töihin ulkomaille

mietintä

Terve,

Miten pääsee mukaan avustustyöhön ulkomaille? Olen 29-vuotias tyhjäntoimittaja-insinööri ja tuntuu, että voisi tehdä elämällään muutakin kuin järjettömiä työmuurahaismaisia töitä ilman muuta tarkoitusta kuin varmistaa riisto-kapitalistien härski elämäntyyli. Vai onko kohtalo sittenkin turtua ja olla rahaa tuottava zombi...

5

1815

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zombi-insinööri

Näemmä meitä on useampikin :) Olen vastaava 33v tyhjäntöimittaja-insinööri ja FM. Oletko keksinyt keinoa päästä ulkomaille töihin jonkin avustusjärjestön kautta?

• se sama

Kirjoitin aikoinaan pari hakemusta suomalaisille firmoille, jotka olivat kiinnostavalla alalla, sain molemmilta myönteisen vastauksen ja valitsin kiinnostavamman.

Ei se sen vaikeampa ole vai pitääkö vielä lähettää lehtiä paikkailmoituksineen?

Kyllä on avutonta porukka, ei ihme, ettei töitä saa.

• hjsjsdj

että miten pääsee ulkomaille töihin? Ostitko ne inssin paperit?

• Keskieuroopassa on kymmensiä tuhansa inssipaikkoja auki, mutat pitää tietysti olla sopiva spesiaali-inssi. Otakaa itse selvä, mutta älkä jankutakaa täällä.

Ensimäinen elinehto työmarkkinoilla on kielitaito ja toinen on ulkomaan kokemus, muttei avustustyöntekijänä, siitä kierteistä et pääsee ennen,koska euroopalaiset työnantajat eivät tippakaan arvosta sitä,että olet jossain puskassa olet hyvää tekemässä ollut. Rakenna itsellesi sopivan uran ja hae siihen sopivia työkokemuksia ULKOMAILTA päästäkseen kotimaassa kasvaavaan alaan, vaikkapa bionikin tienoilla tai ympäristöteknoloogian.

Lisäneuvoja saa tarvittaessa.

• helpperi
        1ulkomaalainen kirjoitti:

Keskieuroopassa on kymmensiä tuhansa inssipaikkoja auki, mutat pitää tietysti olla sopiva spesiaali-inssi. Otakaa itse selvä, mutta älkä jankutakaa täällä.

Ensimäinen elinehto työmarkkinoilla on kielitaito ja toinen on ulkomaan kokemus, muttei avustustyöntekijänä, siitä kierteistä et pääsee ennen,koska euroopalaiset työnantajat eivät tippakaan arvosta sitä,että olet jossain puskassa olet hyvää tekemässä ollut. Rakenna itsellesi sopivan uran ja hae siihen sopivia työkokemuksia ULKOMAILTA päästäkseen kotimaassa kasvaavaan alaan, vaikkapa bionikin tienoilla tai ympäristöteknoloogian.

Lisäneuvoja saa tarvittaessa.

minä olen myös miettinyt tätä samaista asiaa jo useamman vuoden. Mua ei kiinnosta rahan tekeminen eikä kokemuksen kartuttaminen vaan haluaisin nimenomaan päästä AVUSTUSTYÖHÖN ulkomaille, vaikka kriisialueille. Itse olen IT ja elektroniikka inssi eikä nämä hommat kiinnosta pätkääkään.

Palkalla ei niin väliä, kunhan ei tarvitse itse mennä nälänhätää näkemään.

Onko kenelläkään kertoa kokemuksia mmiten itse päätyi tällaiseen avustustyöhön esim unicef/spr tai jonku muun kautta?

Siis paras hyötyhän musta olis jos IT/elektroniikka hommia pystyisi jotenkin hyödyntämään esim. teknisen tuen muodossa, koska ei nuo kirurgiset hommat oikein yläasteen biologian avulla luonnistu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      49
      1248
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      13
      975
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      957
    4. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      648
    5. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      73
      635
    6. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      26
      441
    7. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      53
      420
    8. Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?

Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h
      Ikävä
      30
      413
    9. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      23
      407
    10. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      15
      399
    Aihe