Jos haluat auttaa lastasi niin aloita

raamatun

lukeminen ääneen jo vauvaiässä olevalle lapsellesi.

Unohda sadut, aku ankat, joulupukit, tuntut ja keijut noita-akkoineen.

Niiden juttujen opettajia on maailma täynnä.

Luin nimittäin omille lapsilleni raamatun tekstiä ja aloitin lukea sitä jo vauvaiässä olevalle.

Ja käytin vielä vuoden 38 kirkko raamattua.

Opeta lastasi jo ennen kuin hän menee kouluun, oppimaan vahingollisstakin opetusta.

20

481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhhahhei

      ylläluetun kaltaisia ihmisiä ei enää oikeasti ole olemassakaan. Tuollainen lapsen mielen totaalinen ja väkivaltainen raiskaaminen tosin tulisi vielä kriminalisoida, jotta tuollaista edes ajattelevat saataisiin vastuuseen teoistaan.

      Mutta oikeastihan siis olet vain välttävästi provosoiva piruilija.

      • ottaa todesta.

        Aiatella mikä ihana, otollinen ja kuulija lapsi onkaan.

        Älkää lukeko sille satuja, vaan raamattun saastumatonta sanaa.

        Huom! Lapseni ovat tasapainoisia ja vieläpä hyvin sosiaalisia yksilöitä. Ilman traumoja.

        En tietenkään ainoastaan lukenut sanaa vaan myös lauloin heille hengellisiä lauluja ja rukoilin ääneen.

        Ajattele "Huhhahhei" millainen sanavarasto heille kehittyikään. Ja millainen pohja koulutus ennen kouluun menoa heillä olikaan. Kiitos Jumalalle että minulla lasten biologisena isänä oli mahtava etuoikeus lasteni kasvatuksessa.


      • varastoa
        ottaa todesta. kirjoitti:

        Aiatella mikä ihana, otollinen ja kuulija lapsi onkaan.

        Älkää lukeko sille satuja, vaan raamattun saastumatonta sanaa.

        Huom! Lapseni ovat tasapainoisia ja vieläpä hyvin sosiaalisia yksilöitä. Ilman traumoja.

        En tietenkään ainoastaan lukenut sanaa vaan myös lauloin heille hengellisiä lauluja ja rukoilin ääneen.

        Ajattele "Huhhahhei" millainen sanavarasto heille kehittyikään. Ja millainen pohja koulutus ennen kouluun menoa heillä olikaan. Kiitos Jumalalle että minulla lasten biologisena isänä oli mahtava etuoikeus lasteni kasvatuksessa.

        "Ajattele "Huhhahhei" millainen sanavarasto heille kehittyikään."

        No "saatana", "perkele", "syntinen", "saastainen", "hekuma" nyt ainakin ja varmaan osaavat myös keskustella luontevasti lihan himoista, syntisten kivittämisestä ja sen sellaisista.


      • sanavarastoa
        varastoa kirjoitti:

        "Ajattele "Huhhahhei" millainen sanavarasto heille kehittyikään."

        No "saatana", "perkele", "syntinen", "saastainen", "hekuma" nyt ainakin ja varmaan osaavat myös keskustella luontevasti lihan himoista, syntisten kivittämisestä ja sen sellaisista.

        Lapsillani on terveet elämän tavat ja he kastattivat itsensä raamatun mukaisesti uskoon tulonsa jälkeen!

        Eivät kiroile. Eihän kukaan viitsi luuserin kanssa seurustella, jos on löytänyt luuseri, saatanan voittajan:

        (Heb 2:3-15) kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,

        kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?

        Sillä enkelien alle hän ei alistanut tulevaa maailmaa, josta me puhumme.

        Vaan joku on jossakin paikassa todistanut, sanoen: "Mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmisen poika, että pidät hänestä huolen?

        Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;

        asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.

        Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.

        Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

        Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,

        kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä";

        ja taas: "Minä panen uskallukseni häneen"; ja taas: "Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut!"

        Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkelee

        ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.


      • onneksiko?

        xxx: Tuollainen lapsen mielen totaalinen ja väkivaltainen raiskaaminen tosin tulisi vielä kriminalisoida, jotta tuollaista edes ajattelevat saataisiin vastuuseen teoistaan. xxx

        Minun mielestäni, jos sinun kaltaistesi ajatukset toteutuisivat, ne veisivät Suomen kansan tuhoon. Jumalankin 'mitta' täyttyy joskus.


      • On enään
        onneksiko? kirjoitti:

        xxx: Tuollainen lapsen mielen totaalinen ja väkivaltainen raiskaaminen tosin tulisi vielä kriminalisoida, jotta tuollaista edes ajattelevat saataisiin vastuuseen teoistaan. xxx

        Minun mielestäni, jos sinun kaltaistesi ajatukset toteutuisivat, ne veisivät Suomen kansan tuhoon. Jumalankin 'mitta' täyttyy joskus.

        Jumalan tuomion ajankohta, joka on päättämättä.

        Kuulkaa Herran sana, te (suomalaiset)--->> sillä Herralla on oikeudenkäynti maan asukasten kanssa; sillä ei ole uskollisuutta, ei laupeutta eikä Jumalan tuntemusta maassa.

        Vannotaan ja valhetellaan, murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot, murtaudutaan taloihin, ja verityö verityötä seuraa.

        Sentähden maa murehtii, ja kaikki siinä asuvaiset nääntyvät, metsän eläimet ja taivaan linnut; myöskin kalat merestä katoavat.


      • profetioita.........
        On enään kirjoitti:

        Jumalan tuomion ajankohta, joka on päättämättä.

        Kuulkaa Herran sana, te (suomalaiset)--->> sillä Herralla on oikeudenkäynti maan asukasten kanssa; sillä ei ole uskollisuutta, ei laupeutta eikä Jumalan tuntemusta maassa.

        Vannotaan ja valhetellaan, murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot, murtaudutaan taloihin, ja verityö verityötä seuraa.

        Sentähden maa murehtii, ja kaikki siinä asuvaiset nääntyvät, metsän eläimet ja taivaan linnut; myöskin kalat merestä katoavat.

        Tässä on nimenomaan Suomelle 'profetia',
        (referaatti saarnaaja Tauno W Rantalan saamasta sanasta):
        >

        'Profetian' mukaan silloin Suomen kansa käy polvilleen ja huutaa avuksi Jumalaa. "Niinä päivinä minä herätän synnintunnon, ja silloin te
        heräätte tekemään parannusta Jumalan pilkasta, kaikista haureuksistanne, juoppouksistanne, saatanan palvonnastanne, öisistä orgioistanne, alastomuuksistanne ja hivittävistä synneistänne."

        'Profetia' jatkuu, että Jumala antaa mahdollisuuden kääntyä pois pahuudesta, sillä Hänelle ei ole mieleen jumalattoman kuolema.

        'Profetiassa' luvataan lisäksi, että Jumala kuulee rukoukset, ja armolahjat alkavat toimia voimallisesti. Jumala tulee osoittamaan epäuskoisillekin, että on olemassa elävä Jumala.

        Jumala rakastaa tätä kansaa niin paljon, että Hän armossaan antaa niin kansalle kuin yksilöille
        mahdollisuuden tehdä parannusta syntielämästä.
        Hän tutkii jokaisen, tahtooko henkilö tulla Jumalan tykö ja pelastua iankaikkiseen elämään.
        - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
        Tuo 'profetia antaa toivon ja pääsyn pois ahdistuksesta, jos toimitaan Jumalan tahdon mukaan... Hoosean profetia oli lohduton. Tosin Jumala ei koskaan ole kansaansa kokonaan hyljännyt, kun ovat palanneet Jumalan tykö.


      • profetiassa
        profetioita......... kirjoitti:

        Tässä on nimenomaan Suomelle 'profetia',
        (referaatti saarnaaja Tauno W Rantalan saamasta sanasta):
        >

        'Profetian' mukaan silloin Suomen kansa käy polvilleen ja huutaa avuksi Jumalaa. "Niinä päivinä minä herätän synnintunnon, ja silloin te
        heräätte tekemään parannusta Jumalan pilkasta, kaikista haureuksistanne, juoppouksistanne, saatanan palvonnastanne, öisistä orgioistanne, alastomuuksistanne ja hivittävistä synneistänne."

        'Profetia' jatkuu, että Jumala antaa mahdollisuuden kääntyä pois pahuudesta, sillä Hänelle ei ole mieleen jumalattoman kuolema.

        'Profetiassa' luvataan lisäksi, että Jumala kuulee rukoukset, ja armolahjat alkavat toimia voimallisesti. Jumala tulee osoittamaan epäuskoisillekin, että on olemassa elävä Jumala.

        Jumala rakastaa tätä kansaa niin paljon, että Hän armossaan antaa niin kansalle kuin yksilöille
        mahdollisuuden tehdä parannusta syntielämästä.
        Hän tutkii jokaisen, tahtooko henkilö tulla Jumalan tykö ja pelastua iankaikkiseen elämään.
        - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
        Tuo 'profetia antaa toivon ja pääsyn pois ahdistuksesta, jos toimitaan Jumalan tahdon mukaan... Hoosean profetia oli lohduton. Tosin Jumala ei koskaan ole kansaansa kokonaan hyljännyt, kun ovat palanneet Jumalan tykö.

        on yksi heikkous ja sen vuoksi pidän sitä lähinnä
        kyseenalaisena.

        Se on totta, että ahdistuksien kohdatessa ihmiset etsivät Jumalaa. Mutta jokainen, joka profetioissaan käyttää herätys sanaa se ei ole Pyhän Hengen inspiroima! Sillä Kirkastaa vain Jeesuksen.

        Kokoajanhan Pyhä Henki näyttää ihmiselle synnit kun hän alkaa lähestyä Jumalaa. Mutta Pyhä Henki kirkastaa myös syntien sovittajan Jeesuksen. Ja myös tuomion koska ei uskota Jeesukseen.

        "Minä en voi sietää enempää ja ,minä Herra, annan tulla tähän maahan ahdingonajan ja samalla otan pois tätä korkeaa elintasoa. Tulee ahdinko, joka näkyy ja kuuluu joka päivä"

        Voisi sanoa Prfetian Hengen mukaiseksi, Mutta muuten huuhaaksi.

        Eikä tuo juttu edes asia sisällöltään keskustelu aiheen mukainen.

        Kiitos kuitenkin viestistäsi.


    • Huhhahhhei
      • ihanaa,

        rauhalliset olot. Mutta luulen, että Huhhahhheillä on aivot alapään arvojen vuoksi Uskonnon opetusta vataan?

        Eihän Suomen lut kirkko ole edes noudata kristillisiä arvoja, Niin kuinka se sitten edes voisi niitä opttaa.

        Mutta silti kannatan uskonnon opetusta kouluissa.

        (Hos 4:12) Minun kansani kysyy puultansa, ja sen sauva sille vastaa; sillä

        -->> haureuden henki on eksyttäväinen:

        haureudessa he ovat luopuneet tottelemasta Jumalaansa.


      • Huhhahhei
        ihanaa, kirjoitti:

        rauhalliset olot. Mutta luulen, että Huhhahhheillä on aivot alapään arvojen vuoksi Uskonnon opetusta vataan?

        Eihän Suomen lut kirkko ole edes noudata kristillisiä arvoja, Niin kuinka se sitten edes voisi niitä opttaa.

        Mutta silti kannatan uskonnon opetusta kouluissa.

        (Hos 4:12) Minun kansani kysyy puultansa, ja sen sauva sille vastaa; sillä

        -->> haureuden henki on eksyttäväinen:

        haureudessa he ovat luopuneet tottelemasta Jumalaansa.

        mielenkiinnosta pitää kysyä, mitä ovat nuo "alapään" arvosi? Lopetahan pervoilu, tai tule rehellisesti ulos kaapista.


      • ylikorostuneen
        Huhhahhei kirjoitti:

        mielenkiinnosta pitää kysyä, mitä ovat nuo "alapään" arvosi? Lopetahan pervoilu, tai tule rehellisesti ulos kaapista.

        seksuaalisuuden aikakaudessa. Tuntuu kuin apinamies darvinin ilosanoma, ei ole jumalaa on meidät tuonut tänän "alapää arvojen" aikakauteen.

        Ei ollut tarkoitus loukata, vaan tuoda asia esille tämän päivän termein. Alla Rm.kiejeen 1 luvusta selvennys asiasta.

        koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

        Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet

        ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

        Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,

        nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

        Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

        samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

        Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

        He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;

        ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,

        vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;

        jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.


      • Huhhahhei
        ylikorostuneen kirjoitti:

        seksuaalisuuden aikakaudessa. Tuntuu kuin apinamies darvinin ilosanoma, ei ole jumalaa on meidät tuonut tänän "alapää arvojen" aikakauteen.

        Ei ollut tarkoitus loukata, vaan tuoda asia esille tämän päivän termein. Alla Rm.kiejeen 1 luvusta selvennys asiasta.

        koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

        Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet

        ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

        Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,

        nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

        Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

        samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

        Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

        He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;

        ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,

        vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;

        jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        on pää täynnä perversioita, seksiä, raamattua ja/tai reseptilääkkeitä. Tai kaikkia noista. Käy ulkona, hengitä syvään ja rauhoitu.


      • raamatun
        Huhhahhei kirjoitti:

        on pää täynnä perversioita, seksiä, raamattua ja/tai reseptilääkkeitä. Tai kaikkia noista. Käy ulkona, hengitä syvään ja rauhoitu.

        sana on ollut lääkkeenäni.

        Tässä olisi resepti sinullekin:

        (1Jo 1:6) Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.

        (1Jo 1:7) Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

        (1Jo 1:8) Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        (1Jo 1:9) Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        (1Jo 1:10) Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.


      • Huhhahhei
        raamatun kirjoitti:

        sana on ollut lääkkeenäni.

        Tässä olisi resepti sinullekin:

        (1Jo 1:6) Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.

        (1Jo 1:7) Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

        (1Jo 1:8) Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        (1Jo 1:9) Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        (1Jo 1:10) Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        hyvä ihminen parempaa ja tervehenkisempää luettavaa. Ja pian.


      • ei ravitse
        Huhhahhei kirjoitti:

        hyvä ihminen parempaa ja tervehenkisempää luettavaa. Ja pian.

        sieluani.

        Onko ylpäätään kirjaa, jonka olet lukenut läpi yli 50 kertaa ja silti sen lukeminen yhäti kiehtoo!

        Suosittelen kaikille, jotka haluatte tutustua Ikiaikojen Jumala Isään. Sytien sovittajaan Jeesukseen Ja Pyhään Henkeen, sekä tietysti itseenne.

        Oletan kuitenkin että et pysty raamattua edes lukemaan muuta kuin salaa, jos sittenkää, Se haastaa lukijaa monellakin tavalla.


    • anna se ensimaiseksi kirjak...

      ana palkkioo sen lapi lukemisesta, vaikkapa sukset tai mpolkupyorA,

      Siteb toinen palkinto t6oiseen kertaan lukemisesta, jne.

      Keskustele lastesi kanssa raamatusta.
      Ala minkaan lahkon ohjeita.Ala lyo lastasi!

      • Huhahhhei

        lopettaa kännipäissäsi kirjoittelun aamuyöstä. Luehan itse oma verbaalioksennuksesi ja mieti, miltä se näyttää päihteitä käyttämättömän ihmisen, esim. minun, silmiini.


      • lapsilleni

        Mutta en ole koskaan heitä pakottanut tai kehoittanutkaan sitä lukemaan.

        Itse kylläkin luen sitä ketään pelkäämättä. Ohjeesi on varmasti ihan hyvä.

        Siunausta eteenkinpäin.


      • viinaksia,
        Huhahhhei kirjoitti:

        lopettaa kännipäissäsi kirjoittelun aamuyöstä. Luehan itse oma verbaalioksennuksesi ja mieti, miltä se näyttää päihteitä käyttämättömän ihmisen, esim. minun, silmiini.

        enkä huumausaineita käyttää, sillä hyvämieli on kuin alituiset pidot,joka päivä kun lukee raamatun sanaa, niin elämä on pelkkää juhlaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe