syksyllä suoraan maahan, vaativat kylmän kauden, eikö? Onko kenelläkään kokemusta, kuinka kauan yksivuotisen unikon siemenet säilyttävät itävyytensä? Sain tuttavalta siemeniä vuosi sitten, ja jätin osan kylvämättä silloin, pidetty paperipussissa sisällä kuivassa paikassa. Aion kylvää unikkoja nyt eri paikkaan kuin missä tänä vuonna kasvaneet olivat - saas nähdä nouseeko sieltä maasta ensi kesänä mitään...Ja miten ne ihanat hempeän vaaleanpunaiset unikot ovat teillä kasvaneet (en muista lajinimiä), heteet tummat, miltei mustat.? Joku idänunikko?
Unikon siemenet pitää kylvää näin
2
2449
Vastaukset
- siemenet säilyvät
maassa itämiskykyisinä vuosikausia, ellei vuosikymmeniä. Minulla pulpahtelee punaista pioniunikkoa sieltä täältä joka vuosi, vaikka en vuosiin ole sitä kylvänyt, vaan yritän kiskoa varret pois ennen kuin siementää. Monivuotinen on ehkä eri asia, mutta uskon että ei senkään kanssa ole ongelmia.
- maailmanvalloitus
Mulla yksi penkki puoliksi varattu unikoille ja nepä omatoimisesti kasvavat vuodesta toiseen.
En ole siemeniä kerännyt vuosiin, kylväytyvät itse.
Sen verran pidän kuria, että napsin kukkineita kukkia naapurilajikkeen puolelta pois ja kitken huonoihin paikkoihin nousevia taimia, muuten saavat mellastaa mielensä mukaan.
Nimiä en muista minäkään, ainakin tuli-, idän-, tunturi- ja silkkiunikkoa tunkee esille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1162516Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup262284Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.581973Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua301803Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3221346- 601073
- 2591039
- 541007
- 146933
- 45888