Voikko frettiä pitää samassa talossa jossa on jyrsijöitä?

hannitallitaateroinen

Hei! Minulla on 8 jyrsijää,jotka asuvat omassa huoneessa talossamme.Voiko Fretin ottaa jos se asustaa toisessa huoneessa ? Mistä saisi frettejä?:) toivottavasti vastailette

32

1658

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .______.

      Heippa!

      Fretti ja jyrsijät eivät sovi ollenkaan samaan taloon, sillä fretit ovat lihansyöjiä ja saalistajia, ja tekevät varmasti kaikkensa päästäkseen jyrsijöihin käsiksi. Jyrsijät voivat stressata pahastikin fretin hajusta ja myös fretti stressaa saaliseläimen tuoksusta, johon ei pääse käsiksi.

      Eli hoida jyrsijät ensin "kunnialla loppuun" ja mieti sitten fretin ottamista :).

      Frettejä saa kasvattajilta :)

      • hannitallitaateroinen

        Olen kuullut perheistä joila on fretteä ja entäs sitten jos se asuisi eri huoneessa isänikin olisi valmis ottamaan vastuun fretistä.ja meilä on kaiken lisäksi iso talo


      • Mietihän nyt
        hannitallitaateroinen kirjoitti:

        Olen kuullut perheistä joila on fretteä ja entäs sitten jos se asuisi eri huoneessa isänikin olisi valmis ottamaan vastuun fretistä.ja meilä on kaiken lisäksi iso talo

        ...edellinen vastaus nyt ajatuksella/kunnolla.
        Ja vielä lisään, fretin ominais tuoksu tunkeutuu 100% varmasti joka ikiseen huoneeseen.


      • ......
        Mietihän nyt kirjoitti:

        ...edellinen vastaus nyt ajatuksella/kunnolla.
        Ja vielä lisään, fretin ominais tuoksu tunkeutuu 100% varmasti joka ikiseen huoneeseen.

        Ei mitään järkeä ottaa taloon frettiä jos on jyrsijöitä. Fretti ei kauaa yhdessä huoneessa viihdy, joten se laajentaa reviiriään ja jyrsijäsi ovat historiaa.. joten odota niin kauan että jyrsijäsi on elämänsä elänyt.


    • Straightjacket

      Todellakaan ei kannata samassa taloudessa pitää jyrsijöitä ja frettejä.

      Kuten jo aiemmin mainittiin, saalistajana fretti stressaa alati nenässä haisevasta saaliista ja toisinpäin.

      Muistathan myös jos frettiä olet hankkimassa, että se on PALJON vaativampi lemmikki kuin esim. hamsteri tai rotta.

      • Straightjacket

        Lisään vielä sen verran, että jos olet alaikäinen, on isäsi pakko ottaa fretistä vastuu. Saatat nimellisesti olla eläimen omistaja, mutta loppupeleissä se on kuitenkin isäsi eläin.

        Yksikään kasvattaja ei myy alaikäiselle frettiä ilman että vanhempi on hankkeessa mukana.


      • hannitallitaaleroinen

        Tiedän että fretti on vaativa lemmikki itselläni on ollut kissa niin onko fretti kissaa vaativampi eläin?


      • freetulit
        hannitallitaaleroinen kirjoitti:

        Tiedän että fretti on vaativa lemmikki itselläni on ollut kissa niin onko fretti kissaa vaativampi eläin?

        Itselläni on ollut kissa,ja voin sanoa,että fretti on paljon vaativampi. Kakkalaatikolle opettaminen vie aikaa, ja hermot moneen kertaan. Kun on 20 kertaa nostanut fretin laatikolle ja se edelleen tulee pois, ja änkee takalistonsa nurkkaan... Vaikka fretti nukkuu suurimman osan vuorokaudesta, vaati se hereillä ollessaan huomiota koko ajan.Ja paljon virikkeitä.
        Oletteko valmistautunut ylimääräisiin rahan menoihin? Kun fretti sairastuu, ei lääkärilaskut ole mitään pikkusummia.Fretti pitää myös rokottaa kerran vuodessa.
        Fretin, niin laatikolla kuin puremattomaksi opettaminen ei ole helppoa, fretti on älykäs ja voimakastahtoinen eläin.
        Oletko valmis n. kolmen tunnin välein siivoamaan "sitä", jos näätäläinen ei mene vessalaatikolleen?
        Ei millään pahalla, mutta otahan aikalisä,huolehdi jyrsijäsi ensin, ja voithan kuitenkin lisätä tiedon määrää freteistä,ja ajatella asiaa vasta muutoman vuoden kuluttua.
        T:Marika


      • Straightjacket
        hannitallitaaleroinen kirjoitti:

        Tiedän että fretti on vaativa lemmikki itselläni on ollut kissa niin onko fretti kissaa vaativampi eläin?

        Voi niitä erojen määrää.

        Itse en kissaa ottaisi vaikka niistä pidänkin.
        Kissa on omalla tavallaan jääräpäinen, mutta fretti on aivan omaa luokkaansa. Se tekee IHAN NIIN KUIN SE ITSE TAHTOO, sanoi siinä sille mitä tahansa.
        Jos olet tietoinen näistä kissojen "yöravaamisista", niin voin iloksesi ilmoittaa, että fretit harrastavat tätä myös.

        Nimenomaan sitten tuo kakkalaatikko ja puremattomaksi opettaminen vie aikaa, lääkärinkulut tosiaan ovat hulppeat ja jos fretti tosiaan sairastuu, on lähestulkoon itse osattava jotakin epäillä jos eläinlääkärisi ei tiedä paljonkaan freteistä.

        Tuo takapakin ottaminen ja rauhoittuminen olisi sinulle nyt paras vaihtoehto. En sano ettetkö voisi joskus frettiä hankkia, mutta tällä saumaa se ei välttämättä ole oikea ratkaisu.
        Perehdy eläimeen kunnolla ja pyydä isääsi tekemään samoin. Käy jonkun luona katsomassa frettejä ja kysele heiltä asioita. Näin on helpompi mietiskellä että onko fretti sinulle oikea lemmikki.


      • hannitallitaaleroinen
        Straightjacket kirjoitti:

        Voi niitä erojen määrää.

        Itse en kissaa ottaisi vaikka niistä pidänkin.
        Kissa on omalla tavallaan jääräpäinen, mutta fretti on aivan omaa luokkaansa. Se tekee IHAN NIIN KUIN SE ITSE TAHTOO, sanoi siinä sille mitä tahansa.
        Jos olet tietoinen näistä kissojen "yöravaamisista", niin voin iloksesi ilmoittaa, että fretit harrastavat tätä myös.

        Nimenomaan sitten tuo kakkalaatikko ja puremattomaksi opettaminen vie aikaa, lääkärinkulut tosiaan ovat hulppeat ja jos fretti tosiaan sairastuu, on lähestulkoon itse osattava jotakin epäillä jos eläinlääkärisi ei tiedä paljonkaan freteistä.

        Tuo takapakin ottaminen ja rauhoittuminen olisi sinulle nyt paras vaihtoehto. En sano ettetkö voisi joskus frettiä hankkia, mutta tällä saumaa se ei välttämättä ole oikea ratkaisu.
        Perehdy eläimeen kunnolla ja pyydä isääsi tekemään samoin. Käy jonkun luona katsomassa frettejä ja kysele heiltä asioita. Näin on helpompi mietiskellä että onko fretti sinulle oikea lemmikki.

        minä kyllä tiedän freteistä ja sen että ne ovat vaativia lemmikkejä.Minulla olisi myös aikaa olla fretin kanssa.Mutta ajattelin frettiä joka olisi jo vähän vanhempi yksilö.joka osaisi jo käyvä vessalla ja eikä puris niin paljoa.Vielä se että kumpi uros vai naaras aloitelijalle? saisin fretin vasta ens kesänä tarkotus ei ole vielä hankkia sitä :)


      • hannitallitaaleroinen
        Straightjacket kirjoitti:

        Voi niitä erojen määrää.

        Itse en kissaa ottaisi vaikka niistä pidänkin.
        Kissa on omalla tavallaan jääräpäinen, mutta fretti on aivan omaa luokkaansa. Se tekee IHAN NIIN KUIN SE ITSE TAHTOO, sanoi siinä sille mitä tahansa.
        Jos olet tietoinen näistä kissojen "yöravaamisista", niin voin iloksesi ilmoittaa, että fretit harrastavat tätä myös.

        Nimenomaan sitten tuo kakkalaatikko ja puremattomaksi opettaminen vie aikaa, lääkärinkulut tosiaan ovat hulppeat ja jos fretti tosiaan sairastuu, on lähestulkoon itse osattava jotakin epäillä jos eläinlääkärisi ei tiedä paljonkaan freteistä.

        Tuo takapakin ottaminen ja rauhoittuminen olisi sinulle nyt paras vaihtoehto. En sano ettetkö voisi joskus frettiä hankkia, mutta tällä saumaa se ei välttämättä ole oikea ratkaisu.
        Perehdy eläimeen kunnolla ja pyydä isääsi tekemään samoin. Käy jonkun luona katsomassa frettejä ja kysele heiltä asioita. Näin on helpompi mietiskellä että onko fretti sinulle oikea lemmikki.

        Meidän lähellä on myös eläinlääkäri joka on perehtynyt eksotisiin eläimiin siis kauvas ei pitäisi lähteä jos fretti ja sairastuu ja paljon maksaa fretin penikkatauti rokotus?


      • Straightjacket
        hannitallitaaleroinen kirjoitti:

        Meidän lähellä on myös eläinlääkäri joka on perehtynyt eksotisiin eläimiin siis kauvas ei pitäisi lähteä jos fretti ja sairastuu ja paljon maksaa fretin penikkatauti rokotus?

        No sillä ei sinänsä ole mitään väliä kumpaa sukupuolta fretti on, naaraalla se sterilointi vain on VÄLTTÄMÄTTÖMYYS, uroksella kastrointi on yleensä ihan mukavuussyistä hyvä vaihtoehto. Se myös vähentää aggressiivisuutta jne.

        Se että fretti on vanhempi, ei takaa sitä etteikö se purisi ja käy vessassa. Mikään fretti ei ole 100% vessassa asioija, huteja sattuu kaikille.

        Miulla on maksanu ton vanhemman rokottaminen Imatralla n.50€ ja nyt kävin nykyisellä kotipaikkakunnallani Iisalmessa kimpparokotuksessa, jolloin hintaa kertyi 39€ per naama.

        Ne rokotusampullit tulee aina viiden satseissa, joten mitä useampi fretti on samalla rokotuskerralla, sitä halvemmalla pääsee!

        Noista kastroinneista/steriloinneista vielä.
        Miulle makso vanhemman poitsun kastrointi Imatralla semmoset 54€, penskan leikkaus olis vielä edessä.
        En sitten tiedä paljon se kustantaa Iisalmessa, tuskin kauhean paljon enempää. Nartulla tuo sterilointi on luonnollisesti aika paljon kalliimpi, onhan se vaikeampikin leikata.


      • hannitallitaaleroinen
        Straightjacket kirjoitti:

        No sillä ei sinänsä ole mitään väliä kumpaa sukupuolta fretti on, naaraalla se sterilointi vain on VÄLTTÄMÄTTÖMYYS, uroksella kastrointi on yleensä ihan mukavuussyistä hyvä vaihtoehto. Se myös vähentää aggressiivisuutta jne.

        Se että fretti on vanhempi, ei takaa sitä etteikö se purisi ja käy vessassa. Mikään fretti ei ole 100% vessassa asioija, huteja sattuu kaikille.

        Miulla on maksanu ton vanhemman rokottaminen Imatralla n.50€ ja nyt kävin nykyisellä kotipaikkakunnallani Iisalmessa kimpparokotuksessa, jolloin hintaa kertyi 39€ per naama.

        Ne rokotusampullit tulee aina viiden satseissa, joten mitä useampi fretti on samalla rokotuskerralla, sitä halvemmalla pääsee!

        Noista kastroinneista/steriloinneista vielä.
        Miulle makso vanhemman poitsun kastrointi Imatralla semmoset 54€, penskan leikkaus olis vielä edessä.
        En sitten tiedä paljon se kustantaa Iisalmessa, tuskin kauhean paljon enempää. Nartulla tuo sterilointi on luonnollisesti aika paljon kalliimpi, onhan se vaikeampikin leikata.

        Kiitos ku kerroit.Meilä on lähellä eläinlääkäri ja siellä se maksaa kaippa jotain 50euron luokkaa ja eikö sterililointi ollut kallis kun olet käynnyt eläin lääkärissä?


      • Straightjacket
        hannitallitaaleroinen kirjoitti:

        Kiitos ku kerroit.Meilä on lähellä eläinlääkäri ja siellä se maksaa kaippa jotain 50euron luokkaa ja eikö sterililointi ollut kallis kun olet käynnyt eläin lääkärissä?

        Osoitit nyt ainakin tietoutesi tason kysymällä tuota.

        Minulla on kaksi kappaletta UROS frettejä.
        Urokset KASTROIDAAN ja nartut STERILOIDAAN.
        Kaksi täysin eri termiä, jotka siis tarkoittavat lisääntymiskyvyn poistamista.

        Eli ei, minun ei ole tarvinnut käyttää steriloitavana frettejäni joten en sen hintaa tiedä. Kalliimpaa se kuitenkin on.

        Ja olen edelleenkin sitä mieltä että leiki nyt niitten jyrsijöiden kanssa niin kauan kun niitä sinulla on ja mieti sitten vasta seuraavan eläimen ottamista tai jopa ilman olemista jonkun aikaa.

        Jos joku saakin mukamas totutettua elukkansa toisiinsa niin onneksi olkoon. Elävätpähän kuitenkin stressin alla, näyttää se sinusta miltä hyvänsä. Saalistaja on aina saalistaja ja saalis on saalis. Se ei muuksi siitä muutu.


      • hannitallitaaleroinen
        Straightjacket kirjoitti:

        Osoitit nyt ainakin tietoutesi tason kysymällä tuota.

        Minulla on kaksi kappaletta UROS frettejä.
        Urokset KASTROIDAAN ja nartut STERILOIDAAN.
        Kaksi täysin eri termiä, jotka siis tarkoittavat lisääntymiskyvyn poistamista.

        Eli ei, minun ei ole tarvinnut käyttää steriloitavana frettejäni joten en sen hintaa tiedä. Kalliimpaa se kuitenkin on.

        Ja olen edelleenkin sitä mieltä että leiki nyt niitten jyrsijöiden kanssa niin kauan kun niitä sinulla on ja mieti sitten vasta seuraavan eläimen ottamista tai jopa ilman olemista jonkun aikaa.

        Jos joku saakin mukamas totutettua elukkansa toisiinsa niin onneksi olkoon. Elävätpähän kuitenkin stressin alla, näyttää se sinusta miltä hyvänsä. Saalistaja on aina saalistaja ja saalis on saalis. Se ei muuksi siitä muutu.

        Niin ja muutes isänikin sitoutuu frettiin ja eläinkauppa sanoi että onnistuu samassa talossa pitäminen jossa on jyrsijöitä.Eläin kaupan työntekijän kavereilla on myös frettejä.


      • Straightjacket
        hannitallitaaleroinen kirjoitti:

        Niin ja muutes isänikin sitoutuu frettiin ja eläinkauppa sanoi että onnistuu samassa talossa pitäminen jossa on jyrsijöitä.Eläin kaupan työntekijän kavereilla on myös frettejä.

        Niin kävitköhän vain kysymässä tuota asiaa eläinkaupasta vai oletko ostamassa frettiä eläinkaupasta?

        Toivon mukaan et.

        Mikäli olet yhtään lukenut freteistä tietoa, pitäisi sinun jo osata arvata kuuluuko fretti eläinkauppaan. Mikäli arvasit väärin, oikea vastaus on EI kuulu.

        Eli ota yhteyttä kunnolliseen kasvattajaan, joita löytyy esim. VS-fretit foorumilta useampikin.

        Minun puolestani voit hankkia vaikka koko talon täyteen jos jonkunnäköistä ötökkää. Olisit käynyt suoraan kysymässä eläinkaupasta, jossa täti sinulle kertoo mitä voit ja mitä et voi pitää etkä kysellyt täällä, jossa et välttämättä saanutkaan mieleistäsi vastausta.

        Höpöhöpö juttuja.


      • hannitallitaaleroinen
        Straightjacket kirjoitti:

        Niin kävitköhän vain kysymässä tuota asiaa eläinkaupasta vai oletko ostamassa frettiä eläinkaupasta?

        Toivon mukaan et.

        Mikäli olet yhtään lukenut freteistä tietoa, pitäisi sinun jo osata arvata kuuluuko fretti eläinkauppaan. Mikäli arvasit väärin, oikea vastaus on EI kuulu.

        Eli ota yhteyttä kunnolliseen kasvattajaan, joita löytyy esim. VS-fretit foorumilta useampikin.

        Minun puolestani voit hankkia vaikka koko talon täyteen jos jonkunnäköistä ötökkää. Olisit käynyt suoraan kysymässä eläinkaupasta, jossa täti sinulle kertoo mitä voit ja mitä et voi pitää etkä kysellyt täällä, jossa et välttämättä saanutkaan mieleistäsi vastausta.

        Höpöhöpö juttuja.

        Minä kyllä tiedän,että fretti ei sovi eläinkauppaan eikä mikää muukaan eläin.:) Eikä se eläinkauppa ees myy frettejä!


      • .______.
        hannitallitaaleroinen kirjoitti:

        Minä kyllä tiedän,että fretti ei sovi eläinkauppaan eikä mikää muukaan eläin.:) Eikä se eläinkauppa ees myy frettejä!

        Heippa!

        Sinuna en kuuntelisi eläinkauppojen neuvoja frettejä koskien. Eläinkaupoista saa myös seuraavia (VÄÄRIÄ!) neuvoja fretin hoitoa varten:

        1. Frettiä voi pitää häkissä ja häkkimateriaaleiksi puruja (EI ja EI, purut ovat haitaksi fretin terveydelle!)

        2.Naarasfrettiä ei tarvitse steriloida, koska kiima voi katketa itsestään (EIEIEI, frettinaarasta ei IKINÄ pidä jättää leikkaamatta!)

        3.Fretti on hyvin samankaltainen eläin kuin chincilla (EI todellakaan!)

        4.Fretin saa pestä astianpesuaineella (Fairylla) (EI SAA!)

        Ja onhan noita muitakin...

        Eli edelleen EI, fretti ja jyrsijät eivät kuulu samaan asuntoon! Jos laittaa saaliin ja saalistajan tieten tahtoen saman katon alle toisistaan stressaamaan, ei todellakaan voi sanoa olevansa eläinrakas!


      • fretti<3
        hannitallitaaleroinen kirjoitti:

        Tiedän että fretti on vaativa lemmikki itselläni on ollut kissa niin onko fretti kissaa vaativampi eläin?

        Fretti on vaativampi kuin kissa! Sen ruokinta, hoito, rokotukset, hankinta, kulut, juoksuttaminen, ulkoilu, vaativat aikaa, ja kissa pärjää jos se saa ruokaa, vettä ja seuraa. Fretti on hyvin vaativa lemmikki, ja ne voivat elää 10 vuotta. Mieti tarkkaan, fretti on todella vaativa eläin.


      • fretti<3
        hannitallitaaleroinen kirjoitti:

        Minä kyllä tiedän,että fretti ei sovi eläinkauppaan eikä mikää muukaan eläin.:) Eikä se eläinkauppa ees myy frettejä!

        Jos eläinkauppa ei myy frettejä, niin empä heidän neuvojaan kuuntelisi. Mitä jyrsijöitä omistat? Jos niitä on 8, eikö sinun kannattaisi keskittyä niihin, jotta ne saisivat viettää hyvän elämän eikä hankkia frettiä joka söisi jokaisen. Siihen että onkko valmis ottamaan fretin voi viedä vuosikausia, ei sitä voi yhdessä vuodessa päättää jos fretti elää 10 vuotta. Sinulla on varmasti aikaa miettiä fretin hankkimista myöhemminkin, turha kiirehtiä! :)


    • kyllä oli

      minä asustelesn omassa kämpässä ja minulla on fretti 4 gerbiiliä 2 koiraa ja käärme ja kyllä ne tulevat keskenään HYVIN toimeen.

      mitä te väitätte muut muuta jos ei ole kokemusta, kyllä ne eläimet saa toisiinsa totuteltua.

      tai ainakin minä sain

      • hannitallitaaleroinen

        Minustakin olet oikeassa :D Jos kerta sinä olet saannut fretin ja muut jyrsijät keskenään toimeen niin kyllä onnistuu.


    • vielä..

      Kyllä meillä vaan fretit sekosi hiirien hajusta niin paljon että ne alkoi stressaamaan ja olisi fretit varmasti tappanut jos ne olisi päässyt samaan huoneeseen hiirien kanssa ja siis fretit eivät missään vaiheessa nähnyt hiiriä eikä ollut niiten kans samas huoneessa mutta silti ne alkoi heti raapimaan kyseisen huoneen ovea missä hiiret olivat...
      kyllä voi ihan itsekkin miettiä että kannattaako saaliseläintä ja saalistajaa ottaa saman katon alle!
      Kyllähän täällä on jonkun fretti tappanut kanitkin vaikka kuinka pidettiin erillään toisistaan...

      • Aina paljon elukoita

        Eiköhän ne fretit raavi kaikkia suljettuja ovia, koska ovat luonnostaan uteliaita otuksia. Meillä ainakin jokainen ovi, oli sitten huoneen ovi tai kaapinovi, pitää saada auki.

        Meillä asuu kaksi lintua fretin kanssa samassa huoneessa ja aluksi fretti kävi töllöttämässä kun linnut evästi, mutta ei sitä enää ole kiinnostanut. Enkä usko että fretti ajattelisi, että nuo kuuluu lintuihin, eikä ole syötäviä, niin kuin jyrsijät.

        Eiköhän lähes kaikki eläimet, jotka vähänkin ajattelevat aivoilla, totu ympäristönsä eläimiin jos nuorena oppivat. Tottakai poikkeuksiakin on.. Eli siis et varmaan saa käärmettä ja hamsteria totuteltua toisiinsa tai liskoa ja kärpästä.. Mutta fretitkin yleensä tottuvat pennusta syömään kuivaruokaa ja meillä ei esim. huoli raakaa lihaa lainkaan.

        Meillä on kissat, hiiret ja gerbiilit eläneet sovussa, rotat kiipeilleet metsästyskoiran päällä, koira paimentanut kania, lintu istunut koiran pään päällä, lisko kiipeilee vapaana huoneessa yms. eikä meillä mikään eläin ole koskaan tappanut toista.

        Eikä mikään meidän elukoista ole stressaantunut.


    • pedofiilejä

      ja lapsiakin voi pitää samassa talossa. käykö se sitten niiden lasten päälle vai no? ei välttämättä. miksi tästä aiheesta aina pitää vääntää? fretti ja jyrsijä ei sovi samaan kämppään. vaikka ne hamsterit siitä selviäisi hengissä ei se tarkoita sitä ettei ne jatkuvasti pelkäisi petoa jonka ne haistaa 24/7 jyrsijät on aika lyhytikäisiä kavereita, varmaan voit odottaa pari vuotta ja kerätä tietoa. ensinnäkin jos olet kerran freteistä niin paljon ottanut selvää tiedät että tästä aiheesta on jauhettu kaikki foorumit täyteen ja aina kaikkien oikeasti asiasta jotain tietävien mielestä ei ole hyvä idea. malta nyt vielä, sen fretin kanssa tarvitset pitkäjänteisyyttä aika paljon enemmän kuin sulla tuntuu olevan. jos väkisin haluat ottaa jyrsijöitäsi stressaamaan fretin koska sä tahdot niin mahdatko olla kovinkaan eläinrakas?

      • Aina paljon elukoita

        Jos eläimet stressaavat niin paljon siitä, että haistavat pedon saman katon alla, niin silloinhan luonnossa kaikkien eläinten pitäisi olla tosi stressaantuneita. Siellähän vaanii alituinen vaara! On petoeläimet, ihmiset, autot..

        Hamsteri kun elää luonnossa, sillä on jatkuva vaara joutua haukkojen, kettujen yms suuhun, mutta kuka todistaa että se on stressaantunut siitä? Uskoisin että kaikilla eläimillä on luonnostaan päässä tieto siitä, että jossain voi vaania vaara, oli se lähellä tai ei.


      • Rasseliini
        Aina paljon elukoita kirjoitti:

        Jos eläimet stressaavat niin paljon siitä, että haistavat pedon saman katon alla, niin silloinhan luonnossa kaikkien eläinten pitäisi olla tosi stressaantuneita. Siellähän vaanii alituinen vaara! On petoeläimet, ihmiset, autot..

        Hamsteri kun elää luonnossa, sillä on jatkuva vaara joutua haukkojen, kettujen yms suuhun, mutta kuka todistaa että se on stressaantunut siitä? Uskoisin että kaikilla eläimillä on luonnostaan päässä tieto siitä, että jossain voi vaania vaara, oli se lähellä tai ei.

        Mutta ei se ole kovin kivaa jos rakas hamsteri joutuu fretin syömäksi, fretit kun osaavat avata häkit varsin ketterästi jos sille päälle sattuvat.Muistellen erästä verilöyly tapausta...


      • Nanso-
        Rasseliini kirjoitti:

        Mutta ei se ole kovin kivaa jos rakas hamsteri joutuu fretin syömäksi, fretit kun osaavat avata häkit varsin ketterästi jos sille päälle sattuvat.Muistellen erästä verilöyly tapausta...

        Taisikin olla kyse lähinnä siitä, että jyrsijät stressaantuu jos samassa talossa asuu fretti.. Ei meillä ainakaan fretti ole koskaan edes yrittänyt avata lintuhäkkiä. Ja mikäs ero fretin ja jyrsijöiden häkkien avaamistekniikassa on..?


      • Rasseliini
        Nanso- kirjoitti:

        Taisikin olla kyse lähinnä siitä, että jyrsijät stressaantuu jos samassa talossa asuu fretti.. Ei meillä ainakaan fretti ole koskaan edes yrittänyt avata lintuhäkkiä. Ja mikäs ero fretin ja jyrsijöiden häkkien avaamistekniikassa on..?

        Se että fretti on peto, mielettömän älykäs, ketterä ja jääräpäinen.Kyllä ne häkit saa helposti auki jossai ole oikeasti kunnon viritelmät.Meillä aikoinaan toimi vain salpalukko jos se oli niin korkealla ettei fretit siihen yltänyt.

        Mutta joo tiesinhän minä että tää palsa on ihan sekunda, mutta aina silti jaksan valittaa frettien takia.Mutta joo, mää häippäsen nyt.


      • ainakaan
        Nanso- kirjoitti:

        Taisikin olla kyse lähinnä siitä, että jyrsijät stressaantuu jos samassa talossa asuu fretti.. Ei meillä ainakaan fretti ole koskaan edes yrittänyt avata lintuhäkkiä. Ja mikäs ero fretin ja jyrsijöiden häkkien avaamistekniikassa on..?

        ei fretit pysy jyrsijähäkissä! Vähintäänkin pitää taittaa ovet häkin pinnojen välistä tai sitten lukolla kiinni. Tai frettejä varten tehty häkki jossa kokonaan erilainen avaussysteemi (kaksi salpaa jota pitää yhtä aikaa painaa ja vetää).


    • fretti<3

      En todellakaan suosittelisi, jyrsijät stressaantuisivat fretistä, joka on näätäeläin, eli hyvinkin pian söisi jyrsijät parempiin suihin. Voisihan tuo toimia jos fretti saisi tallustella muualla kuin huoneessasi, mutta frettikin tarvitsee oman huoneen! (tai sitten todella suuren häkin, siltikin sen pitäisi saada kävellä huoneissa!) kannattaisi hankkia fretti ja jyrsijät eri aikaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2164
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1404
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1035
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1009
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      940
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      659
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    Aihe