"tarviiko
Kirjoittanut: LVI-VL 18.9.2008 klo 18.34
Jeesuksen puheista välittää?
"
tarvitseeko?
8
128
Vastaukset
- Teologian opiskelija
Raamattuun tarkoin perehtyneet USKOVAISETKAAN, eivät usko Jeesuksen sanoneen, kuin keskimäärin alle 8 % UT:n hänen suuhunsa pistämistä lauseista.
Nimittäin vuosina 1985-91 Yhdysvalloissa kartoitettiin laajasti raamattututkijoiden käsityksiä evankeliumeissa Jeesuksen suuhun pantujen puheiden alkuperästä. Yli 200 tutkijaa osallistui tähän kartoitukseen. Vain 18% Jeesuksen puheista sijoitettiin joko sarakkeeseen ”Jeesus sanoi epäilemättä näin” tai ”Jeesus sanoi jotain sen tapaista”.
Sarakkeeseen ”Jeesus ei sanonut näin” sijoitettiin reilusti yli puolet kaikista evankeliumeissa olevista Jeesuksen sanoista. Johanneksen evankeliumin osalta 99% puheista sijoitettiin sarakkeeseen ”Jeesus ei sanonut näin”. Parhaiten menestyi Luukkaan evankeliumi, sen vastaava luku oli 50%.
Nämä luvut ovat edelleen radikaalisti pienempiä, kun vastaamassa on ei mitään uskontoa tunnustava tutkija.
P.S.
Jeesus on muuten varmistumassa essealaisten kouluttamaksi Sotilas Messiaaksi Qumranin käärölöytöjen perusteella. Erittäin pahoin kärsineet kääröt antavat vankkoja todisteita siitä. Pitää vielä odotella, ennenkuin tutkijat antavat raporttinsa, joka tulee järisyttämään kristittyä maailmaa.Se vaan että tutkijoissa on paljon ns."leipäpappeja" eli liberaaliteologeja.
Joten heidän puheilleen ei kannata paljon painoa laittaa.- Entinen pappi
juhani1965 kirjoitti:
Se vaan että tutkijoissa on paljon ns."leipäpappeja" eli liberaaliteologeja.
Joten heidän puheilleen ei kannata paljon painoa laittaa.ovat muuten huomattavasti fiksumpia kuin ns. uskonsa sokaisemat.
He mietiskelevät, ottavat asioista selvää ja ovat älyllisesti ehdottoman rehellisiä.
Uskovaiset papit ovat tekopyhiä, käveleviä paskakasoja, joille maksetaan palkaa ei-mistään.
Omakohtaista kokemusta yli20 vuoden ajalta.
Jos uskot niin ehottomasti. Jeesuksen Sanat ovat sitä ravitsevaa "hengellistä leipää" jota uskovainen tarvitsee virvoittuakseen.
- suggestoterapeutti
"hengistä leipää" tarvitsevat vain psyykesairaat "virvottuakseen", ts. päästäkseen syvemmälle (itse)suggestioissaan (= "hengisissä orgoissaan).
suggestoterapeutti kirjoitti:
"hengistä leipää" tarvitsevat vain psyykesairaat "virvottuakseen", ts. päästäkseen syvemmälle (itse)suggestioissaan (= "hengisissä orgoissaan).
Tiedän ja olen nähnyt että sitä tarvitsevat myös terveet.
- paljon lukeva
tarvitse. Tässä muutama esimerkki Jeesuksen lunastamattomista lupauksista:
Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: TE ETTE EHDI LOPPUUN KÄYDÄ ISRAELIN KAUPUNKEJA, ennen kuin Ihmisen Poika tulee. Mt 10:23
Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: TÄSSÄ SEISOVIEN JOUKOSSA ON MUUTAMIA, JOTKA EIVÄT MAISTA KUOLEMAA, ENNEN KUIN NÄKEVÄT JUMALAN VALTAKUNNAN TULEVAN VOIMASSANSA". Mk 9:1
Totisesti minä sanon teille: TÄMÄ SUKUPOLVI EI KATOA, ENNEN KUIN KAIKKI TAPAHTUU. Lk 21:32
Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta TE PYSYKÄÄ TÄSSÄ KAUPUNGISSA, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta." Lk24:49
Yksikään edellä olevista Jeesuksen (=essealaisten) lupaamista tapahtumista ei toteutunut ajallaan; kaikki kuulijat ovat (todennäköisesti ja toivottavasti) kuolleet.- maista
kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassaan.
Jeesus sanoi ettei Jumalan valtakunta tule näkyvällä tavalla, vaan on sisäisesti teissä, teidän keskellänne.
Sekä että Jumalan valtakunta on iloa, rauhaa ja lepoa Pyhässä Hengessä.
Pyhää Henkeä ei ollut vielä vuodatettu.
Jeesus tuli Pyhässä Hengessä ihmisen sisimpään,
Jeesus lupasi olla siellä, missä kaksi tai kolme kokoontuu Hänen nimeensä
Mutta Jeesus ei tiedä tulonsa hetkeä, ainoastaan Isä tietää.
Mutta kautta aikojen ihmisten, uskovien on täytynyt odottaa Häntä, ihan taivaaseen astumisesta asti.
Eihän se olisi voinut niin mennäkään että Jeesus olisi sanonut tulevansa tuhanssien vuosien päästä.
Silloin ei Häntä kukaan olisi odottanut, mutta uskovien täytyy olla aina valmiina tulisipa Jeesus tänään tai huomenna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845097Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.243446Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j322771Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581800- 471576
- 941362
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2411321Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731058IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54945