T: lex puusilima_- puusilimä
minä olen muuten uskonnon opettaja ;)
ja hellarit on pervoja pedofiileja. - hyvä lainaus lue.
puusilimä kirjoitti:
minä olen muuten uskonnon opettaja ;)
ja hellarit on pervoja pedofiileja."Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
Kirjoittanut: --- 16.9.2008 klo 09.13
Löytyi 6 jaetta Raamattu 1992 tekstistä. 4. Moos. 32:14
Nyt te syntisten sikiöt astutte isienne jälkiä ja saatte näin Herran vihan kääntymään vieläkin kiivaammin Israelia vastaan!
Matt. 3:7
Mutta kun Johannes näki, että hänen kasteelleen oli tulossa myös monia fariseuksia* ja saddukeuksia*, hän sanoi heille: "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan? [Fariseukset kuuluivat maallikkoliikkeeseen, jolle olivat tärkeitä puhtaus- ja pyhyyssäädökset. Pappi Sadokin jälkeläisinä saddukeukset olivat korkeimman papiston edustajia, ks. 2. Sam. 8:17.] [Ps. 58:5; Jes. 59:5; Matt. 12:34, 23:33 | Mal. 3:19; 1. Tess. 1:10]
Matt. 12:34
Te käärmeen sikiöt, kuinka teidän puheenne voisi olla hyvää, kun itse olette pahoja! Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu. [Matt. 3:7 | Matt. 15:18; Luuk. 6:45]
Matt. 23:33
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion? [Matt. 3:7 ]
Luuk. 3:7
Kun ihmisiä tuli joukoittain kastettavaksi, Johannes sanoi heille: "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan? [Matt. 3:7 ]
Room. 3:13
Heidän kurkkunsa on avoin hauta, heidän kielensä puhuu petollisesti, huultensa takana heillä on kyykäärmeen myrkkyä, [Ps. 5:10, 140:4]
Löytyi 13 jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä. 4. Moos. 32:14
Mutta katso, te olette nyt astuneet isienne sijaan, te syntisten sikiöt, lisätäksenne vielä Herran vihan kiivautta Israelia kohtaan.
Job 3:16
tahi olisin olematon niinkuin maahan kätketty keskoinen, niinkuin sikiöt, jotka eivät ole päivänvaloa nähneet.
Job 30:8
nuo houkkioiden ja kunniattomain sikiöt, jotka on hosuttu maasta pois.
Ps. 91:13
Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
Ps. 140:3
(140:4) He hiovat kielensä niinkuin käärmeet, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla. Sela.
Jes. 11:8
Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
Jes. 30:6
Ennustus Eteläisen maan Behemotia vastaan. Halki ahdingon ja ahdistuksen maan, halki naarasleijonan ja jalopeuran maan, kyykäärmeen ja lentävän käärmeen maan he kuljettavat aasinvarsojen selässä rikkautensa ja kamelien kyttyrällä aarteensa kansan tykö, josta ei hyötyä ole.
Jes. 57:3
Mutta te tulkaa tänne, te velhottaren lapset, te avionrikkojamiehen ja porttovaimon sikiöt.
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; - puusilimä
hyvä lainaus lue. kirjoitti:
"Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
Kirjoittanut: --- 16.9.2008 klo 09.13
Löytyi 6 jaetta Raamattu 1992 tekstistä. 4. Moos. 32:14
Nyt te syntisten sikiöt astutte isienne jälkiä ja saatte näin Herran vihan kääntymään vieläkin kiivaammin Israelia vastaan!
Mutta kun Johannes näki, että hänen kasteelleen oli tulossa myös monia fariseuksia* ja saddukeuksia*, hän sanoi heille: "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan? [Fariseukset kuuluivat maallikkoliikkeeseen, jolle olivat tärkeitä puhtaus- ja pyhyyssäädökset. Pappi Sadokin jälkeläisinä saddukeukset olivat korkeimman papiston edustajia, ks. 2. Sam. 8:17.] [Ps. 58:5; Jes. 59:5; Matt. 12:34, 23:33 | Mal. 3:19; 1. Tess. 1:10]
Te käärmeen sikiöt, kuinka teidän puheenne voisi olla hyvää, kun itse olette pahoja! Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu. [Matt. 3:7 | Matt. 15:18; Luuk. 6:45]
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion? [Matt. 3:7 ]
Kun ihmisiä tuli joukoittain kastettavaksi, Johannes sanoi heille: "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan? [Matt. 3:7 ]
Heidän kurkkunsa on avoin hauta, heidän kielensä puhuu petollisesti, huultensa takana heillä on kyykäärmeen myrkkyä, [Ps. 5:10, 140:4]
Löytyi 13 jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä. 4. Moos. 32:14
Mutta katso, te olette nyt astuneet isienne sijaan, te syntisten sikiöt, lisätäksenne vielä Herran vihan kiivautta Israelia kohtaan.
Job 3:16
tahi olisin olematon niinkuin maahan kätketty keskoinen, niinkuin sikiöt, jotka eivät ole päivänvaloa nähneet.
Job 30:8
nuo houkkioiden ja kunniattomain sikiöt, jotka on hosuttu maasta pois.
Ps. 91:13
Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä. -
Ps. 140:3
(140:4) He hiovat kielensä niinkuin käärmeet, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla. Sela.
Jes. 11:8
Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
Jes. 30:6
Ennustus Eteläisen maan Behemotia vastaan. Halki ahdingon ja ahdistuksen maan, halki naarasleijonan ja jalopeuran maan, kyykäärmeen ja lentävän käärmeen maan he kuljettavat aasinvarsojen selässä rikkautensa ja kamelien kyttyrällä aarteensa kansan tykö, josta ei hyötyä ole.
Jes. 57:3
Mutta te tulkaa tänne, te velhottaren lapset, te avionrikkojamiehen ja porttovaimon sikiöt.
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;tuon alun "saatte näin Herran vihan kääntymään vieläkin kiivaammin Israelia vastaan! "
kuule, minua ei täällä Suomen maassa paljoa kiinnosta jonkun viha jotain israelia vastaan. aivan vitun sama mitäs siellä sekoilevat. keskittyisit sinäkin luonnonsuojeluun tai vaikka suomalaisten vanhusten auttamiseen/hoitoon jne..
copy/paste paskalappunipusta suodattuu välittömästi ja jätän ne aina lukematta. jokaisessa itse kirjoitetussa tekstissä on miljoonakertaa enemmän asiaa kuin yhdessäkään paskalappunipun lauseessa,vaikka itse kirjoitettu teksti sisältäisi vain yhden sanan "paska". - joku vaan
puusilimä kirjoitti:
tuon alun "saatte näin Herran vihan kääntymään vieläkin kiivaammin Israelia vastaan! "
kuule, minua ei täällä Suomen maassa paljoa kiinnosta jonkun viha jotain israelia vastaan. aivan vitun sama mitäs siellä sekoilevat. keskittyisit sinäkin luonnonsuojeluun tai vaikka suomalaisten vanhusten auttamiseen/hoitoon jne..
copy/paste paskalappunipusta suodattuu välittömästi ja jätän ne aina lukematta. jokaisessa itse kirjoitetussa tekstissä on miljoonakertaa enemmän asiaa kuin yhdessäkään paskalappunipun lauseessa,vaikka itse kirjoitettu teksti sisältäisi vain yhden sanan "paska".puusilmäksi?
- puusilimä
joku vaan kirjoitti:
puusilmäksi?
kun pelasimme joskus biljardia ja pelaamisen yhteydessä tapahtui sitten asioita jotka johtivat tuon nimimerkin syntymiseen.
toisaalta se on myös kiusaamassa siinä hihhulia olemuksellaan, koska typerä ihminen selityksien loputtua yleensä alkaa solvaamaan nimimerkkiä. kuinka niin? - joku vaan
puusilimä kirjoitti:
kun pelasimme joskus biljardia ja pelaamisen yhteydessä tapahtui sitten asioita jotka johtivat tuon nimimerkin syntymiseen.
toisaalta se on myös kiusaamassa siinä hihhulia olemuksellaan, koska typerä ihminen selityksien loputtua yleensä alkaa solvaamaan nimimerkkiä. kuinka niin?solvata.
- Mallu Pihla
Vai provoilemaan sitä on alettu? Surkea aloitus.
- hi hi hi!
Vae että oekeen Pillu Mahla, ti hi hi!
- rukoilemaan, että
umppari saa takaisin työpaikkansa. :)
Tämä palstahan ei ole entisensä, jos umpi-h katoaa iäksi.
Nyyh... Ei kai oikiasti ollu käyny näin?
Umppari?
Minä kun en aina ymmärrä tuota ironian huumorilajia.- umpi-hetero
ja vielä kerran heh. no ei noin todellakaan tapahtunut, sillä me emme elä missään uskonnollisessa diktatuurissa. mutta jos tämän palstan puupäähihhulit saisivat päättää, niin tuo olisi taatusti totta.
tarkoitus oli siis vain ironian avulla osoittaa mikä ero on fundamentalismilla ja vapaudella. että haluaisivatko tämänkään palstan puupäähihhulit todella tuollaista yhteiskuntaa? siitä kun seuraisi, että ensin "ammuttaisiin" ateistit ja sen jälkeen ryhdyttäisiin "ampumaan" niitä jotka eivät usko "oikein". kun alempana kirjoitat että Kaanaan häissä ei haettu juopumusta kuten ei muuaalakaan Raamatussa.
Moneen kertaan esitettiin paikka Raamatusta jossa Kaanaan häissä Jeesus avustaa jokaista juopumaan.
Onko se ironiaa kun kiellät että siellä ei tuota sanaa ole vaikka se siellä on?- ylistää Jumalaa...
umpi-hetero kirjoitti:
ja vielä kerran heh. no ei noin todellakaan tapahtunut, sillä me emme elä missään uskonnollisessa diktatuurissa. mutta jos tämän palstan puupäähihhulit saisivat päättää, niin tuo olisi taatusti totta.
tarkoitus oli siis vain ironian avulla osoittaa mikä ero on fundamentalismilla ja vapaudella. että haluaisivatko tämänkään palstan puupäähihhulit todella tuollaista yhteiskuntaa? siitä kun seuraisi, että ensin "ammuttaisiin" ateistit ja sen jälkeen ryhdyttäisiin "ampumaan" niitä jotka eivät usko "oikein".Vai olikin se vain pilaa. Ja minä kun ehdin jo kuule ihan ylistää Jumalaa uusilla kielillä, että nyt on meidän veljiemme syyttäjä heitetty ulos, ja olin jo siirtymässä ihan palvonnan tasolle kun sain kuulla, että valhetta, valhetta syydit vainen!
- Muuten vaan hetero
umpi-hetero kirjoitti:
tarkoitus oli siis vain ironian avulla osoittaa mikä ero on fundamentalismilla ja vapaudella. että haluaisivatko tämänkään palstan puupäähihhulit todella tuollaista yhteiskuntaa? siitä kun seuraisi, että ensin "ammuttaisiin" ateistit ja sen jälkeen ryhdyttäisiin "ampumaan" niitä jotka eivät usko "oikein".Yritit kusettaa uskovaisia, mutta taisi puupäitä olla tällä kertaa ateistit.
Masensit monta ateistia jutullasi, he kun toivoivat sen olevan totta heheheheeeee heheheheeee Pe.ku kirjoitti:
kun alempana kirjoitat että Kaanaan häissä ei haettu juopumusta kuten ei muuaalakaan Raamatussa.
Moneen kertaan esitettiin paikka Raamatusta jossa Kaanaan häissä Jeesus avustaa jokaista juopumaan.
Onko se ironiaa kun kiellät että siellä ei tuota sanaa ole vaikka se siellä on?Mut voin kirjoittaa tähänkin. Viini on lähi-idässä hyvin yleinen ruokajuoma, viiniä ei käytetä siellä samallalailla kuin Suomessa yleensä eli humaltumishakuisesti.
Ja Raamatussa kielletään monissa kohdin juopumasta ja en usko että Jeesus ja opetuslapset tekevät Raamatun Sanaa vastaan.
Ja Jeesuksen valmistama viini on myös voinut olla alkoholitonta rypälemehua, molemmista kun UT:n alkukielessä käytetään "viini"-sanaa, itse kallistun tämän vaihtoehdon kannalle.juhani1965 kirjoitti:
Mut voin kirjoittaa tähänkin. Viini on lähi-idässä hyvin yleinen ruokajuoma, viiniä ei käytetä siellä samallalailla kuin Suomessa yleensä eli humaltumishakuisesti.
Ja Raamatussa kielletään monissa kohdin juopumasta ja en usko että Jeesus ja opetuslapset tekevät Raamatun Sanaa vastaan.
Ja Jeesuksen valmistama viini on myös voinut olla alkoholitonta rypälemehua, molemmista kun UT:n alkukielessä käytetään "viini"-sanaa, itse kallistun tämän vaihtoehdon kannalle."ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
Tuossa Raamatun kohdassa mainitaan että "jokainen" "juopuu".Pe.ku kirjoitti:
"ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
Tuossa Raamatun kohdassa mainitaan että "jokainen" "juopuu".siinä juuri mainitaankin.
Mitä sitä kieltämään.
Jeesus kuitenkin sanoi, että meidän ei ole hyvä juopua, koska siitä tulee irstas meno.
Tottahan tuo on.
Jos uskovaisen on vaikea pysyä kaidalla polulla ihan raittiinakin, niin miten sitten kännissä.
Älkää juopuko on Raamatun kanta alkoholin käyttöön.Psalmi50.15 kirjoitti:
siinä juuri mainitaankin.
Mitä sitä kieltämään.
Jeesus kuitenkin sanoi, että meidän ei ole hyvä juopua, koska siitä tulee irstas meno.
Tottahan tuo on.
Jos uskovaisen on vaikea pysyä kaidalla polulla ihan raittiinakin, niin miten sitten kännissä.
Älkää juopuko on Raamatun kanta alkoholin käyttöön."Jeesus kuitenkin sanoi, että meidän ei ole hyvä juopua, koska siitä tulee irstas meno."
Rapulassa monikin jupppo ajattelee noin.
Lieneekö Jeesuksella ollut rapula?
Raamatun mukaan nuo oli kuitenkin Jeesuksen pahimman vihamimen sanat.
Vihamiehen joka ei koskaan Jeesusta edes tavannut.- puusilimä
Muuten vaan hetero kirjoitti:
Yritit kusettaa uskovaisia, mutta taisi puupäitä olla tällä kertaa ateistit.
Masensit monta ateistia jutullasi, he kun toivoivat sen olevan totta heheheheeeee heheheheeeeateistilla?
en minä toivo kenellekään potkuja. enkä kyllä masentunutkaan.. neuvoin vain nostamaan syytteen tuollaista hihhulilaumaa vastaan, joka antaa potkut jos joku ei tykkää heidän paskanhajuisesta ex-pyhästä nykyisestä pakanahengestä ja "isästä"? kaikkein mahtavimmasta ja olemattomimmasta kusipäästä ja homopoika jessestä, vaikka nämä pellet eivät edes ole olemassa. puusilimä kirjoitti:
ateistilla?
en minä toivo kenellekään potkuja. enkä kyllä masentunutkaan.. neuvoin vain nostamaan syytteen tuollaista hihhulilaumaa vastaan, joka antaa potkut jos joku ei tykkää heidän paskanhajuisesta ex-pyhästä nykyisestä pakanahengestä ja "isästä"? kaikkein mahtavimmasta ja olemattomimmasta kusipäästä ja homopoika jessestä, vaikka nämä pellet eivät edes ole olemassa.no eräänä päivänä kun potkaiset tyhjää,niin saat hämmästyä,koitetaan toista lähestymistapaa sun kohdalla miksi et voisi uskoa Raamaatuun(koskee muitakin epäuskoisia)?tässä muutama tosiasia,jotka tukee meitä "hihhuleita"1.Israellin olemasaolo arabivaltoiden keskellä(todella Raamatun ilmotuksen mukainen tapahtuma,ja Raamatun taphtumapaikojen keskeinen paikka)2.Raamatun levinäisyyden määrä(käännetty monelle tuhasille kielille)kaikialle maapallolle.3.monet "niin sanotut tervejärkiset"tunnustavat Jeesuksen Herraksi".4.tiede on osoitanut monet Raamatun tapahtumat todeksi.
- puusilimä
aksu521 kirjoitti:
no eräänä päivänä kun potkaiset tyhjää,niin saat hämmästyä,koitetaan toista lähestymistapaa sun kohdalla miksi et voisi uskoa Raamaatuun(koskee muitakin epäuskoisia)?tässä muutama tosiasia,jotka tukee meitä "hihhuleita"1.Israellin olemasaolo arabivaltoiden keskellä(todella Raamatun ilmotuksen mukainen tapahtuma,ja Raamatun taphtumapaikojen keskeinen paikka)2.Raamatun levinäisyyden määrä(käännetty monelle tuhasille kielille)kaikialle maapallolle.3.monet "niin sanotut tervejärkiset"tunnustavat Jeesuksen Herraksi".4.tiede on osoitanut monet Raamatun tapahtumat todeksi.
valehtelu on rumaa..
minä menen ihan vapaaehtoisesti kadotukseen tai mikä ikinä se olikaan jos tuo paimentolaiskamelinpaska sattuu vahingossa totta olemaankin. en todellakaan halua viettä ikuisuutta allahin ja hihhulilauman kanssa.
yksikään sinun "tosiasioistasi" ei tue yhtään mitään. Pe.ku kirjoitti:
"ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
Tuossa Raamatun kohdassa mainitaan että "jokainen" "juopuu".Niin ketkä? Ei siinä sanota että kaikki juopuvat. Vieraat kyllä, mutta kaikkiko? Sitä ei sanota.
juhani1965 kirjoitti:
Niin ketkä? Ei siinä sanota että kaikki juopuvat. Vieraat kyllä, mutta kaikkiko? Sitä ei sanota.
Noinko on vaikea myöntää että siinä sanotaan jokaisen juopumisesta.
"Jokainen" tarkoittaa kaikkia ihmisiä.
"kaikki" taas rarkoittaa esineellistämistä eli juopuneita voisivat siinä tapauksessa olla myös puut, eläimet ja esineet ym.Pe.ku kirjoitti:
Noinko on vaikea myöntää että siinä sanotaan jokaisen juopumisesta.
"Jokainen" tarkoittaa kaikkia ihmisiä.
"kaikki" taas rarkoittaa esineellistämistä eli juopuneita voisivat siinä tapauksessa olla myös puut, eläimet ja esineet ym.Joh.2:9-10:"Mutta kun edeskäypä maistoi vettä, joka oli muuttunut viiniksi, eikä tiennyt, mistä se oli tullut-mutta palvelijat, jotka veden olivat ammentaneet, tiesivät sen-kutsui edeskäypä yljän ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
Tässä huomataan että edeskäypä(=valvoja) viittaa "jokainen" sanalla yleensä häiden pitäjiin, tässä tapauksessa suuntaa puuheensa sulhaselle.
"kun juopuvat" taas viittaa siihen osaan hääväestä jotka juopuivat. Joihin en usko Jeesuksen ja opetuslasten kuuluneen.
Eihän Suomalaisissakaan häissä kaikki juovu, tosin piskuinen lauma, mutta selvinpäin ovat.
- väkevä kristitty
pannaan supo asialle, kyllä häkki heilahtaa. Rukoillaan veljet ja siskot!
- puusilimä
hihulla vähän turhan liian suuret luulot mielikuvituskaverinsa "mahtavuudesta"..
sitäpaitsi onkohan supolla edes oikeutta tonkia koko suoli24 palvelua millään tavalla? nää kun ei ole suomen rajojen sisäpuolella nämä palvelimet.. - sp.
puusilimä kirjoitti:
hihulla vähän turhan liian suuret luulot mielikuvituskaverinsa "mahtavuudesta"..
sitäpaitsi onkohan supolla edes oikeutta tonkia koko suoli24 palvelua millään tavalla? nää kun ei ole suomen rajojen sisäpuolella nämä palvelimet..ruotsin säpö arkistoi juuri mielipiteitäsi, kun kuningasvallan aika koittaa, sinulle tulee noutaja............
- puusilimä
sp. kirjoitti:
ruotsin säpö arkistoi juuri mielipiteitäsi, kun kuningasvallan aika koittaa, sinulle tulee noutaja............
vapi vapi.. minä kun luulin että kreikan suolipojat ne tarkkailisi.
mikä helvetin slaavilainen? onko se joku hihu?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845087Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.243446Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j322771Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581800- 471576
- 941362
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2411311Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731058IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54935