Kun kuolet/kuolen

velhotar

Miten tunnistamme toisemme?
Onko sinulla joku tietty piirre tai poikkeama ulkonäössäsi?
Oletko idästä, lännestä, pohjoisesta vai etelästä?
...vaiko ulkomailta?

Jos tapaamme taivaassa...minne haluaisit kanssani mennä ja mitä tehdä?
Mistä haluat minulle kertoa tai mitä haluat minulta kuulla?

57

1854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

ja tiedämme keitä me kaikki olemme. Olemme yhdessä suunnitelleet tämän elämämme.

• velhotar

Mutta nyt on tilaisuus jatkaa siitä, mihin "millainen" aiheessa jäätiin.

...Jos haluaa... :)

• kuolematon sielu

taidenäyttelyyn ja sen jälkeen vaikka Punaiseen myllyyn katsomaan taivaallista kabareeta.
      Siis Arittan ja Velhottaren.

• velhotar

...Rakastan taidetta ja Punaisessa myllyssä en ole koskaan käynyt...

Minä veisin sinut ja arittan maailmanympäri matkalle, tai sitten ihan vaan johonkin uimaan ja löhöömään.

• kuolematon sielu
        velhotar kirjoitti:

...Rakastan taidetta ja Punaisessa myllyssä en ole koskaan käynyt...

Minä veisin sinut ja arittan maailmanympäri matkalle, tai sitten ihan vaan johonkin uimaan ja löhöömään.

ympäri -ja se uimaranta katsotaan jostain kaukaisesta galaksista joltain paratiisiplaneetalta.

• velhotar
        kuolematon sielu kirjoitti:

ympäri -ja se uimaranta katsotaan jostain kaukaisesta galaksista joltain paratiisiplaneetalta.

olen valmis matkaamaan.
        -onhan sitten aikaa...

• kuolematon sielu
        velhotar kirjoitti:

olen valmis matkaamaan.
        -onhan sitten aikaa...

on aikaa , siellä ollaan ajattomuudessa.
        Mutta huomaamatta siellä vierähtää parisataa vuotta tätä maan aikaa.
        Tänne kun tullaan voi olla kartat muuttuneet ja paljon muutakin.

• maristronautti

tapaamme, haluaisin kiittää teitä kaikkia. Ajatuksista, oivalluksista, hetkistä joihin tartuitte, joihin minä tartuin, teidän avullanne. Tai ehkä kiitän nyt. Kiitos siis. Sillä emme ehkä tapaa, tai en tiedä. Te kolme tapaatte varmasti. Teillä on selvä yhteys. Ja se on hyvä, sillä on joku tarkoitus.

• Enpäs kerrokkaan kuka

kysyn.

10-15
      15-20
      20-30
      30-40
      40-50
      50-60
      60-70
      70-99
      1 0 0
      ?????
      Mihin ikään olet jo päässyt?

• kuolematon sielu

fyysistä olemuspuoltani , kehoani niin 50-60 mutta jos tarkoitat kuolematonta sieluani niin satatuhatta ei riitä, jos tarkoitat jumalaista olemuspuoltani niin miljoona ei riitä.

• 40-50

fyysistä olemuspuoltani , kehoani niin 50-60 mutta jos tarkoitat kuolematonta sieluani niin satatuhatta ei riitä, jos tarkoitat jumalaista olemuspuoltani niin miljoona ei riitä.

Kauanko oot ollut laitoksissa hoidossa noista 50-60 vuodesta?

• velhotar

37v. Nainen. Naimisissa. Yksi tytär ja kaksi poikaa. Kissa. Hoitsu. ristiverinen. Ruskeasilmäinen. 166cm. Oinas. Oikukas :) kuopus. Taiteellinen. Villi. Kiltti...mutta suutun epäoikeudenmukaisuudesta. En kestä kaljaa ;) harrastanut tanssia...

Osaan olla kuin "hieno nainen" linnan juhlissa, mutta osaan myös sulautua heavy herrojen ja naisten sekaan. he he!
        Ikinuori... luulen. - olenko ns. vanha sielu? En tiedä? ainakaan en tässä elämässä tunnu kasvavan aikuiseksi...mutta ei minulla olekkaan kovin kiire.
        Rakastan mausteista ruokaa ja kuohuviiniä.

*Ollut joskun syytettynä noituudesta ja poltettu... joten minun kanssa voi polttaa näppinsä, sillä välistä sattuu niin, että olen pikkuisen ilkikurinen ja tykkään härnätä miehiä... olen pahoillani.

Henkiset jutut kiinnostanut jo pienenä. Mietin lapsena -kuka olen, mistä tulin ja miksi juuri tänne?
        Ihmiset ovat kiehtoneet aina... heidän tapansa ajatella ja toimia...
        Etenkin lapset. Teen töitä lasten kanssa :)

Olen täällä ilona ja kiusananne huvikseni. Minulla ei ole mitään tarvetta... vain mielenkiinto ymmärtää tapaanne ajatella näitä asioita ja laittaa omia mausteita sekaan.
        Minua ei voi käännyttää, pelotella tai saada aikaan "parannusta".
        Uskon uudelleen syntymiseen, karmaan ja Jumalaan, mutta en Raamattuun, Saatanaan enkä benediin.

Olen 98% rehellinen ja vähän nättikin. (nätteys on katsojan silmissä)

• maristronautti
        velhotar kirjoitti:

37v. Nainen. Naimisissa. Yksi tytär ja kaksi poikaa. Kissa. Hoitsu. ristiverinen. Ruskeasilmäinen. 166cm. Oinas. Oikukas :) kuopus. Taiteellinen. Villi. Kiltti...mutta suutun epäoikeudenmukaisuudesta. En kestä kaljaa ;) harrastanut tanssia...

Osaan olla kuin "hieno nainen" linnan juhlissa, mutta osaan myös sulautua heavy herrojen ja naisten sekaan. he he!
        Ikinuori... luulen. - olenko ns. vanha sielu? En tiedä? ainakaan en tässä elämässä tunnu kasvavan aikuiseksi...mutta ei minulla olekkaan kovin kiire.
        Rakastan mausteista ruokaa ja kuohuviiniä.

*Ollut joskun syytettynä noituudesta ja poltettu... joten minun kanssa voi polttaa näppinsä, sillä välistä sattuu niin, että olen pikkuisen ilkikurinen ja tykkään härnätä miehiä... olen pahoillani.

Henkiset jutut kiinnostanut jo pienenä. Mietin lapsena -kuka olen, mistä tulin ja miksi juuri tänne?
        Ihmiset ovat kiehtoneet aina... heidän tapansa ajatella ja toimia...
        Etenkin lapset. Teen töitä lasten kanssa :)

Olen täällä ilona ja kiusananne huvikseni. Minulla ei ole mitään tarvetta... vain mielenkiinto ymmärtää tapaanne ajatella näitä asioita ja laittaa omia mausteita sekaan.
        Minua ei voi käännyttää, pelotella tai saada aikaan "parannusta".
        Uskon uudelleen syntymiseen, karmaan ja Jumalaan, mutta en Raamattuun, Saatanaan enkä benediin.

Olen 98% rehellinen ja vähän nättikin. (nätteys on katsojan silmissä)

vastata tähän. Alkutietosi vähän hämmensivät, sillä -omat vastaavat tiedot menee näin:

39v. Nainen. Naimisissa. Yksi tytär ja kaksi poikaa. Koira ja kaksi kissaa. Sossu....(ei sentään olla ihan samiksia)...Tummat hiukset. Silmät vaihtaa väriä valon ja mielialan mukaan (kaikkia värejä löytyy). 175cm. Neitsyt. Kuopus. Kestän kaljaa, hyvin!

Olen sivussa, mutta keskellä. Nöyrä, mutta ylpeä. Vaatimaton, mutta vaativa. Enkeli ja saatana samassa paketissa. Kuitenkin

Rakastan enemmän kuin olen välinpitämätön. Kuuntelen enemmän kuin puhun. Ymmärrän enemmän kuin olen ymmärrettävä. Tarkkailen enemmän kuin osallistun.

Olen syntynyt vanhana. Perusintiaani sielultani. (useita inkkarielämiä, näistä jäänyt "intiaanihabitus" tähänkin elämään.) Todennäköisesti ensimmäistä kertaa täällä Suomessa. (aina ollut täällä vähän omituinen olo, kuin olisi ihan väärässä maassa).

Tykkään valosta, lämmöstä ja auringosta. Talven yli haluaisin mieluiten nukkua. Olisi mukavaa olla karhu.

Taivas tietää, miksi olen täällä.

• vänkis
        maristronautti kirjoitti:

vastata tähän. Alkutietosi vähän hämmensivät, sillä -omat vastaavat tiedot menee näin:

39v. Nainen. Naimisissa. Yksi tytär ja kaksi poikaa. Koira ja kaksi kissaa. Sossu....(ei sentään olla ihan samiksia)...Tummat hiukset. Silmät vaihtaa väriä valon ja mielialan mukaan (kaikkia värejä löytyy). 175cm. Neitsyt. Kuopus. Kestän kaljaa, hyvin!

Olen sivussa, mutta keskellä. Nöyrä, mutta ylpeä. Vaatimaton, mutta vaativa. Enkeli ja saatana samassa paketissa. Kuitenkin

Rakastan enemmän kuin olen välinpitämätön. Kuuntelen enemmän kuin puhun. Ymmärrän enemmän kuin olen ymmärrettävä. Tarkkailen enemmän kuin osallistun.

Olen syntynyt vanhana. Perusintiaani sielultani. (useita inkkarielämiä, näistä jäänyt "intiaanihabitus" tähänkin elämään.) Todennäköisesti ensimmäistä kertaa täällä Suomessa. (aina ollut täällä vähän omituinen olo, kuin olisi ihan väärässä maassa).

Tykkään valosta, lämmöstä ja auringosta. Talven yli haluaisin mieluiten nukkua. Olisi mukavaa olla karhu.

Taivas tietää, miksi olen täällä.

Luiksäkin teininä Hopeanuolta?

http://populaari.blogspot.com/2007/01/hopeanuoli.html

Voi niitä aikoja...

http://www.youtube.com/watch?v=wTY2pmKguDg

Ollaankohan mekin samaa sieluperhettä? Muhunkaan ei oikein tää suomalaisuus kauheesti iske. Tai ainakaan se dokaaminen ja räyhääminen. Ja onhan tässä suomalaisuudessakin kyllä omat puolensa: Rehellisyys, aitous ja sisu! ;)

Uskaltaisivat vaan enemmän olla omia itsejään, niin oltaisiin ehdottomasti yksi tämän planeetan hienoimpia kansakuntia! ;)

• velhotar
        vänkis kirjoitti:

Voi niitä aikoja...

Ollaankohan mekin samaa sieluperhettä? Muhunkaan ei oikein tää suomalaisuus kauheesti iske. Tai ainakaan se dokaaminen ja räyhääminen. Ja onhan tässä suomalaisuudessakin kyllä omat puolensa: Rehellisyys, aitous ja sisu! ;)

Uskaltaisivat vaan enemmän olla omia itsejään, niin oltaisiin ehdottomasti yksi tämän planeetan hienoimpia kansakuntia! ;)

veljeni seurusteli joskus Mexicon- intiaani tytön kanssa :) Kävi perheineen meilläkin kylässä. vuosi oli 1985. Kun he oli meillä, maanjäristys tuhosi heidän kodit ja tappoi kaikki ystävät ja sukulaiset :(

Veljeni oli kuin intiaani itsekkin...

Minäkin olen aina ihaillut intiaaneja, mutta en koe itseäni intiaaniksi.

Viikingit kiinostaa enemmän... kai se johtuu parrasta?

• maristronautti
        vänkis kirjoitti:

Voi niitä aikoja...

Usko tai älä, mutta halusin lapsena tilata mielummin Hopeanuolen, kuin Aku Ankan! Se oli kiva lehti.
        Ei ole muuten mikään ihme, että meitä on täällä enemmän. 60- ja 70-luvuilla on syntynyt paljon intiaaneja Suomeen. Tuomaan mutosta, jota tämä maa tarvitsee. Ja muutostahan tapahtuu kokoajan.

Ehkä ollaan samaa sieluperhettä....

• vänkis

Usko tai älä, mutta halusin lapsena tilata mielummin Hopeanuolen, kuin Aku Ankan! Se oli kiva lehti.
        Ei ole muuten mikään ihme, että meitä on täällä enemmän. 60- ja 70-luvuilla on syntynyt paljon intiaaneja Suomeen. Tuomaan mutosta, jota tämä maa tarvitsee. Ja muutostahan tapahtuu kokoajan.

Joo, mustakin tuntuu aina välillä, että on koko vanha heimo koossa taas. Varmaankin vielä ihan niitä vihollisiakin myöten. ;)

Mullahan oli aikoinaan sellanen hassu kielillä puhumiskokemus, johon liittyi vielä hassua ja vähän 'villiä' elehtimistäkin. Puhuin ihan selvää intiaanien puhumaa kieltä. Olis vaan saanut nauhalle, että olis voinut selvittää minkä heimon kieltä se oikein oli? Ja sekin olis ollut kiva tietää mitä oikein sanoin? Todennäköisesti päästin hirveät herjat ilmoille, jos siitä elehtimisestäkin voi jonkin johtopäätöksen tehdä. Vähän sellasta sotahuudon tyyppistä se tais olla? Heh! ;)

Mähän siis tein joskus 13-vuotiaana kaikenlaista intiaanimatskua nahasta ja helmitöitä lasihelmistä. Käytiin siellä, olikos se sen Ukkoskarhun kotonakin kääntymässä. Asu sillon täällä Helsingissä Pohjois-Haagassa. Vähän sellanen 'juoppoinkkari' se kyllä oli ja sen hima oli täynnä kaikenlaista coolia inkkarikamaa.

Ehkä mä olin edellisessä elämässäni se Hullu Hevonen koska vähän, tai ehkä enemmänkin olen vielä tässäkin elämässäni ollut hullu. Jokin soturisielukin taidan vielä olla, kun lapsena olin täysin sotahullu ja mulla oli pelkkiä sotalelujakin. Onneksi taidan minäkin olla jo sen verran se 'vanha sielu', että olen tiedostanut sodan järjettömyyden, mutta joskus silloin 'nuorempana' sieluna taisin olla kyllä aika hurja tapaus? :/

Vielä tänäkin päivänä karmani muistuttaa aika ajoin noista menneistä 'syntisistä' elämistäni.

Eikä tässä vieläkään mikään 'synnitön' ihminen olla. Kaukana sellaisesta...

Ja joskus vähän harmittaa, että on jo näin
        'vanha' kun näillä 'nuorilla' sieluilla menee nykyään niin lujaa täällä. No, turhaa se kai on heitä kadehtia? Heillä on vielä paljon edessään kaikenlaista koettelemustakin, vaikka nyt meneekin niin lujaa tässä niin 'syntisessä' maailmassa. ;)

• kuolematon sielu
        vänkis kirjoitti:

Joo, mustakin tuntuu aina välillä, että on koko vanha heimo koossa taas. Varmaankin vielä ihan niitä vihollisiakin myöten. ;)

Mullahan oli aikoinaan sellanen hassu kielillä puhumiskokemus, johon liittyi vielä hassua ja vähän 'villiä' elehtimistäkin. Puhuin ihan selvää intiaanien puhumaa kieltä. Olis vaan saanut nauhalle, että olis voinut selvittää minkä heimon kieltä se oikein oli? Ja sekin olis ollut kiva tietää mitä oikein sanoin? Todennäköisesti päästin hirveät herjat ilmoille, jos siitä elehtimisestäkin voi jonkin johtopäätöksen tehdä. Vähän sellasta sotahuudon tyyppistä se tais olla? Heh! ;)

Mähän siis tein joskus 13-vuotiaana kaikenlaista intiaanimatskua nahasta ja helmitöitä lasihelmistä. Käytiin siellä, olikos se sen Ukkoskarhun kotonakin kääntymässä. Asu sillon täällä Helsingissä Pohjois-Haagassa. Vähän sellanen 'juoppoinkkari' se kyllä oli ja sen hima oli täynnä kaikenlaista coolia inkkarikamaa.

Ehkä mä olin edellisessä elämässäni se Hullu Hevonen koska vähän, tai ehkä enemmänkin olen vielä tässäkin elämässäni ollut hullu. Jokin soturisielukin taidan vielä olla, kun lapsena olin täysin sotahullu ja mulla oli pelkkiä sotalelujakin. Onneksi taidan minäkin olla jo sen verran se 'vanha sielu', että olen tiedostanut sodan järjettömyyden, mutta joskus silloin 'nuorempana' sieluna taisin olla kyllä aika hurja tapaus? :/

Vielä tänäkin päivänä karmani muistuttaa aika ajoin noista menneistä 'syntisistä' elämistäni.

'vanha' kun näillä 'nuorilla' sieluilla menee nykyään niin lujaa täällä. No, turhaa se kai on heitä kadehtia? Heillä on vielä paljon edessään kaikenlaista koettelemustakin, vaikka nyt meneekin niin lujaa tässä niin 'syntisessä' maailmassa. ;)

haluaisin olla...

• intiaanit

että suomalaisia on inkarnoitunut intiaanien asuinalueille ja ovat tuomassa muutosta heille? hih ,)

Inkkareihin hurahtaneille tiedoksi että Jeesus on muutoksen tuoja kaikille ihmisille, myös intiaaneille.

http://www.nic.fi/~vlahsrk/revival.html

• vänkis
        intiaanit kirjoitti:

että suomalaisia on inkarnoitunut intiaanien asuinalueille ja ovat tuomassa muutosta heille? hih ,)

Inkkareihin hurahtaneille tiedoksi että Jeesus on muutoksen tuoja kaikille ihmisille, myös intiaaneille.

http://www.nic.fi/~vlahsrk/revival.html

Mä en ole kyllä oikein tykästynyt näihin Etelä-Amerikan inkkareihin. Ne harrasti ihmisuhreja ja perusti kaupunkeja, jotka on kaiken rappion alku ja juuri. Kaikki historian kuuluisat inkkarithan on lähinnä P-Amerikkalaisia.

Mää tykkään enemmänkin preerioiden inkkareista, vaikka inkkarithan meni sinne preerioille vasta kun ne sai hevosia käyttöönsä.

Emmä tiijä oikein tosta lähetystyöstäkään. Valkosen miehen uskonto oli inkkareille kyllä aika kumma juttu, koska luonnonlapset ei oikein ymmärrä koko juttua. Paljon kyllä puhutaan hyvää, mutta tuodaan vaan kurjuutta ja turmellusta. :/

Siis silloin joskus 1800-luvulla, mutta ehkä ajat on muuttunu...

;)

• vänkis

haluaisin olla...

Kasakat olikin vähän kun inkkaritkin. Vähän samanlaista soturimeininkiä: aroja ja hevosia: vähän niinku intiaanit preerialla.

Olen puhunut muuten kielillä venäjääkin. Ei ollu kyllä yhtä 'voimallinen' kokemus kuin tämä inkkarikielijutska.

;)

• Tähdenlento
        vänkis kirjoitti:

hiljaa voinen kysyä, oletko se Sinä, Mister? Kirjoitustyylistäsi päättelin näin ja siksi hiljaa kyselen, kun täällä on niin tiukka sefu, että ketjut saattanevat lennellä takaisin sinne mistä ovat tulleetkin. Ja jos olet Misteri, niin toki tasan tarkkaan tiedän, miksi olet palannut.

Kiireesti asiaan. Nyt tässä ketjussa on jo useammatkin lausuneet/viitanneet intiaaneihin. Onko intiaaneilla ja heidän kulttuurillaan ollut kenties jokin merkittävä tai erityinen rooli tässä iankaikkisuuteen/elämisen ketjuun liittyvissä kysymyksissä?

Itselleni tämä kulttuuri on ollut jokseenkin 'vieras', kunnes sain käsiini tämän otteen Navajo -intiaanien laulusta:

"Kulje sateenkaarta pitkin, kulje sävelten siivin ja kaikki ympärilläsi on kaunista. Pimeästä sumusta pääsee aina pois, sateenkaarta pitkin".

Ja tämä 'satutti' minua, jopa niin että kehittelin siihen omat säveleni ja melodiani.

• vänkis & mister
        Tähdenlento kirjoitti:

hiljaa voinen kysyä, oletko se Sinä, Mister? Kirjoitustyylistäsi päättelin näin ja siksi hiljaa kyselen, kun täällä on niin tiukka sefu, että ketjut saattanevat lennellä takaisin sinne mistä ovat tulleetkin. Ja jos olet Misteri, niin toki tasan tarkkaan tiedän, miksi olet palannut.

Kiireesti asiaan. Nyt tässä ketjussa on jo useammatkin lausuneet/viitanneet intiaaneihin. Onko intiaaneilla ja heidän kulttuurillaan ollut kenties jokin merkittävä tai erityinen rooli tässä iankaikkisuuteen/elämisen ketjuun liittyvissä kysymyksissä?

Itselleni tämä kulttuuri on ollut jokseenkin 'vieras', kunnes sain käsiini tämän otteen Navajo -intiaanien laulusta:

"Kulje sateenkaarta pitkin, kulje sävelten siivin ja kaikki ympärilläsi on kaunista. Pimeästä sumusta pääsee aina pois, sateenkaarta pitkin".

Ja tämä 'satutti' minua, jopa niin että kehittelin siihen omat säveleni ja melodiani.

Noo, enhän mä mihinkään ole mennytkään. ;)

Olenhan toki seurannut vähän vierestä tämän palstan kirjoituksia ja olen ollut erityisen ylpeä 'rakkaan opetuslapseni' edesottamuksista. Sä olet tuonut tälle palstalle kypsän ihmisen näkemyksiä ja myös tottakai sitä tervettä maalaisjärkeäkin. Sinunlaistasi ihmistä tämä palsta tarvitseekin ja tietenkin se 'todellinen maailmakin'! ;)

En ole sinua siis suinkaan 'hylännyt". ;)

Jonkun vastauksen sinne karma-palstalle sulle laitoinkin jo jonkin aikaa sitten, mutta se ei koskaan silmiäsi tainnut tavoittaa. No, se ei ollut mitään tärkeää. ;)

Ja jos täältä jotain katoaa, niin sekään ei ole mitään tärkeää.

>>Kiireesti asiaan. Nyt tässä ketjussa on jo useammatkin lausuneet/viitanneet intiaaneihin. Onko intiaaneilla ja heidän kulttuurillaan ollut kenties jokin merkittävä tai erityinen rooli tässä iankaikkisuuteen/elämisen ketjuun liittyvissä kysymyksissä?>"Kulje sateenkaarta pitkin, kulje sävelten siivin ja kaikki ympärilläsi on kaunista. Pimeästä sumusta pääsee aina pois, sateenkaarta pitkin".

• Tähdenlento
        vänkis & mister kirjoitti:

Olenhan toki seurannut vähän vierestä tämän palstan kirjoituksia ja olen ollut erityisen ylpeä 'rakkaan opetuslapseni' edesottamuksista. Sä olet tuonut tälle palstalle kypsän ihmisen näkemyksiä ja myös tottakai sitä tervettä maalaisjärkeäkin. Sinunlaistasi ihmistä tämä palsta tarvitseekin ja tietenkin se 'todellinen maailmakin'! ;)

Jonkun vastauksen sinne karma-palstalle sulle laitoinkin jo jonkin aikaa sitten, mutta se ei koskaan silmiäsi tainnut tavoittaa. No, se ei ollut mitään tärkeää. ;)

>>Kiireesti asiaan. Nyt tässä ketjussa on jo useammatkin lausuneet/viitanneet intiaaneihin. Onko intiaaneilla ja heidän kulttuurillaan ollut kenties jokin merkittävä tai erityinen rooli tässä iankaikkisuuteen/elämisen ketjuun liittyvissä kysymyksissä?>"Kulje sateenkaarta pitkin, kulje sävelten siivin ja kaikki ympärilläsi on kaunista. Pimeästä sumusta pääsee aina pois, sateenkaarta pitkin".

Mister, uskon vahvasti, että meille kullekin tulee joskus (huom.) joskus aika miettiä tätä elämisen tarkoitusta.

Ja aika jänskää, että tämä miettiminen/pohdiskelu rauhoittaa, tätä omaa olemistaan. Ja sekin on aika jänskää, ettei joku yksilö koskaan rauhoitu, ei missään tilanteessa/tapahtumassa tähän pohdiskeluun (aineskaan tässä elämisessä).

Siksi minusta onkin niin loogista, että Elämä jatkuu niin kauan, kunnes 'täyttymys' toteutuu. Sanoohan Raamattukin näin. Ja tässä kohtaa haluaisinkin korostaa, että elämisen 'etsintä' vaatii myös teoreettista tietoa tai siis tiedon hakua.

Mutta mikä tärkeintä, sitä tietoa tulisi myös osata siivilöidä. Ja tehköön kukin sen tahollaan tavallaan, mutta lukkiutua ei saa.

Ja sekin on totta, kuten lausut, ettei menneessä saa elää. Mutta joskus, vaikkapa useamman kerrankin, ne menneet on hyvä käydä mielessään läpi, perusteellisesti.

Ps. Olen todella otettu aloituksestasi.

• Tontoo
        vänkis & mister kirjoitti:

Olemme juoneet samasta lähteestä.

Tuttavissani useita ihmisiä jotka olivat ed. elämässään intiaaneja. (eivät itse kaikki sitä tiedä).

Eurooppaan pohjois-amerikan intiaaneja.
        Jotka kohtaavat täällä (tästä tulee ehkä rutinaa) kristillisyyden.

• kuolematon sielu
        vänkis kirjoitti:

Mä en ole kyllä oikein tykästynyt näihin Etelä-Amerikan inkkareihin. Ne harrasti ihmisuhreja ja perusti kaupunkeja, jotka on kaiken rappion alku ja juuri. Kaikki historian kuuluisat inkkarithan on lähinnä P-Amerikkalaisia.

Mää tykkään enemmänkin preerioiden inkkareista, vaikka inkkarithan meni sinne preerioille vasta kun ne sai hevosia käyttöönsä.

Emmä tiijä oikein tosta lähetystyöstäkään. Valkosen miehen uskonto oli inkkareille kyllä aika kumma juttu, koska luonnonlapset ei oikein ymmärrä koko juttua. Paljon kyllä puhutaan hyvää, mutta tuodaan vaan kurjuutta ja turmellusta. :/

;)

moni suomalainen on elänyt aikaisemmissa elämissään Egyptissä. Onhan Suomen vaakunassakin leijona ja sehän oli muinaisessa Egyptissä yleisesti kesytetty "kotieläin".
        Myös Venäjään on monilla suuri karmallinen side monella kuin myös minulla. Olihan pappani venäläinen ja papan isä tsaarin laivastoupseeri jonka bolsheviikit murhasivat.

• maristronautti
        vänkis kirjoitti:

;)

Pohjois-Amerikan intiaanit on läheisempiä mullekkin. Ja mitä tulee valkoiseen mieheen, ei kukaan ole riistänyt luontoa ja ihmistä kuten valkoinen mies. Kenestä Ukkoskarhusta puhuit? Olen helsinkiläinen, asunut koko ikäni Helsingissä, mutta en ole hänestä kuullut koskaan?

• vänkis
        Tontoo kirjoitti:

Olemme juoneet samasta lähteestä.

Tuttavissani useita ihmisiä jotka olivat ed. elämässään intiaaneja. (eivät itse kaikki sitä tiedä).

Eurooppaan pohjois-amerikan intiaaneja.
        Jotka kohtaavat täällä (tästä tulee ehkä rutinaa) kristillisyyden.

ollaanko ihan samoilla linjoilla mutta joo...

Mä olen kyllä sitä mieltä, että olen syntynyt tänne Suomeen osittain tämän suomalaisen kristillisyydenkin tähden. Diggailin joskus 7-10 vuotiaana Raamatun juttuja ja diggailen toki vieläkin osittain.

Kristillisyyskin pitää kokea monelta eri kantilta. Tuskin tässä nyt ollaan ekaa kertaa kuitenkaan kristinuskonkaan kanssa tekemisissä? Ei ole mikään mahdoton ajatus muutenkaan, että olisin joku munkki, tai miksei yhtä hyvin nunnakin ollut jossain elämässäni. ;)

Kristillisyydessähän on oma mystinen puolensa nöyryyden ja monen muunkin asian kehittämisessä. Siinäkin on omat ansansa ja haasteensa, jotka pitää selvittää. Mutta se on oikestaan mystiikan tie, joka ei ole minkään massan juttu laisinkaan. Mutta ehkä jonain päivänä näemme tässäkin kehitystä: Ihmiset alkaa suuntautua mystiikaan ja jättävät massasieluisuuden vähemmälle. Tässäkin tullaan taas siihen sielun kokeneisuuteen. Monimutkaisia asioita, joista on kai aika turhaa suutaan piestä? On vaan mentävä ja koettava. ;)

Ja antaa ihmisten rutista. Hekin tulevat tietämään ja New Age väenkin tulee tietää, että on myös olemassa Old Age, jota ilman jäämme vaillinaisiksi.

Jep! Ugh! :)

• ideneb

moni suomalainen on elänyt aikaisemmissa elämissään Egyptissä. Onhan Suomen vaakunassakin leijona ja sehän oli muinaisessa Egyptissä yleisesti kesytetty "kotieläin".
        Myös Venäjään on monilla suuri karmallinen side monella kuin myös minulla. Olihan pappani venäläinen ja papan isä tsaarin laivastoupseeri jonka bolsheviikit murhasivat.

niin miksi pojan pojasta , tuli kuolematon sielu?

• vänkis
        Tähdenlento kirjoitti:

Mister, uskon vahvasti, että meille kullekin tulee joskus (huom.) joskus aika miettiä tätä elämisen tarkoitusta.

Ja aika jänskää, että tämä miettiminen/pohdiskelu rauhoittaa, tätä omaa olemistaan. Ja sekin on aika jänskää, ettei joku yksilö koskaan rauhoitu, ei missään tilanteessa/tapahtumassa tähän pohdiskeluun (aineskaan tässä elämisessä).

Siksi minusta onkin niin loogista, että Elämä jatkuu niin kauan, kunnes 'täyttymys' toteutuu. Sanoohan Raamattukin näin. Ja tässä kohtaa haluaisinkin korostaa, että elämisen 'etsintä' vaatii myös teoreettista tietoa tai siis tiedon hakua.

Mutta mikä tärkeintä, sitä tietoa tulisi myös osata siivilöidä. Ja tehköön kukin sen tahollaan tavallaan, mutta lukkiutua ei saa.

Ja sekin on totta, kuten lausut, ettei menneessä saa elää. Mutta joskus, vaikkapa useamman kerrankin, ne menneet on hyvä käydä mielessään läpi, perusteellisesti.

Ps. Olen todella otettu aloituksestasi.

Itse en koe, että mulla olis kauheesti enää tarvetta pohdiskella mitään tarkotuksia elämälleni. Elämähän tietenkin osaa aina yllättää ja sillai pitää aina yrittää pysyä tavallaan ikuisena aloittelijana kaikessa. Jumalan lapsiahan tässä kuitenkin ollaan ja lapsilla on aina paljon opittavaa. ;)

Ja iän karttuminenhan usein rauhoittaa levotonta ja paljon ajattelevaa ihmismieltä (tai sitten se alkava dementia ;)) Ainakin itse mietin syntyjä syviä aivan liikaa aikoinaan. Mielihän siinä vaan särkyi ja sielukin eksyi, mutta ehkä siitäkin kuitenkin selvittiin? ;)

>>Mutta mikä tärkeintä, sitä tietoa tulisi myös osata siivilöidä. Ja tehköön kukin sen tahollaan tavallaan, mutta lukkiutua ei saa.>Ja sekin on totta, kuten lausut, ettei menneessä saa elää. Mutta joskus, vaikkapa useamman kerrankin, ne menneet on hyvä käydä mielessään läpi, perusteellisesti.

• vänkis

Pohjois-Amerikan intiaanit on läheisempiä mullekkin. Ja mitä tulee valkoiseen mieheen, ei kukaan ole riistänyt luontoa ja ihmistä kuten valkoinen mies. Kenestä Ukkoskarhusta puhuit? Olen helsinkiläinen, asunut koko ikäni Helsingissä, mutta en ole hänestä kuullut koskaan?

Oli se äijä, joka ilmoitteli Hopeanuoli lehdissä ja myi sen kautta inkkarikamaa. En nyt ole ihan varma tuosta nimestä. Joku Haltsonen tai sellanen oli vissiin oikeelta nimeltään. En muista vaikka sen himassakin tosiaan joskus kaverin kanssa joku 25 vuotta sitten käytiinkin.

:)

• Tontoo

• Erjuth
        vänkis kirjoitti:

Itse en koe, että mulla olis kauheesti enää tarvetta pohdiskella mitään tarkotuksia elämälleni. Elämähän tietenkin osaa aina yllättää ja sillai pitää aina yrittää pysyä tavallaan ikuisena aloittelijana kaikessa. Jumalan lapsiahan tässä kuitenkin ollaan ja lapsilla on aina paljon opittavaa. ;)

Ja iän karttuminenhan usein rauhoittaa levotonta ja paljon ajattelevaa ihmismieltä (tai sitten se alkava dementia ;)) Ainakin itse mietin syntyjä syviä aivan liikaa aikoinaan. Mielihän siinä vaan särkyi ja sielukin eksyi, mutta ehkä siitäkin kuitenkin selvittiin? ;)

>>Mutta mikä tärkeintä, sitä tietoa tulisi myös osata siivilöidä. Ja tehköön kukin sen tahollaan tavallaan, mutta lukkiutua ei saa.>Ja sekin on totta, kuten lausut, ettei menneessä saa elää. Mutta joskus, vaikkapa useamman kerrankin, ne menneet on hyvä käydä mielessään läpi, perusteellisesti.

Ja erittäin kaunista sellaista!
        http://www.youtube.com/watch?v=ygNuRpwZqRU

Tulijärveen nuokin ovat menneet kristittyjen mukaan :( Joo, ei pilata kaikkea kaunista krisseleiden ajatuksilla.

• vänkis
        Erjuth kirjoitti:

Tulijärveen nuokin ovat menneet kristittyjen mukaan :( Joo, ei pilata kaikkea kaunista krisseleiden ajatuksilla.

Toihan on jotain irkkukansanmusaa! Heh! ;)

Ihan menevä 'fiilistelybiisi', ei siinä mitään.

Ja annetaan niiden 'krisseleidenkin' elää ihan rauhassa...

;)

• maristronautti
        vänkis kirjoitti:

Oli se äijä, joka ilmoitteli Hopeanuoli lehdissä ja myi sen kautta inkkarikamaa. En nyt ole ihan varma tuosta nimestä. Joku Haltsonen tai sellanen oli vissiin oikeelta nimeltään. En muista vaikka sen himassakin tosiaan joskus kaverin kanssa joku 25 vuotta sitten käytiinkin.

:)

En muistanut. Siitä on kyllä mahdottoman pitkä aika, kun olen viimeksi sitä lehteä kädessä pitänyt. Tuli mulle joskus vuosina 77-79, voi olla, että vielä 80-luvullakin. Mutta olin ihan lapsi, 8-9vuotias. Voi hitsi, kun sais jostain niitä lehtiä vielä. Pääsis varmaan itku. Olen niin hölmö, että itken Pocahontasillekkin, lasten piirretylle! Tai tarkemmin sille biisille, jossa lauletaan "...ja sä kuuletko jo suden huudon täyden kuun...". No, sattuuhan näitä.

• Erjuth
        vänkis kirjoitti:

Toihan on jotain irkkukansanmusaa! Heh! ;)

Ihan menevä 'fiilistelybiisi', ei siinä mitään.

Ja annetaan niiden 'krisseleidenkin' elää ihan rauhassa...

;)

Ainakin siitä tulee inkkarifiilis.

Onhan tässä sitten ihan aitoa tavaraa:
        http://www.youtube.com/watch?v=PIOXQ0uEbYg

Molemmat pätkät suosikeistani kaivettuja.

• kuolematon sielu
        ideneb kirjoitti:

niin miksi pojan pojasta , tuli kuolematon sielu?

on kaikki kuolemattomia sielujA.
        Papan isästähän nyt oli kyse,
        hänen kehonsa elintoiminnot tietenkin loppuivat luotiin mutta sieluahan ei kukaan voi tappaa.

• vänkis

• velhotar

haluaisin olla...

nyt kuuluu laulu kasakoiden...

Tuli tätäkin pikkutyttönä paljon laulettua.

Koko venäjän historiasta en niin valtavasti tiedä, (jotain kuitenkin) mutta Anastasia tarina on kiehtonut muita tarinoita enemmän.

• musiikkia
        Erjuth kirjoitti:

"Tulijärveen nuokin ovat menneet kristittyjen mukaan"

Käsityksesi on omasi, ei kristittyjen.

Jumala on puhunut historian kuluessa muillekin kansoille kuin vain israelilaisille. Inkat palvoivat aurinkojumalaa. Inkojen kuningas Pachacuti 1400-luvulla kertoo isästään, joka oli saanut näyn aidosta Luoja-Jumalasta, Viracochasta. Kuninkaan tutkimukset kansansa tavoista toivat esiin sen, että inkat olivat menneisyydessä uskoneet näkymättömään Viracochaan, kaikkivaltiaaseen Jumalaan. Tämän havainnon seurauksena inkat päättivät papistonsa johdolla luopua auringon palvonnasta.

Kuten Paavali kirjoittaa: "Menneitten sukupolvien aikoina Hän (Jumala) on sallinut kaikkien pakanain vaeltaa omia teitänsä ja kuitenkaan Hän ei ole ollut antamatta todistusta itsestään..."
        Jumalan yleinen ilmoitus luonnossa, omassatunnossa ja järjessä on ollut kaikkien kansojen nähtävillä. Tämä on tuomion perustana niille, jotka eivät ole saaneet erityisilmoitusta pelastussanomasta kuulla.

Jumalan käsittämätön armo Jeesuksessa on tarjolla intiaaneillekin, kuten kaikille luomilleen ihmisille.

http://www.youtube.com/watch?v=UvYIjFtPQEk&feature=related

• Erjuth
        musiikkia kirjoitti:

Jumala on puhunut historian kuluessa muillekin kansoille kuin vain israelilaisille. Inkat palvoivat aurinkojumalaa. Inkojen kuningas Pachacuti 1400-luvulla kertoo isästään, joka oli saanut näyn aidosta Luoja-Jumalasta, Viracochasta. Kuninkaan tutkimukset kansansa tavoista toivat esiin sen, että inkat olivat menneisyydessä uskoneet näkymättömään Viracochaan, kaikkivaltiaaseen Jumalaan. Tämän havainnon seurauksena inkat päättivät papistonsa johdolla luopua auringon palvonnasta.

Kuten Paavali kirjoittaa: "Menneitten sukupolvien aikoina Hän (Jumala) on sallinut kaikkien pakanain vaeltaa omia teitänsä ja kuitenkaan Hän ei ole ollut antamatta todistusta itsestään..."
        Jumalan yleinen ilmoitus luonnossa, omassatunnossa ja järjessä on ollut kaikkien kansojen nähtävillä. Tämä on tuomion perustana niille, jotka eivät ole saaneet erityisilmoitusta pelastussanomasta kuulla.

Jumalan käsittämätön armo Jeesuksessa on tarjolla intiaaneillekin, kuten kaikille luomilleen ihmisille.

"Käsityksesi on omasi, ei kristittyjen."

Ei suinkaan ole. Kristityillä on yleensä sellainen käsitys, että vain Jeesukseen uskomalla pelastuu.

Mutta hienoa asia, että sinä ajattelet noin, sillä sittenhän kaikki pelastuvat. Jeesus ei ole sovittanut syntejämme, vaan Jumala ja pelastus on aina ollut läsnä :-).

• kaikki ei
        Erjuth kirjoitti:

"Käsityksesi on omasi, ei kristittyjen."

Ei suinkaan ole. Kristityillä on yleensä sellainen käsitys, että vain Jeesukseen uskomalla pelastuu.

Mutta hienoa asia, että sinä ajattelet noin, sillä sittenhän kaikki pelastuvat. Jeesus ei ole sovittanut syntejämme, vaan Jumala ja pelastus on aina ollut läsnä :-).

pelastu. Kyllä Jeesus sovitti synnit, mutta kun aina ja iänkaiken saa kuulla että miten niille käy jotka eivät Jeesuksesta ole kuulleet, eivät he automaattisesti eroon Jumalasta joudu, vaan heidän käsityskykynsä ja tekonsa otetaan huomioon Jumalan yleisen ilmoituksen perusteella.

Mutta ne jotka kuulevat Jumalan erityisilmoituksen eli sanoman Jeesuksesta ja hylkäävät hänet, heidän oma valintansa erottaa heidät Jumalasta.

• vänkis
        musiikkia kirjoitti:

Pidätkö nykyisin matalaa profiilia? ;)

Tuo linkittäminen tuohon vanhaan gospel-kappaleeseen vaan toi sinut mieleen. Sinähän sitä olet tänne ennenkin linkittänyt. Hyvä biisi toki! ;)

Uskoohan P-Amerikan inkkarit siihen Suureen Henkeen. Yhteen todelliseen ja kaiken luoneen Jumalaan.

http://www.teosofia.net/muut/intiaaniviisautta.htm

Mua kyllä hivenen huvittaa tämä kompromissi niiden sielujen suhteen, jotka eivät eläessään saaneet kuulla ilosanomaa. Eiks se ole vähän taas epistä, että osa tuomitaan tekojensa perusteella, ja osa sen perusteella vastaanottivatko he evankeliumin? Siinä tapauksessa mäkin olisin halunnut syntyä pakanaksi, joka ei koskaan ole kuullutkaan Jeesuksesta, jos näin todellakin olisi?

Koko ajatus on kyllä, anteeksi vaan, niin pähkäpöhkö, että en sellaiseen voi millään uskoa. Ja kaikkihan olisi Jumalan näkökulmasta aivan pelleilyä, koska Jumalahan on kaikkitietävä ja tietää jo ennenkuin ihminen syntyy tuleeko tämä vastaanottamaan evankeliumin vai ei. Täysin älytöntä! :/

Siinä olet tietenkin oikeassa, että tällä palstalla on turhan provosoivia kirjoituksia uskovia kohtaan. Elämmehän Suomessa 2000-luvulla ja uskovat ovat täällä pääosin rauhaa rakastavia ihmisiä joitakin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. :)

• ideneb

on kaikki kuolemattomia sielujA.
        Papan isästähän nyt oli kyse,
        hänen kehonsa elintoiminnot tietenkin loppuivat luotiin mutta sieluahan ei kukaan voi tappaa.

Olihan hänellä tiedossa: " Joka " miekkaan " tarttuu se miekkaan hukkuu"!

Eikös hän aseeseen tarttumalla ajatellut, että hän pelastaa sielunsa ja elämänsä?

Jeesus kuitenkin opetti: " Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen" Matt. 16: 25

" Sillä mitä se ihmistä hyödyttää, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman ( tahi venäjän), mutta saisi sielullensa vahingon?

Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi? jae 26

Millä hän nyt lunastaa sielunsa tuonelasta? Se luoti, joka hänessä on?, ei kelpaa lunnaaksi!!

Jeesushan sanoi heille: " Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin"

" ja he tappavat hänet, ja kolmantena päivänä hän nousee ylös"..ja he tulivat kovin murheellisiksi" Matt 17: 22, 23
        " Se sielu, joka syntiä tekee sen on kuoltava"
        Jeesus ei syntiä tehnyt, mutta kuoli ja haudattiin,..mutta hänen sielunsa nousi tuonelasta, ..isoisäsi, lähti tappamaan, vaikka kotona olisi ollut rauhankin töitä, ja lopputulos oli se, jonka kerroin, ja jonka itsekin todistit!

" Älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua, ennemmin peljätkää Häntä, joka voi sekä sielun, että ruumiin hukuttaa helvetissä( eli tulessa) " Näin Jeesus!

Muistaakseni Matteuksessa, en nyt muista jaetta!

• kuolematon sielu
        ideneb kirjoitti:

Olihan hänellä tiedossa: " Joka " miekkaan " tarttuu se miekkaan hukkuu"!

Eikös hän aseeseen tarttumalla ajatellut, että hän pelastaa sielunsa ja elämänsä?

Jeesus kuitenkin opetti: " Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen" Matt. 16: 25

" Sillä mitä se ihmistä hyödyttää, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman ( tahi venäjän), mutta saisi sielullensa vahingon?

Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi? jae 26

Millä hän nyt lunastaa sielunsa tuonelasta? Se luoti, joka hänessä on?, ei kelpaa lunnaaksi!!

Jeesushan sanoi heille: " Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin"

" ja he tappavat hänet, ja kolmantena päivänä hän nousee ylös"..ja he tulivat kovin murheellisiksi" Matt 17: 22, 23
        " Se sielu, joka syntiä tekee sen on kuoltava"
        Jeesus ei syntiä tehnyt, mutta kuoli ja haudattiin,..mutta hänen sielunsa nousi tuonelasta, ..isoisäsi, lähti tappamaan, vaikka kotona olisi ollut rauhankin töitä, ja lopputulos oli se, jonka kerroin, ja jonka itsekin todistit!

" Älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua, ennemmin peljätkää Häntä, joka voi sekä sielun, että ruumiin hukuttaa helvetissä( eli tulessa) " Näin Jeesus!

Muistaakseni Matteuksessa, en nyt muista jaetta!

pappani isä ammuttiin pellolle kun ei luovuttanut peltoaan kolhoosille.
        Tässä sukuni historiaa Sinulle.

• Erjuth
        kaikki ei kirjoitti:

pelastu. Kyllä Jeesus sovitti synnit, mutta kun aina ja iänkaiken saa kuulla että miten niille käy jotka eivät Jeesuksesta ole kuulleet, eivät he automaattisesti eroon Jumalasta joudu, vaan heidän käsityskykynsä ja tekonsa otetaan huomioon Jumalan yleisen ilmoituksen perusteella.

Mutta ne jotka kuulevat Jumalan erityisilmoituksen eli sanoman Jeesuksesta ja hylkäävät hänet, heidän oma valintansa erottaa heidät Jumalasta.

Miten Jeesuksen syntien sovittaminen näkyy käytännössä?

Naurettavaa, anteeksi vain, tuo oppi, että jos hylkää Jeesuksen vapahtajanaan, niin joutuu helvettiin. Onhan suuri osa ihmisistä hyviä, mutta kaikki eivät ota Jeesusta vastaan. Sama oli muinoin, oli paljon hyviä ihmisiä. Silloin ei Jeesus ollut vielä käynyt maan päällä, mutta ihmiset hyvillä teoillaan ansaitsivat pelastuksen sinun mukaasi. Miksi asia olisi muuttunut mitenkään?

Miten Jeesus muka vaikuttaa tähän lakiin?

• mie vua

En muistanut. Siitä on kyllä mahdottoman pitkä aika, kun olen viimeksi sitä lehteä kädessä pitänyt. Tuli mulle joskus vuosina 77-79, voi olla, että vielä 80-luvullakin. Mutta olin ihan lapsi, 8-9vuotias. Voi hitsi, kun sais jostain niitä lehtiä vielä. Pääsis varmaan itku. Olen niin hölmö, että itken Pocahontasillekkin, lasten piirretylle! Tai tarkemmin sille biisille, jossa lauletaan "...ja sä kuuletko jo suden huudon täyden kuun...". No, sattuuhan näitä.

Hopeanuoli lehtiä myydään divareissa. Yleensä hinta on n. 0.50 kappale. Ite olisin todella kiinnostunu saamaan haltsosen (ukkoskarhun) piirrokset koneelleni. Myös se mustavalkoinen nuolihaukka sarja kiinnostaa.

• mie vua kirjoitti:

Hopeanuoli lehtiä myydään divareissa. Yleensä hinta on n. 0.50 kappale. Ite olisin todella kiinnostunu saamaan haltsosen (ukkoskarhun) piirrokset koneelleni. Myös se mustavalkoinen nuolihaukka sarja kiinnostaa.

http://dungeonsmaster.com/wp-content/uploads/2009/09/Necromancer11.jpg

Manasit ketjun esiin... tyylillä. Vai että Hopeanuoli-lehtiä.

• kuolematon sielu

kuinka mukavan raikasta, lennokasta ja vapautunutta keskustelumme on?
      Kun aihe on "totuudenetsijälle" mielenkiintoinen.
      Velhotar osaa tehdä aloitteita.
      Lisää löylyä.

• velhotar

Sinulle Kuolematon sielu.
        Sinut ainakin haluan tavata joko rajan tällä puolen tai toisella puolella.

Mukavaa lauantai iltaa-ja yötä sinulle.

• kuolematon sielu
        velhotar kirjoitti:

Sinulle Kuolematon sielu.
        Sinut ainakin haluan tavata joko rajan tällä puolen tai toisella puolella.

Mukavaa lauantai iltaa-ja yötä sinulle.

antaa Sinulle kotisivuni osoitteen.

• velhotar

kumpa voisit... :)

• tyhjä tynnyri

tunnettu?
        Julkkis? vai vaan uskollinen vaimo kullalle?

Tuli vaan mieleen...

• ideneb

Miten ihmeessä olet Karitsan hääaterialla, vaikka sinulla ei ole häävaatteita??

• velhotar

siinäpä sinulla nyt sitten ihmettelemisen aihetta.
        Mitäpä jos aukaisisit raamattusi nopealla liikkeellä ja lukisi tekstin, mikä heti osuu silmääsi (älä valikoi sivua) Niin ehkä löydät vastauksen siitä...ehkä?

• ideneb
        velhotar kirjoitti:

siinäpä sinulla nyt sitten ihmettelemisen aihetta.
        Mitäpä jos aukaisisit raamattusi nopealla liikkeellä ja lukisi tekstin, mikä heti osuu silmääsi (älä valikoi sivua) Niin ehkä löydät vastauksen siitä...ehkä?

" niin, että te rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on" Ef 3: 4

Tämä teksti osui vasemman peukalon alle , kun avasin raamatun!

Eli sinä olet Karitsan hääaterialla, sen vuoksi että olet juurtunut rakkauteen, ja perustat elämäsi sille.
        Tässä tekstissä kerrotaan että olisit pyhien joukossa!

" Olkaa pyhät, niinkuin teiudän taivaallinen Isänne Pyhä on"!

Miten siis kommentoisit, tätä nopealla liikkeellä avattua tekstiä?

• velhotar
        ideneb kirjoitti:

" niin, että te rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on" Ef 3: 4

Tämä teksti osui vasemman peukalon alle , kun avasin raamatun!

Eli sinä olet Karitsan hääaterialla, sen vuoksi että olet juurtunut rakkauteen, ja perustat elämäsi sille.
        Tässä tekstissä kerrotaan että olisit pyhien joukossa!

" Olkaa pyhät, niinkuin teiudän taivaallinen Isänne Pyhä on"!

Miten siis kommentoisit, tätä nopealla liikkeellä avattua tekstiä?

Käsityksemme Jumalasta on eri, olemme kuitenkin molemmat Jumalan rakkauden asialla.

Puhumme eri kieltä rakkaudesta, mutta rakkaus on yksi ja sama.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sekin pöllöpää

Kait sä nyt ymmärrät ettei kukaan ole niinkuin sinä. Ei kukaan voi sun paikkaa viedä. Ei kukaan milloinkaan. Eli rauhoi
      Ikävä
      62
      8053
    2. Samuli Vasala vakava tauti

Iltalehdessä sanottiin röntgen kuvissa paha elin vuosia ei paljon jäljellä Maksu muurin takana mikä tauti On entisellä h
      Juoksu
      21
      4021
    3. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      2951
    4. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      31
      1732
    5. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      32
      1143
    6. Kauppakadun porukka

Onkohan Veetu Peltoniemellä jälleen kerran miehekäs olo kun piti taas hakata joku Kauppakadulla kavereidensa kanssa!? Ra
      Kajaani
      26
      1025
    7. Zelenskillä on vaihtoehtoja tasan nolla.

Sota tullaan päättämään Trumpin ja Putinin kesken, Zelenski joutuu tyytymään osaansa, joka on klovnin osa. Senhän tuo jo
      Maailman menoa
      299
      1002
    8. Jaahas. Stefun Hangon tila ulosmitataan

Nyt tutkitaan, onko rahaa siirretty ulkomaille. Siinä meni rapujuhlat.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      985
    9. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      3
      938
    10. Täällä Savonmualla kun näköjään jokainen tupettaja rakentoo ja

remontoi mökkejään ja saunojaan niin on ollut mukava seurata juutupesta miten Thaimaassa ulkosaunaa rakennetaan. eli tu
      Tuusniemi
      9
      877
    Aihe