Lihankeräys adventtipastoreille ?

UUSI ISRAEL SYÖ LIHAA

5. Moos. 12:20
Kun Herra, sinun Jumalasi, on laajentanut sinun alueesi, niinkuin hän on sinulle luvannut, ja sinä ajattelet: 'Minä tahdon syödä lihaa' -koska haluat syödä lihaa-niin syö lihaa mielinmäärin.
5. Moos. 12:22
Mutta syö niitä, niinkuin syödään gasellia ja peuraa; niinhyvin saastainen kuin puhdas saakoon syödä niitä.

5. Moos 14:26
Ostakaa sillä rahalla kaikkea, mitä mielenne tekee, nautoja, lampaita ja vuohia, viiniä tai olutta tai muuta mieleistänne, ja syökää ja iloitkaa siellä perheinenne Herran, Jumalanne edessä.

KYMMENYKSET astuvat nyt kuvaan, sillä pappissuvulal ei ole maata, jonka myötä voisi
raavaskarjaa kasvattaa ...Seuraava jae:
5.Moos 14:27
Mutta keskuudessanne asuvaa leeviläistä älkää jättäkö osattomaksi, sillä hänellä ei ole omaa perintömaata. [5. Moos. 12:19]

Asia käy vielä ilmeisemmäksi seuraavista jakeista:
5. Moos 14:28-29
28 "Joka kolmas vuosi teidän tulee jättää sadosta erottamanne vuotuiset kymmenykset omalle paikkakunnallenne,
29 niin että leeviläiset, joilla ei ole teidän keskuudessanne omaa perintömaata, sekä luonanne asuvat muukalaiset, orvot ja lesket saavat syödä itsensä kylläisiksi.
Jos teette, kuten Herra, teidän Jumalanne, on käskenyt, hän siunaa teitä kaikissa toimissanne. [4. Moos. 18:24 | 5. Moos. 26:12,13]

Ohjeita Ellen G Whiten poismenoa sureville ...
5. Moos 14:1-2
1 "Te olette Herran, Jumalanne, lapsia. Kun surette vainajaa, älkää viillelkö itseänne älkääkä ajelko päätänne OTSALTA paljaaksi, [3. Moos. 19:27,28, 21:5]
2 sillä te olette Herralle, Jumalallenne, pyhitetty kansa.
Maailman kaikkien kansojen joukosta Herra valitsi teidät omaksi kansakseen.
[2. Moos. 19:5 ]

Muista tämä, jos et mitään muuta:
5.Ms.14:1 mukaan otsaa ei saa ajella paljaaksi, vaan sapattisinetti on pidettävä piilossa
otsatukan alla.
"Kel onni on, se onnen kätkeköön"; muistaakseni
tää lausahdus löytyy Suuresta Taistelusta.

Rakkautta tulvillaan!

17

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veli Herrassa

Niin se vaan on ...
      Uusi liitto Jeesusken veressä:

1. Kor. 10:25
      Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

Room. 14:20
      Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.

Tit. 1:15
      Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.

Lakiliiton aikaan ...

Puhtaat ja saastaiset eläimet - - 3. Mooses 11.

1 Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille: [11:1-47: 5. Moos. 14:3-20; Ap. t. 10:14]
      2 "Sanokaa israelilaisille: Maaeläimistä saatte syödä kaikkia nelijalkaisia,
      3 joilla on kaksijakoiset sorkat ja jotka märehtivät ruokansa.
      4 (11:4-6) Sitä vastoin eläimiä, jotka märehtivät mutta joilla ei ole sorkkia tai joilla on sorkat mutta jotka eivät märehdi, te ette saa syödä.
      5 (11:4-6) Sellaisia ovat kameli, tamaani ja

6 (11:4-6) jänis, jotka tosin märehtivät mutta joilla ei ole sorkkia; ne ovat saastaisia.
      7 Saastainen on myös sika, jolla tosin on kaksijakoiset sorkat mutta joka ei märehdi. [Jes. 66:3; 2. Makk. 6:18, 7:1]
      8 Näiden eläinten lihaa älkää syökö älkääkä koskeko niiden raatoihin, sillä ne ovat saastaisia.
      9 "Saatte syödä kaikkia merien, järvien ja jokien eläimiä, joilla on evät ja suomut.
      10 Mutta teidän tulee inhota ja karttaa kaikkia evättömiä ja suomuttomia pikkueläimiä, joita liikkuu merissä, järvissä ja joissa, ja myös kaikkia muita vesieläimiä, joilla ei ole eviä eikä suomuja;

11 ne olkoot teille iljetys. Älkää syökö niiden lihaa ja pysykää loitolla niiden raadoista.
      12 Kaikki evättömät ja suomuttomat vesieläimet olkoot teille iljetys.
      13 "Inhotkaa ja karttakaa seuraavia siivekkäitä älkääkä syökö niiden lihaa, sillä ne ovat teille iljetys: kotka, hanhikorppikotka ja partakorppikotka,
      14 isohaarahaukka ja muut haarahaukat,
      15 kaikki korpit,

16 strutsi, kehrääjä, lokki ja kaikki jalohaukat,
      17 varpuspöllö, merimetso ja huuhkaja,
      18 tornipöllö, pelikaani ja kalasääski,
      19 kattohaikara ja muut haikarat sekä harjalintu ja lepakko.
      20 "Kaikki siivekkäät nelijalkaiset pikkueläimet olkoot teille iljetys.

21 Siivekkäistä nelijalkaisista pikkueläimistä saatte kuitenkin syödä sellaisia maassa hyppiviä lajeja, joiden reidet nousevat muuta ruumista korkeammalle.
      22 Näistä saatte syödä kaikkia heinäsirkka-, hepokatti-, kenttäsirkka- ja kulkusirkkalajeja. [Mark. 1:6]
      23 Kaikki muut siivekkäät nelijalkaiset pikkueläimet olkoot teille iljetys.
      24 "Seuraavat määräykset koskevat eläimiä, joista te tulette epäpuhtaiksi. Jokainen, joka koskee niiden raatoon, on epäpuhdas iltaan saakka. [3. Moos. 5:2]
      25 Jokaisen, joka kantaa pois niiden raadon, tulee pestä vaatteensa, ja hän on epäpuhdas iltaan saakka.

26 Näitä ovat kaikki sellaiset nelijalkaiset eläimet, joiden sorkat eivät ole kokonaan kaksijakoiset ja jotka eivät märehdi ruokaansa; niitä teidän on pidettävä saastaisina. Jokainen, joka niihin koskee, tulee epäpuhtaaksi.
      27 Saastaisia ovat myös kaikki nelijalkaiset eläimet, joilla on käpälät. Jokainen, joka koskee tällaisen eläimen raatoon, on epäpuhdas iltaan saakka.
      28 Jokaisen, joka kantaa pois tällaisen eläimen raadon, tulee pestä vaatteensa, ja hän on epäpuhdas iltaan saakka. Näitä eläimiä teidän on pidettävä saastaisina.
      29 "Maan päällä liikkuvista pikkueläimistä ovat saastaisia seuraavat: maamyyrä, hiiri, agamaliskot,
      30 gekko, varaani, sisilisko, skinkki ja kameleontti.

31 Nämä pikkueläimet ovat saastaisia. Jokainen, joka koskee tällaisen eläimen raatoon, on epäpuhdas iltaan saakka.
      32 Kaikki, mitä jonkin tällaisen eläimen raato koskettaa, tulee epäpuhtaaksi, olipa kyseessä puuesine, vaate, nahka tai säkkikangas. Tällainen esine, mihin tahansa sitä käytetäänkin, on pantava veteen ja pidettävä siinä iltaan saakka; sitten se on jälleen puhdas.
      33 Mutta saviastia, johon saastainen eläin on pudonnut, on rikottava. Myös kaikki, mitä astiassa on, tulee epäpuhtaaksi.
      34 Kaikki ruoka tulee saastaiseksi, jos siihen joutuu vettä tällä tavoin saastuneesta astiasta, ja jokainen juoma tulee saastaiseksi joutuessaan kosketuksiin tällaisen astian kanssa.
      35 Leivinuuni tai liesi, jonka päälle saastaisen eläimen raato joutuu, täytyy purkaa, sillä siitä on tullut pysyvästi saastainen.

36 Sitä vastoin lähde, kaivo ja vesisäiliö pysyvät puhtaina, mutta se, joka koskee veteen pudonneeseen raatoon, tulee epäpuhtaaksi.
      37 Jos raato joutuu kylvön aikana kylvösiemenen päälle, siemen pysyy puhtaana,
      38 mutta jos jyvät on kostutettu vedellä ja niiden päälle joutuu raato, teidän on pidettävä niitä saastaisina.
      39 "Jos joku koskettaa sellaista itsestään kuollutta eläintä, jonka lihaa muuten saa syödä, hän on epäpuhdas iltaan saakka.
      40 Jos joku syö tällaisen eläimen raatoa, hänen on pestävä vaatteensa ja oltava epäpuhdas iltaan saakka. Sama määräys koskee sitä, joka kantaa raadon pois.

41 "Kaikki maassa liikkuvat pikkueläimet olkoot teille iljetys; niitä ette saa syödä.
      42 Maassa liikkuvia matelijoita tai neli- tai useampijalkaisia pikkueläimiä ette saa syödä, sillä ne ovat iljetys.
      43 Älkää saattako itseänne epäpuhtaiksi koskemalla mihinkään tällaiseen eläimeen älkääkä muutenkaan menetelkö niin, että tulette niistä epäpuhtaiksi.
      44 Minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä, ja siksi teidän tulee pitää itsenne puhtaina ja pyhinä. Älkää siis saattako itseänne epäpuhtaiksi koskemalla mihinkään maassa liikkuvaan pikkueläimeen. [3. Moos. 19:2, 20:7; 1. Piet. 1:16]
      45 Minä, Herra, toin teidät pois Egyptistä ja osoitin näin olevani teidän Jumalanne. Olkaa siis pyhät ja puhtaat, koska minä olen pyhä."

46 Tähän päättyy nelijalkaisia eläimiä, lintuja ja kaikkia vedessä viliseviä eläviä olentoja sekä kaikkia maassa liikkuvia olentoja koskeva laki.
      47 Tämän lain avulla puhdas voidaan erottaa saastaisesta ja syötävät eläimet niistä, joita ei saa syödä.

• Eskatologi

Paavali ei todellakaan ennusta mitään pyhitystä
        tulevan sapatin kautta tahi kymmenysten, saati
        sitten tiettyjen ruokien kautta tai päivien.
        Ei edes seurakuntaan kuulumisen kautta.
        Vaan kaikki tulee kaikkiin uskoviin Kristus-nimen kautta. Kun polvistutaan tuon nimen edessä ja
        sitä koroitetaan kaiken Herraksi.

Room. 3:22
        Se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

Kirje Efesolaisille 4. luku

14 Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
        15 josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
        16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
        17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
        18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
        19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.

Mutta ovathan aviopuolisot sentään yhtä lihaa ja niin toisen
        usko pyhittää toisenkin - - näin ehkä tahdot
        kinata raamatullista "Vain Kristus-nimi pyhittää"
        -oppia vastaan. Totta onkin, että Paavali ennustaa vaimon pyhittävän epäuskoisen miehensä
        sekä lapsensa ...

1. Kor 7:14
        Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta;
        muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.

Mutta Paavali toteaa melkein samaan hengenvetoon,
        että mistäpä sitäkään varmuudella voisit tietää.

1. Kor. 7:16
        Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?

Kun et siis voi tietää, että miehen ja vaimon
        lakikaan pyhittäisi, niin toivotonta on luottaa
        siihen, että jokin käsky jotakin pyhittäisi.
        Kyllä kaikki tulevaisuus on Jeesus-nimessä.
        Kristus-nimi pyhittää uskon kautta, joka usko
        armosta annetaan. Toiset ovat Jumalan armosta
        siunatumpia kuin toiset - - se on kokonaan
        Jumalan asia ja salaisuus.

Korostan, että siunausten määrä itsekunkin
        kohdalla on yksistään Jumalan asia ja salaisuus.

Matt 20.

12 ja sanoivat: 'Nämä viimeiset ovat tehneet työtä vain yhden hetken, ja sinä teit heidät meidän vertaisiksemme, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen'.
        13 Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: 'Ystäväni, en minä tee sinulle vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista?
        14 Ota omasi ja mene. Mutta minä tahdon tälle viimeiselle antaa saman verran kuin sinullekin.
        15 Enkö saa tehdä omallani, mitä tahdon? Vai onko silmäsi nurja sentähden, että minä olen hyvä?'
        16 Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi."

Sinun
        Eskatologi

• loppu..

sitten sian syönti sehän oli noiden saastaisten eläimien joukossa ja onhan raamatussa sellainen paikka myös, jotka syövät sian lihaa ja hiiriä niistä kaikista minä teen lopun sanoo Herra.

• meedio7
        Eskatologi kirjoitti:

Paavali ei todellakaan ennusta mitään pyhitystä
        tulevan sapatin kautta tahi kymmenysten, saati
        sitten tiettyjen ruokien kautta tai päivien.
        Ei edes seurakuntaan kuulumisen kautta.
        Vaan kaikki tulee kaikkiin uskoviin Kristus-nimen kautta. Kun polvistutaan tuon nimen edessä ja
        sitä koroitetaan kaiken Herraksi.

Room. 3:22
        Se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

Kirje Efesolaisille 4. luku

14 Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
        15 josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
        16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
        17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
        18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
        19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.

Mutta ovathan aviopuolisot sentään yhtä lihaa ja niin toisen
        usko pyhittää toisenkin - - näin ehkä tahdot
        kinata raamatullista "Vain Kristus-nimi pyhittää"
        -oppia vastaan. Totta onkin, että Paavali ennustaa vaimon pyhittävän epäuskoisen miehensä
        sekä lapsensa ...

1. Kor 7:14
        Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta;
        muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.

Mutta Paavali toteaa melkein samaan hengenvetoon,
        että mistäpä sitäkään varmuudella voisit tietää.

1. Kor. 7:16
        Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?

Kun et siis voi tietää, että miehen ja vaimon
        lakikaan pyhittäisi, niin toivotonta on luottaa
        siihen, että jokin käsky jotakin pyhittäisi.
        Kyllä kaikki tulevaisuus on Jeesus-nimessä.
        Kristus-nimi pyhittää uskon kautta, joka usko
        armosta annetaan. Toiset ovat Jumalan armosta
        siunatumpia kuin toiset - - se on kokonaan
        Jumalan asia ja salaisuus.

Korostan, että siunausten määrä itsekunkin
        kohdalla on yksistään Jumalan asia ja salaisuus.

Matt 20.

12 ja sanoivat: 'Nämä viimeiset ovat tehneet työtä vain yhden hetken, ja sinä teit heidät meidän vertaisiksemme, jotka olemme kantaneet päivän kuorman ja helteen'.
        13 Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: 'Ystäväni, en minä tee sinulle vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista?
        14 Ota omasi ja mene. Mutta minä tahdon tälle viimeiselle antaa saman verran kuin sinullekin.
        15 Enkö saa tehdä omallani, mitä tahdon? Vai onko silmäsi nurja sentähden, että minä olen hyvä?'
        16 Näin viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi."

Sinun
        Eskatologi

Kun oman osuutemme hoidamme lämpimästi ja vapaasti,
        ei meihin keräänny vikoilemista toisia kilvoittelijoita
        kohtaan. Sillä Herrallamme ja Vapahtajallamme on
        täysi oikeus antaa toiselle, vain vähän ahkeroineelle vaikkapa armopalkka samansuuruinen
        kuin toiselle kovasta uurastamisesta.

LUUKAS 19.

20 Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa.   
        21 Sillä minä pelkäsin sinua, koska olet ankara mies: sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.'   
        22 Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt;   
        23 miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?'   
        24 Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää'.   
        25 -Niin he sanoivat hänelle: 'Herra, hänellä on jo kymmenen leiviskää'. -   
        26 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.   

27 Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'"   

Katsokaas tuota yhtä ... näyttäisi siltä, että
        hänen syntinsä oli se, että salasi uskonsa aivan
        kokonaan. Vaan tarkemmin tutkiessa havaitsee, että
        hänen syntinsä olikin siinä, ettei antanut kaikkea
        kunniaa Kristukselle -- tuo viimeinen jae, 27.

Emme saa korottaa kuninkaaksi mitään muita asioita.
        Ei lakia, ei sapattia, ei ruokia, ei ihmisiä ...

• Sapattisinettikös pipoasi k...
        loppu.. kirjoitti:

sitten sian syönti sehän oli noiden saastaisten eläimien joukossa ja onhan raamatussa sellainen paikka myös, jotka syövät sian lihaa ja hiiriä niistä kaikista minä teen lopun sanoo Herra.

Juuri sanottiin, että Kristus on lain loppu ja että
        siitä se lihansyönti oikein tosissaan alkoi:

Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

Häneltä katkes siansyönti kuin kanan lento, väärin
        ymmärretyn viestin vuoksi ...

"" Niin siihen
        loppu.. 20.9.2008 klo 06.22
        sitten sian syönti sehän oli noiden saastaisten eläimien joukossa""

Kun Kristus, "lain loppu", selittää KAIKKI ruoat
        puhtaiksi, niin tämäpä sovinistisika näkkee
        kaiken lihan saastaisena, paitsi oman lihansa!

Mark. 7:19
        Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

• auni-elina
        Sapattisinettikös pipoasi k... kirjoitti:

Juuri sanottiin, että Kristus on lain loppu ja että
        siitä se lihansyönti oikein tosissaan alkoi:

Häneltä katkes siansyönti kuin kanan lento, väärin
        ymmärretyn viestin vuoksi ...

"" Niin siihen
        loppu.. 20.9.2008 klo 06.22
        sitten sian syönti sehän oli noiden saastaisten eläimien joukossa""

Kun Kristus, "lain loppu", selittää KAIKKI ruoat
        puhtaiksi, niin tämäpä sovinistisika näkkee
        kaiken lihan saastaisena, paitsi oman lihansa!

Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

ulostu, kyllä siitä saastaisesta jää omaan elimisöönkin, ainakin lääketiede on todennut että rasvaisista ruuista tulee verisuoni tukoksia ja sitten tulee sydän sairauksia sun muita vaivoja.
        Olikohan niin että Jumala luodessaan pakanat teki ne paljon vahvemmiksi syömään mitä vain kuin juutalaiset, koska Hän kielsi heiltä nämä saastaisten eläinten syönnin, mitä mieltä olette?

Minä taas olen sitä mieltä, että olipa juutalainen taikka suomalainen, Jumala on tehnyt meidät kaikki samanlaisiksi, ja samanlainen ruoka on hyväksi jokaiselle josta Jumala on antanut määräykset sanassaan.

• Eskatologi
        loppu.. kirjoitti:

Nikki "loppu.." viittasi hiirien ja sian syöntiin.
        Että siitä tulee loppu. Tässä se sanankohta ...

Jes. 66:17
        Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat puutarha-menoja varten, seuraten miestä, joka on heidän keskellänsä,
        jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä,
        niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra.

Rakkaat adventistit, mitäs tuo teille kuuluu?
        Menneet on menneitä. Tehän sanotte, että Jesajan
        viimeinen luku, 66, kuuluu vanhan liiton aikaan.
        Tosiasiassa siinä kuvataan viimeistä 7 vuotta ja
        tuhannen vuoden rauhanajan alkamista, mutta se
        ei liity tähän aloitukseen.

Joka tapauksessa tuossa hiiren syönnissä ja
        siankin, on kyse epäjumalille uhratusta lihasta.
        Sellaisesta menosta tulee loppu.
        Ruoka on vatsaa varten ja vatsa ruokaa varten.
        Täytyy erottaa jumalanpalvelus ja vatsan asiat.

Eräät tulivat, ainakin Korintossa
        rakkausaterialle so. leivänmurtoon so. Herran
        ehtoolliselle vatsa tyhjänä ja nauttivat
        nälkäänsä lihan sun muun pöydässä olevan.
        Mutta se olisi pitänyt erottaa Herralle, syöden
        kotona vatsansa täyteen ensin.

Tätä ahneutta apostoli Juudas vertaa epäjumalille
        uhraamiseen - - vatsa oli heidän epäjumalansa.
        Paavalikin tuomitsee jyrksäti sen, että
        ehtoollisateria - se tosin oli normaalia ruokailua - nautitaan erottamatta sitä ajatuksissaan ja mielessään muusta syömisestä ja
        juomisesta, nälkäänsä syömisestä.
        Juud 1:12
        He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,

1.Kor.11.

27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
        30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.

31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.
        33 Sentähden, veljeni, kun kokoonnutte aterioimaan, odottakaa toisianne.
        34 Jos kenellä on nälkä, syököön kotonaan, ettette kokoontuisi tuomioksenne. Muista seikoista minä säädän, sitten kuin tulen.

PS Viitattu Jesaja 66. luku tässä linkissä ... hiiriä ja ...

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 66:1&rnd=1221880167503

Eskatologi

• Tyypillinen ellenisti
        auni-elina kirjoitti:

ulostu, kyllä siitä saastaisesta jää omaan elimisöönkin, ainakin lääketiede on todennut että rasvaisista ruuista tulee verisuoni tukoksia ja sitten tulee sydän sairauksia sun muita vaivoja.
        Olikohan niin että Jumala luodessaan pakanat teki ne paljon vahvemmiksi syömään mitä vain kuin juutalaiset, koska Hän kielsi heiltä nämä saastaisten eläinten syönnin, mitä mieltä olette?

Minä taas olen sitä mieltä, että olipa juutalainen taikka suomalainen, Jumala on tehnyt meidät kaikki samanlaisiksi, ja samanlainen ruoka on hyväksi jokaiselle josta Jumala on antanut määräykset sanassaan.

"" Ei se kaikki
        auni-elina 20.9.2008 klo 07.11
        ulostu, kyllä siitä saastaisesta jää omaan elimisöönkin, ""

Ei tuo viisastelu muuten olisi synnillä rasvattua,
        mutta kun se on suunnattu murentamaan Herran Sanaa. Ylilääkärimme lausuntoja vastaan nousee!
        Tätä hengellistä totuutta:

Luuk. 11:41
        Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.

1. Tim. 4:3
        ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.

Room. 14:14
        Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Hengellsiet hengellisesti - - on tosiaan ihraista
        syntiä se, että hengellisissä asioissa painostetaan jopa ruokatottumusten kautta!

Room 14:17
        sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

Herrassa on pyhitys

• olisi lääkettä
        Eskatologi kirjoitti:

Nikki "loppu.." viittasi hiirien ja sian syöntiin.
        Että siitä tulee loppu. Tässä se sanankohta ...

Jes. 66:17
        Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat puutarha-menoja varten, seuraten miestä, joka on heidän keskellänsä,
        jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä,
        niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra.

Rakkaat adventistit, mitäs tuo teille kuuluu?
        Menneet on menneitä. Tehän sanotte, että Jesajan
        viimeinen luku, 66, kuuluu vanhan liiton aikaan.
        Tosiasiassa siinä kuvataan viimeistä 7 vuotta ja
        tuhannen vuoden rauhanajan alkamista, mutta se
        ei liity tähän aloitukseen.

Joka tapauksessa tuossa hiiren syönnissä ja
        siankin, on kyse epäjumalille uhratusta lihasta.
        Sellaisesta menosta tulee loppu.
        Ruoka on vatsaa varten ja vatsa ruokaa varten.
        Täytyy erottaa jumalanpalvelus ja vatsan asiat.

Eräät tulivat, ainakin Korintossa
        rakkausaterialle so. leivänmurtoon so. Herran
        ehtoolliselle vatsa tyhjänä ja nauttivat
        nälkäänsä lihan sun muun pöydässä olevan.
        Mutta se olisi pitänyt erottaa Herralle, syöden
        kotona vatsansa täyteen ensin.

Tätä ahneutta apostoli Juudas vertaa epäjumalille
        uhraamiseen - - vatsa oli heidän epäjumalansa.
        Paavalikin tuomitsee jyrksäti sen, että
        ehtoollisateria - se tosin oli normaalia ruokailua - nautitaan erottamatta sitä ajatuksissaan ja mielessään muusta syömisestä ja
        juomisesta, nälkäänsä syömisestä.
        Juud 1:12
        He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,

1.Kor.11.

27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
        30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.

31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.
        33 Sentähden, veljeni, kun kokoonnutte aterioimaan, odottakaa toisianne.
        34 Jos kenellä on nälkä, syököön kotonaan, ettette kokoontuisi tuomioksenne. Muista seikoista minä säädän, sitten kuin tulen.

PS Viitattu Jesaja 66. luku tässä linkissä ... hiiriä ja ...

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 66:1&rnd=1221880167503

Eskatologi

niin ei lääkäri kieltäisi sitä syömästä niinkuin kävi eräälle rouvalle joka kävi lääkärissä ja sai kiellon sianlihan syömiseen.

• Tai eleantin syönyt hiiri?
        olisi lääkettä kirjoitti:

niin ei lääkäri kieltäisi sitä syömästä niinkuin kävi eräälle rouvalle joka kävi lääkärissä ja sai kiellon sianlihan syömiseen.

Et sitten millään voi myöntää, että Herramme puhuu
        täyttä asiaa, hengellistä asiaa Sanansa kautta!

Hengellisissä asioissa on puhe tunnosta ja sen
        puhtaudesta, eikä ulosteista. Solututkimukset
        luulvuat lääketieteen puolelle vailla hengellistä
        ulottuvuutta tunnon puhtauteen tai saastaisuuteen.

Markuksen evanleliumi 7. luku

16 Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."
        17 Ja kun hän kansasta erottuaan oli mennyt erääseen taloon, kysyivät hänen opetuslapsensa häneltä sitä vertausta.
        18 Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
        19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.
        20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
        21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
        22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
        23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."

USKONTO_10

• auni-elina
        Tyypillinen ellenisti kirjoitti:

"" Ei se kaikki
        auni-elina 20.9.2008 klo 07.11
        ulostu, kyllä siitä saastaisesta jää omaan elimisöönkin, ""

Ei tuo viisastelu muuten olisi synnillä rasvattua,
        mutta kun se on suunnattu murentamaan Herran Sanaa. Ylilääkärimme lausuntoja vastaan nousee!
        Tätä hengellistä totuutta:

Luuk. 11:41
        Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.

1. Tim. 4:3
        ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.

Room. 14:14
        Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Hengellsiet hengellisesti - - on tosiaan ihraista
        syntiä se, että hengellisissä asioissa painostetaan jopa ruokatottumusten kautta!

Room 14:17
        sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

Herrassa on pyhitys

kertaa oikeaan että olen Ellenisti, lopetin sianlihan syönnin ja 10v aikasemmin kun tiesin adventisteista mitään, minulle riitti se kun luin jostain päivä lehdestä suomessa ollessani kun yksi opettaja kirjoitti että hän on saanut triinejä sianlihasta ja hän kuolee sillä se tappava sairaus, lääkäri oli kertonut että siassa on triinejä eikä ole mitään parannus keinoa joka niitä saa koska ne kulkee verenkierrossa ja kulkeutuvat myös sydämmeen, hän sanoi että hän kuolee, mutta hän sillä kirjoittaa, että joka ei ole viellä saanut sitä sairautta niin lopettaisi sianlihan syönnin.
        Kun luin sen, en ole sen koommin sikaa syönnyt, vaikka en tiennyt raamatun sanasta mitään kuuluin nimellisesti luterilaiseen kirkkoon, mutta en ollut kirkkossa kävijä.

• Ellensiti ...auni42&eli...
        auni-elina kirjoitti:

kertaa oikeaan että olen Ellenisti, lopetin sianlihan syönnin ja 10v aikasemmin kun tiesin adventisteista mitään, minulle riitti se kun luin jostain päivä lehdestä suomessa ollessani kun yksi opettaja kirjoitti että hän on saanut triinejä sianlihasta ja hän kuolee sillä se tappava sairaus, lääkäri oli kertonut että siassa on triinejä eikä ole mitään parannus keinoa joka niitä saa koska ne kulkee verenkierrossa ja kulkeutuvat myös sydämmeen, hän sanoi että hän kuolee, mutta hän sillä kirjoittaa, että joka ei ole viellä saanut sitä sairautta niin lopettaisi sianlihan syönnin.
        Kun luin sen, en ole sen koommin sikaa syönnyt, vaikka en tiennyt raamatun sanasta mitään kuuluin nimellisesti luterilaiseen kirkkoon, mutta en ollut kirkkossa kävijä.

1. Tim. 4:7
        Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.

• omaltakohdin.

Onhan se tosi, että lihan valikoiminen on parempi tapa nauttia lihakaupan myymiä antimia kuin syödä kaikkea.
      Kaupallisuus myy ostajalle kyselemättä vaikka jauhettua rasvaa jos ostajia on.
      Itse valitsen vähärasvaista lihaa, kuin muitakin tuotteita. En syö sisäelimiä ollenkaan, koska ne ovat suodattamassa olleita työkaluja elukassa.
      Autostakin heitetään pois vanhat suodattimet.
      Veri, se on hyvä esimerkki, se pilaantuu herkästi ja veri voi kantaa taudin aiheuttajaa, koska siitäpä ihmisenkin sairauksista otetaan tutkimusnäyte. Eli normaalia ymmärrystä kaikkeen.
      Hyvin paljon luen kaikista tuotteiden etiketeistä sitä, mikä on omalle keholleni parempi ratkaisu, kuin mikä ei.
      Mutta niinkuin totesin, meille kauppa myy aivan sitä mitä kuluttaja ostaa ja on laillista myydä.
      Kaikki laillinen myytävä ei välttämättä ole terveellistä.
      totesi..
      Matti, Matteus.

• auni-elina

tervettä kirjoittelua juuri on noin mitä sinä Matti sanoit että bisnes maailma on häikäilemätön ja jos ei pidä silmiään auki ostaessaan niin saa todella vaikka mitä, minä olen aina ollut hyvin huolellinen ostaissani etten osta mitä vain, kalaa on hyvää etenkin lohi, koska siinä on hyvää rasvaa, on myöskin muitakin hyviä kaloja, ja tuoreet vihannekset ja hedelmät ovatkin aivan mainiota ruokaa, kiittäkäämme Jumalaa että Hän on antanut meille niin runsaan valinnan varan ruokaamme nähden.

• raamattua
        auni-elina kirjoitti:

tervettä kirjoittelua juuri on noin mitä sinä Matti sanoit että bisnes maailma on häikäilemätön ja jos ei pidä silmiään auki ostaessaan niin saa todella vaikka mitä, minä olen aina ollut hyvin huolellinen ostaissani etten osta mitä vain, kalaa on hyvää etenkin lohi, koska siinä on hyvää rasvaa, on myöskin muitakin hyviä kaloja, ja tuoreet vihannekset ja hedelmät ovatkin aivan mainiota ruokaa, kiittäkäämme Jumalaa että Hän on antanut meille niin runsaan valinnan varan ruokaamme nähden.

Raamatusta kun löytyy niin paljon kaikenlaista valheellista tekstiä, joita Ellen on joutunut muuttamaan ajatellen seuraajiensa hyvinvointia.

"Annamme ainoastaan nämä välttämättömät ohjeet: karttakaa epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja sellaista lihaa, josta ei ole verta laskettu, sekä haureutta. Kun näitä vältätte, kaikki on kohdallaan. Voikaa hyvin."

• auni-elina
        raamattua kirjoitti:

Raamatusta kun löytyy niin paljon kaikenlaista valheellista tekstiä, joita Ellen on joutunut muuttamaan ajatellen seuraajiensa hyvinvointia.

"Annamme ainoastaan nämä välttämättömät ohjeet: karttakaa epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja sellaista lihaa, josta ei ole verta laskettu, sekä haureutta. Kun näitä vältätte, kaikki on kohdallaan. Voikaa hyvin."

kun en minä eikä tuo Mattikaan kirjoittanut mitään Ellenistä ja sinä senkun syytät että minä olen häneltä oppia ollut ottamassa, taidat itse olla Ellenin lumoissa vai kuinka.?

• Jumalan uhmaamista!
        raamattua kirjoitti:

Ap.t. 15:10 Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa? [Luuk. 11:46; Gal. 3:10]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe