Iankaikkinen elämä taivaassa!

Niinpä niin, mitä se merkitsee ja mitä kaikkea se sisältää?

ENNEN VARSINAISTA ASIAA

Ensinnäkin on syytä mainita ihan aluksi se, että voidaksemme nähdä ja päästä sisälle J-lan ikuiseen Kuningaskuntaan, meidän on synnyttävä uudesti ylhäältä J-lan elävän ja iäti pysyvän Sanan kautta. Nuo sanat saamme UT:sta, Yeshuan ja hänen apostoliensa opetuksista.

Tästä Yeshua opettaa sanoen: Joh.3:3-8

3. Yeshua vastasi (Nikodeemukselle) ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan Kuningaskuntaa".
4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5. Yeshua vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan Kuningaskuntaan.
6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

SITTEN VARSINAISEEN AIHEESEEN

Raamatun mukaan iankaikkinen elämä taivaassa on olotila, jossa aikaa ei ole ja tuohon olotilaan pääsevät kaikki J-lan valitut. He saavat iloita ja riemuita iankaikkisesti. Ilon aiheita on lukuisia. Niitä ovat myös ne ihmeelliset luomistyöt, joita saamme ihailla ja katsella, kun Korkein niitä edelleen tekee. Hän luo tyhjyyteen satumaisia maailmoita mielikuvituksellisine aurinkoineen, planeettoineen, kasveineen, eläimineen ja asukkaineen. Yeshua opetti tästä sanoen: ”Minun Isäni luo yhä uutta!”

Johanneksen evankeliumi:
5:17 Mutta Yeshua vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä."

Myös VT:sta saamme lukea tästä:

Jesaja:
65:17 Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu;

Minua viehättää taivaassa eniten se, että saan elää lähellä Vapahtajaani Yeshuaa, joka osti minut verellään vapaaksi kaikesta turmeluksesta ja synnistä, jonka perusteella olisin ansainnut Helvetin kadotustuomion. Hän on siellä paras ystävämme ja hänessä näemme myös Isä J-lan kirkkauden. Siellä opimme lopultakin tuntemaan rakkaan taivaallisen Isämme, josta saamme täällä maan päällä vain pienen välähdyksenomaisen ja perin vajavaisen käsityksen tässä aisteiltamme rajoitetussa maallisessa tomumajassamme.

Lisäksi tapaamme siellä lukuisasti muita lunastettuja J-lan pyhiä eri aikakausilta, samoin kuin myös siltä ajalta, jonka olemme maan päällä saaneet elää.

Taivaassa on myös paljon sellaisia luotuja olentoja, kuten erilaisiin tehtäviin luotuja enkeleitä ja suuria enkeliruhtinaita eli kerubeja, joita on myös mielenkiintoista tavata. Kommunikointi siellä tapahtuu ajatusten kautta, mikä henkien kesken on yleistä. Tästä syystä meidän tulee pyhittäytyä ja puhdistautua ja vangita jokainen ajatuksemmekin kuuliaiseksi Messiaallemme.

Voimme lukea Sananlaskuista miten J-lan esikoispoika Yeshuakin iloitsi katsellessaan ihmislapsia, jotka hän yhdessä Isä J-lan kanssa loi maan päälle:

Sananlaskut 8:

27. Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle,
28. kun hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman,
29. kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset,
30. silloin minä hänen rinnallansa olin varma ja vahva työtoveri, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin;
3. leikitsin hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

Löydämme UT:sta myös seuraavan maininnan siitä, mitä J-lan Kuningaskunta on pelastetuille:

Roomalaiskirje:
14:17 sillä ei Jumalan Kuningaskunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

Toki me saamme myös syödä ja juoda, vaikkakaan ne eivät ole pääasioita tuossa uudessa olotilassamme. Luemme tästä seuraavat Yeshuan opetukset:

Luukkaan evankeliumi:
13:29 Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja POHJOISESTA ja etelästä, ja he aterioitsevat Jumalan Kuningaskunnassa.

Ilmestyskirja:
2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'
22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!

Taivaassa soi tauotta ihana taivaallinen musiikki ylistystä suurenmoisen Vapahtajamme Yeshua Messiaan kunniaksi ja me saamme yhdessä kaikkien lunastettujen kanssa yhtyä ylistämään Lunastajaamme, J-lan Karitsaa, jonka ansiosta me saimme astua Uuden taivaallisen Jerusalemin porteista sisälle ja käyskennellä J-lan Paratiisissa. Siis siinä ihanassa puutarhassa, josta esivanhempamme karkotettiin pois syntiinlankeemuksen seurauksena. Me saamme syödä Paratiisin kaikista hedelmäpuista, ennen kaikkea elämänpuusta, jonka hedelmä antaa meille voiman elää ikuisesti.

Paljon muutakin ylen ihmeellisiä asioita saamme taivaassa nähdä, kuulla ja kokea, mutta suurin osa siitä on pidetty meiltä salassa, sillä rakas taivaallinen Isämme ja Vapahtajamme Yeshua tahtoo yllättää meidät iloisesti. Siitä Paavali kirjoitti näin:

1.Korinttolaiskirje:
2:9 vaan, niin kuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."

- - -

Kerroppa mitä ajatuksia ja toiveita sinussa herättää "Iankaikkinen elämä taivaassa"?

Siunausta Yeshuassa!

9

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähtökohta

Unohdit täysin tähän maailmaan syntyvät lapset. Hehän eivät ole vielä uudestisyntyneitä Jumalanlapsia tänne maailmaan tullessaan synnin alle. Eli ensin lapsi pitää kastaa Jeesuksen opetuslapseksi ja Jumalanlapseksi. Lapsenkin pitää uudestisyntyä taivaan jälkeläiseksi.

Room.9:8 "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset."

Joh.3:5 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
      [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]

• Diana*

Sananlaskuista, puhuu viisaudesta, ei Jeesuksesta, muutta kun te ette ymmärrä mitä sana, ja Jumalan henkiset ominaisuudet tarkoittavat, vaan joka sanassta nähdään Jeesus.

Viisas ja pelastaja ovat Jumalan ominaisuuksuuksia. Sinullakin on mahdollisuus pyytää viisautta itsellesi, mutta se ei tarkoita, että sinä pyydät Jeesusta elämääsi.

Joskun minun tekis mieli sanoa, että voi teitä tomppeleita, mutta yritän olla sanomatta. :)

• joka syntyy uudesti

ylhäältä kastetaan myös, niinkuin Raamattu sen opettaa. eikä niinkuin porttokirkko järjestelmä sen on valheelliseti ilmoittanut.

• Diana*
        Diana* kirjoitti:

Sananlaskuista, puhuu viisaudesta, ei Jeesuksesta, muutta kun te ette ymmärrä mitä sana, ja Jumalan henkiset ominaisuudet tarkoittavat, vaan joka sanassta nähdään Jeesus.

Viisas ja pelastaja ovat Jumalan ominaisuuksuuksia. Sinullakin on mahdollisuus pyytää viisautta itsellesi, mutta se ei tarkoita, että sinä pyydät Jeesusta elämääsi.

Joskun minun tekis mieli sanoa, että voi teitä tomppeleita, mutta yritän olla sanomatta. :)

Minun viesti
        oli tarkoitettu Yakoville, anteeksi.

• Nimetön

...vaikka en unohtanutkaan kertoa siitä, että voidakseen päästä taivaaseen, on jokaisen synnyttävä uudesti ylhäältä :)

Sehän kävi ilmi avaukseni alusta. Viittasin jakeisiin Joh.3:3-8.

Ajattelin avauksessani keskittyä nimenomaan siihen, että millaista tulee olemaan iankaikkinen elämämme taivaassa.

Toki uskoontulo on erittäin tärkeää ja siitä kannattaa keskustella ihan juurta jaksain, mutta keskustellaan ystäväni siitä ihan eri avauksessa, johon myös avaukseni alkumaininta antaa sysäyksen.

Emme myöskään ala tässä avauksessa keskustelemaan lainkaan siitä, että eräiden tutkijoiden mielestä jopa kreikannettu Vapahtajamme nimi "Iesous" on kuulemma sananmukaisesti käännettynä "Ylistys Zeukselle". Siis pakanoille annettiin Vapahtajastamme sellainen nimi, jonka oletettiin helposti otettavan vastaan ja jota he muutoinkin olivat palvoneet - valitettavasti kyseessä on kreikkalaisen 'ylijumala Zeuksen nimi'...

Voit lukea siitä seuraavasta linkistä:

http://209.85.135.104/search?q=cache:pBfcnMjMmpkJ:www.xanga.com/Babylon_The_Great/665804169/item.html jehoshua jesus&hl=fi&ct=clnk&cd=3&gl=fi

Siunausta Yeshuassa!

• Nimetön
        Diana* kirjoitti:

Minun viesti
        oli tarkoitettu Yakoville, anteeksi.

...sillä luen aina viestisi. Ne sisältävät usein niin hauskoja 'luuloja' ja tekstisi on usein niin raflaavaa, etten saata jättää niitä väliin... ;)

• iankaikkisuus on

tässä ja nyt sillä nyt jo maistamme ja aistimme ja elämme iankaikkisuutta, minä koen eläväni jo nyt taivaassa vaikkakin ympärillä on maailma mutta en ole maailmasta.

3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Tämä tarkoittaa myös tietoisuutta, elämistä totuudessa ja todellisuudessa Kristuksessa.

Olemme taivaallisissa jo nyt.

Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
      4. niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
      5. edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,

• Nimetön

...Yeshua Messiaassa, kuten Paavali opettaa:

Efesolaiskirje:
        2:6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,...

Olemme siellä uskon kautta jo nyt!

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että me jo olisimme LOPULLISESTI siellä, vaan meidän tulee kilvoitella loppuun saakka uskon Yeshuaan säilyttäen, että meidät havaittaisiin arvollisiksi iankaikkiseen elämään, kuten Paavali opetti:

Filippiläiskirje:
        3:11. jos minä EHKÄ pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
        3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Messias Yeshua on voittanut minut.

Koko asiayhteys on näin:

"7. Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
        8. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Messias Yeshuan, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Messiaan
        9. ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
        10. tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
        11. jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
        12. Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Messias Yeshua on voittanut minut.
        13. Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
        14. minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Messias Yeshuassa.
        15. Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on."

Kiitos silti mielenkiinoisesta näkökohdasta, jonka toit esille, sillä me uudestisyntyneet olemme J-lan suuresta armosta saaneet jo etukäteen 'maistaa' tulevan maailmanajan voimia :)

• ...ovat kaikki minun kirjoituksiani, sillä unohdin vaihtaa meiliosoitettani.

Nyt otan pienen breikin aina iltaan saakka.

Vastaan kaikkiin avauksen aiheisiin liittyviin rakentaviin palautteisiinne, joten antakaa tangenttien laulaa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5756
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2949
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      158
      2647
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2469
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82