hei. en tiedä kuuluuko tälle palstalle mutta kysympä kuitenkin onko kellään kokemuksia/tietoa. eli itselläni on kausittain hengenahdistusta. tämä tarkoittaa siis minun kohdallani että tuntuu etten pysty hengittämään koko kehkoillani ja tavallaan odotan koko aijan milloin tulee "hetkieksi helpottava" syvä huokaus. jonka jälkeen ahdistus taas jatkuu. haukottelen jatkuvasti. hartiat ja yläselkä lapaluiden välistä on usien kipeä joten ajattelin voisiko johtua siitä. kävin lääkärissä joka otta ekg ja kuunteli keuhkot. astmaa ei ole eikä sydämessä mitään. ryhti ei ole huono mutta istuessani olen usein kasassa. yöt saan nukuttua hyvin ja heti herätessä on oireeton hetki mutta aamupäivällä oireet taas vauhdissa. illalla nukkumaan mennessä helpottaa. oireet ovat nyt olleet poissa pari kuukautta, mutta alkoivat taas kolme päivää sitten.
selkä/hartiakivut ja hengenahdistus
36
31331
Vastaukset
- kärsijä
Hei!
Luin kirjoituksesi ja se kuulosti osittain tutulta.
Teetkö haukotuksia tarkoituksella, jotta "hengenahdistuksesi" helpottaisi? Kyseessä voisi olla henkinen ahdistustila, jossa ihminen huokailee ja siitä voi olla seurauksena hyperventilaatio-tila, jossa alkaa henkeä ahdistamaan, sormia pistämään, tulee huippauksen tunnetta jne.
Paperipussiin hengittely voisi auttaa.
Suosittelisin sinua käymään jonkun ammattiauttajan luona,(en tarkoita, että olisit ns. mielisairas, mutta näitä vaivoja on useimmilla ihmisillä ja niissä ei ole mitään hävettävää. Itse olen kärsinyt kyseisestä vaivasta jo vuosia, jopa monta kertaa joutunut sairaalaan yöllä lähtemään, mutta koska mitään elimellistä syytä ei löytynyt, niin jäljelle jäi tämä edm.- pysty
tekemään haukotusta tai "hengähdystä" itse, vaan se tulee itsestään pienin väliajoin. mutta olen jopa miettinyt henkistä syytä tai luulosairautta. mutta kun elämässä kaikki sujuu ihan hyvin. ei ole stressiä tai muita huolia. voiko tämmöinen henkinen juttu tulla siis ihan tyhjästä. ja kun minulla on myös selkä hyvin. lääkäri ei koskaan ole epäillyt tämmöstä vaihtoehtoa..
- hyvin
pysty kirjoitti:
tekemään haukotusta tai "hengähdystä" itse, vaan se tulee itsestään pienin väliajoin. mutta olen jopa miettinyt henkistä syytä tai luulosairautta. mutta kun elämässä kaikki sujuu ihan hyvin. ei ole stressiä tai muita huolia. voiko tämmöinen henkinen juttu tulla siis ihan tyhjästä. ja kun minulla on myös selkä hyvin. lääkäri ei koskaan ole epäillyt tämmöstä vaihtoehtoa..
kipeä korjaan
- Anonyymi
Ihan niikuin minulla, kukahan voisi auttaa
- hoidettu
Käyhän manipulaatiohoidon osaajalla. Saat rintarangan lukot auki ja elämä helpottuu.
- minå
mikäs se semmoinen on? ja onko sulla itse ollut samankaltaisia oireita vai mistä tiedät niin suoraan että semmonen auttaa. kerro vähän
- hoidettu
minå kirjoitti:
mikäs se semmoinen on? ja onko sulla itse ollut samankaltaisia oireita vai mistä tiedät niin suoraan että semmonen auttaa. kerro vähän
Mulla oli ihan samoja ongelmia ja paljon enemmänkin. Ensin juoksin lääkäreissä ja tutkimuksissa vuosia. Turhaan. Lääkärit ei ymmärtäneet mitään vaivojeni syistä ja tarjosivat hoidoksi vain pillereitä.
Kokeile vaikka osteopaattia. Tai OMT-fysioterapeuttia. - minå
hoidettu kirjoitti:
Mulla oli ihan samoja ongelmia ja paljon enemmänkin. Ensin juoksin lääkäreissä ja tutkimuksissa vuosia. Turhaan. Lääkärit ei ymmärtäneet mitään vaivojeni syistä ja tarjosivat hoidoksi vain pillereitä.
Kokeile vaikka osteopaattia. Tai OMT-fysioterapeuttia.oliko sulla semmonen paineen tunne aina välillä rintakehässä? mulla on ja hengenahdistus on ehkä väärä sana kuvaamaan mun oireita koska mulla ei silti ikinä ole tunnetta että happi loppuis vaan en vaan saa keuhkoja tä'yteen ilmaa.
mietin et voiko noista sitten olla haittaa jos ei syy olekaan rintarangan lukossa? - hoidettu
minå kirjoitti:
oliko sulla semmonen paineen tunne aina välillä rintakehässä? mulla on ja hengenahdistus on ehkä väärä sana kuvaamaan mun oireita koska mulla ei silti ikinä ole tunnetta että happi loppuis vaan en vaan saa keuhkoja tä'yteen ilmaa.
mietin et voiko noista sitten olla haittaa jos ei syy olekaan rintarangan lukossa?Oli painetta rintakehässä ja päässäkin. Oli migreeniä, niskakipuja ja lapojen välissä "pirisevää" kipua ja lihaskramppeja. Oli sydämen muljahduksia, huimaus- ja heikotuskohtauksia. Oli paljon muutakin...
Haitat voi minimoida menemällä kalevalaiseen jäsenkorjaukseen. Se on pehmeätä käsittelyä.
ks.
http://www.kansanlaakintaseura.fi/ - haittoja
hoidettu kirjoitti:
Oli painetta rintakehässä ja päässäkin. Oli migreeniä, niskakipuja ja lapojen välissä "pirisevää" kipua ja lihaskramppeja. Oli sydämen muljahduksia, huimaus- ja heikotuskohtauksia. Oli paljon muutakin...
Haitat voi minimoida menemällä kalevalaiseen jäsenkorjaukseen. Se on pehmeätä käsittelyä.
ks.
http://www.kansanlaakintaseura.fi/siis kuitenkin voi olla. sitten en uskalla mennä keskustelupalstan ohjeitten perusteella sinne. koska enhän voi olla varma onko syy sama kuin sinulla. koska mulla ei tosiaan muita haittoja ole. paitsi närästystä
- hoidettu
haittoja kirjoitti:
siis kuitenkin voi olla. sitten en uskalla mennä keskustelupalstan ohjeitten perusteella sinne. koska enhän voi olla varma onko syy sama kuin sinulla. koska mulla ei tosiaan muita haittoja ole. paitsi närästystä
Haittoja on kaikessa, jopa kadun ylityksessä kävellen suojatietä pitkin vihreän valon palaessa jalankulkijoille. Moni on kuollut siihen.
Juurihan monia lapsia kuoli ja tuhansia sairastui maitojauheeseenkin:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200809178281257_ul.shtml
kaikessa on riskinsä. Kalevalaisessa jäsenkorjauksessa ne on luultavasti pienimmät mahdolliset. Mutta itse toki teet valintasi. - jos ei anna
haittoja kirjoitti:
siis kuitenkin voi olla. sitten en uskalla mennä keskustelupalstan ohjeitten perusteella sinne. koska enhän voi olla varma onko syy sama kuin sinulla. koska mulla ei tosiaan muita haittoja ole. paitsi närästystä
Uskalsit kuitenkin kysellä täältä josko kellään samoja oireita. Manipulaatiohoitoja on tehty tuhansia vuosia. Todennäköisesti ihminen on hoitanut kipeää kaveriaan käsillään yhtä kauan kun olemme olleet olemassa - ja erinomaisin tuloksin. Nyt on hurahdettu kipulääkkeisiin kun ei enää uskalleta luottaa parantaviin käsiin.
- minå
jos ei anna kirjoitti:
Uskalsit kuitenkin kysellä täältä josko kellään samoja oireita. Manipulaatiohoitoja on tehty tuhansia vuosia. Todennäköisesti ihminen on hoitanut kipeää kaveriaan käsillään yhtä kauan kun olemme olleet olemassa - ja erinomaisin tuloksin. Nyt on hurahdettu kipulääkkeisiin kun ei enää uskalleta luottaa parantaviin käsiin.
no eipä oo kovin suuri riski kysyä keskustelupalstalla kysymyksiä? :D ei ihan nyt oo suoraanverrattavissa manipulaatioon menon kanssa. missasin sun pointin
- mene lekurille
minå kirjoitti:
no eipä oo kovin suuri riski kysyä keskustelupalstalla kysymyksiä? :D ei ihan nyt oo suoraanverrattavissa manipulaatioon menon kanssa. missasin sun pointin
Mene lääkärille.
Täällä ei ol lekureita.
Tuskin kellään ihan vastaavaa on kun sulla.
Keihkoissas tai sydämessäsä voi olla mitä vaan. - tekstit
mene lekurille kirjoitti:
Mene lääkärille.
Täällä ei ol lekureita.
Tuskin kellään ihan vastaavaa on kun sulla.
Keihkoissas tai sydämessäsä voi olla mitä vaan.olen ollut jo lääkärillä. ei ole keuhkoissa ja sydämessä vikaa.
- tässä osaajia
Tässä vaihtoehtoja koulutetuista manipulaatiohoitajista.
Kannattaa ottaa huomioon, jotta osa on lisäksi fysioterapeutti ja näinollen heidän hoidoistaan saa KELA-korvauksen, joka tosin ei paljoa ole.
http://www.kiropraktikkoliitto.fi/
http://www.omt.org/cgi-bin/index.php
http://www.osteopatia.fi/
http://www.naprapaatti.info/index.php?sivu=3
Täällä lisätietoa vaihtoehtohoidoista ja elintärkeä oma liikunta ja venyttely.
http://www.lkl.fi/index.php?page=1005
http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/venyttely.htm
Manipulaatiohoitoja on tehty jo tuhansia vuosia.
Hieronta
Klassinen hieronta kuuluu olennaisena osana suomalaiseen terveydenhoidon kulttuuriin. Tarpeesta ja tavoitteesta riippuen hierontamenetelmiä on useita.
Klassinen hieronta on perinteistä pehmytosakäsittelyä lihaskireyksien ja
– jännitysten laukaisemiseksi. Muokkaamalla lihasta erilaisin ottein aineenvaihdunta tehostuu ja kipu lievittyy, ihon joustavuus paranee ja kudoksen uusiutuminen tehostuu. Hierontaa voidaan käyttää ennaltaehkäisemään vaivoja.
Mobilisoivalla hieronnalla käsittely kohdistetaan nivelen tai nikaman ympäristökudoksiin liikkuvuuden lisäämiseksi.
Makea kipu on sallittua, mutta tuskaiset tuntemukset eivät edistä elimistön parantavia prosesseja. Siksi on tärkeää, että kerrot tuntemuksistasi hoitajalle.
rentouttaa
lievittää lihasjännityksiä ja särkyjä
parantaa nivelten liikkuvuutta
nopeuttaa paranemista
auttaa liikkujan lihashuollossa
http://www.mmkuntotalo.com/index.html?n=1010- manipulaatiot
ja muut fysioterapiat, ne voi hetkeksi auttaa, ja sitten tilanne on ihan sama.
Se käy kalliiksi kukkarolle, jos sitä yliliikkuvaa,lukkiutuvaa rankaa on joka viikko hoidattamassa.
Tästä "hoidetun" kirjoittelusta saa sen käsityksen, että kun menet jäsenkorjaajalle, kaikki elämäsi kivut on ikipäiviksi poissa. Eihän se niin mene. - hoidettu
manipulaatiot kirjoitti:
ja muut fysioterapiat, ne voi hetkeksi auttaa, ja sitten tilanne on ihan sama.
Se käy kalliiksi kukkarolle, jos sitä yliliikkuvaa,lukkiutuvaa rankaa on joka viikko hoidattamassa.
Tästä "hoidetun" kirjoittelusta saa sen käsityksen, että kun menet jäsenkorjaajalle, kaikki elämäsi kivut on ikipäiviksi poissa. Eihän se niin mene.Oikeassa olet. Ei se aina niin helppoa ole. Ensin pitää löytää osaava korjaaja.
Siinä osaajan löytämisessä meni mulla 10 vuotta. Ja silti itsekin tarvitsin muutaman käynnin ja omaa aktiivisuutta ja opiskelua, että sain korjauksen pysymään. No, aina menin heti seuraavana päivänä urheilemaan. Tosin en usko, että se oli syynä ongelman uusiutumiseen.
Korjattu on aina korjattu ja huonompi kuin alkuperäinen, koska voi uusiutua helpommin.
Onnekkaita ovat ne, jotka kertahoidolla tulevat kuntoon. Mutta niitäkin on paljon, jos hoito on kokonaisvaltainen. Eli kaikki lukot avataan kaikkialta. Harva osaa sen. - niinpä niin
hoidettu kirjoitti:
Oikeassa olet. Ei se aina niin helppoa ole. Ensin pitää löytää osaava korjaaja.
Siinä osaajan löytämisessä meni mulla 10 vuotta. Ja silti itsekin tarvitsin muutaman käynnin ja omaa aktiivisuutta ja opiskelua, että sain korjauksen pysymään. No, aina menin heti seuraavana päivänä urheilemaan. Tosin en usko, että se oli syynä ongelman uusiutumiseen.
Korjattu on aina korjattu ja huonompi kuin alkuperäinen, koska voi uusiutua helpommin.
Onnekkaita ovat ne, jotka kertahoidolla tulevat kuntoon. Mutta niitäkin on paljon, jos hoito on kokonaisvaltainen. Eli kaikki lukot avataan kaikkialta. Harva osaa sen.Ei kaikilla selkävaivaisilla ole Si-nivel virheasennossa, niinkuin sinulla.
Joten hyviä osaajia on paljon. - hoidettu
niinpä niin kirjoitti:
Ei kaikilla selkävaivaisilla ole Si-nivel virheasennossa, niinkuin sinulla.
Joten hyviä osaajia on paljon.>Ei kaikilla selkävaivaisilla ole Si-nivel virheasennossa,
Ei toki kaikilla, mutta lähes kaikilla on.
>Joten hyviä osaajia on paljon.
Ei ole. - niinpä niin
hoidettu kirjoitti:
>Ei kaikilla selkävaivaisilla ole Si-nivel virheasennossa,
Ei toki kaikilla, mutta lähes kaikilla on.
>Joten hyviä osaajia on paljon.
Ei ole.aniharvalla selkävaivat johtuvat Si-nivelestä.
Kyllä se on liikkumattomuus, tupakka, huonot geenit, huono ruokavalio, ylipaino ja lihashuollon puute, mikä eniten altistaa tuki- ja liikuntaelinvaivoille.
Menisit itekkin lenkille.
http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/venyttely.htm - hoidettu
niinpä niin kirjoitti:
aniharvalla selkävaivat johtuvat Si-nivelestä.
Kyllä se on liikkumattomuus, tupakka, huonot geenit, huono ruokavalio, ylipaino ja lihashuollon puute, mikä eniten altistaa tuki- ja liikuntaelinvaivoille.
http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/venyttely.htm>aniharvalla selkävaivat johtuvat Si-nivelestä.
Kyllä varsin usealla selkävaivat johtuvat SI-nivelestä, mutta myös polvi-, lonkka-, nivus- ja niskavaivatkin.
>Kyllä se on liikkumattomuus, tupakka, huonot geenit, huono ruokavalio, ylipaino ja lihashuollon puute, mikä eniten altistaa tuki- ja liikuntaelinvaivoille.
Altistavat toki. Kivut pysyy aika hyvin poissa, jos pitää huolta itsestään. Mutta aina sekään ei riitä.
>Menisit itekkin lenkille.
Olen ollut jo kahdesti tällä viikolla ja kyllä, menen tänäänkin. Aamulla olin salilla. Mutta vaikka liikuin, urheilin, söin hyvin, en polta, niin silti selkävaivat alkoi jo nuorena, koska lantioni oli vinossa. Se on hyvin yleistä, kuten tuolla todetaan:
http://www.ksu.edu.sa/sites/Colleges/Papers/Papers/Spine II.pdf
"Low back pain (LBP) has long been connected to postural and structural asymmetries, most commonly in the pelvis.1–3" - osaa avata
hoidettu kirjoitti:
Onnekkaita ovat ne, jotka kertahoidolla tulevat kuntoon. Mutta niitäkin on paljon, jos hoito on kokonaisvaltainen. Eli kaikki lukot avataan kaikkialta. Harva osaa sen.KAIKKI lukot???
Ei juoppo holma ainakaan,
eihän se ressukka ymmärrä lannerangastakaan yhtään mitään. - hoidettu
osaa avata kirjoitti:
KAIKKI lukot???
Ei juoppo holma ainakaan,
eihän se ressukka ymmärrä lannerangastakaan yhtään mitään.No mainosta nyt jo itseäsi...
- niinpä niin
hoidettu kirjoitti:
>aniharvalla selkävaivat johtuvat Si-nivelestä.
Kyllä varsin usealla selkävaivat johtuvat SI-nivelestä, mutta myös polvi-, lonkka-, nivus- ja niskavaivatkin.
>Kyllä se on liikkumattomuus, tupakka, huonot geenit, huono ruokavalio, ylipaino ja lihashuollon puute, mikä eniten altistaa tuki- ja liikuntaelinvaivoille.
Altistavat toki. Kivut pysyy aika hyvin poissa, jos pitää huolta itsestään. Mutta aina sekään ei riitä.
>Menisit itekkin lenkille.
Olen ollut jo kahdesti tällä viikolla ja kyllä, menen tänäänkin. Aamulla olin salilla. Mutta vaikka liikuin, urheilin, söin hyvin, en polta, niin silti selkävaivat alkoi jo nuorena, koska lantioni oli vinossa. Se on hyvin yleistä, kuten tuolla todetaan:
http://www.ksu.edu.sa/sites/Colleges/Papers/Papers/Spine II.pdf
"Low back pain (LBP) has long been connected to postural and structural asymmetries, most commonly in the pelvis.1–3"Vaikka sulla oli lähes kaikki sairaudet Si-nivelen takia, niin ei se tarkoita, jotta mitenkään yleistä olis.
- sovitaanko
hoidettu kirjoitti:
No mainosta nyt jo itseäsi...
niin:
Että maailmassa on vain yksi joka tarvii tuollaisen
epäonnistuneen maisosmiehen, kun kyvyt ei riitä.
Mutta ei riitä mainosmiehellä, ristiriitaisine juttuineen.
Senparemmin kuin juopollakaan. - voin
niinpä niin kirjoitti:
aniharvalla selkävaivat johtuvat Si-nivelestä.
http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/venyttely.htmkertoa, että huonot geenit ja raskas työ on huono yhdistelmä, siinä ei ruokavaliot ja lihaskunnot iänkaikkisesti auta.
Sehän on ihan tutkittukin, että perintötekijöillä on suuri merkitys, kuin myös monissa muissakin sairauksissa. - hoidettu
niinpä niin kirjoitti:
Vaikka sulla oli lähes kaikki sairaudet Si-nivelen takia, niin ei se tarkoita, jotta mitenkään yleistä olis.
Sun mielipiteesi ei totuutta muuta.
- niinpä niin
hoidettu kirjoitti:
Sun mielipiteesi ei totuutta muuta.
""""Sun mielipiteesi ei totuutta muuta.""""
Ei muuta sinunkaan mielipiteesi. - hoidettu
niinpä niin kirjoitti:
""""Sun mielipiteesi ei totuutta muuta.""""
Ei muuta sinunkaan mielipiteesi.Et siis voi väittää, että ne asiantuntijat joita minä lainaan, olisivat väärässä.
- hoidettu
sovitaanko kirjoitti:
niin:
Että maailmassa on vain yksi joka tarvii tuollaisen
epäonnistuneen maisosmiehen, kun kyvyt ei riitä.
Mutta ei riitä mainosmiehellä, ristiriitaisine juttuineen.
Senparemmin kuin juopollakaan.En mainosta ketään yhtä. Sinun kykysi ei riitä edes sitä huomaamaan.
- lihaskunnon kannattaja
hoidettu kirjoitti:
Onnekkaita ovat ne, jotka kertahoidolla tulevat kuntoon. Mutta niitäkin on paljon, jos hoito on kokonaisvaltainen. Eli kaikki lukot avataan kaikkialta. Harva osaa sen.jos ja kun immeisellä ei ole riittävää lihasvoimaa, lihasvoimassa on epäsymmetrisyyttä, on liikakireyttä lihaksissa, lihaskireyksissä on epäsymmetrisyyttä, niin kukaan muu oli se sitten parantaja vai hoitaja ei kykene lopullista apua tuomaan...
Ja tämä tilannne voi olla niin liikkumattomalla sohvaperunalla, kuntoilijalla, himokuntoilijalla, urheilijalla tai huippu-urheilijalla lajista, sukupuolesta,iästä, painosta ym huolimatta. Eli tässä en syyllistä liikkumattomia ihmisiä. Ja toisaalta liikkuminen ja itsensä rasittaminen ei välttämättä takaa sitä, että ensimmäisessä kappaleessa mainittuja puuteita ei ilmene...
seuraa rautalankamalli meille miespuolisille:
Eli myös se kone (=lihaksisto), voimansiirto (=jänteet ) ja runko (=nivelet, luiset rakenteet ja luiden keskinäiset asennot ja asemat) on saatava kuntoon. jotta ihminen voi hyvin ja nämä "korjaukset" toimisivat. - täydelliset.......
hoidettu kirjoitti:
En mainosta ketään yhtä. Sinun kykysi ei riitä edes sitä huomaamaan.
juopon mainossivut sinulla on.
Kokeile soittaa kännikalan numeroon. - örinää
täydelliset....... kirjoitti:
Kokeile soittaa kännikalan numeroon.Nyt olis hoidetun parempi käydä "herran" sivuilla
vähän muuttamassa puh numeroa.
Koska hoitelee hänen sivujaan.
Tuollaista örinää ei kuuntele kukaan....... - hoidettu
täydelliset....... kirjoitti:
Kokeile soittaa kännikalan numeroon.Siellä on monia nimiä, joista lukija voi valita. Ja moni on niin tehnytkin ja kiitosviestin jälkeenpäin laittanut.
- rikki?
Hei!
Ompa kiva kuulla että jollakin muullakin on samanlaisia oireita. Itse olen huomannut tämän "hengenahdistuksen" eli että en saa vedettyä tarpeeksi syvään henkeä liittyvän kahteen tekijään:
1. Hartia/lapaluiden väli on jumissa
2. Henkinen ahdistus
Tämä 2. kohta tuli ilmi aivan äskettäin, viime viikolla. Olen hakemassa töitä ja elämän tilanteeni on siinä mielessä erittäin epävarmaa ja henkisesti raskasta, kun ei tiedä tulevasta. Kärsin mm. koko viime viikon tästä kuvaamastasi hengenahdistuksesta. Yöllä helpotti ja myös hieman kun yritin rentoutua. Nyt tällä viikolla asiat ovat edenneet työsaralla, joten ahdistus ei ole enää niin kauheaa ja hengittäminen on jälleen helpompaa ei tosin ihan normaalia, mutta melkein.
Yleensä olen kokenut tätä hengenahdistusta kun lapaluiden väli on jumissa tai olen nukkunut huonossa asennossa. Ahdistus tulee yleensä silloin kun huomaan etten kykene naksauttamaan selkääni "auki" eli silloin tiedän lihaksieni olevan todella jumissa. Yleensä hengittäminen helpottuu, ainakin hetkellisesti, kun saan naksautettua lapaluiden seudun auki.
Jos susta ei ole löytynyt mitään elimellistä vikaa niin sitten voin vain suositella rentoutumista ja lihaksien venyttelyä ja miksei hierontaa tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575499- 934367
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752604Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s721131Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301038- 61853
- 28833
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46826Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102799Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52789