Lapualle pitää välittömästi saada lisää tapahtumia! Täälä ei kerta kaikkiaan tapahdu mitään, ja jos tapahtuu niin ne on sitten todella pieniä tai turhia tapahtumia! Välipuistorock on ainut oikea kunnon tapahtuma Lapualla ja senkin lopetus on pian lähellä jos asialle ei tehdä mitään. Tapahtumia jossa suuri joukko ihmisiä kokoontuu kylälle juhlistamaan jotain on juuri sitä mitä tälle kaupungille toivoo, yhtenäisyyden tunnetta. Lapuan keskustaan täytyy saada elämää, muuten koko paikkakunta alkaa rapistua. Elämää tänne!
Lapualle lisää tapahtumia!
75
2650
Vastaukset
- viesti!
Lapualle pitää saada "tapahtumia jossa suuri joukko ihmisiä kokoontuu kylälle juhlistamaan jotain".
Juhlistamaan jotain, right on! Mitähän se jotain voisi olla?- Lapua24
Konsertteja esimerkiksi. Kaikkia mitä muissa kaupungeissa tapahtuu. Ja eikä pelkästään joku juttu mitä pitäisi kylällä juhlia vaan nimenomaan saada elämää kylälle, kehittää keskustaa, liikkeitä jne.
- Kauppakadun
ja koko keskustan uudistaminen elämänmyönteisempään suuntaan ja sellaiseksi, että siellä jokainen viihtyisi ja voisi kokea merkityksellisyyttä (jopa ylpeyttä) olemassaolostaan lapualaisena.
Nykyisellään se viestii täysin päinvastaisia tuntoja, joiden ei soisi vielä olevan lopullisia. - KYLLÄ!
Puhut asiaa! Lisää tapahtumia ja elämää HETI! Rapistuminen on alkanut jo, nyt tärvitaan nopeita elvytystoimia!
- joella
Miten olisi joella tapahtuma jossa on paljon kynntilöitä ja elävää musiikkia.
Varmasti vetäisi porukkaa.- hyvinkin
toimia. Vielä kun Lapua osaisi järjestää.
- Anonyymi
hyvinkin kirjoitti:
toimia. Vielä kun Lapua osaisi järjestää.
Kauhavan asioita kun seuraa, siellä tapahtuu..
- puhut
Lapualle on saatava enemmän toimintaa. Pelkät taidenäyttelyt keskellä viikkoa ei todellakaan riitä. Viihdetarjonta on todella huonoa. Viikonloppu elämä on saatava parantumaan. Sehän on Lapualle todella suuri etu, kun asukkaat viihtyy. Musiikkia enemmän Lapualle.
- Nykyinen S-jokinen
Niinpä niin.. Vai lisää tapahtumia. Itse 28 vuotta lapualla asuneena voin kertoa että pelkät uudet tapahtumat siellä ei auta asioihin.
- kulissien takana
Osa väestä eli lähinnä huippuryhmä haluaa järjestää huveja muulle kansalle, joka on sulkeutunutta eikä halua osallistua. Väki ei liiku tilaisuuksissa ja kävijämäärät pitää suorastaan valehdella että imago säilyy. En ole psykologi, mutta aavistan silti kummassa on vikaa ja niin taitaa moni muukin. Onhan jo aika törkeetä, että kaupungin omaisuutta kuten valopylväitä aletaan realisoida tutuille yrittäjille.
- en usko
Välipuistorokkikin kaatuu siihen, ettei kukaan osta lippuja. Entisenä nuorisovaltuustolaisena tiedän, että jos jotain yrittää järjestää, niin kukaan ei osta lippuja, mutta vikistään, kuinka täällä ei koskaan ole mitään.
Tänäkin kesänä oli Välipuistorock, Vanhan paukun festivaali, x-fest, virsiristeily, markkinat sun muita kissanristiäisiä. Talvisin aika usein on joku irkkubändi Paukussa ja Marian tallissa on silloin tällöin jazzeja. Nyt jopa oli Lapualla "venetsialaiset" että on se kumma jos ei riitä.- Lapua24
Teidän nuorisovaltuuston järjestelyt on kyllä nähty! Niin turhia tapahtumia, että sehän on varsinainen ihme jos joku sinne menee! Ketä kiinnostaa joku junioribändi jossain Nuorisotalolla soittamassa? Ei ketään. Lasten talent show, ei juma! Vaikka liput ei maksaisi mitään niin ketään ei varmasti kiinnosta. Virsiristeily, hahhah! Kissanristijäisiä nimenomaan, niitä kyllä riittää mutta ketään ei kiinnosta. Välipuistorock, Vanhan Paukun festivaali, venetsialaiset, X-Fest, niissä on ollut jotain yritystä, muista "tapahtumista" on turha edes puhua. Kunnon hyviä tapahtumia on kerta kaikkiaan liian vähän ja kysehän oli myös keskustan saamisesta elävämmäksi.
- kaupungilla
Lapua24 kirjoitti:
Teidän nuorisovaltuuston järjestelyt on kyllä nähty! Niin turhia tapahtumia, että sehän on varsinainen ihme jos joku sinne menee! Ketä kiinnostaa joku junioribändi jossain Nuorisotalolla soittamassa? Ei ketään. Lasten talent show, ei juma! Vaikka liput ei maksaisi mitään niin ketään ei varmasti kiinnosta. Virsiristeily, hahhah! Kissanristijäisiä nimenomaan, niitä kyllä riittää mutta ketään ei kiinnosta. Välipuistorock, Vanhan Paukun festivaali, venetsialaiset, X-Fest, niissä on ollut jotain yritystä, muista "tapahtumista" on turha edes puhua. Kunnon hyviä tapahtumia on kerta kaikkiaan liian vähän ja kysehän oli myös keskustan saamisesta elävämmäksi.
on valtuusto, kaupunginhallitus, monenmoista lautakuntaa ja kaiken huippuna kehitysmyönteinen elinkeinotoimikunta muutama puuhakas kehittäjä.
Lähestypä toivomuksillasi niitä.
Sitten rupeaa tapahtumaan!!! - Lapua24
kaupungilla kirjoitti:
on valtuusto, kaupunginhallitus, monenmoista lautakuntaa ja kaiken huippuna kehitysmyönteinen elinkeinotoimikunta muutama puuhakas kehittäjä.
Lähestypä toivomuksillasi niitä.
Sitten rupeaa tapahtumaan!!!Palautetta on jo lähtenyt.
- kyläläänen
Lapua24 kirjoitti:
Palautetta on jo lähtenyt.
Mitä ihmettä sä täällä valitat, mikset itse ala järjestää tapahtumia?
Parin viimeisen vuoden aikana Lapualla on ollu enemmän tapahtumia kuin koskaan ennen. Nimenomaan mainitut X-fest, Paukun festarit, Välipuisto, Paukun venetsialaiset, Eliittikisat, Musiikkiopiston konsertteja, Irkkubändejä, teatteria, jokilaivaristeilyjä, urheilutapahtumia, Jukolan viesti, neulekahviloita Paukussa, vauvakirkko, joulumessut, ...
Että mitä herranjeesusta sä täällä valitat. Jos tästä listasta ei löydy sulle tekemistä, TEE ITSE!!! Luuleksä että nuo tapahtumat syntyy itsestään? Ehei, kaikki ne on saatu aikaan sillä, että on lopetettu marina ja ruvettu itse paiskimaan töitä.
Vai ooksäkin niitä avuttomia nykynuoria, jotka vaan vinkuu ja valittaa? Nosta kuule persustas penkistä ja ala hommiin. - näyttää
kyläläänen kirjoitti:
Parin viimeisen vuoden aikana Lapualla on ollu enemmän tapahtumia kuin koskaan ennen. Nimenomaan mainitut X-fest, Paukun festarit, Välipuisto, Paukun venetsialaiset, Eliittikisat, Musiikkiopiston konsertteja, Irkkubändejä, teatteria, jokilaivaristeilyjä, urheilutapahtumia, Jukolan viesti, neulekahviloita Paukussa, vauvakirkko, joulumessut, ...
Että mitä herranjeesusta sä täällä valitat. Jos tästä listasta ei löydy sulle tekemistä, TEE ITSE!!! Luuleksä että nuo tapahtumat syntyy itsestään? Ehei, kaikki ne on saatu aikaan sillä, että on lopetettu marina ja ruvettu itse paiskimaan töitä.
Vai ooksäkin niitä avuttomia nykynuoria, jotka vaan vinkuu ja valittaa? Nosta kuule persustas penkistä ja ala hommiin.Niin kuolleelta. Ei siitä mihinkään pääse vaikka kuinka pitkiä luettelota erityistapahtumista esittäisit.
Autojen edestakaisin suhahtelua ja kaupoissa pyörimistä ei voi elämän merkkinä pitää. - riitä
kyläläänen kirjoitti:
Vai ooksäkin niitä avuttomia nykynuoria, jotka vaan vinkuu ja valittaa? Nosta kuule persustas penkistä ja ala hommiin.Niin ei verorahat olekkaan tarkoitettu ihmisiä viihdyttämään vaan, rahat ne pitäis käyttää lakisääteisiin palveluihin. Viihdyttävyys on jokaisen itsensä keksittävissä.
- viikonloppuna
näyttää kirjoitti:
Niin kuolleelta. Ei siitä mihinkään pääse vaikka kuinka pitkiä luettelota erityistapahtumista esittäisit.
Autojen edestakaisin suhahtelua ja kaupoissa pyörimistä ei voi elämän merkkinä pitää.Lapualla on viikottain tapahtuma, joka vetää maakunnista tuhansia ihmisiä Lapualle. Lapualla tulevana viikonloppuna Latosaaren avajaiset tähtiartisteineen. Aikuinen nuoriso on yhtä tervetlleita tansseihin kuin keski-ikäisetkin.
Seinäjokiset kadehtien katselee Suomen suosituimman tanssipaikkakunnan yleisötilaisuuksia, joista he voivat vain haaveilla.
Nuorisolle on vaikea järjestää tapahtumia suurten alkoholista johtuvien häiriöiden vuoksi. äidin kullannuput tahtovat vain tapella ja hajoittaa paikat eivätkä muutenkaan ole sisäsiistejä. Latosaaren nuorisotanssitkin aikoinaan loppuivat tälläisten vaikeuksien vuoksi.
Nuoret eivät oikein arvosta heille järjestettyjä tapahtumia ostamalla pääsylipun. - mainita kepun
riitä kirjoitti:
Niin ei verorahat olekkaan tarkoitettu ihmisiä viihdyttämään vaan, rahat ne pitäis käyttää lakisääteisiin palveluihin. Viihdyttävyys on jokaisen itsensä keksittävissä.
vaaliohjelan toisen tavoitteen: Ilmastonmuutoksen.
Sitäpatsi olet sekoittanut ihmisten viihdyttämisen ja viihtymisen. Viihtymiseen tarvitaan paljon muutakin kuin joitakin pippaloita silloin tällöin. Mietipä vähän lisää! - Lapua24
kyläläänen kirjoitti:
Vai ooksäkin niitä avuttomia nykynuoria, jotka vaan vinkuu ja valittaa? Nosta kuule persustas penkistä ja ala hommiin.on mennyt puurot ja vellit kyllä sulta ihan sekaisin. Kyseessä oli viihdetapahtumat, ei mitkään urheilutapahtumat (vaikka ihan kivat nekin), teatterit, jokilaivaristeilyt, neulekahviloita (mitä helv?), vauvakirkko ja joulumessut (jöö!). Tätä mä tarkoitin, tälläistä turhaa kyllä on yllin kyllin mutta ei sellaista mikä oikeasti ihmisiä kiinnostaisi. Kyllä noi varmaan niitä kotirouvia kiinnostaa mutta ei nuoria ja aikuisia (20-35v?). Ja jos täälä kerran satutaan joku turha pieni tapahtuma järjestämään nuorille ja siitä ei innostuta, niin sitä heti lytätään Lapuan nuoret ja sanotaan, että ei niitä vaan kiinnosta vaikka mitä järjestäisi. Ei kiinnosta ei, kun ei oo mitään sellaista mikä meitä oikeasti kiinnostaisi. Ja mua ottaa niin päähän nämä kukkahattutädit, jotka yleistää koko ajan, että nuoret hajottaa paikkoja, perseilee kännissä jne. jne. jne. joidenkin muutaman idiootin tähden. Tämänkö takia meille ei saisi järjestää mitään? Totuus on vain se, että täälä ei oo ollut tarpeeksi potentiaalia kunnon tapahtumille ja viikonlopputoiminnalle, turhia kissanristijäisiä riittää, mutta ei mitään kunnollista. Välipuistorock on oikeasti ollut ainut kunnon tapahtuma Lapualla, ja siitä mä kyllä kiitän isolla kädellä Raimo Santalaa ja kumppaneita jotka sitä on pitkät vuodet nykyisistä vaikeuksista huolimatta järjestäneet. Mutta Välipuistorock ei pelkästään riitä, tänne on saatava samantyylisiä tapahtumia lisää, että täälä oikeasti pystyy viihtyä! Lisää elämää viikonloppuihin! Ja miksikö en itse ala järjestää? No ei kuule nyt kerkeä tästä opiskelujen sijasta paljon mitään järkkäämään ja se ei oo muutenkaan mun homma. Ne jotka on vastuussa Lapualla yleisestä viihtyvyydestä ja tapahtumista on niiden homma on järjestää tapahtumia.
- sivustaseuraaja
kyläläänen kirjoitti:
Vai ooksäkin niitä avuttomia nykynuoria, jotka vaan vinkuu ja valittaa? Nosta kuule persustas penkistä ja ala hommiin.Avuttomuus näkyi lauantaiaamulla kylällä ja Laurilansillan vierustoilla. Ei osata viedä omia roskiakaan roskikseen. Sinne jäävät kuin paska puosta. Pullot kylläkin saadaa rikottua vaikkei muuhun pystytäkään. Ja kaupungin työnä siivotaan paikat.
- no niinpä
näyttää kirjoitti:
Niin kuolleelta. Ei siitä mihinkään pääse vaikka kuinka pitkiä luettelota erityistapahtumista esittäisit.
Autojen edestakaisin suhahtelua ja kaupoissa pyörimistä ei voi elämän merkkinä pitää.Kauppakadulle tosiaan on tympeä mennä asioimaan.
Se on kuin valtatie, jonka varrelle on ripoteltu kauppoja. Autoja menee katkeamattomana virtana niin ettei väliin mahdu pienimmiltä kaduilta tultaessa.
Oudon vilkasliikenteinen kaupungin kokoon nähden?
Tästä tietysti voi päätellä, että turhaa rallia siinä ajetaan ja ajetaankin. - no niinpä
näyttää kirjoitti:
Autojen edestakaisin suhahtelua ja kaupoissa pyörimistä ei voi elämän merkkinä pitää.Kauppakadulle tosiaan on tympeä mennä asioimaan.
Se on kuin valtatie, jonka varrelle on ripoteltu kauppoja. Autoja menee katkeamattomana virtana niin ettei väliin mahdu pienimmiltä kaduilta tultaessa.
Tästä tietysti voi päätellä, että turhaa rallia siinä ajetaan ja ajetaankin. - välillä kulkee
no niinpä kirjoitti:
Kauppakadulle tosiaan on tympeä mennä asioimaan.
Tästä tietysti voi päätellä, että turhaa rallia siinä ajetaan ja ajetaankin.Kauppakadun kautta, joten liikennetiheys on taattu. Ihmettelen että siinä vielä tuonkin verran on kauppoja jäljellä. Vaan taitaa kauppiaat olla ihan tyytyväisiä katuunsa, kun ei ole purnausta siltä taholta kuultu.
- edellinen
välillä kulkee kirjoitti:
Kauppakadun kautta, joten liikennetiheys on taattu. Ihmettelen että siinä vielä tuonkin verran on kauppoja jäljellä. Vaan taitaa kauppiaat olla ihan tyytyväisiä katuunsa, kun ei ole purnausta siltä taholta kuultu.
tietenkään mihinkään voi laittaa, mutta se tuntuu turhan leveältä. Menisikö liikenne ihan sumppuun, jos levennettäisiinkin kävelyteitä molemmin puolin? Tottahan siinä ajellaan ja turhaankin, kun on tietä mitä päästellä.
- insinööri
edellinen kirjoitti:
tietenkään mihinkään voi laittaa, mutta se tuntuu turhan leveältä. Menisikö liikenne ihan sumppuun, jos levennettäisiinkin kävelyteitä molemmin puolin? Tottahan siinä ajellaan ja turhaankin, kun on tietä mitä päästellä.
kyllä tietää varmasti, millainen sen risteyksen ja kadun pitää olla. Insinöörillä on varmaan hyvä mallikirja ja paljon kaupunkisuunnittelukokemusta takanaan, ettei pääse syntymään uutta vuosikymmeniä kestävää mokaa.
- se edellinen
insinööri kirjoitti:
kyllä tietää varmasti, millainen sen risteyksen ja kadun pitää olla. Insinöörillä on varmaan hyvä mallikirja ja paljon kaupunkisuunnittelukokemusta takanaan, ettei pääse syntymään uutta vuosikymmeniä kestävää mokaa.
"viisas insinööri" oli, jonka jäljiltä syntyi tuntemamme valopylväsviidakko, jonka veroista kyläristeystä tuskin muualla Suomenmaassa oli ennen sitä tai sen jälkeen?
- tietää
insinööri kirjoitti:
maallikkona vaan ajatusta pyörittelin.
Niin kauan kuin kaupungin ihmiset asuvat taajamien ulkopuolella tai vaikka taajamassakin, mutta suhteellisen kaukana keskustasta, ei kadunvilinää voi syntyä ihmisistä. - minä sen luin.
tietää kirjoitti:
maallikkona vaan ajatusta pyörittelin.
Niin kauan kuin kaupungin ihmiset asuvat taajamien ulkopuolella tai vaikka taajamassakin, mutta suhteellisen kaukana keskustasta, ei kadunvilinää voi syntyä ihmisistä.Onhan tästä risteysteysviisaudesta ollut käytännön esimerkkejä koettavaksi.
- luin
minä sen luin. kirjoitti:
Onhan tästä risteysteysviisaudesta ollut käytännön esimerkkejä koettavaksi.
Sarkasmi on ihan hauskaakin joskus toisinaan taas stand-up koomikolle sopivampaa, kun keskustellaan asoiden kehittämisestä. Sarkasmi ei pure päättäjiin, näin olettaisin.
- joo o
Lapualla ei tapahdu mitään. Vaikka jotkut täällä jotain luetteloa tapahtumista pistää, ne ovat niin epäonnistuneita tapahtumia, että niitä ei voi tapahtumiksi laskea. Suurin osa niistä on jotain kirkkohömppää, jotain eläkeläisille tarkotettuja kokoontumisia, keski-ikäisten humppatansseja ym ym. Missä nuorille/nuorille aikuisille suunnatut tapahtumat?! Ei missään.
Asia on vain niin, että suurin osa lapualaisista on masentuneita ja sulkeutuneita. Lapua on tämän saanut aikaan. Kukaan ei liiku missään, eikä täällä olla sosiaalisia. Jos jotain oikeasti hienoa täällä saataisiin aikaan, nii ihmiset eivät usko kuitenkaan että se toimisi, koska menneet tapahtumat osoittavat sen, että täällä ei osata saada mitään hyvää aikaiseksi -> ei osteta lippuja, ei tulla paikalle ym.
Ja kokemusta on, muualla asiat on paremmin. Ei lapualta kauas tarvi lähteä, että sen tajuaa. Muualla ihmisiä näkee liikkumas kaupungilla, istumassa kahviloissa, toreilla jne. Muualla ihmiset ovat ystävällisiä toisilleen, ollaan sosiaalisia. Täällä se on vain kaukainen haave. Ihmisiä ei näe missään, ja jos näkee, niin ei niihin voi ottaa, eikä voi saada, minkäänlaista yhteyttä. Muuten pidetään täytenä idioottina. Yleensä kotipaikkakunta on rakkain päällä maan, mutta lapuaa ei voi millään sanoa rakkaaksi. Lapua on masentanut mut.
Moni ulkopaikkakuntalainen on lapualle tuleessaan ihmetellyt, että missä kaikki ihmiset ovat? He ovat tottuneet siihen, että ihmisiä näkee liikkumassa normaalisti kaupungilla, nauttimassa ulkoilmasta ja toistensa seurasta. Täällä istutaan kotona masentuneina ja puolustellaan lapuaa perusteettomilla väitteillä ja huijaataan sekä itseään, että muita.
Suurin osa lapuan puolustajista täällä on jotain keski-ikäisiä, perheellisiä henkilöitä. On se teillä hyvä olla, ku ei siinä iäs tehdä muutaku istutaan kotona ja käydään vähän humppaamassa latosaaressa. Elämä on näin ollen täydellistä. Mutta te ette tajua, että täällä ei ole nuorille mitään!! Nuorena tarvii tekemistä! Lapua karkottaa nuoret ihmiset.
P.S. Lapuan keskustan pistäminen uuteen uskoon olisi jo suuri askel eteenpäin.- Lapua24
oli kyllä niin paljon asiaa! Jos täälä jotain on niin se on joko hihhulia, keski-ikäisten humppaa, tai sitten kersoille järjestettyä. Ei mitään, mistä nuoret ja aikuiset voisivat hyötyä, kuten Välipuistorock. Se on ainut asia joka täälä oikeasti on hyvää. Oon aivan samalla linjoilla, jos keskusta saataisiin elävämmäksi, niin sillä jo pelkästään oltaisiin jo pitkällä. Se on yksi askel suurempaan viihtyvyyteen. Ja sitten toinen askel on paremmat tapahtumat. Varmasti nousisi taso Lapualla jos täälä oikeasti olisi viikonloppuna tekemistä.
- kuntoonlaittaminen
Lapua24 kirjoitti:
oli kyllä niin paljon asiaa! Jos täälä jotain on niin se on joko hihhulia, keski-ikäisten humppaa, tai sitten kersoille järjestettyä. Ei mitään, mistä nuoret ja aikuiset voisivat hyötyä, kuten Välipuistorock. Se on ainut asia joka täälä oikeasti on hyvää. Oon aivan samalla linjoilla, jos keskusta saataisiin elävämmäksi, niin sillä jo pelkästään oltaisiin jo pitkällä. Se on yksi askel suurempaan viihtyvyyteen. Ja sitten toinen askel on paremmat tapahtumat. Varmasti nousisi taso Lapualla jos täälä oikeasti olisi viikonloppuna tekemistä.
on liian vaikea ja monimutkainen yhtälö Lapuan pikkumaisia poliittisia pelejä pelaamaan tottuneille ja niillä itselleen menestystä hakeneille suppealla sivistystahdolla varustetuille henkilöille.
Toivoa paremmasta ei ole, jos henkilöt eivät vaihdu, ja henkilöt eivät vaihdu, koska valinnanvara on suppea aivovuodosta johtuneista syistä.
Tsemppiä vaan, nuoret! - ylös, ulos
Lapua24 kirjoitti:
ja lenkille!
"He ovat tottuneet siihen, että ihmisiä näkee liikkumassa normaalisti kaupungilla, nauttimassa ulkoilmasta ja toistensa seurasta. Täällä istutaan kotona masentuneina ja puolustellaan lapuaa perusteettomilla väitteillä ja huijaataan sekä itseään, että muita." Kylän raitilla ei tosiaan näy muita ku keski-ikääsiä lenkkeelijööta ja venälääsiä reippahia opiskelijoita.
Dallaaltihin me ainakin aikoonaan iltaasin kylillä, eikä perseen alla tarttenu olla mopoauto tai muita laiskan vempelehiä. Cooperin testis raviraralla melekeen jokapoika jaksoo juasta 3000m, kun nykyyset pullajalaat ei jaksa liikkua kitisemättä sataa metriä piremmälle.
Lapuallakin viihtyy mainiosti kun oikeen oivaltaa. - sitä luulla
Lapua24 kirjoitti:
Nyt taas vedetään niin harhoja. Kaupunki on oikeasti yrittänyt panostaa nuoriin. On kaupungin nuorisotila, mannerheimin lastensuojeluliiton balanssi, seurakunta ja
hellarit ja kaikki yrittävät järjestää tapahtumia kykyjensä mukaan. Balanssissa porukkaa onkin ollut ihan hyvin. Välipuistorock on kuolemassa ja on tehnyt tappiota jo vaikka kuinka kauan kun nämä "täällä ei koskaan tapahdu mitään" nuoret eivät osta tapahtumiin lippuja, paljon jännittävämpää on istua sillan alla juomassa kaljaa. Olihan täällä aikoinaan Street Bar nuorille, mutta sekin meni konkkaan, koska yllätys yllätys, siellä ei kukaan käynyt.
Nuorille aikuisille on Lapuanhovin bubissa kokoonsa nähden todella hyvin ohjelmaa, on ollut Telaketjua ja Juha Lagströmin trubaduurikeikkaa. Vanhan Paukun festivaaleilla oli Standuppia. Q-baarikin kovasti yrittää tuoda haluttuja bändejä.
On se nyt kumma jos joka viikonloppu pitäisi kunnassa jotkut vauhtiajot olla, vähän suhteellisuudentajua ihmisiä on kuitenkin alle 15 000. - Lapua24
sitä luulla kirjoitti:
Nyt taas vedetään niin harhoja. Kaupunki on oikeasti yrittänyt panostaa nuoriin. On kaupungin nuorisotila, mannerheimin lastensuojeluliiton balanssi, seurakunta ja
hellarit ja kaikki yrittävät järjestää tapahtumia kykyjensä mukaan. Balanssissa porukkaa onkin ollut ihan hyvin. Välipuistorock on kuolemassa ja on tehnyt tappiota jo vaikka kuinka kauan kun nämä "täällä ei koskaan tapahdu mitään" nuoret eivät osta tapahtumiin lippuja, paljon jännittävämpää on istua sillan alla juomassa kaljaa. Olihan täällä aikoinaan Street Bar nuorille, mutta sekin meni konkkaan, koska yllätys yllätys, siellä ei kukaan käynyt.
Nuorille aikuisille on Lapuanhovin bubissa kokoonsa nähden todella hyvin ohjelmaa, on ollut Telaketjua ja Juha Lagströmin trubaduurikeikkaa. Vanhan Paukun festivaaleilla oli Standuppia. Q-baarikin kovasti yrittää tuoda haluttuja bändejä.
On se nyt kumma jos joka viikonloppu pitäisi kunnassa jotkut vauhtiajot olla, vähän suhteellisuudentajua ihmisiä on kuitenkin alle 15 000.Lainatakseni edellistä viestiäni: Nyt on mennyt puurot ja vellit kyllä sulta ihan sekaisin. Kyseessä oli viihdetapahtumat, ei mitkään urheilutapahtumat (vaikka ihan kivat nekin), teatterit, jokilaivaristeilyt, neulekahviloita (mitä helv?), vauvakirkko ja joulumessut (jöö!). Tätä mä tarkoitin, tälläistä turhaa kyllä on yllin kyllin mutta ei sellaista mikä oikeasti ihmisiä kiinnostaisi. Kyllä noi varmaan niitä kotirouvia kiinnostaa mutta ei nuoria ja aikuisia (20-35v?). Ja jos täälä kerran satutaan joku turha pieni tapahtuma järjestämään nuorille ja siitä ei innostuta, niin sitä heti lytätään Lapuan nuoret ja sanotaan, että ei niitä vaan kiinnosta vaikka mitä järjestäisi. Ei kiinnosta ei, kun ei oo mitään sellaista mikä meitä oikeasti kiinnostaisi. Ja mua ottaa niin päähän nämä kukkahattutädit, jotka yleistää koko ajan, että nuoret hajottaa paikkoja, perseilee kännissä jne. jne. jne. joidenkin muutaman idiootin tähden. Tämänkö takia meille ei saisi järjestää mitään? Totuus on vain se, että täälä ei oo ollut tarpeeksi potentiaalia kunnon tapahtumille ja viikonlopputoiminnalle, turhia kissanristijäisiä riittää, mutta ei mitään kunnollista. Välipuistorock on oikeasti ollut ainut kunnon tapahtuma Lapualla, ja siitä mä kyllä kiitän isolla kädellä Raimo Santalaa ja kumppaneita jotka sitä on pitkät vuodet nykyisistä vaikeuksista huolimatta järjestäneet. Mutta Välipuistorock ei pelkästään riitä, tänne on saatava samantyylisiä tapahtumia lisää, että täälä oikeasti pystyy viihtyä! Lisää elämää viikonloppuihin! Ja miksikö en itse ala järjestää? No ei kuule nyt kerkeä tästä opiskelujen sijasta paljon mitään järkkäämään ja se ei oo muutenkaan mun homma. Ne jotka on vastuussa Lapualla yleisestä viihtyvyydestä ja tapahtumista on niiden homma on järjestää tapahtumia.
Niin ja mikä on Street Bar? En oo ikinä kuullutkaan. Oliskohan se yksi syy vähäiseen kävijämäärään. - kuule jos vaikka
Lapua24 kirjoitti:
Lainatakseni edellistä viestiäni: Nyt on mennyt puurot ja vellit kyllä sulta ihan sekaisin. Kyseessä oli viihdetapahtumat, ei mitkään urheilutapahtumat (vaikka ihan kivat nekin), teatterit, jokilaivaristeilyt, neulekahviloita (mitä helv?), vauvakirkko ja joulumessut (jöö!). Tätä mä tarkoitin, tälläistä turhaa kyllä on yllin kyllin mutta ei sellaista mikä oikeasti ihmisiä kiinnostaisi. Kyllä noi varmaan niitä kotirouvia kiinnostaa mutta ei nuoria ja aikuisia (20-35v?). Ja jos täälä kerran satutaan joku turha pieni tapahtuma järjestämään nuorille ja siitä ei innostuta, niin sitä heti lytätään Lapuan nuoret ja sanotaan, että ei niitä vaan kiinnosta vaikka mitä järjestäisi. Ei kiinnosta ei, kun ei oo mitään sellaista mikä meitä oikeasti kiinnostaisi. Ja mua ottaa niin päähän nämä kukkahattutädit, jotka yleistää koko ajan, että nuoret hajottaa paikkoja, perseilee kännissä jne. jne. jne. joidenkin muutaman idiootin tähden. Tämänkö takia meille ei saisi järjestää mitään? Totuus on vain se, että täälä ei oo ollut tarpeeksi potentiaalia kunnon tapahtumille ja viikonlopputoiminnalle, turhia kissanristijäisiä riittää, mutta ei mitään kunnollista. Välipuistorock on oikeasti ollut ainut kunnon tapahtuma Lapualla, ja siitä mä kyllä kiitän isolla kädellä Raimo Santalaa ja kumppaneita jotka sitä on pitkät vuodet nykyisistä vaikeuksista huolimatta järjestäneet. Mutta Välipuistorock ei pelkästään riitä, tänne on saatava samantyylisiä tapahtumia lisää, että täälä oikeasti pystyy viihtyä! Lisää elämää viikonloppuihin! Ja miksikö en itse ala järjestää? No ei kuule nyt kerkeä tästä opiskelujen sijasta paljon mitään järkkäämään ja se ei oo muutenkaan mun homma. Ne jotka on vastuussa Lapualla yleisestä viihtyvyydestä ja tapahtumista on niiden homma on järjestää tapahtumia.
Niin ja mikä on Street Bar? En oo ikinä kuullutkaan. Oliskohan se yksi syy vähäiseen kävijämäärään.Ottaisit vähän selvää mitä Lapualla on ja koska ja lukisit välillä vähän lehtiä tai kaupungin nettisivuja. Bubin tapahtumat on olleet ihan passeleita ja Q-baari on ihan kelvollinen. Susta saa sellaisen käsityksen, että Välipuistorock pitäisi olla joka viikonloppu. Siihenhän ne rahat sitten menisivätkin.
Street bar oli yksityisen omistama, mutta kaupungin sponsoroima nuorisokahvila, joka oli toiminnassa vuonna 2001. Siellä oli kahvio ja tanssitila ja disco aina silloin tällöin.
Nyt taas halutaan jotain, mutta ei edes itse osata selittää, mitä. Kyllä täällä joka viikonloppu on jotain. Tänä viikonloppuna Night club Q:ssa oli perjantaina dj ja lauantaina Peer Günt. Tulossa 11.10 Jaarli Baddington ja 8.10 alkaen joka keskiviikko opiskelijabileet. Bubissa 4.10 Sami Saari ja 18.10 Kari Peitsamo, että mitä vielä pitäisi olla, tarkasti. Ei mitään "välipuistorokki vähän yrittää" sontaa vaan sanot suoraan mikä bändi, mikä paikka, mikä lipunhinta. Ei tartte vikistä, kun kukaan täällä ei ole ajatustenlukija. - nyt vaan,
kuule jos vaikka kirjoitti:
Ottaisit vähän selvää mitä Lapualla on ja koska ja lukisit välillä vähän lehtiä tai kaupungin nettisivuja. Bubin tapahtumat on olleet ihan passeleita ja Q-baari on ihan kelvollinen. Susta saa sellaisen käsityksen, että Välipuistorock pitäisi olla joka viikonloppu. Siihenhän ne rahat sitten menisivätkin.
Street bar oli yksityisen omistama, mutta kaupungin sponsoroima nuorisokahvila, joka oli toiminnassa vuonna 2001. Siellä oli kahvio ja tanssitila ja disco aina silloin tällöin.
Nyt taas halutaan jotain, mutta ei edes itse osata selittää, mitä. Kyllä täällä joka viikonloppu on jotain. Tänä viikonloppuna Night club Q:ssa oli perjantaina dj ja lauantaina Peer Günt. Tulossa 11.10 Jaarli Baddington ja 8.10 alkaen joka keskiviikko opiskelijabileet. Bubissa 4.10 Sami Saari ja 18.10 Kari Peitsamo, että mitä vielä pitäisi olla, tarkasti. Ei mitään "välipuistorokki vähän yrittää" sontaa vaan sanot suoraan mikä bändi, mikä paikka, mikä lipunhinta. Ei tartte vikistä, kun kukaan täällä ei ole ajatustenlukija.mitä niissä maksullisissa sisätiloissa tapahtuu, mutta enemmänkin näyttää olevan kyse siitä, että Lapualta puuttuu elämän meno, että Lapua näyttää, että Lapua vaikuttaa kuolleelta ja epäviihtyisältä paikalta elää ja asua.
Varsinkin vireän ja aktiivisen ja tulevaisuuteen suuntautuneen nuorison silmissä.
Vanhojen pohojalaasten jäärien silmissä kaikki varmaan on ihan hyvin. - mahdollinen
nyt vaan, kirjoitti:
mitä niissä maksullisissa sisätiloissa tapahtuu, mutta enemmänkin näyttää olevan kyse siitä, että Lapualta puuttuu elämän meno, että Lapua näyttää, että Lapua vaikuttaa kuolleelta ja epäviihtyisältä paikalta elää ja asua.
Varsinkin vireän ja aktiivisen ja tulevaisuuteen suuntautuneen nuorison silmissä.
Vanhojen pohojalaasten jäärien silmissä kaikki varmaan on ihan hyvin.Ratkaisu olisi vaihtaa kansa, ei lapualaiset lähde mihinkään keskustan tapahtumiin niin turha niitä on järjestää. Et selvästikkään edes itse tiedä mitä haluat. Ei kaupunginvaltuusto tai kukaan muukaan voi järjestää "elämän menoa" ihmiset sen tekee. Auttaisiko jos hommattaisiin Lapualle ruotsinkielinen vähemmistö, ne kun tuntuvat osaavan hymyillä ja viettää aikaa keskustassa.
- etnisiä
mahdollinen kirjoitti:
Ratkaisu olisi vaihtaa kansa, ei lapualaiset lähde mihinkään keskustan tapahtumiin niin turha niitä on järjestää. Et selvästikkään edes itse tiedä mitä haluat. Ei kaupunginvaltuusto tai kukaan muukaan voi järjestää "elämän menoa" ihmiset sen tekee. Auttaisiko jos hommattaisiin Lapualle ruotsinkielinen vähemmistö, ne kun tuntuvat osaavan hymyillä ja viettää aikaa keskustassa.
vähemmistöjä lapualaista sisäänlämpiävyyttä ja unkkoosuutta virkistämään. Lapua on liian pieni paikka 'elämälle'.
- kaupunginhallinnolla
mahdollinen kirjoitti:
Ratkaisu olisi vaihtaa kansa, ei lapualaiset lähde mihinkään keskustan tapahtumiin niin turha niitä on järjestää. Et selvästikkään edes itse tiedä mitä haluat. Ei kaupunginvaltuusto tai kukaan muukaan voi järjestää "elämän menoa" ihmiset sen tekee. Auttaisiko jos hommattaisiin Lapualle ruotsinkielinen vähemmistö, ne kun tuntuvat osaavan hymyillä ja viettää aikaa keskustassa.
on velvollisuus luoda elämän edellytyksiä. Ei ainakaan vaikeuttaa niitä kuten keskustan osalta on päässyt käymään.
- ehdokas vois
kaupunginhallinnolla kirjoitti:
on velvollisuus luoda elämän edellytyksiä. Ei ainakaan vaikeuttaa niitä kuten keskustan osalta on päässyt käymään.
ottaa vaaliteemakseen Kauppakadun saattamisen viihtyisyyden tilaan.
- säilytettävä!
ehdokas vois kirjoitti:
ottaa vaaliteemakseen Kauppakadun saattamisen viihtyisyyden tilaan.
ikuisesti (tai loppuun saakka) keskustalais-kokoomukselaisen ympäristöpolitiikan jan hengen ilmentymänä varoituksena tuleville sukupolville.
- rakennettava
säilytettävä! kirjoitti:
ikuisesti (tai loppuun saakka) keskustalais-kokoomukselaisen ympäristöpolitiikan jan hengen ilmentymänä varoituksena tuleville sukupolville.
liikenneympyrä ja kun sen keskelle pystytetty monesti joku monumentti, niin Lapualla tehdään vähintään 12 metriä korkea tunkio.
- pitää mielessä
rakennettava kirjoitti:
liikenneympyrä ja kun sen keskelle pystytetty monesti joku monumentti, niin Lapualla tehdään vähintään 12 metriä korkea tunkio.
että kauppakatu olis jo repattu jos ei siitä olisi valitettu. Varatut rahat taisi mennä jo muualle.
- Lapua24
nyt vaan, kirjoitti:
mitä niissä maksullisissa sisätiloissa tapahtuu, mutta enemmänkin näyttää olevan kyse siitä, että Lapualta puuttuu elämän meno, että Lapua näyttää, että Lapua vaikuttaa kuolleelta ja epäviihtyisältä paikalta elää ja asua.
Vanhojen pohojalaasten jäärien silmissä kaikki varmaan on ihan hyvin.mieltä tämän edellisen kanssa. Elämän meno puuttuu. Ja lisäksi ne tapahtumat. Ei tietystikään Välipuistorockin tasoa, mutta jonkun Vanhan Paukun festivaalin tyylistä viiriliä menoa, joka saisi kyläläiset liikkeelle. Konsertteja, ulkoilma tyylistä menoa, viikonloppu tapahtumia.
- ole valitettu.
pitää mielessä kirjoitti:
että kauppakatu olis jo repattu jos ei siitä olisi valitettu. Varatut rahat taisi mennä jo muualle.
Rahat menee pallohalliin.
- "remppa"
pitää mielessä kirjoitti:
on juuri niin lattea ilmaus kuin lapualiset ansaitsee. Se kuvaa hyvin mahdollista lopputulosta kun vähän asfalttia on levitelty uusiin paikkoihin, ehkä Tammiselle on järjestetty pari uutta istutuslootaa ja puun paikkaa, jopa valotolppien mallista on päästy keskustelemaan korkeammalla tasolla.
Siinähän sitä remppaa kylliksi! - menossa mukana
sitä luulla kirjoitti:
On se nyt kumma jos joka viikonloppu pitäisi kunnassa jotkut vauhtiajot olla, vähän suhteellisuudentajua ihmisiä on kuitenkin alle 15 000.Olen samaa mieltä. Lapualla on nuorille monenlaista tarjontaa ja todella panostetaan nuoriin. Siitä huolimatta nuoria ei kiinnosta järjestetyt tapahtumat esimerkiksi. Kaupunkia ei voi syyttää järjestelyistä, se on todella panostanut nuoriin. Mutta missä sitten mättää....halutaan kuten BigBrother ohjelmassa hulvatonta ajanviettoa, ei välitetä..Kaikkia jotka nuorten kanssa työtä tekevät täytyy hattua nostaa, sillä haaste on kova. Ja vanhemmille, älkää uskoko kaikkea, mitä nuorenne kertovat, missä ovat perjantai tai lauantai-iltaisin. Tehkää tarkastuskäyntejä. Ja muuten, Balanssi on Lapuan Pelastakaa Lapset ry:n oma hanke, ei MLL:n, vaikka yhteistyötä tehdäänkin:)
- Ei siihen
rakennettava kirjoitti:
Kosolanristille mitään liikenneympyrää väsätä, vaan siihen tuloo hyvin suunniteltu neljän tien siisti ja moderni risteys !!
- merkit
Ei siihen kirjoitti:
Kosolanristille mitään liikenneympyrää väsätä, vaan siihen tuloo hyvin suunniteltu neljän tien siisti ja moderni risteys !!
pitää paikkaansa, niin siisteys ja hyvä suunnittelu jää nähtäväksi.
- Lapualla
merkit kirjoitti:
yleensäkään on nähty?
- Kosolanristeys.
merkit kirjoitti:
Käyppä kattomas teknises virastos piirrustuksia, tai koita jaksaa orottaa muutama viikko, niin näet sen valamihina. Hauku sen jäläkihi, jos on aihetta, äläkä etukätehen, kun et eres viälä tiärä jotta ei siihen mitään kiartoliittymää eres rakenneta.
- reiska riistola
Ei näin pieni paikka tarvitse mitään tapahtumia. Jos niitä olis yhtään tämän useammin, kuinka moni kävisi yhtään useammin? Kuinka moni Lapualainen on käynyt tutustumassa paikalliseen museoon? Siitähän voisi aloittaa. Lisäfestivaaleissa ei ole ratkaisu vaan jonkin pysyvämmän kulttuuritoiminnan kehittämisessä; teatteri ehkä? Ok, yleisö ei ehkä ole alta parikymppistä mutta ei kukaan Lapualle jää, saati muuta, minkään festivaaalin takia.
Tuollaiset Vanhan Paukun hässäkät ja välipuistorockit on nimestä lähtien niin epäkiinnostavia, ettei sellaiset kiinnosta edes kotikunnassa, miten sen rajojen ulkopuolella?- Lapua24
vitun museot ja teatteritko pitäisi kiinnostaa? Ei todellakaan. Vanhojen ikäihmisten puheita.
- muuh
Lapua24 kirjoitti:
vitun museot ja teatteritko pitäisi kiinnostaa? Ei todellakaan. Vanhojen ikäihmisten puheita.
Voi mennä kaffille ja syömähän kavereitten kanssa. Sopia reffit montulle ja pelata pallua. Voi mennä kylään kaverille ja kutsua kaffille omaan kotoho.
Laavuja löytyy, mettäpolokuja tallattavaksi. Simpiö on ehtymätöö retkikohores. Rullaluistellen, pyöräillen, kanootilla.
Mutta kyllä kaupunkilaismenoa nähdäkseen pitää mennä Tampereelle tai Vaasaha. Se on se väkimäärä ja henkinen atmosfääri, joka ny vaan on tiätyys paikoos.
- joo o
olen täysin samaa mieltä.
- ...
www.x-fest.fi
Siinä teille tapahtumaa. - ¤¤¤¤¤¤
... kirjoitti:
www.x-fest.fi
Siinä teille tapahtumaa.Lapualainen sosiaalipumminuoriso, että heille on turha järjestää nuorisotapahtumia. Järjestäjät voivat vain harmissaan katsoa, kun nuoriso vain juopottelee ja sotkee keskustan kaarisillan rannoilla, vaikka olisi ollut kerrankin tarjota heille hyvää musiikkia loistavassa kesäsäässä.
Voi olla vain pahoillaan järjestäjien puolesta, kun saivat taas tälläisen kiitoksen uurastukselleen ja riskinotolleen. - valitusosoite
¤¤¤¤¤¤ kirjoitti:
Lapualainen sosiaalipumminuoriso, että heille on turha järjestää nuorisotapahtumia. Järjestäjät voivat vain harmissaan katsoa, kun nuoriso vain juopottelee ja sotkee keskustan kaarisillan rannoilla, vaikka olisi ollut kerrankin tarjota heille hyvää musiikkia loistavassa kesäsäässä.
Voi olla vain pahoillaan järjestäjien puolesta, kun saivat taas tälläisen kiitoksen uurastukselleen ja riskinotolleen.on kodit, vanhemmat, koululaitos ja työnantajat.
- valitat?
¤¤¤¤¤¤ kirjoitti:
Lapualainen sosiaalipumminuoriso, että heille on turha järjestää nuorisotapahtumia. Järjestäjät voivat vain harmissaan katsoa, kun nuoriso vain juopottelee ja sotkee keskustan kaarisillan rannoilla, vaikka olisi ollut kerrankin tarjota heille hyvää musiikkia loistavassa kesäsäässä.
Voi olla vain pahoillaan järjestäjien puolesta, kun saivat taas tälläisen kiitoksen uurastukselleen ja riskinotolleen.Yleisömäärä oli ollut kuulemma viime vuotta huomattavasti suurempi.
- .......
valitat? kirjoitti:
Yleisömäärä oli ollut kuulemma viime vuotta huomattavasti suurempi.
lipun ostanutta parempi kuin ei mitään, mutta eipä tuollaisilla lipputuloilla ei enää voi mitään festareita järjestää. Järjestäjille tuli Iso miinosmerkkinen tulos, kun nuoriso osti äitin antamalla lippurahalla mielummin kaljakassin, kuin olisi nauttinut festarifiiliksestä ja nauttinut ison talkoojoukon heille järjestämästä tapahtumasta.
- joka on
....... kirjoitti:
lipun ostanutta parempi kuin ei mitään, mutta eipä tuollaisilla lipputuloilla ei enää voi mitään festareita järjestää. Järjestäjille tuli Iso miinosmerkkinen tulos, kun nuoriso osti äitin antamalla lippurahalla mielummin kaljakassin, kuin olisi nauttinut festarifiiliksestä ja nauttinut ison talkoojoukon heille järjestämästä tapahtumasta.
noussut välipuistorockin ohi, RitaFest! kasvaa vuosi vuodelta, ja alue jää pieneksi äkkiä.
- no kuule
....... kirjoitti:
tolla ohjelmalla, joka oli Välipuistorockissa ei voikaan saada enempää väkeä. 600 ihmistä Lapuan kokoisessa paikassa tolla ohjelmalla on ihan mahdollisuuksien ylärajoissa. Kaikkia ei nimittäin kiinnosta Negative.
- .päänsärky.
Lapualla on muutama ihan varteenotettava tapahtuma vuodessa, ja ne mielestäni riittävät. Jos haluan jonnekkin tapahtumaan niin menen, ei sen tarvi olla 5 kilometrin päässä kotoa. Itselläni ja varmasti monella muullakin on kesäisin jo valinnan vaikeus, että mihin pippaloon sitä lähtis, kun joka viikonlopulle jotain on tarjolla. En myöskään halua että Lapualle tulee ikinä mitään isoja tapahtumia nykyistä enempää, sillä esimerkkinä voi vain kuvitella millaista Seinäjokistenkin on kesäisin siellä Seinäjoella asustella, kun nurkissa pyörii ties mitä pöllöjä. Lapualla saa sentään olla rauhas kaikenmaailman meteliltä suurimman osan kesää, ja siitä plussa. Ja sinun kanssasi olen erimieltä Lapualaisten yhtenäisyydestä, jota mielestäni on paljonkin. Tuli tunne tuossa lukiessani juttuas, että olet sellainen joka haluaa kaikkea tänne, mutta ei tee itse asian hyväksi mitään, ja vain valittaa. Suuret tapahtumat vaativat vetäjän, ja ilmaistyöntekijöitä/kökkäporukan, sekä myös rahaa, joten varmaan kovin moni ei innostu laittamaan omiaan johonkin suunnittelemaansa tapahtumaan. Lapualaiset kyllä järjestävät monenlaista, välipuistorock, vanhanpaukun festivaali, ja joitain pienempiä tapahtumia, mutta ei pelkästään täällä, kuten Alahärmän Powertruck Show, jonka vetäjä tulee täältä omalta kylältä. Tänä kesänä on myöskin monessa tapahtumassa huomattu että kävijämäärät vähenee, niinpä! sillä tapahtumia on jo liikaakin.
- huomannut
Keilahalli uudenlainen ,kuulemma kaikelaista kivaa
- ainakin mitä
tulee nuorisotapahtumien järjestämiseen. Lapualaiset nuoret ovat näyttäneet, etteivät he ansaitse yhtään mitään.
- Nuori kyl vielä itsekin
Olen ihan samaa mieltä...kyllähän se taas nähtiin..!!
- Anonyymi
Välipuistorokki on aivan riittävä.
- Anonyymi
Paskanmariat jokainen voi huurattaa levysoitintansa kotona.
- Anonyymi
Se on vähä säälittävää ryypätä kotona
- Anonyymi
Simpsiöllä alkaa tapahtumaan, on jo ollutkin tapahtumia, on vain huonosti mainostettu
Ainostaan Simpsiön sivuilla ollut ilmoituksia. - Anonyymi
Simpsiönvuori alkaa järjestämään isompia tapahtumia. Mitähän sieltä mahtaa tulla. Paukun Festarit olisikin hyvä antaa rinneyhtiön kesätyöpaikan.
- Anonyymi
Kuka sinne lähtee, tapahtumat pitää olla sinne mihin on helppo mennä. Kuten Kauhavan lentokenttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sinne lähtee, tapahtumat pitää olla sinne mihin on helppo mennä. Kuten Kauhavan lentokenttä.
sinne kilometrien autojonoon kannata mennä..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232498- 1341915
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631266Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151251En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771121Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351112HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio251073Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451069Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉831019Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse57963