Taas tätä

Kössönöm

46

1215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puusilimä

todella törkeää.. päiväkodissa ei pitäisi olla minkään sortin hihhulointia. hihhuloikoot hihhulit vapaa-ajallaan ja aivopeskööt omia pentujaan, vittu.

• lasisilimä

"hihhuloikoot hihhulit vapaa-ajallaan ja aivopeskööt omia pentujaan, vittu."

Entäs kun sitäkään ei hyväksytä?

• aivopeskö
        lasisilimä kirjoitti:

lapsiaan yksisilmäisellä nuotiotarinalla vaan antakoon monipuolista tietoa lapsen maailmankuvan kehittämiseksi.

• Kössönöm

ja sitten kun se tehdään vielä tuolla tavalla. Ei siinä vanhemmalle juuri valinnanvapautta ollut. Tuntuu tarkoitukselliselta kiusanteolta.

• puusilimä
        lasisilimä kirjoitti:

hihut voi vaikka uhrata penskansa mielikuvituskaverilleen jos siltä tuntuu. minkäs minä asialle voin, MUTTA tehkööt vitun vajakit sen OMALLA AJALLAAN!

"Entäs kun sitäkään ei hyväksytä?"

no mutta samakait se on hyväksyykö kukaan? ei kukaan ainakaan ole estämässä kotona pidettäviä orgioita.

• aksu521

jos lapsi haluaa tutustua vaikka Kristiliseen toimintaan,niin hänen on saatava siihen mahdolisuus,on hyvä että ajatellaan lapsen parasta,mutta Kristinusko ei kuullu siihen,vaan se on lapsenvalinta,sillä siitä ei ole vahinkoa kenelekään,päinvastoin.

• puusilimä
        aksu521 kirjoitti:

jos lapsi haluaa tutustua vaikka Kristiliseen toimintaan,niin hänen on saatava siihen mahdolisuus,on hyvä että ajatellaan lapsen parasta,mutta Kristinusko ei kuullu siihen,vaan se on lapsenvalinta,sillä siitä ei ole vahinkoa kenelekään,päinvastoin.

aivopesu on aika vaarallista ja varmasti haitallista puuhaa. sitäpaitsi sen ikäinen ei ole kykenevä päättämään asioistaan ja varsinkaan siitä, että haluaako kuuppajumin vai ei.
        kiristinuskonto on ihan yhtä haitallista kuin muutkin mielikuvitus uskonnot. siinä ei ole mitään eroa muihin verrattuna, paitsi hihhulin omasta mielestä.

• Pyhäkoulun täti

Pyydän sydämestäni anteeksi, kun olen aiheuttanut sinulle mielipahaa, ja turmellut lapsesi tulevaisuuden.
      Annatko anteeksi?

• Kössönöm

Siinä toimittaja kirjoitti kokemuksestaan.

Onko tuollainen toiminta kaupungin päiväkodilta mielestäsi oikein?

• mennään.
        Kössönöm kirjoitti:

Siinä toimittaja kirjoitti kokemuksestaan.

Onko tuollainen toiminta kaupungin päiväkodilta mielestäsi oikein?

Kyllä on oikein. Vähemmistön tulee mennä enemmistön ehdoilla. Koskee niin maahanmuuttajia kuin kaikkia muitakin vähemmistöjä. Demokratia nyt vain on sellaista.
        Jos systeemi ei käy, niin maasta voi aina muuttaa pois.

• räpsy
        mennään. kirjoitti:

Kyllä on oikein. Vähemmistön tulee mennä enemmistön ehdoilla. Koskee niin maahanmuuttajia kuin kaikkia muitakin vähemmistöjä. Demokratia nyt vain on sellaista.

Jos päiväkodissa on muslimienemmistö lapsia, niin sen mukaan sitten mennään.

• räpsy
        mennään. kirjoitti:

päiväkodissa on muslimienemmistö lapsia, niin sen mukaan sitten mennään.

• ertert
        mennään. kirjoitti:

"Vähemmistön tulee mennä enemmistön ehdoilla. Koskee niin maahanmuuttajia kuin kaikkia muitakin vähemmistöjä. Demokratia nyt vain on sellaista. "

Sinun lienee tarvetta kerrata yhteiskuntaopin perusteita. Demokratiaan kuuluu vähemmistöjen oikeudet.

• kertoa
        ertert kirjoitti:

"Vähemmistön tulee mennä enemmistön ehdoilla. Koskee niin maahanmuuttajia kuin kaikkia muitakin vähemmistöjä. Demokratia nyt vain on sellaista. "

Sinun lienee tarvetta kerrata yhteiskuntaopin perusteita. Demokratiaan kuuluu vähemmistöjen oikeudet.

miksi suomessa krisselismillä on etulyöntiasema muihin uskontoihin?

• e.k.v_

Näin; Mihin 3 vuotias pyhäkoulua tarvitsee? Mitä muuta aatetta kuin kristinuskontoa sallitaan sen ikäiselle jo opetettavan?
      Olisi mielenkiintoista nähdä kristinsukoisten reaktiot, kun tuon ikäisiä ruvettaisiin moskeijoihin kuljettamaan ja siellä opetettaisiin kohti itää kumartamaan. Ei taitaisi enää suvaitsevaisuutta riittää kirkon tai kristinuskon piireissä.

Kristinuskon moraalia? Monopoliuskonnolla ei tunnu mitään moraalia edes olevan, kun jo 3 vuotiaisiin yritetään henkisesti pesiytyä.
      Ne jotka pyhäkouluja haluavat lapsilleen, viekööt lapsensa seurakuntien päiväkoteihin. Pidetään muut päiväkodit irti taikauskoista. ///

Saas nähdä julkaisevatko.

• tehdään?

Eihän pyhäkoulu pakollista ole, mutta onko koraanikoulu muualla pakollista? Missä?

• Kössönöm

Tosiaan joo. Mitä tuumaisivat, jos lapsia kuskattaisiin moskeijoihin koska päiväkodin tehtävä on tukea lapsen oman uskonnon kasvatusta?

Jos lapsiryhmässä on enemmistönä muslimeja, niin toki olisi loogista, että enemmistön mukaan niitä moskeijareissuja sitten myös järjestettäisiin.

Mitä mahtaisi sanoa pikku-Petterin äiti, kun hänen lapselleen järjestettäisiin "korvaavaa" toimintaa siksi aikaa, jos hän ei haluaisi kristittynä lastaan mihinkään islaminopetukseen?

• Kössönöm kirjoitti:

Tosiaan joo. Mitä tuumaisivat, jos lapsia kuskattaisiin moskeijoihin koska päiväkodin tehtävä on tukea lapsen oman uskonnon kasvatusta?

Jos lapsiryhmässä on enemmistönä muslimeja, niin toki olisi loogista, että enemmistön mukaan niitä moskeijareissuja sitten myös järjestettäisiin.

Mitä mahtaisi sanoa pikku-Petterin äiti, kun hänen lapselleen järjestettäisiin "korvaavaa" toimintaa siksi aikaa, jos hän ei haluaisi kristittynä lastaan mihinkään islaminopetukseen?

Kun lueskelin aloituksesi jälkeen tulleita kommentteja, huomasin sen, että niin ateistit, kuin ns. nimikristitytkään eivät tajua, mistä uskosta Jeesukseen Kristukseen on kysymys.

Suomessa ja muuallakin lähes kaikki on mennyt näissä hengellisissä asioissa metsikköön. Suurin syyllinen on evlut kirkko harhoineen. Alkuperäisestä Jumalan valtakunnan esilletuomisesta, saarnaamisesta on käännytty perustamaan eri kirkkokuntia ja heille omat sääntönsä. Lähes kaikki ovat eri näkemyksissä asioissa, väitellään siitä ja tästä. Minua ottaa päähän ja en ihmettele sitäkään, miksi esim ateistit ovat niin karvat pystyssä asiasta, kun koko Jumalan valtakunnan asia on vesitetty, pantu pilalle. Pitäisi palata alkuperäiseen, apostiliseen aikaan, jossa oli vain uskovia ja muut ulkopuolella, siis ei uskovat. Saarnattiin Sanaa ja joka uskoi ja vapaaehtoisesti otti sanan vastaan, ne liittyivät uskovien joukkoon, muut sai olla erillään. Tämä nykyinen, varsinkin evlutin lapsikaste ja liittäminen kirkkoon on täyttä huuhaata. Jumalan valtakuntaan meneminen on vapaaehtoista.

Ei ihme, että ateisteja ottaa päähän, ottaa se minuakin ehkä vielä enemmän, koska tiedän, ehkä ymmärrän paremmin, syvemmin, mitä petosta kirkko harjoittaa.
        Repisinkö pelihousuni?

• Kössönöm
        Jumalanhullu kirjoitti:

Kun lueskelin aloituksesi jälkeen tulleita kommentteja, huomasin sen, että niin ateistit, kuin ns. nimikristitytkään eivät tajua, mistä uskosta Jeesukseen Kristukseen on kysymys.

Suomessa ja muuallakin lähes kaikki on mennyt näissä hengellisissä asioissa metsikköön. Suurin syyllinen on evlut kirkko harhoineen. Alkuperäisestä Jumalan valtakunnan esilletuomisesta, saarnaamisesta on käännytty perustamaan eri kirkkokuntia ja heille omat sääntönsä. Lähes kaikki ovat eri näkemyksissä asioissa, väitellään siitä ja tästä. Minua ottaa päähän ja en ihmettele sitäkään, miksi esim ateistit ovat niin karvat pystyssä asiasta, kun koko Jumalan valtakunnan asia on vesitetty, pantu pilalle. Pitäisi palata alkuperäiseen, apostiliseen aikaan, jossa oli vain uskovia ja muut ulkopuolella, siis ei uskovat. Saarnattiin Sanaa ja joka uskoi ja vapaaehtoisesti otti sanan vastaan, ne liittyivät uskovien joukkoon, muut sai olla erillään. Tämä nykyinen, varsinkin evlutin lapsikaste ja liittäminen kirkkoon on täyttä huuhaata. Jumalan valtakuntaan meneminen on vapaaehtoista.

Ei ihme, että ateisteja ottaa päähän, ottaa se minuakin ehkä vielä enemmän, koska tiedän, ehkä ymmärrän paremmin, syvemmin, mitä petosta kirkko harjoittaa.
        Repisinkö pelihousuni?

mikä mielestäsi on oikeaa uskomista, kunhan nyt siltä ainakin lapset säästettäisiin edes päiväkodeissa ja kouluissa.

Kaikilta uskonnoilta, huom.

• Kössönöm kirjoitti:

mikä mielestäsi on oikeaa uskomista, kunhan nyt siltä ainakin lapset säästettäisiin edes päiväkodeissa ja kouluissa.

>>>>Ihan se ja sama
        Kössönöm 15.9.2008 klo 21.25

• mahtaisin
        Kössönöm kirjoitti:

sanoa, jos tulisivat kysymään, että voiko muksuni käydä tarhan kanssa moskeijassa? sanoisin että siitä vaa.

onko sun helppo vastata tähän kysymykseen: menisitkö itse kutsusta moskeijaan? ei niinkään että sun tarvitsee tuohon vastata, vaan sitä että lapsen on helpompi tuohon vastata. mistä lie johtuu...

• Kössönöm
        mahtaisin kirjoitti:

sanoa, jos tulisivat kysymään, että voiko muksuni käydä tarhan kanssa moskeijassa? sanoisin että siitä vaa.

onko sun helppo vastata tähän kysymykseen: menisitkö itse kutsusta moskeijaan? ei niinkään että sun tarvitsee tuohon vastata, vaan sitä että lapsen on helpompi tuohon vastata. mistä lie johtuu...

jos lapsellesi opetettaisiin päiväkerhossa islamia, kuten nyt opetetaan kristinuskoa?

• nyt.
        Kössönöm kirjoitti:

jos lapsellesi opetettaisiin päiväkerhossa islamia, kuten nyt opetetaan kristinuskoa?

jostain hihhulipäiväkodista, vai ihan tavallisesta kunnan päiväkodista?

mulla on neljä muksua 'valmistunut' noista kunnan aivopesuloista, enkä kyllä ole havainnut että yksikään niistä kovinkaan taipuvainen uskonnolliseen malttamattomuuteen on. itse uskonnottomana uskoisin että huomasin, jos sellaista tässä perheessä alkaisi ilmenemään.

kuten kristinuskoa? miten kristinuskoa opetetaan tarhassa?

• Kössönöm
        nyt. kirjoitti:

jostain hihhulipäiväkodista, vai ihan tavallisesta kunnan päiväkodista?

mulla on neljä muksua 'valmistunut' noista kunnan aivopesuloista, enkä kyllä ole havainnut että yksikään niistä kovinkaan taipuvainen uskonnolliseen malttamattomuuteen on. itse uskonnottomana uskoisin että huomasin, jos sellaista tässä perheessä alkaisi ilmenemään.

kuten kristinuskoa? miten kristinuskoa opetetaan tarhassa?

Siitähän tuossa aloituksessa oli kyse, että kunnallisessa päiväkodissa pidetään pyhäkoulua.

Miksi et lue sitä toimittajan juttua?

• mä.
        Kössönöm kirjoitti:

Siitähän tuossa aloituksessa oli kyse, että kunnallisessa päiväkodissa pidetään pyhäkoulua.

Miksi et lue sitä toimittajan juttua?

olen ton jutun lukenut pariinkin kertaan ja miettinyt, että onko jätkä tosissaan vai ei.

tuossahan se sano: "Siellä kun oli tarkoitus veisata Jumalan kämmenellä, tutustuttaa lapsi rukouksiin ja luomiskertomukseen."

..kaveri pääsi vielä samassa yhteydessä jäljillekkin: "Liian isoja asioita ymmärrettäväksi pienelle, ajattelin."

vaikka tämä ei suoranaisesti tähän kuulu, niin huomattavsti pienempiä asioita ne ovat lapselle, kun hitaalle hihhulille.

olisi voinut jatkaa vielä että kiellettyjä aiheita ne eivät ole, eivätkä lapsen kehityksen kannalta haitallisia. mutta ei viitsinyt tai osannut.

voiko kaikkia uskontoja "opettaa" samassa määrin? ei voida. miksi krisselismi on suomessa etulyöntiasemassa? siihen sä voit vastata, koska mua se ei kiinosta. mua kiinostaa se että sillä etulyöntiasema uskontojen suhteen on ja se mulle riittää.

• vahvistuu

vahvistumistaan. lastentarhanopettajille lisää liksaa!! hohoi päättäjät!! vaikka perusteeksi yksin jo riittää opejen koulutuksen suhde vaikkapa kouluopettajien liksaan, niin näiden 'oppilaidensa' vanhempien jokapäiväinen näkeminen on jo itsessään taitoa vaativa puuhaa. kouluopettajat joutuvat sentään näkemään vanhempia harvoin..vanhempainilloissa (mikäli vanhempi edes kiireiltään paikalle vaivautuu).

milloinkohan saa lehdestä lukea että naislastentarhaopettaja veti muksun isää/äitiä turpaan? nythän noi hyökkäykset on ollu vähän niiku toisinpäin.

• räpsy

henkilökuntaa arvostellut, vaan päättäjiä ja lainsäädäntöä.

• siinä
        räpsy kirjoitti:

henkilökuntaa arvostellut, vaan päättäjiä ja lainsäädäntöä.

hieman ole henkilökunnan ammattitaidon arvostamista ilmassa jos aivopesusta syytetään?

totean vain että jos itse olisin tarhatätinä ja joku tulis mulle lasten aivopesemisestä höpisemään, ja sanoillaan viittaisi tarhan toimintaan, niin mä laittaisin duunini lopettamisen alalla alttiiksi ja vetäisin sen jätkän klaavaks.

• Kössönöm
        siinä kirjoitti:

hieman ole henkilökunnan ammattitaidon arvostamista ilmassa jos aivopesusta syytetään?

totean vain että jos itse olisin tarhatätinä ja joku tulis mulle lasten aivopesemisestä höpisemään, ja sanoillaan viittaisi tarhan toimintaan, niin mä laittaisin duunini lopettamisen alalla alttiiksi ja vetäisin sen jätkän klaavaks.

"Helsingissä luterilaiseen kirkkoon kastetaan enää noin 60 prosenttia lapsista. Osuus hupenee jatkuvasti.

Poikani kerhossa maalliselle rannalle jäänee tänä syksynä kolme alle kymmenestä lapsesta. Osa uskontoon välinpitämättömästi suhtautuvista vanhemmista todennäköisesti sallii osallistumisen, koska ei halua lapsensa erottuvan joukosta. Mitä tehdä?

Kaupungin olisi aika laatia käytännön toimintaohjeet siitä, miten kaupungin kerhon ja seurakunnan toiminnan voisi yhdistää tai erottaa toisistaan siten, ettei yksikään kolmivuotias tunne jäävänsä ulkopuoliseksi.

Eduskunnan olisi syytä päivittää laki vastaamaan tämän päivän olosuhteita. Tunnustuksellinen uskontokasvatus ei kuulu päivähoidon tehtäviin. Ei ainakaan monikulttuurisessa Helsingissä."

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Kirkko ja kaupunki/HS20080915SI1KA01miu

• suoraan
        Kössönöm kirjoitti:

"Helsingissä luterilaiseen kirkkoon kastetaan enää noin 60 prosenttia lapsista. Osuus hupenee jatkuvasti.

Poikani kerhossa maalliselle rannalle jäänee tänä syksynä kolme alle kymmenestä lapsesta. Osa uskontoon välinpitämättömästi suhtautuvista vanhemmista todennäköisesti sallii osallistumisen, koska ei halua lapsensa erottuvan joukosta. Mitä tehdä?

Kaupungin olisi aika laatia käytännön toimintaohjeet siitä, miten kaupungin kerhon ja seurakunnan toiminnan voisi yhdistää tai erottaa toisistaan siten, ettei yksikään kolmivuotias tunne jäävänsä ulkopuoliseksi.

Eduskunnan olisi syytä päivittää laki vastaamaan tämän päivän olosuhteita. Tunnustuksellinen uskontokasvatus ei kuulu päivähoidon tehtäviin. Ei ainakaan monikulttuurisessa Helsingissä."

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Kirkko ja kaupunki/HS20080915SI1KA01miu

siihen viitannutkaan, vaan:

"uskonnon pakkosyöttöä pienille lapsille. Eikö tuosta tule koskaan loppua?"

• Kössönöm
        suoraan kirjoitti:

siihen viitannutkaan, vaan:

"uskonnon pakkosyöttöä pienille lapsille. Eikö tuosta tule koskaan loppua?"

mitä luulet?

• ilmeisesti
        Kössönöm kirjoitti:

mitä luulet?

lastentarhaopettajien ammattitaitoon nyt. mitäs pätevyyksiä sulta löytyy kasvatustieteistä?

• ovat

valtion suojelussa. Ei sillä mitään väliä ole, mitä ne lapsille aiheuttavat.

• kakkos

palstako tämä on?

tarkoittaako tuo sitä että valtio systemaattisesti aivopesee lapsiamme, ajaakseen omia tarkoitusperiään? ja vain muutamat viisaat/nokkelat/onnekkaat ovat selvinneet tuosta aivopesumyllytyksestä ja he nyt käyvät taistoon tätä systeemiä vastaan, pelastaakseen meidät muut ja lapsemme jotka pesuohjelmaan koukkuun ovat jääneet tai siihen mahdollisesti tulevat koukkuun jäämään.

itse alan kohta tuohon uskomaan. tosin tässä vaan joutuu ihmettelemään näiden viisaiden strategiaa, mutta mikäs minä aivopesunurhri olen näiden viisaiden strategioita kysseenalaistamaan.

pelastakaa sotamies tarhalainen!!

• niin ei tarvitse
        kakkos kirjoitti:

palstako tämä on?

tarkoittaako tuo sitä että valtio systemaattisesti aivopesee lapsiamme, ajaakseen omia tarkoitusperiään? ja vain muutamat viisaat/nokkelat/onnekkaat ovat selvinneet tuosta aivopesumyllytyksestä ja he nyt käyvät taistoon tätä systeemiä vastaan, pelastaakseen meidät muut ja lapsemme jotka pesuohjelmaan koukkuun ovat jääneet tai siihen mahdollisesti tulevat koukkuun jäämään.

itse alan kohta tuohon uskomaan. tosin tässä vaan joutuu ihmettelemään näiden viisaiden strategiaa, mutta mikäs minä aivopesunurhri olen näiden viisaiden strategioita kysseenalaistamaan.

pelastakaa sotamies tarhalainen!!

vittuilla. Kyllä Suomen lain suojeluksessa ovat nimenomaan uskonnot. Niihin ei saa kajota, niiden oikeutusta ei saa kyseenalaistaa.

• tuoppas
        niin ei tarvitse kirjoitti:

vittuilla. Kyllä Suomen lain suojeluksessa ovat nimenomaan uskonnot. Niihin ei saa kajota, niiden oikeutusta ei saa kyseenalaistaa.

kuule yksikin asia tähän minkä kyseenalaistamisen Suomen laki multa kieltää.

• puusilimä

käy meidän päiväkodin kanssa, kun kohta olis "neuvottelut" hoitotätien kans kaikista asioista ja siellä kysytään hihhuloinnista ja sen pakkosyöttämisestä. mitenkähän sitä sais psyykattua itsensä ettei alkais vahingossa uhkailemaan tätejä kun ne vaikuttaa(osa niistä) hihhuleilta jo valmiiksi.

kai se pitää vain tehdä selväksi että koen kaiken hihhuloinnin ja sen tuputtamisen erittäin loukkaavana ja päin naamaa vittuiluna ja "väkivalta lopettaa vittuilun".

vai olisiko jotain hyviä vinkkejä tuota tilannetta ajatellen? edellisessä päiväkodissa kielsin kaiken jeesustelun ja allahin kumartelut, mutta silti ne oli kiikuttaneet muksua johonkin vitun saatananpalvonta hetkeen perkele.
      kai se on oikeasti osoitettava kunnolla mieltä.. tanskanlippua en viitsi polttaa pk:n edessä mutta voishan sitä jotain ikoneja tai muuta jeesus krääsää käydä siellä hajottamassa :S

• selkeästi

ongelma, jota ei halutakaan korjata. Olisi tosi yksinkertaista poistaa se pykälä päivähoitolaista, niin ei tarvitsi vanhempien ihmetellä miten pitäisi toimia, tai miten uskaltaa toimia, ettei vaan kukaan suutu.

Olen itse ollut määräaikaisena päiväkodissa ja kyllä minua oudoksutti ne ruokarukoukset ja kaikki. Nykyään on sitten vielä päiväkoteja, joissa on lapsia ties mistä maista ja kaikilleko sitä "oman" uskonnon opetusta sitten tarjoillaan?

Kyllä uskonnottomien lapset jäävät jalkoihin, kun tärkeintä tuntuu olevan uskonto, on se sitten mikä tahansa.

• LYÖ TURPIIN JA KOVAA.SULLA ON KIRJOUTIKSISSA SELLAINEN UHO JA VIMMA,ETTEI SULLA OLE ONGELMAA KÄYTÄÄ VÄKIVALTAA.

• puusilimä
        aksu521 kirjoitti:

LYÖ TURPIIN JA KOVAA.SULLA ON KIRJOUTIKSISSA SELLAINEN UHO JA VIMMA,ETTEI SULLA OLE ONGELMAA KÄYTÄÄ VÄKIVALTAA.

saattaapi ollakin niin, mutta ensin etsitään hieman laillisempia konsteja kyllä.
        mitä sinä hullu hellari siinä riehut?
        et sinäkään haluaisi pentujesi kuuntelevan jokapäivä pelkkää allahin ylistystä. nehän kuuluu eri lahkoon kuin sinä vaikka jumala onkin sama.

• puusilimä
        selkeästi kirjoitti:

ongelma, jota ei halutakaan korjata. Olisi tosi yksinkertaista poistaa se pykälä päivähoitolaista, niin ei tarvitsi vanhempien ihmetellä miten pitäisi toimia, tai miten uskaltaa toimia, ettei vaan kukaan suutu.

Olen itse ollut määräaikaisena päiväkodissa ja kyllä minua oudoksutti ne ruokarukoukset ja kaikki. Nykyään on sitten vielä päiväkoteja, joissa on lapsia ties mistä maista ja kaikilleko sitä "oman" uskonnon opetusta sitten tarjoillaan?

Kyllä uskonnottomien lapset jäävät jalkoihin, kun tärkeintä tuntuu olevan uskonto, on se sitten mikä tahansa.

"Nykyään on sitten vielä päiväkoteja, joissa on lapsia ties mistä maista ja kaikilleko sitä "oman" uskonnon opetusta sitten tarjoillaan? "

aikaisemmin oli muslimeja ja ties mitä vinkuintiaaneja, mutta kyllä ne vaan kylmästi joka juhlassa veisasi hoosijannaa sun muita paskalauluja.
        mietin vaan että ainakin muslimisedän ilme oli sellanen että ois voinu vaikka pommit alkaa posahdella.
        no vertahan ne nenästään kaivaa ja kaipa se on uskonnnonvapauden kannalta sallittua räjäyttää väärään uskoon pakottava päiväkoti :S no ei todellakaan, mutta minkäslainen mellakka siitä olisi alkanut jos joku toisin ajatteleva fundis näin olisikin tehnyt?

no aion sanoa hoitotäteille että jokainen saa harrastaa lastensa aivopesua omalla ajallaan mutta se ei ole päiväkodin tehtävä ainakaan minun lapseni kohdalla.

• Minua haittaa tuossa pyhäkoulu-asiassa sen yksipuolisuus. On hyvin yksipuolista, jos lapsia viedään vain yhden uskonnon 'kouluun'. Lapset voisivat tutustua mm. islamilaiseen, buddhalaiseen, hindulaiseen, juutalaiseen jne. 'pyhäkouluihin' samalla.

Uskontoja tulisi kohdella tasapuolisesti - joko lapset saavat tutustua kaikkiin uskontoihin tai sitten lapset tutustu yhteenkään uskontoon. Uskovaiset totta kai vastusttavat tätä, koska se uhkaa heidän monopoliaan.

• Kössönöm

nyt on kyse alle kouluikäisistä, jotka eivät tuollaisia kykene käsittelemään.

• Kössönöm kirjoitti:

nyt on kyse alle kouluikäisistä, jotka eivät tuollaisia kykene käsittelemään.

Kyse on alla kouluikäisistä, jotka tuskin kykenevät käsittelemään uskontojen symboliikkaa ja mytologiaa. Lapset tosin kykenevät ymmärtämään, että eri ihmiset uskovat eri asioihin eikä tämä tee kenestäkään huonompaa. Minusta 'opetus' voisi olla vaikka kirkossa, synagoogassa tai vastaavassa temppelissä käyntiä, jossa ei kerrota uskonnosta syvällisesti. Tällöin lapset näkevät mitä muut tekevät ja saattavat kysyä miksi. Uskovat totta kai vastustavat tätä, koska se on uhka heidän monopolille.

Uskonnonopetusta en hyväksy sen ikäisille. Lapset ovat siinä ikävaiheessa hyvin auktoriteettiuskovaisia ja aikuisen, jota jopa vanhemmat pitävät arvossaan, sana on lapselle absoluuttinen totuus.

• Kössönöm
        jason_dax kirjoitti:

Kyse on alla kouluikäisistä, jotka tuskin kykenevät käsittelemään uskontojen symboliikkaa ja mytologiaa. Lapset tosin kykenevät ymmärtämään, että eri ihmiset uskovat eri asioihin eikä tämä tee kenestäkään huonompaa. Minusta 'opetus' voisi olla vaikka kirkossa, synagoogassa tai vastaavassa temppelissä käyntiä, jossa ei kerrota uskonnosta syvällisesti. Tällöin lapset näkevät mitä muut tekevät ja saattavat kysyä miksi. Uskovat totta kai vastustavat tätä, koska se on uhka heidän monopolille.

Uskonnonopetusta en hyväksy sen ikäisille. Lapset ovat siinä ikävaiheessa hyvin auktoriteettiuskovaisia ja aikuisen, jota jopa vanhemmat pitävät arvossaan, sana on lapselle absoluuttinen totuus.

"Uskonnonopetusta en hyväksy sen ikäisille. Lapset ovat siinä ikävaiheessa hyvin auktoriteettiuskovaisia ja aikuisen, jota jopa vanhemmat pitävät arvossaan, sana on lapselle absoluuttinen totuus."

- Juuri tästä on kyse.

Mutta kun sanot: "Minusta 'opetus' voisi olla vaikka kirkossa, synagoogassa tai vastaavassa temppelissä käyntiä, jossa ei kerrota uskonnosta syvällisesti.", niin tuo on juuri sitä yliluonnollisen opettamista.

Juuri tuosta lapselle jää mieleen, että on olemassa jotain yliluonnollisia olentoja, koska vanhemmat niin sanovat.

• puusilimä
        jason_dax kirjoitti:

"sana on lapselle absoluuttinen totuus. "

vanhemman sana on tosiaan lapselle ainoa totuus ja sitä on jälkikäteen varmasti todella vaikea muuttaa miksikään.
        pieni lapsi uskoo vanhempiaan ja vanhemmat ovat hänen "jumaliaan"(heh).

mooseksellakin oli "jumalana" hänen isukki tai vastaava ja nyt hihut luulee että sillä oli joku näkymätön sankari jota se palvoi :D
        on ne vaan tolloja..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      164
      3014
    2. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      33
      2834
    3. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      39
      1846
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      28
      1829
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      190
      1731
    6. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      206
      1536
    7. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      325
      1493
    8. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      103
      1466
    9. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      17
      1279
    10. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      71
      1235
    Aihe