Kahvikysely

sumppi pihisee

Millä keittimellä keität kahvisi? Miellyttääkö maku?

Mitä kahvimerkkiä suosit?

Lisäätkö kahvikupilliseesi jotain (valkaisu, makeutus,..)? Mitä?

Montako kupillista juot päivässä?

Montako kupillista juot kahvilassa (tms) päivässä?

6

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä itse

      Millä keittimellä keität kahvisi? Miellyttääkö maku? --- Sähkökäyttöisellä 15 barin espressokeittimellä. Kyllä miellyttää maku.

      Mitä kahvimerkkiä suosit? --- Eri italialaisia espressolaatuja vaihdellen.

      Lisäätkö kahvikupilliseesi jotain (valkaisu, makeutus,..)? Mitä? --- Lisään keinomakeutusainetta, en missään nimessä "valkaisua".

      Montako kupillista juot päivässä? --- 3.

      Montako kupillista juot kahvilassa (tms) päivässä? --- Yleisimmin en ainoatakaan.

    • Mutta vastaan

      Aamulla juon kotona ison mukillisen Pauligin tummempipaahtoisesta Presidentistä Philipsin termoskeittimellä tehtyä suodatinkahvia. Kaksi aamukahvittelijaa.

      Päivällä teen töitä yhdenmiehen-toimistossa. Vein sinne toistakymmentä vuotta sitten tavallisen kahvinkeittimen ja matalapaineisen espressokeittimen. Tavallisen keittimen olen hävittänyt jo kauan sitten pois, kun tavallinen suodatinkahvi väljähtyi käytön puutteessa pilalle. Juon siis päivisin pelkkää espressoa, jota valmistan 1–2 kertaa päivän mittaan. Nykyinen keitin on 15 baarin Krups, jonka sai puolisen vuotta sitten satasella.

      Sokerin käytön lopetin kahvissani 40 vuotta sitten enkä suurin surmin halua mokomaa espressoonikaan. Muita makeutusaineita en ole koskaan käyttänytkään. Maitoa saatan käyttää kahvin jatkeena kuriositeettina hyvin satunnaisesti (viime kerrasta lienee jo vuosia). Maitoa en juo sellaisenaan lainkaan.

      Baareissa ja kahviloissa juon kahvia aniharvoin.

      Baristoille ja baarien asiakkaille tiedoksi: paineen käypä yksikkö on 'baari', joka lyhennetään 'bar'. On siis oikein puhua 15 baarin keittimestä ja yhtä oikein sanoa keittimen maksimipaineen olevan 15 bar, mutta 15 barin keittimestä puhuminen menee jo tarkalleen ottaen virheellisen puolelle. Virhe vastaa sitä, että 1 euron kahvikupillista (jonka hinta siis on 1 eur tai 1 €) kutsuisi 1 eurn kahvikupilliseksi!

      Tiedän toki, että paineen SI-yksikkö (ja nykyisin siis ”virallinen” yksikkö) on pascal, mutta en nyt halua kahvikeskustelussa ryhtyä sentään puhumaan pascalia...

    • vastaukseni

      Millä keittimellä keität kahvisi? Miellyttääkö maku?
      Braun KF63, aamuisin keitän 4,5 kupillista kahdelle. Ihan OK.

      Mitä kahvimerkkiä suosit?
      Vaihtelee: KultaKatriina, JuhlaMokka, Saludo, Presidentti, CafeParisien, DouweEgberts, ....

      Lisäätkö kahvikupilliseesi jotain (valkaisu, makeutus,..)? Mitä?
      Aina maitoa, vähintään kevytmaitoa, ikinä ei sokeria eikä keinomakeutta.

      Montako kupillista juot päivässä?
      3-5 mukillista.

      Montako kupillista juot kahvilassa (tms) päivässä?
      Arkipäivisin yhden mukillisen, joskus tosin otan kahvin sijaan teetä.

    • mustana ei mene

      Keitin: OBH Nordica 2379 'King of coffee'. Miellyttää.

      Kahvimerkki: Vaihtelee, mutta yleensä Lidlin Bellarom Arabica 'Hieno' tai 'Gold', Kulta Katriina, Paulig Presidentti tai Juhla Mokka. Tarjouksesta ostan, jos mahdollista.

      Lisuke: Maitoa. Kermaa, jos saatavilla. Ei makeutusta.

      Määrä: keittimen asteikolla 5-6 (isoa) kuppia.

      Kahvilassa: 0 kuppia.

    • veikko...nen

      Keitin on Braun merkkinen,noin 10v. vanha.
      Maku miellyttää,koska puhdistan keittimen kerran kuukaudessa.
      Juhla Mokka tai Presidentti.
      Ei hyvä kahvi mausteita kaipaa,eli mustana.
      Kotona 6-8 kuppia,työssä 10-15
      En edes muista koska olisin kahvilassa käynnyt.
      On niitä vielä jossain? :)

    • kahvimonsteri

      Millä keittimellä keität kahvisi? Miellyttääkö maku?

      -Vanhalla uskollisella Café Duollani,jos keitän vain itselleni.Jos tarvii kahdelle keittää tai haluan juoda vielä toisen mukillisen,niin käytän pressopannua(pressopannu ei oikeastaan ole keitin).Jos juojia on kolme tai enemmän,niin käytän perkolaattoria.Maku miellyttää kyllä!:-)

      Mitä kahvimerkkiä suosit?

      -Saludo,Presidentti Tumma Paahto(jos tarjouksessa,muuten on vähän turhan kallista)

      Lisäätkö kahvikupilliseesi jotain (valkaisu, makeutus,..)? Mitä?

      -Olen viimeksi käyttänyt sokeria kahvissa ehkä 5 vuotta sitten.Nykyään se mielestäni vain pilaa kahvin.Laitankin nyt kahviini vain maitoa,tai jos haluan oikein hemmotella itseäni,niin kermaa. :-) Hätätilanteessa,jos maitoa ei siis ole,juon mustana tai laitan maitojauhemaitoa,mutta maitojauhemaitokahvi ei ole järin hyvää. :-P

      Montako kupillista juot päivässä?

      -1 kupillinen on kait 1,25 dl...?Itse kun juon mukeista,en oikeaoppisista kahvikupeista.

      Mukillisia(2 dl)minulla menee päivässä keskimäärin 2 kpl eli siis 4 dl,joten juon päivässä siis n.3 kpp kahvia.

      Montako kupillista juot kahvilassa (tms) päivässä?

      -En käy kahviloissa,niissä turhan kallista ja kahvi maistuu paremmalta,kun se on kotona keitettyä. :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe