En ole u-kastajien kanssa eri mieltä SIITÄ, että jos joku aikuinen ihminen ottaa vastaan evankeliumin ja hän on TAUSTALTAAN kristinuskon ulkopuolelta (eikä häntä siis ole aiemmin kastettu), niin hänet pitää kastaa! UT:ssa kastettiin montakin JUUTALAISTA ja PAKANAUSKONTOTAUSTAISTA AIKUISTA, kun he kääntyivät KRISTITYIKSI. Ja se on tietysti oikein. Siitä emme kiistele.
Se, mistä olemme ERIMIELISIÄ on tämä: SAAKO KRISTITTY, joka siis ei ole ollut koskaan juutalainen tai pakanauskova vaan ON SYNTYNYT KRISTILLISEEN SEURAKUNTAAN olla kastettu ENNEN jotain aikuisena/riittävän kypsässä iässä tehtyä omaa ratkaisua? Ja MINÄ VÄITÄN, ETTÄ KYLLÄ SAA!!
Perustelette mielestäni KUMMALLISELLA TAVALLA Raamatulla, että ensin pitää olla usko, kun UT:n kastetapauksissa näyttää olevan "sellainen toimintakaava." Niinkuin jo (varmaan sadannen kerran tässä keskustelupaikassa) totesin, nuo kastetapauksethan ovat 1. kappaleessa mainitsemiani juutalaisia ja muiden uskontojen edustajia, joita ei ollut ennen kastettu kristillisellä kasteella EIKÄ OLISI VOITUKAAN. Siksi ON KUMMALLISTA, että tapauksista tehdään johtopäätös, että aina TÄYTYY JOKAISEN ottaa kaste kääntymisratkaisun jälkeen, JOTA KAIKKI USKOVAT EIVÄT EDES KOSKAAN KOE, KUN HE OVAT LAPSESTA SAAKKA KASVANEET USKOON. Opetuksessanne tuhlaajapojalla ei voi ilmeisesti olla vanhempaa veljeä, joka pysyi koko elämänsä isän kodissa!
Onko teillä MITÄÄN MUITA RAAMATUN PERUSTELUJA USKOVIEN KASTEELLE? Aina tuijotatte noita TAPAUKSIA, joista teette "selvän johtopäätöksen", JOKA EI KUITENKAAN OLE OLLENKAAN NIIN SELVÄ KUIN VÄITÄTTE!
Apostolit ne ottivat sitten kyllä SUUREN RISKIN, kun hyvin vähäisen opetuksen jälkeen uskalsivat kastaa KOKONAISIA SUURIA PERHEKUNTIA, jos pitää olla varma, että vain uskovia kastaa...
Uskovien kasteen kunnon perustelut - onko niitä?
40
761
Vastaukset
- Näin on asia
Menisit hakemaan tuohon sekoilemiseen jotain lääkitystä, vai mitä paatumusta se onkin, yrität epätoivoisesti tehdä epäraamatullisuuttasi hyväksyttäväksi, MUTTA Vapahtaja sanoo:
"Se on JUURINEEN REVITTÄVÄ POIS"!!!- terence.hill
Kerro vaikka niitä pyytämiäni MUITA PERUSTELUJA uskovien kasteelle noiden Ap.T. tapausten lisäksi.
- perustelut?
Onko niitä?
Miksi pitää väkisin kastaa vauvoja, jotka Jeesuksen sanojen mukaan OVAT JO taivaskelpoisia.?
Mitä hyötyä siitä vauvakasteesta enää on?
Miksi pelkkä siunaus ei riitä?
Kastamaton lapsi ja kastettu lapsi joutuvat yhtä-
lailla aikuiseksi tultuaan tekemään parannuksen elämässään, jos mielivät päästä taivaaseen!
Ei se vauvana saatu kaste muuta tätä tosiasiaa miksikään.
Päinvastoin, se antaa monille väärän luulon taivaskelpoisuudestaan ja on esteenä uskoon tu-
lemiselle!
Sanot:
"Apostolit ne ottivat sitten kyllä SUUREN RISKIN, kun hyvin vähäisen opetuksen jälkeen uskalsivat kastaa KOKONAISIA SUURIA PERHEKUNTIA, jos pitää olla varma, että vain uskovia kastaa."
Ei siinä mitään isompaa riskiä ole, jos tottelee
Jumalan sanaa:
Ap 18:8
"Mutta synagoogan esimies, Krispus ja KOKO HÄNEN PERHEKUNTANSA USKOIVA HERRAAN, ja myös monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin."
Tässä oli selvä esimerkki perhekuntakasteesta.
Väitätkö, että heidät kastettiin ENNEN uskoontuloaan!
Sinun harhasi on siinä, että kuvittelet, että
kristilliseen seurakuntaan tullaan luonnollisen
syntymän perusteella.
Missä niin on kirjoitettu?
UT:n seurakuntaan liityttiin vain uskoontulon ja kasteen kautta!- terence.hill
Kastamalla ja opettamalla... No kyllä sinä sen varmaan muistat!
Jeesuksen sanojen mukaan lapsi OTTAA VASTAAN valtakunnan. Kerro toki, jos olet löytänyt kohdan, jossa lapsi on taivaskelpoinen pelkän syntymisensä perusteella. Ja kerro mihin, miten ja milloin se automaattisesti syntymässä saatu taivaskelpoisuus sitten häviää.
Antoiko juutalaisten 8-päiväisenä tehty ympärileikkaus myös väärän luulon, ettei Jumalan tahdon mukaan elämisellä ole väliä?
LYYDIAN PERHEKUNNAN USKOSTA ENNEN KASTETTA EI SANOTA MITÄÄN. Miksi ei?
Kristilliseen seurakuntaan kuuluvat lapsetkin. Esim. Paavali kirjoittaa kirjeissään lapsillekin, että näiden tulee olla kuuliaisia Herrassa.
SIITÄ, että jokainen seurakunnan jäsen sydämessään uskoo ja pelastuu, ei ole takeita, kastettiin sitten vauvana tai isompana. - eepu*
terence.hill kirjoitti:
Kastamalla ja opettamalla... No kyllä sinä sen varmaan muistat!
Jeesuksen sanojen mukaan lapsi OTTAA VASTAAN valtakunnan. Kerro toki, jos olet löytänyt kohdan, jossa lapsi on taivaskelpoinen pelkän syntymisensä perusteella. Ja kerro mihin, miten ja milloin se automaattisesti syntymässä saatu taivaskelpoisuus sitten häviää.
Antoiko juutalaisten 8-päiväisenä tehty ympärileikkaus myös väärän luulon, ettei Jumalan tahdon mukaan elämisellä ole väliä?
LYYDIAN PERHEKUNNAN USKOSTA ENNEN KASTETTA EI SANOTA MITÄÄN. Miksi ei?
Kristilliseen seurakuntaan kuuluvat lapsetkin. Esim. Paavali kirjoittaa kirjeissään lapsillekin, että näiden tulee olla kuuliaisia Herrassa.
SIITÄ, että jokainen seurakunnan jäsen sydämessään uskoo ja pelastuu, ei ole takeita, kastettiin sitten vauvana tai isompana."Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille. Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui." (Apt.16:13,14)
Apt.16:15 "Ja kun hänet ja KUULIJAT (αυτηκοος) oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä."
15 ως δε εβαπτισθη και ο ”οικος αυτης” (= αυτηκοος KUULIJAT)
παρεκαλεσεν λεγουσα ει κεκρικατε με πιστην τω κυριω ειναι εισελθοντες εις τον οικον μου μεινατε και παρεβιασατο ημας
ο οικος αυτης = tarkoittaa kuulijoita ja yhdistettynä ne muodostavat
sanan αυτηκοος = (tarkoittaa) joka on itse KUULLUT (jtkn) - Uskomatonta!!!!
eepu* kirjoitti:
"Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille. Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui." (Apt.16:13,14)
Apt.16:15 "Ja kun hänet ja KUULIJAT (αυτηκοος) oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä."
15 ως δε εβαπτισθη και ο ”οικος αυτης” (= αυτηκοος KUULIJAT)
παρεκαλεσεν λεγουσα ει κεκρικατε με πιστην τω κυριω ειναι εισελθοντες εις τον οικον μου μεινατε και παρεβιασατο ημας
ο οικος αυτης = tarkoittaa kuulijoita ja yhdistettynä ne muodostavat
sanan αυτηκοος = (tarkoittaa) joka on itse KUULLUT (jtkn) - kuin eepu-vääntelijä,
Uskomatonta!!!! kirjoitti:
niin joku esittäisi kreikankielisen "lainauksen", jossa mainittaisiin vauvan kastaminen, mutta eepun menetelmiin ei kukaan luterilainen alennu vaan heillä on sentään joku tolkku ja sanan kunnioitus.
- eepu*
Uskomatonta!!!! kirjoitti:
siellä oli eripaikoista tulleita monia ihmisiä KUULEMASSA Paavalin ja hänen toverinsa julistusta Vapahtajasta, ja kastamista edelsi tuo julistus, tuo KUULEMINEN Vapahtajasta ja sitten vasta halukkaat uskovat kastettiin!
-- EIKÄ siis voida mainita yksipuolisesti jotain yhtä porukkaa, Lyydian kumppaneita tärkeämmiksi kuin olivat nuo muut kastetut, (eikö niin) siksi se ”sana” ei voi olla ”perhekunta” vaan tuo sana tarkoittaa KAIKKIA KUULIJOITA, jotka kastettiin siellä!!! - tun kielinero
eepu* kirjoitti:
siellä oli eripaikoista tulleita monia ihmisiä KUULEMASSA Paavalin ja hänen toverinsa julistusta Vapahtajasta, ja kastamista edelsi tuo julistus, tuo KUULEMINEN Vapahtajasta ja sitten vasta halukkaat uskovat kastettiin!
-- EIKÄ siis voida mainita yksipuolisesti jotain yhtä porukkaa, Lyydian kumppaneita tärkeämmiksi kuin olivat nuo muut kastetut, (eikö niin) siksi se ”sana” ei voi olla ”perhekunta” vaan tuo sana tarkoittaa KAIKKIA KUULIJOITA, jotka kastettiin siellä!!!Ja brefos ja baidion eivät ole lapsia vaan kolmikymppisiä miehenköriläitä!
- terence.hill
UT:ssa kastetuilla ei ollut mahdollisuutta saada kastetta lapsena eikä mahdollisuutta lapsesta saaakka opetusta kristillisessä seurakunnassa ja kristityiltä vanhemmilta.
Mutta esim. meidän päivämme Suomessa ihmiselle on mahdollista syntyä kristityille vanhemmille ja olla elämänsä alusta saakka kosketuksissa kristinuskon kanssa ja kuulla ja oppia Jeesuksesta.
Tilanne on siis erilainen, mutta sen selvittäminen, mitä merkitystä tällä seikalla on, ei mahdu näiden kiivailijoiden kaavaan...
Johtopäätös uskovien kasteen kannattajilla on, että ei Suomessa voi kastaa ihmistä vauvana kun ei noita UT:ssakaan kastettu (paitsi mahdollisesti perhekuntakasteissa, mitä he eivät voi tietää varmuudella).
Eikö yhtä "raamatullinen" johtopäätös olisi, ettei kastetta saa suorittaa muu kuin juutalaiskristitty henkilö? UT:n kastetapauksissa ei ole YHTÄÄN ESIMERKKIÄ, että pakanakristitty olisi toimittanut kasteen, siispä sehän on silloin kiellettyä! Emme saa tehdä toisin kuin apostolit tekivät! (Ei ole luvallista päätellä, että on tuohon aikaan todennäköisesti ollut pakanakristittyjäkin evamkeliumia viemässä ja kastamassa, kun siitä ei Raamatussa kerrota!)- Kyllä UT:ssa
alkuseurakunnassa olisi kastettu myös vauvat, jos
se olisi Jumalan suunnitelma!!
Ap 2:38
"Niin Pietari sanoi:
Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen..."
Olisihan näiden uskoontulleiden vauvatkin voitu kastaa, mutta Pietari EI SANONUT:
"ja tuokaa myös vauvanne kastettavaksi"!!!!!!!
Samariassa tilanne oli sama:
Ap 8:6-12
Kansa otti yksimielisesti vastaan, mitä Filippus
puhui, mutta VAIN MIEHET JA NAISET KASTETTIIN."
Eikö se ole parempi, että Raamatun esimerkeistä tehdään johtopäätökset, ja noudatetaan niitä ,kuin että
omista OLETTAMUKSISTA tehdään johtopäätökset ja niistä muodostetaan oppi!
"Minun sanastani ei katoa pieninkään piirto",
pitäisi kai muuttaa:
"Minä muutan sanaani, kun kristinusko leviää". - juutalais kristitty!
Kyllä UT:ssa kirjoitti:
"Niin Pietari sanoi:
Olisihan näiden uskoontulleiden vauvatkin voitu kastaa, mutta Pietari EI SANONUT:
Eikö se ole parempi, että Raamatun esimerkeistä tehdään johtopäätökset, ja noudatetaan niitä ,kuin että
pitäisi kai muuttaa:
"Minä muutan sanaani, kun kristinusko leviää".Eikö se ole parempi, että Raamatun esimerkeistä tehdään johtopäätökset, ja noudatetaan niitä
Niin tehdään. Kastoiko sinut suomalainen? Raamatussa kastaja oli aina juutalainen. Pidättäydytäänpä siis siinä. Mars, uudelle kasteelle siitä! - Meinaat siis, että
juutalais kristitty! kirjoitti:
Eikö se ole parempi, että Raamatun esimerkeistä tehdään johtopäätökset, ja noudatetaan niitä
Niin tehdään. Kastoiko sinut suomalainen? Raamatussa kastaja oli aina juutalainen. Pidättäydytäänpä siis siinä. Mars, uudelle kasteelle siitä!savolaispappi ei kelpaa kastajaksi??????
- kasteita Raamatusta!?
Meinaat siis, että kirjoitti:
savolaispappi ei kelpaa kastajaksi??????
Ei Raamatussa kastajat olleet savolaisia vaan aina juutalaiskristittyjä! Savolainen pappi tai saarnaaja ei raamatulliseksi kastajaksi kelpaa.
- tyhmyyttäänkö
Terence yrittää sotkea Raamatun selvää ilmoitusta?
"Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, ei juuta-
laista eikä kreikkalaista..."
Gal 3:27
"Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet,
Ei tässä ole juutalaista eikä kreikkalaista, ei
orjaa eikä vapaata, ei miestä eikä naista, sillä
kaikki te olette yhtä kristuksessa Jeesuksessa."
Koettaisit keksiä järkevämpiä perusteita vauvojen
epäraamatulliselle kasteelle. - eikä haukkumisia.
tyhmyyttäänkö kirjoitti:
"Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet,
epäraamatulliselle kasteelle.Ei viestissäsi ollut tuollaisena tolkkua. Haluat vain nokitella.
- -kristitty-
...eivät ole se kaste, minkä Jeesus lähetyskäskyssä opetuslapsilleen määräsi.
...tehkää kaikki kansat... Kansat muodustuvat ihmisistä ja ihmisiä ovat aikuiset ja lapset ikään katsomatta. Pietari julistaa (Ap.t. 2:38-39): "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne". Siis lupaus kasteessa annettavasta syntien anteeksiantamisesta ja Pyhän Hengestä annetaan myös lapsille.
LÄHETYSKÄSKY
Matt. 28:18-20
18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." - -kristitty-
"Niin Pietari sanoi:
pitäisi kai muuttaa:
"Minä muutan sanaani, kun kristinusko leviää".Lue jae 39, niin sieltä se vastaus löytyy.
Ap. 2:38-39
38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." - terence.hill
"Niin Pietari sanoi:
pitäisi kai muuttaa:
"Minä muutan sanaani, kun kristinusko leviää".Se ei ole koskaan muuttunut, että pitää mennä ja tehdä kaikista kansoista Jeesuksen opetuslapsia kastamaLLA JA opettamaLLA.
Sinunko mielestäsi Ap.Teoissa kastetut henkilöt olivat kristittyihin koteihin syntyneitä? Eivätkö he tulleetkaan juutalaisuudesta tai pakanauskonnoista Jeesukseen uskoviksi? Mikä väitteessäni oli väärin? Nämä ihmisetkö olisi voitu kastaa vauvana ennen kuin Jeesus oli ylösnousemuksensa jälkeen kasteensa asettanut?
Se jätettiin heille tekemättä siksi, että olisivat ensin ymmärtävässä iässä?
Joku jo taisi kertoa sinulle, että Pietarin helluntain saarnassa oli lupaus heidän lapsilleenkin! Lyydian perhekunnan kasteesta ei löydy kaavaa uskoontulo->kaste kuin Lyydian kohdalla.
Raamatun esimerkeistä ei voi tehdä TARKASTI MATKITTAVIA kaavoja. Raamatun OPPI on se, mihin tulee nojautua. Tarkan matkimisen menetelmällä "raamatullinen vaatimus" olisi, että KASTAJAN PITÄÄ OLLA JUUTALAISKRISTITTY, kuten KAIKISSA kuvatuissa TAPAUKSISSA OLI! - terence.hill
tyhmyyttäänkö kirjoitti:
epäraamatulliselle kasteelle.Perustelusi sille, ettei kristityn perheen lasta saa vauvana kastaa, on se, että apostolien saarn an kuulleet aikuiset olivat aikuisia tullessaan uskoon eivätkä enää lapsia...
Hieno perustelu! Jos luet ajatuksen kanssa vielä koko viestiketjun hitaasti alusta, niin huomaat, ettei tuollainen perustelu riitä siihen äkkiväärään johtopäätökseen, jonka u-kastajat noiden aikuiskastetapausten pohjalta tekevät.
LUULISI, että teillä olisi EDES JOITAIN SELVIÄ JA JÄRKEVIÄKIN PERUSTELUITA OPILLENNE. On vaikea uskoa, että olette omaksunut tuollaisen opetuksen aivan kyselemättä, valmiina, yhtään itse ajattelematta. Mutta siltä se yhä enemmän näyttää. - enemmän
terence.hill kirjoitti:
Perustelusi sille, ettei kristityn perheen lasta saa vauvana kastaa, on se, että apostolien saarn an kuulleet aikuiset olivat aikuisia tullessaan uskoon eivätkä enää lapsia...
Hieno perustelu! Jos luet ajatuksen kanssa vielä koko viestiketjun hitaasti alusta, niin huomaat, ettei tuollainen perustelu riitä siihen äkkiväärään johtopäätökseen, jonka u-kastajat noiden aikuiskastetapausten pohjalta tekevät.
LUULISI, että teillä olisi EDES JOITAIN SELVIÄ JA JÄRKEVIÄKIN PERUSTELUITA OPILLENNE. On vaikea uskoa, että olette omaksunut tuollaisen opetuksen aivan kyselemättä, valmiina, yhtään itse ajattelematta. Mutta siltä se yhä enemmän näyttää.Jeesus tietää kasteesta enemmän kuin joku apostoli!
Yrität väittää että Jeesus teki "virkavirheen" kastamattoman ryöväin suhteen joka ei ollut edes uskossa!
Jumalan ja Jeesuksen sanan mukaan taivassa ei ole syntiä tai edes perisyntiä joten selvyys on että sitä perkeleen perisyntiä on vain kristinuskon herraa palvelevilla.
Valehteliko Jeesus vai valehteleeko lasten pakkokastajat????
JEESUS SANOI RAAMATUN MUKAAN USEAN TODISTAJAN SANOIN:
Matt. 19:14
Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
Mark. 10:14
Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Luuk. 18:16
Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
JOS RAAMATUSTA LÖYTYY JUMALAN TAI/JA JEESUKSEN TOTUUS SIITÄ, ETTÄ JUMALAN TAI/JA TAIVASTEN VALTAKUNTA ON SYNTINEN TAI/JA PERISYNTINEN; NIIN SITTEN LAPSI ON SYNTINEN TAI/JA PERISYNTIN SYNTYISSÄÄN!
=JA SIINÄ TAPAUKSESSA JEESUS VALEHTELI!=
ELLEI RAAMATUSTA LÖYDY JUMALAN TAI/JA JEESUKSEN TODISTUSTA SIITÄ, ETTÄ JUMALAN TAI/JA TAIVASTEN VALTAKUNTA ON SYNTINEN NIIN KAIKKI LAPSIA SYNTISEKSI SYYTTÄVÄT, PERISYNTISEKSI PAKKOKASTAVAT OVAT RIKOLLISIA JA JUMALAN JA JEESUKSEN LAIN LAINRIKKOJIA!
-älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi
Jos ymmärrän asian oikein, niin näissä LAKI ja ASIAKIRJOISSA pitää tulla esiin onko lapset ihmis oikeuksista nauttivia vai ei ja, että missä se laittomuus on:
-JUMALAN LAKI JONKA JEESUS ON VAHVISTANUT
-SUOMEN PERUSTUSLAKI JA SEN KANSALAISILLEEN ANTAMAT IHMISOIKEUDET
-SUOMEN PERUSTUSLAIN LAPSIA JA LASTEN SUOJELUA KOSKEVAT LAIT
-SUOMEN PERUSTUSLAIN USKONVAPAUSLAKI (onko siinä lapsilta otettu pois oikeus valita uskonsa)
-SUOMEN ALLE KIRJOITTAMAT IHMIS- JA LASTEN SUOJELUA KOSKEVAT YK:N KANSAINVÄLISET SOPIMUKSET JA ASIAKIRJAT
####
USKONVAPAUTTA KOSKEVAT ASIAKIRJAT JA LASTEN OIKEUDET USKONVAPAUDEN SUHTEEN KAIKKIEN YLLÄ MAINITTUJEN LAKIEN SUHTEEN ON TARKISTETTAVA. JOS LAPSELLA EI OLE LAIN ANTAMAA SUOJAA JA OIKEUKSIA OLLA IHMISIÄ, NIIN MEILLÄ EI OLE OIKEUTTA HEILTÄ VAATIA IHMISTEN TAI MUIDENKAAN LAKIEN NOUDATTAMISTA JA SELLAINEN TILANNE EI OLIS HYVÄ.
####
Jos pakkolapsikaste toiminnalle ei löydy Jumalan tai/ja Jeesuksen määräystä, niin SE TOIMITUKSENA ON KAIKKIEN LAKIEN VASTAINEN RIKOS.
Jos pakkolapsikaste on vain esim Suomen perustuslailla hyväksyttyä toimintaa niin SE ON LAITON LAKI JA LAITON TEKO JUMALAN JA JEESUKSEN LAIN MUKAAN JA JOS NIIN ON; ON PERUSTUSLAKI VÄLITTÖMÄSTI KORJATTAVA KORKEIMMAN LAIN MUKAISEKSI. - Olet sentään oivaltanut
terence.hill kirjoitti:
Se ei ole koskaan muuttunut, että pitää mennä ja tehdä kaikista kansoista Jeesuksen opetuslapsia kastamaLLA JA opettamaLLA.
Sinunko mielestäsi Ap.Teoissa kastetut henkilöt olivat kristittyihin koteihin syntyneitä? Eivätkö he tulleetkaan juutalaisuudesta tai pakanauskonnoista Jeesukseen uskoviksi? Mikä väitteessäni oli väärin? Nämä ihmisetkö olisi voitu kastaa vauvana ennen kuin Jeesus oli ylösnousemuksensa jälkeen kasteensa asettanut?
Joku jo taisi kertoa sinulle, että Pietarin helluntain saarnassa oli lupaus heidän lapsilleenkin! Lyydian perhekunnan kasteesta ei löydy kaavaa uskoontulo->kaste kuin Lyydian kohdalla.
Raamatun esimerkeistä ei voi tehdä TARKASTI MATKITTAVIA kaavoja. Raamatun OPPI on se, mihin tulee nojautua. Tarkan matkimisen menetelmällä "raamatullinen vaatimus" olisi, että KASTAJAN PITÄÄ OLLA JUUTALAISKRISTITTY, kuten KAIKISSA kuvatuissa TAPAUKSISSA OLI!sen, että nykyinen kirkollinen käytäntö on Sanan
vastainen, kun siinä tehdään kastamalla ihmisistä
kristittyjä! Kirjoitat:
"Lähetyskäsky annettiin helluntaina."
"Se ei ole koskaan muuttunut, että pitää mennä ja tehdä kaikista kansoista Jeesuksen opetuslapsia kastamaLLA JA opettamaLLA. "
Mutta miksi kannatat tuon epäraamatullisen kätännön jatkamista?????
Kyllä UT:n aikaan syntyi lapsia kristittyihin koteihin, eikä heitä kastettu vauvana, mm
Timoteus.
Eikä sellaiseen edes kehoitettu, vaan vanhempia kehoitettiin kasvattamaan lapsen Herran pelossa,
Ef 6:4
Jotenkin kovon heppaisin perustein yrität hakea
tukea vauvakasteelle.
Sinun kirjoittelustasi saa sen käsityksen, että
vain ne Jeesuksen käskyt, mitkä Hän asetti ylös-
nousemuksensa JÄLKEEN, koskevat meitä!!!!!
Eikö vuorisaarna koskekkaan meitä?
Etkö muista, että Jeesus kastoi ihmisiä, jotka uskoivat, JO ENNEN RISTINKUOLEMAANSA?
Mutta vauvoja Hän ei kastanut, vaan ainoastaan
siunasi heitä. - Näin on asia
-kristitty- kirjoitti:
Lue jae 39, niin sieltä se vastaus löytyy.
Ap. 2:38-39
38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu.""Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan, sillä tämä lupaus on annettu kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, KUTSUU!"
Kaikkia kutsutaan uskomaan evankeliumi Pelastuksesta syntienanteeksisaamisesta Vapahtajan Nimeen, joka siis uskoo tämän ja kastetaan se pelastuu!!!
*
On vain yksi Oikea Raamatullinen omakohtainen uskonmukainen upotuskaste parannukseen ja syntien anteeksisaamiseksi, ja tähän liittyy Lupaus Pyhän Hengen saamisesta!
”Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka USKOO MINUUN, hänen sisimmästään on, niinkuin Kirjoitettu on, juokseva elävän veden virrat. [ks. Jes.12:3; 44:3; 58:11]
Mutta sen hän sanoi HENGESTÄ, joka niiden piti saaman, jotka USKOIVAT HÄNEEN; sillä HENKI ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.” (Joh.7:37-39)
… ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä Johanneksen kasteella … näin siis Vapahtaja itsekin kastatti uskoon tulleita Johanneksen kasteella! (Ks.Joh.4.Luku)
Sillä VAPAHTAJA itse arvosti Johanneksen kastetta ja sanoi: ”odottakaa Isältä sen LUPAUKSEN TÄYTTYMISTÄ "Johannes kastoi vedellä, (mutta lupauksen mukaisesti kohta) teidät kastetaan PYHÄLLÄ HENGELLÄ"! (Apt.1:5)
Eli ei mitään väheksymistä Johanneksen kastetta vastaan, vaan sen JOHANNEKSEN KASTEEN -LUPAUKSEN täydelliseksi tekemisestä oli kyse!
MUISTUTUS PYHÄN HENGEN LUPAUKSESTA:
"Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen LUPAUKSEN TÄYTTYMYSTÄ, jonka te olette minulta kuulleet. Koska Johannes kastoi TEIDÄT totisesti vedellä, niin/myös teidät kasteesta kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
[Apt.1:4 και συναλιζομενος μετ αυτων παρηγγειλεν αυτοις απο ιεροσολυμων μη χωριζεσθαι αλλα περιμενειν την επαγγελιαν του πατρος ην ηκουσατε μου
5 οτι ιωαννης μεν εβαπτισεν υδατι υμεις δε βαπτισθησεσθε εν πνευματι αγιω ου μετα πολλας ταυτας ημερας ]
*
-- Ystäväiseni; ÄLKÄÄ siis enää kieltäkö itseltänne älkääkä muiltakaan ottamasta sitä Oikeata (Apt.2:38) uskonmukaista upotuskastetta Vapahtajamme Nimeen so. JAHSHUAN MESSIAAN NIMEEN, (ei kolmeen arvoasemaan), sillä KRISTUS KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!
-- Niinpä; TAHALLINEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa SOKEUTEEN UUDISTAMATTOMUUTEEN ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
Ja sitten/nyt kun .."OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet - on teidän hedelmänne PYHITYS (- KRISTUKSEN kaltaisuus) ja sen loppu on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.” ”Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja PYHITYKSEEN, sillä ILMAN SITÄ EI KUKAAN OLE NÄKEVÄ HERRAA;” (Room.6:22; Heb.12:14)!
.. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakunta:
http://www.adventtikirkko.fi/seurakunnat/
*
♥ MARANATA! ♥ - eepu*
-kristitty- kirjoitti:
...eivät ole se kaste, minkä Jeesus lähetyskäskyssä opetuslapsilleen määräsi.
...tehkää kaikki kansat... Kansat muodustuvat ihmisistä ja ihmisiä ovat aikuiset ja lapset ikään katsomatta. Pietari julistaa (Ap.t. 2:38-39): "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne". Siis lupaus kasteessa annettavasta syntien anteeksiantamisesta ja Pyhän Hengestä annetaan myös lapsille.
LÄHETYSKÄSKY
Matt. 28:18-20
18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."Uskova kastettiin Johanneksen kasteella; JOS KASTEET OLISIVAT OLLEET ERILAISIA siitä olisi kyllä syntynyt KIISTELYÄ ja se olisi kyllä mainittu myös Raamatussa!
Vapahtaja sanoo: ”Sillä Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette USKONEET häntä, mutta publikaanit ja portot USKOIVAT häntä; ja vaikka te sen näitte, ette jäljestäpäinkään KATUNEET, niin että olisitte häntä USKONEET.”
"Johanneksen kaste" ON siis se Oikea uskonmukainen upotuskaste, ja siihen liittyi Pyhän Hengen LUPAUS
Katsopa lisää:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000030640156#22000000030640156 - Näin on asia
terence.hill kirjoitti:
Se ei ole koskaan muuttunut, että pitää mennä ja tehdä kaikista kansoista Jeesuksen opetuslapsia kastamaLLA JA opettamaLLA.
Raamatun esimerkeistä ei voi tehdä TARKASTI MATKITTAVIA kaavoja. Raamatun OPPI on se, mihin tulee nojautua. Tarkan matkimisen menetelmällä "raamatullinen vaatimus" olisi, että KASTAJAN PITÄÄ OLLA JUUTALAISKRISTITTY, kuten KAIKISSA kuvatuissa TAPAUKSISSA OLI!"Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA KAIKILLE luoduille.
16:16 Joka (sen) uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei (sitä) usko, se tuomitaan kadotukseen."
Vauvojen kastamisesta ei siis puhuta mitään, vaan uskovista, jotka sanan kuulevat heidät voidaan kastaa!!
- huomauttaa
Älkää opettako Jeesusta, kaste ja usko ei pelasta, Jeesus osoitti sen ristillä, ryöväri ei ollut uskossa eiä kastettu.
Tärkeää aikuisten kastessa on myös se, että kuka ja mihin kastetaan. Kristinuskon seurkunnista KAIKKI ovat 7-Jumalallisuuden seurakunnan ulkopuolisia, ei ei niiden toiminnassa ole Pyhää Jumalallisuuden Henkeä. 7-seurakuntaan ei kuulu yhtään kristinuskon seurakuntaa. Kristinuskoa ei ollut vielä edes olemassa kun Jeesus teki siihen asiaan selvyyden.
Siten kaikki kristinuskon suunnat; yli 3500; ovat Jumalallisuuden seurakuntaan kuulumattomia lahkolaisia; joskus heistä käytetään myös ilmaisua Jumalallisuuden ulkopuoliset.
Jeesuksen seurakunta, joka tunnetaan nimellä Efeson seurakunta on viimeinen Jumalallisuuden seurakunta, A ja O - Alfa ja Omega.
Jeesus teki selväksi että tuossa on alku ja loppu.
Sen jälkeen ei ole Jumalallisesti oikeaoppisuuden hengellisiä seurakuntia perustettu.
Joten myöhemmin perustettu kristinusko oppeineen ja väärennettyine raamattuineen on harhauttaja. - mathetes
>>>Uskovien kasteen kunnon perustelut - onko niitä?>En ole u-kastajien kanssa eri mieltä SIITÄ, että jos joku aikuinen ihminen ottaa vastaan evankeliumin ja hän on TAUSTALTAAN kristinuskon ulkopuolelta (eikä häntä siis ole aiemmin kastettu), niin hänet pitää kastaa! UT:ssa kastettiin montakin JUUTALAISTA ja PAKANAUSKONTOTAUSTAISTA AIKUISTA, kun he kääntyivät KRISTITYIKSI. Ja se on tietysti oikein. Siitä emme kiistele.>Se, mistä olemme ERIMIELISIÄ on tämä: SAAKO KRISTITTY, joka siis ei ole ollut koskaan juutalainen tai pakanauskova vaan ON SYNTYNYT KRISTILLISEEN SEURAKUNTAAN olla kastettu ENNEN jotain aikuisena/riittävän kypsässä iässä tehtyä omaa ratkaisua?>Perustelette mielestäni KUMMALLISELLA TAVALLA Raamatulla, että ensin pitää olla usko, kun UT:n kastetapauksissa näyttää olevan "sellainen toimintakaava.>Onko teillä MITÄÄN MUITA RAAMATUN PERUSTELUJA USKOVIEN KASTEELLE?>Apostolit ne ottivat sitten kyllä SUUREN RISKIN, kun hyvin vähäisen opetuksen jälkeen uskalsivat kastaa KOKONAISIA SUURIA PERHEKUNTIA, jos pitää olla varma, että vain uskovia kastaa.
- terence.hill
Kaikki kansat, mathetes. Ketkä ovat esim. Suomen kansalaisia? Vain täysi-ikäisetkö?
Raamatusta löytyy Korneliuksen perhekunnan tapaus ainoana selvänä esimerkkinä, jossa kastettiin nimenomaan uudestisyntyeitä.
Mutta ei noissa tapauksissa ollut mitään uudestisyntymisen vaatimusta kasteen ehtona.
Kasteelle tulijat olivat yleensä HERÄNNEESSÄ tilassa. Ei välttämättä JO pelastuneita vaan pelastusta HALUAVIA. Eikä kaste ollut vertauskuvallinen rituaali vaan todellinen pelastustapahtuma.
Teet kehäpäätelmän, että oli "Raamatun opetus" kastaa vain uskoontulleita aikuisia, ja siksi niin tehtiin Ap.T:n kuvaamissa kastetapauksissa, JOISTA TAAS SE "Raamatun opetus" JOHDETAAN niitä äkkiväärästi TULKITSEMALLA. Mutta missään ei ole oppia eikä käskyä, että "tulee kastaa vain aikuisia, kun he ensin uudestisyntyvät."
Mistä SANASTA käy selkeästi esiin, että on lupa kastaa vain aikuisena(/tarpeeksi vanhana)? Missä se on sanottu? Kerro nyt, kun se on kerran aivan selkeää!
Etkö oikeasti tunne yhtään uskovaa ihmistä (heitä on jopa vapaissa suunnissa), joka on kasvanut uskoon uskovassa kodissa ja uskonut pienestä lapsesta alkaen koko ikänsä ilman mitään selkeää murrosta, uskoontuloa?
Miten sovitat ainoaan oikeaan the kaavaasi tuhlaajapojan vanhemman veljen? - terence.hill
"Niinpä niin, eikös olekin "kummallista" kun uskon kautta pitää tulla Jeesukseen uskovaksi, jotta saa uskon Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaakin!"
Eikö ole kummallista, että nyt ei puhuttu siitä, miten aikuinen tulee uskoon vaan kastekäytännöstä!? Eikö ole kummallista, että pitäisi keskustella keskusteltavasta asiasta eikä alkaa jaaritella jotain muuta?
Eikö ole kummallista, että ne aikuiset, jotka aikuisena kuulevat evankeliumin ovat aikuisia siinä iässä, kun he ovat aikuisia, ja eikö ole ihme ja kumma ja käsittämätön homma, ettei ole olemassa aikuisia sylivauvoja? On se kummallista.
Miksi kummassa noita Apostolien Teoissa kastettuja aikuisia ei tehtykään Jeesuksen opetuslapsiksi sillä tavalla, että heidät olisi kastettu jo vauvoina ja heitä olisi kristillisessä kodissa ja seurakunnassa opetettu niinkuin luterilaiset tekevät? Kyllä siinä riittää ihmettelemistä. - ML213
terence.hill kirjoitti:
Kaikki kansat, mathetes. Ketkä ovat esim. Suomen kansalaisia? Vain täysi-ikäisetkö?
Raamatusta löytyy Korneliuksen perhekunnan tapaus ainoana selvänä esimerkkinä, jossa kastettiin nimenomaan uudestisyntyeitä.
Mutta ei noissa tapauksissa ollut mitään uudestisyntymisen vaatimusta kasteen ehtona.
Kasteelle tulijat olivat yleensä HERÄNNEESSÄ tilassa. Ei välttämättä JO pelastuneita vaan pelastusta HALUAVIA. Eikä kaste ollut vertauskuvallinen rituaali vaan todellinen pelastustapahtuma.
Teet kehäpäätelmän, että oli "Raamatun opetus" kastaa vain uskoontulleita aikuisia, ja siksi niin tehtiin Ap.T:n kuvaamissa kastetapauksissa, JOISTA TAAS SE "Raamatun opetus" JOHDETAAN niitä äkkiväärästi TULKITSEMALLA. Mutta missään ei ole oppia eikä käskyä, että "tulee kastaa vain aikuisia, kun he ensin uudestisyntyvät."
Mistä SANASTA käy selkeästi esiin, että on lupa kastaa vain aikuisena(/tarpeeksi vanhana)? Missä se on sanottu? Kerro nyt, kun se on kerran aivan selkeää!
Etkö oikeasti tunne yhtään uskovaa ihmistä (heitä on jopa vapaissa suunnissa), joka on kasvanut uskoon uskovassa kodissa ja uskonut pienestä lapsesta alkaen koko ikänsä ilman mitään selkeää murrosta, uskoontuloa?
Miten sovitat ainoaan oikeaan the kaavaasi tuhlaajapojan vanhemman veljen?Etkö oikeasti tunne yhtään uskovaa ihmistä (heitä on jopa vapaissa suunnissa), joka on kasvanut uskoon uskovassa kodissa ja uskonut pienestä lapsesta alkaen koko ikänsä ilman mitään selkeää murrosta, uskoontuloa?
------
Niin, en todella tunne yhtään kuvatun kaltaista ihmistä.Mutta, todella tunnen ,- jopa paljon uskovien vanhempien lapsia, jotka elävät erittäin tervettä elämää ja moni voi kuvitella heitä uudestisyntyneiksi.
On yksi tekijä, joka paljastaa kaiken. Suun tunnustus.Voi olla hyvät elämän tavat ja sosiaalinen käyttäytyminen jne.., mutta tämä ihminen ei mahdollistu suullaan tunustamaan Jeesusta Herrakseen.
Siis hänen "sanavarastoon" tai kielen käyttöön ei kuulu Jeesus tai seurustelussa ei ilmenny Raamatun asiat.
Siis ihminen voi puhua hyvistä asioista, mutta ei voi tuoda seurustelussa/kanssakäymisessä tuoda esille Jumalan tahtoa tai viittausta esim. Raamattuun.
Lyhyesti.
"Mutta KAIKILLE, JOTKA OTTIVAT HÄNET VASTAAN, .....................hän antoi VOIMAN tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä."
Siis ihminen voi olla sivistynyt ja jopa omaksua kasvatuksen kautta Raamatullisia asioita. Esim. Ei varasta, ei tapa, kaihtaa huoraamista, ei suoranaisesti valehtele.ei kiroile. ei kaljoitele jne....
Mutta häneltä puuttuu voima tuoda esiin pelasdtumisensa eli Jumalan lapsudessa oleminen ja eläminen.Hän voi käydä kirkossa useaminkin kuin Jouluna jne...
Siis AINA tökkii kun keskustelu lähentyy Raamatun ilmoituksia ja erikoisesti miten asiat kohdentuvat tähän ihmiseen.
Siis uskovaisessa kodissa kasvaminen ei todella tee ihmistä Jumalan lapseksi, vaan uskovaisen kodin lapsikin joutuu valinnan eteen aikustuessaan.Siis siinä vaiheessa kun hänen ymmärryskykynsä laajenee. - mathetes
terence.hill kirjoitti:
"Niinpä niin, eikös olekin "kummallista" kun uskon kautta pitää tulla Jeesukseen uskovaksi, jotta saa uskon Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaakin!"
Eikö ole kummallista, että nyt ei puhuttu siitä, miten aikuinen tulee uskoon vaan kastekäytännöstä!? Eikö ole kummallista, että pitäisi keskustella keskusteltavasta asiasta eikä alkaa jaaritella jotain muuta?
Eikö ole kummallista, että ne aikuiset, jotka aikuisena kuulevat evankeliumin ovat aikuisia siinä iässä, kun he ovat aikuisia, ja eikö ole ihme ja kumma ja käsittämätön homma, ettei ole olemassa aikuisia sylivauvoja? On se kummallista.
Miksi kummassa noita Apostolien Teoissa kastettuja aikuisia ei tehtykään Jeesuksen opetuslapsiksi sillä tavalla, että heidät olisi kastettu jo vauvoina ja heitä olisi kristillisessä kodissa ja seurakunnassa opetettu niinkuin luterilaiset tekevät? Kyllä siinä riittää ihmettelemistä.Joo on se kummallista että ihminen evankeliumin sanan kuulemisen ja vastaanottamisen kautta tulee Jeesukseen uskovaksi eikä vesikasteen kautta, ja uskonsa perusteella hänet myös vedellä kastetaan!
On se joo kummallista kun Raamattu niin opettaa toimimaan! Kerrassaan merkillistä!
Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi!
Ps//En muuten nähnyt kirjoituksessasi Raamatun jaetta jossa ilmenisi selkeä kehoitus sylivauvojen kastamiseksi! Varmaan sen vielä minulle laitat tänne luettavaksi kunhan kiireiltäsi kerkiät! :)
Terv, nimim, mathetes - ML213
ML213 kirjoitti:
------
Niin, en todella tunne yhtään kuvatun kaltaista ihmistä.Mutta, todella tunnen ,- jopa paljon uskovien vanhempien lapsia, jotka elävät erittäin tervettä elämää ja moni voi kuvitella heitä uudestisyntyneiksi.
On yksi tekijä, joka paljastaa kaiken. Suun tunnustus.Voi olla hyvät elämän tavat ja sosiaalinen käyttäytyminen jne.., mutta tämä ihminen ei mahdollistu suullaan tunustamaan Jeesusta Herrakseen.
Siis hänen "sanavarastoon" tai kielen käyttöön ei kuulu Jeesus tai seurustelussa ei ilmenny Raamatun asiat.
Siis ihminen voi puhua hyvistä asioista, mutta ei voi tuoda seurustelussa/kanssakäymisessä tuoda esille Jumalan tahtoa tai viittausta esim. Raamattuun.
Lyhyesti.
"Mutta KAIKILLE, JOTKA OTTIVAT HÄNET VASTAAN, .....................hän antoi VOIMAN tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä."
Siis ihminen voi olla sivistynyt ja jopa omaksua kasvatuksen kautta Raamatullisia asioita. Esim. Ei varasta, ei tapa, kaihtaa huoraamista, ei suoranaisesti valehtele.ei kiroile. ei kaljoitele jne....
Mutta häneltä puuttuu voima tuoda esiin pelasdtumisensa eli Jumalan lapsudessa oleminen ja eläminen.Hän voi käydä kirkossa useaminkin kuin Jouluna jne...
Siis AINA tökkii kun keskustelu lähentyy Raamatun ilmoituksia ja erikoisesti miten asiat kohdentuvat tähän ihmiseen.
Siis uskovaisessa kodissa kasvaminen ei todella tee ihmistä Jumalan lapseksi, vaan uskovaisen kodin lapsikin joutuu valinnan eteen aikustuessaan.Siis siinä vaiheessa kun hänen ymmärryskykynsä laajenee.Niin, sydämen uskolla ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Ihmisen sydämen uskohan ilmentyy hedelmissä ja tämä tekijä onkin erittäin ongelmallinen vauvakaste opissa eli tämä paljastaa vauvakasteen harhan.Seuraappa hedelmiä tästä opista.
Kun ihminen uudestisyntyy tai elää uskossa, niin hänen sydämentilansa on aivan erilainen kuin tavallisen ihmisen ja tämä tekijä näkyy hänen käyttäytymisessä ja jopa reagoimistiloissa/tasoissa.Siis Raamattu ja sen ilmoitukset on todellisuutta, joka voidaan havainnoida.
Ymmärrätkö, ettei sydämenuskoa ja suun tunnustusta voi lapselle kasvatus keinoin tuoda tai kehittää.Juuri näihin alueisiin liittyy Pyhän Hengen ohjaus ja voima. - ML213
terence.hill kirjoitti:
Miksi kummassa noita Apostolien Teoissa kastettuja aikuisia ei tehtykään Jeesuksen opetuslapsiksi sillä tavalla, että heidät olisi kastettu jo vauvoina ja heitä olisi kristillisessä kodissa ja seurakunnassa opetettu niinkuin luterilaiset tekevät? Kyllä siinä riittää ihmettelemistä.Miksi kummassa noita Apostolien Teoissa kastettuja aikuisia ei tehtykään Jeesuksen opetuslapsiksi sillä tavalla, että heidät olisi kastettu jo vauvoina ja heitä olisi kristillisessä kodissa ja seurakunnassa opetettu niinkuin luterilaiset tekevät? Kyllä siinä riittää ihmettelemistä.
----------
Tuossa mielikuvassa todella ilmenee hyvin, miten ihminen yrittää tehdä ihmisestä Jumalan lapsen.
Papin, vanhempien, kummien, rippikoulun ...jne avulla, mutta ilman Pyhää Henkeä.
Ymmärrätkö miten Pyhä Henki opettaa ja ohjaa ihmistä sisäisesti.Siis ohjaa tahtoa ja tekemistä ja erikoisesti mielikuvien syntyä ja laajentumista jne...
Esim. omasta elämästänikin voisin kertoa, miten mullistavaa oli kun Pyhä Henki tuli opettajaksi/ohjaajaksi sisimpääni.Saman voi todistaa kaikki uudestisyntyneet ihmiset.
Ymmärrätkö miten tähän asiaan liittyy Jumalan laki ja ilmoituket.
" Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
Siis uskovaisen kodin kasvattama lapsikin kasvaa Jumalan lakia vastaan hänen ymmärryskykynsä laajentuessa.Siis koko kehitys on turmeltuneen /lihallisen ihmisen kehitystä, joka on lakia vastaan.
Vasta sydämenuskolla hänkin vahvistaa lain.Tätä prosessia ei todella tehdä kasvatus keinoin, vaan ainoastaan Pyhän Henen aikaan saamana.
Jos uskovan kodin lapsi ei ole "vahvistanut" uskollaan lakia, niin hänen hedelmänsä ilmentävät tämän tekijän.Siis elää synnissä. - mathetes
terence.hill kirjoitti:
Miten sovitat ainoaan oikeaan the kaavaasi tuhlaajapojan vanhemman veljen?>>>Eikö Raamatussasi ole Matt.28. luvun lähetyskäskyä?>Kaikki kansat, mathetes. Ketkä ovat esim. Suomen kansalaisia? Vain täysi-ikäisetkö?>Teet kehäpäätelmän, että oli "Raamatun opetus" kastaa vain uskoontulleita aikuisia,>Mistä SANASTA käy selkeästi esiin, että on lupa kastaa vain aikuisena(/tarpeeksi vanhana)?
- Terence siteeraa,
terence.hill kirjoitti:
Miten sovitat ainoaan oikeaan the kaavaasi tuhlaajapojan vanhemman veljen?sanoessaan:
"Kasteelle tulijat olivat yleensä HERÄNNEESSÄ tilassa."
Lukeeko sinun Raamatusasi:
"Joka on heränneessä tilassa ja kastetaan, pelastuu."
Tai:
Ap 2:41
"Jotka nyt olivat heränneessä tilassa, ne kastettiin." - etkö usko
terence.hill kirjoitti:
Miten sovitat ainoaan oikeaan the kaavaasi tuhlaajapojan vanhemman veljen?Paavali,se joka kristinuskon toimesa tapettiin ei ole mikään Jumala! Olet opeillasi Jeesukse kieltäjä! Jeesus tietää kasteesta enemmän kuin joku apostoli!
Yrität väittää että Jeesus teki "virkavirheen" kastamattoman ryöväin suhteen joka ei ollut edes uskossa!
Jumalan ja Jeesuksen sanan mukaan taivassa ei ole syntiä tai edes perisyntiä joten selvyys on että sitä perkeleen perisyntiä on vain kristinuskon herraa palvelevilla.
Valehteliko Jeesus vai valehteleeko lasten pakkokastajat????
JEESUS SANOI RAAMATUN MUKAAN USEAN TODISTAJAN SANOIN:
Matt. 19:14
Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
Mark. 10:14
Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Luuk. 18:16
Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
JOS RAAMATUSTA LÖYTYY JUMALAN TAI/JA JEESUKSEN TOTUUS SIITÄ, ETTÄ JUMALAN TAI/JA TAIVASTEN VALTAKUNTA ON SYNTINEN TAI/JA PERISYNTINEN; NIIN SITTEN LAPSI ON SYNTINEN TAI/JA PERISYNTIN SYNTYISSÄÄN!
=JA SIINÄ TAPAUKSESSA JEESUS VALEHTELI!=
ELLEI RAAMATUSTA LÖYDY JUMALAN TAI/JA JEESUKSEN TODISTUSTA SIITÄ, ETTÄ JUMALAN TAI/JA TAIVASTEN VALTAKUNTA ON SYNTINEN NIIN KAIKKI LAPSIA SYNTISEKSI SYYTTÄVÄT, PERISYNTISEKSI PAKKOKASTAVAT OVAT RIKOLLISIA JA JUMALAN JA JEESUKSEN LAIN LAINRIKKOJIA!
-älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi
Jos ymmärrän asian oikein, niin näissä LAKI ja ASIAKIRJOISSA pitää tulla esiin onko lapset ihmis oikeuksista nauttivia vai ei ja, että missä se laittomuus on:
-JUMALAN LAKI JONKA JEESUS ON VAHVISTANUT
-SUOMEN PERUSTUSLAKI JA SEN KANSALAISILLEEN ANTAMAT IHMISOIKEUDET
-SUOMEN PERUSTUSLAIN LAPSIA JA LASTEN SUOJELUA KOSKEVAT LAIT
-SUOMEN PERUSTUSLAIN USKONVAPAUSLAKI (onko siinä lapsilta otettu pois oikeus valita uskonsa)
-SUOMEN ALLE KIRJOITTAMAT IHMIS- JA LASTEN SUOJELUA KOSKEVAT YK:N KANSAINVÄLISET SOPIMUKSET JA ASIAKIRJAT
####
USKONVAPAUTTA KOSKEVAT ASIAKIRJAT JA LASTEN OIKEUDET USKONVAPAUDEN SUHTEEN KAIKKIEN YLLÄ MAINITTUJEN LAKIEN SUHTEEN ON TARKISTETTAVA. JOS LAPSELLA EI OLE LAIN ANTAMAA SUOJAA JA OIKEUKSIA OLLA IHMISIÄ, NIIN MEILLÄ EI OLE OIKEUTTA HEILTÄ VAATIA IHMISTEN TAI MUIDENKAAN LAKIEN NOUDATTAMISTA JA SELLAINEN TILANNE EI OLIS HYVÄ.
####
Jos pakkolapsikaste toiminnalle ei löydy Jumalan tai/ja Jeesuksen määräystä, niin SE TOIMITUKSENA ON KAIKKIEN LAKIEN VASTAINEN RIKOS.
Jos pakkolapsikaste on vain esim Suomen perustuslailla hyväksyttyä toimintaa niin SE ON LAITON LAKI JA LAITON TEKO JUMALAN JA JEESUKSEN LAIN MUKAAN JA JOS NIIN ON; ON PERUSTUSLAKI VÄLITTÖMÄSTI KORJATTAVA KORKEIMMAN LAIN MUKAISEKSI. - eivät voi pelastua!
ML213 kirjoitti:
Niin, sydämen uskolla ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Ihmisen sydämen uskohan ilmentyy hedelmissä ja tämä tekijä onkin erittäin ongelmallinen vauvakaste opissa eli tämä paljastaa vauvakasteen harhan.Seuraappa hedelmiä tästä opista.
Kun ihminen uudestisyntyy tai elää uskossa, niin hänen sydämentilansa on aivan erilainen kuin tavallisen ihmisen ja tämä tekijä näkyy hänen käyttäytymisessä ja jopa reagoimistiloissa/tasoissa.Siis Raamattu ja sen ilmoitukset on todellisuutta, joka voidaan havainnoida.
Ymmärrätkö, ettei sydämenuskoa ja suun tunnustusta voi lapselle kasvatus keinoin tuoda tai kehittää.Juuri näihin alueisiin liittyy Pyhän Hengen ohjaus ja voima.Suun tunnustuksella pelastutaan & vauva ei voi suulla tunnustaa => vauva ei voi pelastua!
- ML213
eivät voi pelastua! kirjoitti:
Suun tunnustuksella pelastutaan & vauva ei voi suulla tunnustaa => vauva ei voi pelastua!
vauva ei voi suulla tunnustaa => vauva ei voi pelastua!
--
Ymmärrätkö mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan, "senkaltaisten on taivasten valtakunta".
Tai miksi meidän aikuisten tulee olla PAHUUDESSA kuin lapsi.
Tai miksi Jeesus "vain" siunasi lapsia, eikä kohdentanut heihin parannus sanomaansa.
Niin, ole rauhallisella mielellä ja usko, miten vauvatkin mahdollistuvat kokemaan Jumalan kutsun ja siten mahdollistuvat pelastumaan ja tulemaan Jumalan lapsiksi Jumalan voimassa.
"Mutta KAIKILLE, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, NIILLE , jotka uskovat hänen nimeensä".
Ymmärräthän taas mistä usko tulee "Usko tulee kuulemisesta ...." ja ymmärtäen Jumalan sana."ja kuuleminen Jumalan sanan kautta".
Eikö muuten Raamatun ilmoitukset ole ristiriidattomia huopmioiden ihmisen kehitysvaiheet ja KOKO käyttäytyminen. - Mark.16. Luvusta se kuuluu ...
terence.hill kirjoitti:
Miten sovitat ainoaan oikeaan the kaavaasi tuhlaajapojan vanhemman veljen?"Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA KAIKILLE luoduille.
16:16 Joka (sen) uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei (sitä) usko, se tuomitaan kadotukseen."
Vauvojen kastamisesta ei siis puhuta mitään, vaan uskovista, jotka sanan kuulevat heidät voidaan kastaa! - on lähetyskäsky
terence.hill kirjoitti:
Miten sovitat ainoaan oikeaan the kaavaasi tuhlaajapojan vanhemman veljen?mutta lueppa se uudelleen hieman tarkemmin niin huomaat, etä eihän siinä mainita ollenkaan lapsia vaan on kyse opetuslapsista ja he ovatkin aivan eri asia kuin lapset.
Lapset ovat siis pieniä sylissä kannettavia, joita pitää toisten syöttää ja hoitaa ja vaipatkin vaihtaa.
Opetuslapsi taas raamatun mukaan on henkilö, joka ottaa vastaan opetusta Jeesukselta ja laittaa sen omassa elämässään myös käytäntöön ja juuri tällaisista henkilöistä tuossa lähetyskäskyssä on kyse. Ei siis mistään sylivauvoista niinkuin sinä sen näytät käsittävän.
Kehotus kuuluu siis tehdä kaikki kansat Jeesuksen OPETUSLAPSIKSI eikä tuosta raamatunpaikasta löydy hakemallakaan kehotusta kastaa lapsia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865