syksyllä suoraan maahan, vaativat kylmän kauden, eikö? Onko kenelläkään kokemusta, kuinka kauan yksivuotisen unikon siemenet säilyttävät itävyytensä? Sain tuttavalta siemeniä vuosi sitten, ja jätin osan kylvämättä silloin, pidetty paperipussissa sisällä kuivassa paikassa. Aion kylvää unikkoja nyt eri paikkaan kuin missä tänä vuonna kasvaneet olivat - saas nähdä nouseeko sieltä maasta ensi kesänä mitään...Ja miten ne ihanat hempeän vaaleanpunaiset unikot ovat teillä kasvaneet (en muista lajinimiä), heteet tummat, miltei mustat.? Joku idänunikko?
Unikon siemenet pitää kylvää näin
2
2718
Vastaukset
- siemenet säilyvät
maassa itämiskykyisinä vuosikausia, ellei vuosikymmeniä. Minulla pulpahtelee punaista pioniunikkoa sieltä täältä joka vuosi, vaikka en vuosiin ole sitä kylvänyt, vaan yritän kiskoa varret pois ennen kuin siementää. Monivuotinen on ehkä eri asia, mutta uskon että ei senkään kanssa ole ongelmia.
- maailmanvalloitus
Mulla yksi penkki puoliksi varattu unikoille ja nepä omatoimisesti kasvavat vuodesta toiseen.
En ole siemeniä kerännyt vuosiin, kylväytyvät itse.
Sen verran pidän kuria, että napsin kukkineita kukkia naapurilajikkeen puolelta pois ja kitken huonoihin paikkoihin nousevia taimia, muuten saavat mellastaa mielensä mukaan.
Nimiä en muista minäkään, ainakin tuli-, idän-, tunturi- ja silkkiunikkoa tunkee esille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1505148Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv832742Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?861735Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91206- 49956
- 66902
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu122883- 21883
Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N75862Mitä tarkoitat
”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”23828