Usein puhutaan Jeesuksen teoista, mutta aika harvoin teoista, joista hän kieltäytyi:
"Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä." Joh 18:36
"Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä? Mutta kuinka silloin kävisivät toteen kirjoitukset, jotka sanovat, että näin pitää tapahtuman?" Matt 26:53-54
"Astukoon hän, Kristus, Israelin kuningas, nyt alas ristiltä, että me näkisimme ja uskoisimme." Mark 15:32
Jos hän olisi toiminut näissä toisin, missä olisi ihmisen vapaus? Hän kieltäytyi käyttämästä Jumalan valtaa tavalla, joka olisi pakottanut ihmisen alamaisuuteen.
Valtansa, jota käyttämästä hän kieltäytyi, hän toi kuitenkin ilmi sanoissaan (Hepr 1:3)
Tämän hän sanoi kuitenkin vasta ylösnousemuksensa jälkeen:
"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä." Matt 28:18
Jeesus ja valta
13
391
Vastaukset
- takaisin
palstoille!
On vaan niin vaikea ja harvinainen tuo aloituksesi ettei osaa siihen mitään sanoa.
Voisitko itse vähän alustaa enemmän.Mistäkö Jeesus kieltäytyi. Hän mm kieltäytyi paistattelemasta ihmeiden valossa. Hänhän melkein säännönmukaisesti kielsi parannettuja puhumasta asiasta julkisesti.
Hän olisi voinut julkisesti siirtää vuoria, kävellä seinien läpi, kävellä veden päällä, muuttaa olemuksensa toisenlaiseksi. Hän olisi voinut tehdä kivistä ihmisiä jne. Mutta tästä kaikesta hän kieltäytyi.
Koska hän on uskovien esimerkki, tällaista asennetta ihmeisiin on siis syytä odottaa jokaiselta, joka seuraa häntä.
Herättääkö ajatuksia?- tuon ?
EJKR kirjoitti:
Mistäkö Jeesus kieltäytyi. Hän mm kieltäytyi paistattelemasta ihmeiden valossa. Hänhän melkein säännönmukaisesti kielsi parannettuja puhumasta asiasta julkisesti.
Hän olisi voinut julkisesti siirtää vuoria, kävellä seinien läpi, kävellä veden päällä, muuttaa olemuksensa toisenlaiseksi. Hän olisi voinut tehdä kivistä ihmisiä jne. Mutta tästä kaikesta hän kieltäytyi.
Koska hän on uskovien esimerkki, tällaista asennetta ihmeisiin on siis syytä odottaa jokaiselta, joka seuraa häntä.
Herättääkö ajatuksia?11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
eiko ihmeita mielestasi voida hyvaksya Jumalan teoksi? l-h - tosiaan.....
EJKR kirjoitti:
Mistäkö Jeesus kieltäytyi. Hän mm kieltäytyi paistattelemasta ihmeiden valossa. Hänhän melkein säännönmukaisesti kielsi parannettuja puhumasta asiasta julkisesti.
Herättääkö ajatuksia?näinhän Jeesus sanoi.Älä kerro tästä kenellekään.Nouse ,äläkä enää syntiä tee. Hänen piti rauhassa saada tehdä Isänsä hänelle antama työ valmiiksi ,näyttää elämisen malli ,ennenkuin kuolisi.
Toisaalta ei Hän kieltänytkään ihmetekojaan ,jos joku osasi tarkasti niitä häneltä kysyä.Viittaan Jeesuksen viimeisiin kuulusteluihin ennen kuolemaansa ,kuuliainen kun oli. tuon ? kirjoitti:
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
eiko ihmeita mielestasi voida hyvaksya Jumalan teoksi? l-hTotta kai Jumala tekee ihmeitä! Sinun lainaamassasi kohdassa Jeesus puhui yksityisesti opetuslapsille, ei julkisesti. Sitä paitsi kyseisen puheen jälkeen Jeesus ei enää toiminut julkisesti.
Uskovan tulee oppia ymmärtämään, mikä on oikea suhtautuminen ihmeisiin kussakin tilanteessa:
Kol 4:5
Ef 5:15-16
Tässä vielä yksi muistutus:
Luuk 10:17,20- tapahtui.
EJKR kirjoitti:
Herättääkö ajatuksia?Kuitenkin Hänen tekonsa tulivat vähitellen ihmisten tietoon,vaikka Hän kielsi niistä kertomasta.
Hänen parantamansa ihminen tuli terveeksi, ei tiennyt edes parantajansa nimeä, muisti vaan sanat jotka oli kuullut ja iloitsi onnestaan.
Hän näytti elämisen mallia.Vaan mitenkäs tehdään nykypäivänä.......... tapahtui. kirjoitti:
Kuitenkin Hänen tekonsa tulivat vähitellen ihmisten tietoon,vaikka Hän kielsi niistä kertomasta.
Hänen parantamansa ihminen tuli terveeksi, ei tiennyt edes parantajansa nimeä, muisti vaan sanat jotka oli kuullut ja iloitsi onnestaan.
Hän näytti elämisen mallia.Vaan mitenkäs tehdään nykypäivänä..........Jospa päättäisimme ryhtyä rohkaisemaan toisiamme luottamaan Herraan niin paljon, että itse kukin uskova voisi löytää Herrassa sisäisen voiman kieltäytyä ulkoisen vallan ja voiman käytössä.
- keinot....
EJKR kirjoitti:
Jospa päättäisimme ryhtyä rohkaisemaan toisiamme luottamaan Herraan niin paljon, että itse kukin uskova voisi löytää Herrassa sisäisen voiman kieltäytyä ulkoisen vallan ja voiman käytössä.
toteuttaa tahtoaan erikoisillakin tavoilla ja käyttää välikappaleinaan vaikkapa pientä aasia ,joka sai Bileamilta kepistä kolme kertaa ,koska luuli aasin käyttäytyvän vikuroivasti.
Herra avasi Bileamin silmät ja hän näki mitä tiellä tapahtui.
Tässä 4.Moos 22 luvussa kerrotaan ( pienenä yksityiskohtana )ihmisen väkivallasta mm viattomaan eläimeen, mutta kertomus on niin puhutteleva , että toin sen tähän koska itse luin sen juuri Raamatustani.
että Jeesus on fiktiivinen hahmo, aivan kuten Roope Ankkakin.
Kiitos osallistumisesta keskusteluun. Olen tosin eri mieltä kanssasi Jeesuksesta.
Kenties olemme kuitenkin yhtä mieltä siitä, että me olemme olemassa. Kenties olemme yhtä mieltä siitäkin, että emme tiedä, miksi me tai ylipäänsä maailmankaikkeus on olemassa. Ja kenties olemme vielä siitäkin yhtä mieltä, että tämä olemassaolo on jollakin salatulla perustalla, joka ei millään tavoin riipu meidän mielipiteistämme.- Crypticall
Jos ajattelet oikeasti noin kuin kirjoitat, niin saatat yllättyä siitä, että Jeesuksen elämään ja ristiinnaulitsemiseen liittyvät kertomukset ovat itse asiassa historiallisessa mielessä eräitä kaikkein varmimmin todistettuja tapahtumia.
Löydät nuo tapahtumat helposti kaikista vahvan kritiikin läpi käyneistä kirjoista, joita käytetään esimerkiksi yliopisto-opetuksessa. Jos haluat, niin voit löytää useita väitöskirjoja, jotka eivät varmista vain Jeesuksen elämää, vaan joissain niistä vahvistetaan jopa hänen ylösnousemuksensa.
Ehkä tämä horjuttaa uskoasi tieteeseen, mutta kuka tietää ettei sitäkin olisi syytä tarkastella kriittisesti? Onneksi niin tapahtuu ja siksi voimme näistä kysymyksistä olla rauhallisin mielin.
Mitä taas tulee juttuihin fiktiivisestä hahmosta :) Nas.se sinä olet paljon enemmän fiktiivinen hahmo kuin Jeesus on koskaan ollut.
- Trubaduuri
Jeesukset kuolevat. Mutta, ihmisen Poika, Kristus elää vuoksemme.
Nasaretialainenkin syntyi uudeksi ylhäältä käsin, eikä hän valittanut osaansa. Hän myös hallitsi ironian ja parodian kaikin puolin, siis nuo kaksi mahtavaa järjenlajia, jotka ovat jääneet monelta "uskovaiselta" pimeyden taakse piiloon.
Ja siksi he yrittävät olla kaikessa jumalia muille ihmisille, kanssaeläjilleen, saastuttaen tuon oikean tavan totella luomakuntamme Luojaa, taivaallista Isää, jollekka alamainen myös Kristus on. Valta maan päällä on puhdasta väkivaltaa, demokratiaa, josta jo kaikki tarvittavat näytteet on otettu ja myös sitten analysoitu perinpohjin. Tulos ei hätkähdytä
tottelevaista(uskovaa) ihmistä. Mutta tietämätön
, siis sokea ja kuuro siitä ei mitään kostu. - Crypticall
Ollaan tärkeiden asioiden ytimessä, kiitos tästä aloituksesta. Jään mielenkiinnolla seuraamaan keskustelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683021
- 922835
- 492057
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201525- 151319
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51298Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131281Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131243Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241202- 171188