Dilemma

e.k.v_

No niin. Emämntä lähti tuonne anopin luokse shoppailemaan kolmeksi päivää. Pelottaa jo se kuinka paljon se sitten maksaa :D

Enivei, poikamieselämää pitäisi viettää.

Syönko ruoaksi mitä?

Pakkasesta pakastepizza?
Kävelen koiran kanssa hakemassa oikean pizzan?
Lohkoperunoita nakkien kanssa?
Hernekeittoa ja "iltapalaksi" juustonaksuja?

Kauhean vaikiaa tämä erakkomainen elämä ;D

20

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tintsu.re

      kaikki huolesi, sitten ei ole mitään hätää:)

      Hernekeitto on aina sopivaa ja helppoa ruokaa, etenkin, jos olette koiran kanssa kaksin.

      Tietysti voisit syödä jotain sellaista, mitä vaimo ei hyväksyisi missään tapauksessa, nyt olisi hyvä tilaisuus siihenkin.

      Nauti näistä päivistä:)

      • e.k.v_

        Ei se vaimoke mun sapuskoinneista kanna huolta ;) Valkkasin sen verran fiksusti katsos.


      • tintsu.re
        e.k.v_ kirjoitti:

        Ei se vaimoke mun sapuskoinneista kanna huolta ;) Valkkasin sen verran fiksusti katsos.

        jos olet tehnyt niin hyvän valinnan:)

        Kun lähden johonkin muutamaksi päiväksi,
        täytyy ruokaa varustaa jääkaappi täyteen,
        kenen vika, kuka on tehnyt
        väärän valinnan tässä tapauksessa?


      • e.k.v_
        tintsu.re kirjoitti:

        jos olet tehnyt niin hyvän valinnan:)

        Kun lähden johonkin muutamaksi päiväksi,
        täytyy ruokaa varustaa jääkaappi täyteen,
        kenen vika, kuka on tehnyt
        väärän valinnan tässä tapauksessa?

        Lainaus: "täytyy ruokaa varustaa jääkaappi täyteen"

        Ja joululahjaksi sitten ukolle jokin kokkauskirja :D
        Sano sille terveisiä minulta, että tie naisen sydämeen kulkee maustehyllyn kautta ;)


      • tintsu.re
        e.k.v_ kirjoitti:

        Lainaus: "täytyy ruokaa varustaa jääkaappi täyteen"

        Ja joululahjaksi sitten ukolle jokin kokkauskirja :D
        Sano sille terveisiä minulta, että tie naisen sydämeen kulkee maustehyllyn kautta ;)

        ei vanha koira enää opi, enkä minä jaksa opettaa:)
        Inhoan itsekin kokkauskirjoja, näppituntumalla mennään ja välillä maistellaan;=)
        Terveisiä voin toki sanoa, ei muuta tilannetta mihinkään:=)


    • meillä tätä sattuu tämän tästä. Emäntä hilluu omia menojaan ja jättää minut hoitamaan kotia... voi meitä nykyajan pehmomiehiä:-(

      Ole mies ja vie koira hoitolaan ja anna palaa. Se se vasta sitten maksaakin. Visa vinkumaan ja ranttaliks:-D)))))))) Pitsaa; no, eikun kasviskeittoa tietenkin... ja liemiruokia esim. ohran muodossa...

      • e.k.v_

        Itseasiassa mää vähän kuin tuuppasin ne sinne. Emäntä ollut kotona 5kk nyt putkeen ja pelkäsin että sille rupiaa seinät kaatumaan päälle.

        Anoppi pitää pennusta huolta siellä kyllä joten eukko saa levätä ja shoppailla.

        Ranttaliks ei voi pistää kun pitää töissä käydä. Toisaalta eipä tuo juhliminen maistukaan enää kovasti kun kolmesta kaljasta tulee krapula :D

        Viestistäsi sain kuitenkin idean. Wokkia ja kanaa. Painun tästä coccailemaan.


      • e.k.v_ kirjoitti:

        Itseasiassa mää vähän kuin tuuppasin ne sinne. Emäntä ollut kotona 5kk nyt putkeen ja pelkäsin että sille rupiaa seinät kaatumaan päälle.

        Anoppi pitää pennusta huolta siellä kyllä joten eukko saa levätä ja shoppailla.

        Ranttaliks ei voi pistää kun pitää töissä käydä. Toisaalta eipä tuo juhliminen maistukaan enää kovasti kun kolmesta kaljasta tulee krapula :D

        Viestistäsi sain kuitenkin idean. Wokkia ja kanaa. Painun tästä coccailemaan.

        taidat olla kunnollinen perheenisä. Hyvä niin:-) Minä olen jo (nuori) isoisä, joten en kanna huolta enää muusta kun omasta parisuhteestani ja se kestää pienen ranttaliksi pistämisen aina välillä.


    • Kössönöm
      • e.k.v_

        Kukaan ei tee parempaa muusia kuin mää. Se on fakta, totuus, ehdottomuus ja just näin ;D


      • Kössönöm
        e.k.v_ kirjoitti:

        Kukaan ei tee parempaa muusia kuin mää. Se on fakta, totuus, ehdottomuus ja just näin ;D

        sitten mitään hätää ole. Tykkääkö koira myös sinun pottumuusistasi?


      • e.k.v_
        Kössönöm kirjoitti:

        sitten mitään hätää ole. Tykkääkö koira myös sinun pottumuusistasi?

        Meen koira ei jostain syystä syö lainkaan perunaa. Ainakaan ellei sitä ole muussattu raakaan lihaan.
        Porkkana kyllä kelpaa. Raakana ja keitettynä.


    • Tutulta kuulostaa jos meilläki vaimo usiamman päivän reisussa. Itsellä tuppaa menemään ruokapuoli niihin oikeisiin pizzoihin ja grilliruokiin :)

      • e.k.v_

        Mikähän siinä on että on niin laiska tekemään sapuskaa silloin kun on yksin? Eihän se sen "vaikeampaa" ole kuin kahdellekaan tehdessä?

        Onko se jokin miehinen geeni mikä meidät saa näin toimimaan?


      • ertert
        e.k.v_ kirjoitti:

        Mikähän siinä on että on niin laiska tekemään sapuskaa silloin kun on yksin? Eihän se sen "vaikeampaa" ole kuin kahdellekaan tehdessä?

        Onko se jokin miehinen geeni mikä meidät saa näin toimimaan?

        Mikähän teissä on vikana. Minä mieluiten teen ihan itse ruokaa valmissapuskan sijaan. Kai sitä pitää olla köyhä, että viitsii. Huomenna ajattelin tehdä kaalipataa, joka on todella nannaa ruisleivän ja juuston kera. Aikaahan siinä menee, mutta ei tarvitse paljoa väsäillä.


      • e.k.v_ kirjoitti:

        Mikähän siinä on että on niin laiska tekemään sapuskaa silloin kun on yksin? Eihän se sen "vaikeampaa" ole kuin kahdellekaan tehdessä?

        Onko se jokin miehinen geeni mikä meidät saa näin toimimaan?

        Samaa olen joskus myös miettiny, mikä lienee. Oiskoha se että haluaa vähä jotain arjesta poikkevaa, vaikka sitte epätervellisen "roskaruuvan" muodossa :)


    • Eko Isti

      Kierrätys on muotia, syö eilistä toiseen kertaan.

    • Olly

      Otetaan mikä tahansa purkkihernekeitto, kaadetaan kattilaan (ei se sinne purkista suoraan kaadu, käytä ruokalusikkaa apuna). Puolikkaan purkin verran vettä mukaan, sillä voi huuhdella jämät hernispurkin pohjalta.

      Sitten mukaan melko pieneksi pilkottua sipulia yhden sipulin verran, murskattua valkosipulia ja sinappia maun mukaan, ja rkl. vasikan fondia.

      Kun soppa on muhinut, lautaselle, ja muutamia ohuita siivuja jotain mietoa kermajuustoa päälle.

      Oonkohan ihan olikealla osastolla? Ehkä näitä kirjoittaen pitäisi olla suljetulla...

      Pelastus: Tulkoon edes joku jumala esiin, kuunnellaan mitä sillä on sanottavana.

      • Kössönöm

        Minä kyllä teen hernesoppani ihan vanhalla tavalla. Herneet yöksi likoamaan, aamulla porisemaan, mukaan paljon porkkananpalasia, vähän suolaa ja sinappia. Nautitaan näkkärin tai ruisleivän kanssa.


      • e.k.v_
        Kössönöm kirjoitti:

        Minä kyllä teen hernesoppani ihan vanhalla tavalla. Herneet yöksi likoamaan, aamulla porisemaan, mukaan paljon porkkananpalasia, vähän suolaa ja sinappia. Nautitaan näkkärin tai ruisleivän kanssa.

        Noita purkkihernekeittoja on pari ihan hyvää. Ja tosiaan kuten jo aiempikin kirjoittaja mainitsi, niitä kannattaa hieman jataa omin keinoin.

        Liottamalla herneitä, ei täällä oikein ärtsoppaa tehdä. Pari kertaa kyllä mutta ei muuten oikeastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe