Kristinusko on tioetosanakirjankin mukaan myytti.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Myytti
Nykyisin kristinuskoa enää harva pitää totuuteen pohjautuvana ja lähes kaikki pitää sitä myyttinä.
Puhekielessä "myytti"-sana lisääntyy myös jatkuvasti.
Kaikki tähän mennessä keksityt uskomukset Jumaliin ovat muuttuneet myyteiksi osaksi mytologiaa ja se on kristinuskonkin kohtalo.
Kirstinuskoa pitää yllä enää pieni piiri sekä parin tuhannen vuoden aikana kehittynyt tapakulttuuri.
Kristinusko on myytti
34
575
Vastaukset
- mikään
myytti, vaan uskonto. Ne ovat kaksi eri asiaa. Kristinusko on edelleen suurin maailmanuskonto, johon kuuluu valtaosa maailman ihmisistä. Kristittynä eläminen ei todellakaan ole mitään pienten piiirien puuhastelua niin kuin suomalaiset ateistit väittävät. Ateisteja on ehkä pari prosenttia koko ihmiskunnasta, jos sitäkään.
hämmästyttää. Olet sikäli oikeassa että krisuhuhihulismi ei ole vielä myytti, maailmassa löytyy vajakkeja jotka siihen satuun uskovat.
"Kristinusko on edelleen suurin maailmanuskonto, johon kuuluu valtaosa maailman ihmisistä. Kristittynä eläminen ei todellakaan ole mitään pienten piiirien puuhastelua niin kuin suomalaiset ateistit väittävät. Ateisteja on ehkä pari prosenttia koko ihmiskunnasta, jos sitäkään"
Vain joka neljäs ihminen on krisuhihu, heistäkin valtaosa ei itse usko kuten paikallinen lahko opettaa.
Esim. suomessa n. 6% ihmisistä uskoo kuten kirkko opettaa. 65% suomalaisista pitää itseään ei-uskonnollisena.- jännä mie
Nas.se kirjoitti:
hämmästyttää. Olet sikäli oikeassa että krisuhuhihulismi ei ole vielä myytti, maailmassa löytyy vajakkeja jotka siihen satuun uskovat.
"Kristinusko on edelleen suurin maailmanuskonto, johon kuuluu valtaosa maailman ihmisistä. Kristittynä eläminen ei todellakaan ole mitään pienten piiirien puuhastelua niin kuin suomalaiset ateistit väittävät. Ateisteja on ehkä pari prosenttia koko ihmiskunnasta, jos sitäkään"
Vain joka neljäs ihminen on krisuhihu, heistäkin valtaosa ei itse usko kuten paikallinen lahko opettaa.
Esim. suomessa n. 6% ihmisistä uskoo kuten kirkko opettaa. 65% suomalaisista pitää itseään ei-uskonnollisena.Oletko ateismin vai paholaisen palvonnan piiriin kuuluva henkilö?
- ja vielä
jännä mie kirjoitti:
Oletko ateismin vai paholaisen palvonnan piiriin kuuluva henkilö?
typerimmästä päästä. Ei kannata koskaan vastata sen juttuihin.
jännä mie kirjoitti:
Oletko ateismin vai paholaisen palvonnan piiriin kuuluva henkilö?
jotka mainitsin?
Hihujen maailmanlaajuista lukumäärää lukuunotytamatta loput luvut ovat e-lut lahkon oman tutkimuskeskuksen tuloksia.
Any comments? My dear vajac?- selventäisitkö?
Nas.se kirjoitti:
jotka mainitsin?
Hihujen maailmanlaajuista lukumäärää lukuunotytamatta loput luvut ovat e-lut lahkon oman tutkimuskeskuksen tuloksia.
Any comments? My dear vajac?Mie esitin selvän kysymyksen, ja odotan selkeää vastausta. Miksi mielestäsi paholaisen palvojat eivät tunnusta sellaisia olevansa? eikö kuuluisi tunnustaa jos ei sitä häpeile? Oletko sinä sellainen, vai häpeätkö myöntää?
- missä on järkesi ??
Jos joku ihminen uskoo jonkun toisen ihmisen puheisiin ja tekoihin niin eihän se voi olla missään mielessä myytti! Kristinusko on uskoa Kristukseen joka on jättänyt jälkeensä enemmän järkeviä ja rakentavia lauseita kuin sinä, mutta ei sinua ehkä sen vuoksi myyttinä missään pidetä vaan pikemminkin tyhmänä.
- eri mieltä
Tälläkin hetkellä maapallolla elää ihmisiä, joita vainotaan siksi, että he uskovat Jeesukseen. Heitä kidutetaan, heidän kotejaan ja salaisia kokoontumispaikkojaan poltetaan, omaisetkin hylkäävät ja jopa tappavat niitä, jotka kääntyvät kristinuskoon. Monet ovat vankilassa epäinhimillisissä olosuhteissa vain siksi, että he uskovat Jeesukseen. Heillä täytyy olla aika pätevä syy uskoakseen Jeesukseen noissa olosuhteissa. Inhimillisesti ajatellen: mitä hyödyttää kapinoida yhteisöään vastaan, jollei vastalahjaksi saa muuta kuin kidutusta ja vankeutta?
todella väärin kun kerrankin joutuu olemaan vastaanottavana osapuolena kilpailevan väkivaltauskonnon lähetystyölle?
- eri mieltä
Nas.se kirjoitti:
todella väärin kun kerrankin joutuu olemaan vastaanottavana osapuolena kilpailevan väkivaltauskonnon lähetystyölle?
olisi väkivaltaisia missään tilanteessa, vai mitä luulet? Siis vainotut kristityt. Kristittyjen joukossa on paljon niitä, jotka ovat ns. nimikristittyjä eivätkä ole sen lähempänä Jumalaa kuin täyspakanat (jos tällainen tylsä ilmaisu sallitaan). Kristinuskon nimissä on tehty paljon pahaa, toisaalta on myös laitettu kristittyjen tiliin sellaistakin, mitä he eivät ole tehneet. Sama koskee maailman kaikkia muitakin uskontoja. Mutta en puhukaan nyt ihmisten luomista ideologioista vaan siitä, mikä saa ihmisen kestämään kaiken kärsimyksen vain sen vuoksi, että uskoo Jeesukseen.
Minua ei ole katsottu arvolliseksi kestämään tuollaisia kärsimyksiä, joten en koe henkilökohtaisesti olevani "kerrankin vastaanottavana osapuolena kilpailevan väkivaltauskonnon lähetystyölle". Nämä ihmiset, joista kirjoitin eli vainotut kristityt, eivät edusta väkivaltauskontoa vaan levittävät sanomaa Jumalan rakkaudesta - juuri se saa aikaan raivokohtauksia heidän vainoojissaan. Mistähän se johtuu? - eri mieltä
eri mieltä kirjoitti:
olisi väkivaltaisia missään tilanteessa, vai mitä luulet? Siis vainotut kristityt. Kristittyjen joukossa on paljon niitä, jotka ovat ns. nimikristittyjä eivätkä ole sen lähempänä Jumalaa kuin täyspakanat (jos tällainen tylsä ilmaisu sallitaan). Kristinuskon nimissä on tehty paljon pahaa, toisaalta on myös laitettu kristittyjen tiliin sellaistakin, mitä he eivät ole tehneet. Sama koskee maailman kaikkia muitakin uskontoja. Mutta en puhukaan nyt ihmisten luomista ideologioista vaan siitä, mikä saa ihmisen kestämään kaiken kärsimyksen vain sen vuoksi, että uskoo Jeesukseen.
Minua ei ole katsottu arvolliseksi kestämään tuollaisia kärsimyksiä, joten en koe henkilökohtaisesti olevani "kerrankin vastaanottavana osapuolena kilpailevan väkivaltauskonnon lähetystyölle". Nämä ihmiset, joista kirjoitin eli vainotut kristityt, eivät edusta väkivaltauskontoa vaan levittävät sanomaa Jumalan rakkaudesta - juuri se saa aikaan raivokohtauksia heidän vainoojissaan. Mistähän se johtuu?Lyhyesti: vainotut kristityt eivät varmuudella samaistu niihin kristittyihin, jotka menneinä tai nykyisinä aikoina ovat sotineet toisia uskonnonedustajia vastaan tai vainonneet heitä. Tuskin kovin monet ovat edes kuulleet sellaisista, sillä useimmat näistä vainotuista ovat tavallisia, köyhiä, oppimattomia ihmisiä jotka eivät paljon ulkomaailmasta ja sen tapahtumista tiedä.
eri mieltä kirjoitti:
olisi väkivaltaisia missään tilanteessa, vai mitä luulet? Siis vainotut kristityt. Kristittyjen joukossa on paljon niitä, jotka ovat ns. nimikristittyjä eivätkä ole sen lähempänä Jumalaa kuin täyspakanat (jos tällainen tylsä ilmaisu sallitaan). Kristinuskon nimissä on tehty paljon pahaa, toisaalta on myös laitettu kristittyjen tiliin sellaistakin, mitä he eivät ole tehneet. Sama koskee maailman kaikkia muitakin uskontoja. Mutta en puhukaan nyt ihmisten luomista ideologioista vaan siitä, mikä saa ihmisen kestämään kaiken kärsimyksen vain sen vuoksi, että uskoo Jeesukseen.
Minua ei ole katsottu arvolliseksi kestämään tuollaisia kärsimyksiä, joten en koe henkilökohtaisesti olevani "kerrankin vastaanottavana osapuolena kilpailevan väkivaltauskonnon lähetystyölle". Nämä ihmiset, joista kirjoitin eli vainotut kristityt, eivät edusta väkivaltauskontoa vaan levittävät sanomaa Jumalan rakkaudesta - juuri se saa aikaan raivokohtauksia heidän vainoojissaan. Mistähän se johtuu?voi voi.
- eri mieltä
Nas.se kirjoitti:
voi voi.
Jos jonakin päivänä joudun samaan tilanteeseen, jossa vainotut kristityt nyt elävät, toivon että uskoni Jeesukseen kestää vahvana. Silloinhan se selviää, olenko vain nimikristitty vai uskonko todella. Mutta en minä ole tässä nyt tärkeä. Tarkoitus oli keskustella siitä, onko kristinusko pelkkä myytti vai elääkö se uskon kohde todella. Vedin esimerkiksi nuo vainotut kristityt, koska he ovat aika hyvä esimerkki ja todistus siitä, ettei kristinusko ole pelkkä myytti. Ainakaan kaikille.
eri mieltä kirjoitti:
Jos jonakin päivänä joudun samaan tilanteeseen, jossa vainotut kristityt nyt elävät, toivon että uskoni Jeesukseen kestää vahvana. Silloinhan se selviää, olenko vain nimikristitty vai uskonko todella. Mutta en minä ole tässä nyt tärkeä. Tarkoitus oli keskustella siitä, onko kristinusko pelkkä myytti vai elääkö se uskon kohde todella. Vedin esimerkiksi nuo vainotut kristityt, koska he ovat aika hyvä esimerkki ja todistus siitä, ettei kristinusko ole pelkkä myytti. Ainakaan kaikille.
ei se että jotkut uskovat , ahdisteltuibnakin, olemattomaan, tee olemattomasta olemassaolevaa.
jessesatu on myytti jos ruvetaan arpomaan onko uskon kohdetta olemassa mutta jos ajatellaan kuten normaalisti, niin myytteinä pidetään sellaisia uskomoksia joita käytännössä kukaan ei enää pidä uskottavina.
Samoin käy krisselismille, siihen ei aikanaan usko enää kukaan ja Jesse tekee seuraa Zeukselle.Kun ihminen jää koukkuun teologiaan, on hän menettänyt järkensä lopullisesti. Enemmän ihmisiä on tapettu Jeesuksen nimessä kuin kenenkään toisen koko maailman historiassa.
- Gore Vidal
Hänellä on myös mielipide Bush:sta
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/ulkomaat/kirjailija-gore-vidal-arvosteli-myrkyllisesti-bushia(146209).ece
Eiköhän Jeesuksen verisen lähetyskäskyn nimissä ole tapettu vähintäänkin kymmeniä miljoonia ihmisiä ja sama jatkuu edelleen.
Itämaisilla uskonnoilla ei edes ole mitään lähetyskäskyä joka määrää käännyttämään koko maailman kansan.- mutta uskikset ovat
Pe.ku kirjoitti:
Kun ihminen jää koukkuun teologiaan, on hän menettänyt järkensä lopullisesti. Enemmän ihmisiä on tapettu Jeesuksen nimessä kuin kenenkään toisen koko maailman historiassa.
- Gore Vidal
Hänellä on myös mielipide Bush:sta
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/ulkomaat/kirjailija-gore-vidal-arvosteli-myrkyllisesti-bushia(146209).ece
Eiköhän Jeesuksen verisen lähetyskäskyn nimissä ole tapettu vähintäänkin kymmeniä miljoonia ihmisiä ja sama jatkuu edelleen.
Itämaisilla uskonnoilla ei edes ole mitään lähetyskäskyä joka määrää käännyttämään koko maailman kansan.Maailman puolesta Jeesus ei rukoillut, joten tässä sinunkin jutuistasi ja katkeruudestasi kristinuskoa vastaan huomaa, ettei sinulla ole uskoa.
- mie se olin tässä
mutta uskikset ovat kirjoitti:
Maailman puolesta Jeesus ei rukoillut, joten tässä sinunkin jutuistasi ja katkeruudestasi kristinuskoa vastaan huomaa, ettei sinulla ole uskoa.
Kurjuus johtuu ihmisten ahneudesta, sydämmen kovuudesta ja rahan himosta. Ei ole syytä syyttää muuta kuin ihmistä.
- mie ihmettelen
Nas.se kirjoitti:
ei se että jotkut uskovat , ahdisteltuibnakin, olemattomaan, tee olemattomasta olemassaolevaa.
jessesatu on myytti jos ruvetaan arpomaan onko uskon kohdetta olemassa mutta jos ajatellaan kuten normaalisti, niin myytteinä pidetään sellaisia uskomoksia joita käytännössä kukaan ei enää pidä uskottavina.
Samoin käy krisselismille, siihen ei aikanaan usko enää kukaan ja Jesse tekee seuraa Zeukselle.Et voi todistaa Raamattua valheeksi ja ettei Jumalaa ole, sinä valheen rakastaja.
mie ihmettelen kirjoitti:
Et voi todistaa Raamattua valheeksi ja ettei Jumalaa ole, sinä valheen rakastaja.
olematonta ei voi todistaa olemattomaksi.
Joten jatka vain valhetta ja itsepetostasi mielihyväsatusi parissa.- hei mie kommentoin
Nas.se kirjoitti:
olematonta ei voi todistaa olemattomaksi.
Joten jatka vain valhetta ja itsepetostasi mielihyväsatusi parissa.Minulle on todistunut, että Jumala on olemassa, ja Jeesukseen uskominen on se ainoa tie. Muuta tietä ei ole.
- eri mieltä
Nas.se kirjoitti:
ei se että jotkut uskovat , ahdisteltuibnakin, olemattomaan, tee olemattomasta olemassaolevaa.
jessesatu on myytti jos ruvetaan arpomaan onko uskon kohdetta olemassa mutta jos ajatellaan kuten normaalisti, niin myytteinä pidetään sellaisia uskomoksia joita käytännössä kukaan ei enää pidä uskottavina.
Samoin käy krisselismille, siihen ei aikanaan usko enää kukaan ja Jesse tekee seuraa Zeukselle.Tähdensin kirjoituksessani, ettei kukaan kestä tuollaista vainoa ellei hän todella ole yhteydessä Jumalaan. Me emme voi kuvitellakaan sitä kärsimyksen määrää, koska omassa kehossamme emme ole koskaan sellaista tunteneet. Emme ole ikinä olleet niin yksin - kestääkö ihminen muka omassa varassaan tuollaista? Omalta perheeltäänkin, joka aiemmin "rakasti" ja piti huolta? Ei siinä auta usko kuu-ukkoon, sellainen usko ei anna ihmiselle toimivaa rakkautta vainoojiaan kohtaan. Tämä oli kirjoitukseni pääpointti.
Väitän siis, että on olemassa todellinen, elävä Jumala, joka on kiinnostunut ihmisestä persoonana ja haluaa yhteyteen ihmisen kanssa. Väitän, että on olemassa totuus (oikea ja väärä)ja että ihminen voi päästä sen tuntemaan. Väitän, että usko kääntää kaiken sen päälaelleen, miten ihmiset oman ymmärryksensä varassa ajatelevat elämästä, itsestään, toisista ihmisistä, näkyvästä maailmasta, ajasta jne. Juuri sen vuoksi uskosta osattoman on mahdotonta ymmärtää uskovaa ja hänen tapaansa tarkastella maailmaa. Väitän, että on olemassa henkimaailma, ja että siellä vaikuttaa sekä hyvä että paha. Väitän myös, että loppuun saakka säilyy pieni joukko ihmisiä, jotka uskollisesti seuraavat Jeesusta. He tulevat kärsimään paljon, sitä enemmän, mitä enempi pahuus lisääntyy maailmassa. Lopulta heillä ei ole enää paikkaa, mihin paeta. Silloin Jeesus ilmestyy niin, että nekin, jotka eivät ole häntä tunteneet eivätkä hänen yhteyteensä päässeet, tulevat hänet näkemään. Tämä näkyvä maailma tuhoutuu, mutta se maailma, joka on Jeesuksen omille totta jo nyt (uskon kautta), se kestää ikuisesti.
Jumala on RAKKAUS! eri mieltä kirjoitti:
Tähdensin kirjoituksessani, ettei kukaan kestä tuollaista vainoa ellei hän todella ole yhteydessä Jumalaan. Me emme voi kuvitellakaan sitä kärsimyksen määrää, koska omassa kehossamme emme ole koskaan sellaista tunteneet. Emme ole ikinä olleet niin yksin - kestääkö ihminen muka omassa varassaan tuollaista? Omalta perheeltäänkin, joka aiemmin "rakasti" ja piti huolta? Ei siinä auta usko kuu-ukkoon, sellainen usko ei anna ihmiselle toimivaa rakkautta vainoojiaan kohtaan. Tämä oli kirjoitukseni pääpointti.
Väitän siis, että on olemassa todellinen, elävä Jumala, joka on kiinnostunut ihmisestä persoonana ja haluaa yhteyteen ihmisen kanssa. Väitän, että on olemassa totuus (oikea ja väärä)ja että ihminen voi päästä sen tuntemaan. Väitän, että usko kääntää kaiken sen päälaelleen, miten ihmiset oman ymmärryksensä varassa ajatelevat elämästä, itsestään, toisista ihmisistä, näkyvästä maailmasta, ajasta jne. Juuri sen vuoksi uskosta osattoman on mahdotonta ymmärtää uskovaa ja hänen tapaansa tarkastella maailmaa. Väitän, että on olemassa henkimaailma, ja että siellä vaikuttaa sekä hyvä että paha. Väitän myös, että loppuun saakka säilyy pieni joukko ihmisiä, jotka uskollisesti seuraavat Jeesusta. He tulevat kärsimään paljon, sitä enemmän, mitä enempi pahuus lisääntyy maailmassa. Lopulta heillä ei ole enää paikkaa, mihin paeta. Silloin Jeesus ilmestyy niin, että nekin, jotka eivät ole häntä tunteneet eivätkä hänen yhteyteensä päässeet, tulevat hänet näkemään. Tämä näkyvä maailma tuhoutuu, mutta se maailma, joka on Jeesuksen omille totta jo nyt (uskon kautta), se kestää ikuisesti.
Jumala on RAKKAUS!itsepetoksesi ei tee uskosi kohteesta todellista.
- eri mieltä
Nas.se kirjoitti:
itsepetoksesi ei tee uskosi kohteesta todellista.
Jos jokin toimii, eikö se ole olemassa? Minulla on tarpeeksi todisteita uskoakseni, että Jumala on. Henkilökohtaisiakin. Sinulle ei todennäköisesti riitä mikään määrä todisteita, koska kaiken voi selittää itsepetokseksi. Tässä kun on kyse juuri uskosta: uskon ja toimin sen mukaan, vaikken näe todisteita toimivuudesta ennen kuin jälkeen päin. Sinä kun et halua uskoa, et tule koskaan näkemäänkään. Se on niin yksinkertaista. Voit rauhassa väittää, ettei Jumalaa ole. Minäpä sanon, että sinä itse elät itsepetoksessa.
eri mieltä kirjoitti:
Jos jokin toimii, eikö se ole olemassa? Minulla on tarpeeksi todisteita uskoakseni, että Jumala on. Henkilökohtaisiakin. Sinulle ei todennäköisesti riitä mikään määrä todisteita, koska kaiken voi selittää itsepetokseksi. Tässä kun on kyse juuri uskosta: uskon ja toimin sen mukaan, vaikken näe todisteita toimivuudesta ennen kuin jälkeen päin. Sinä kun et halua uskoa, et tule koskaan näkemäänkään. Se on niin yksinkertaista. Voit rauhassa väittää, ettei Jumalaa ole. Minäpä sanon, että sinä itse elät itsepetoksessa.
sen vain saa tapettua suht helposti
- eri mieltä
Nas.se kirjoitti:
sen vain saa tapettua suht helposti
Minun Jumalani on olemukseltaan rakkaus. Meinaatko, että Hänet on helppo tappaa?
eri mieltä kirjoitti:
Minun Jumalani on olemukseltaan rakkaus. Meinaatko, että Hänet on helppo tappaa?
kuten normihihu tekee.
Vai persoonallinen rakkaus.
- oletko hereillä
Kristinusko on tie pelastukseen, sen tietävät ne miljoonat uskovaiset, joita tässä maailmassa on.
- Trubaduuri
Tietosanakirja ei välttämättä ole ajantasaista tietoa täynnä, eikä varsinkaan oikeaa tietoa, sillä se on ihmisten tekemä, ja jos joku on joskus
liiankin erehtyväinen, niin ihminen sitä on!- on erehtyväinen
Erehtyväiset ihmiset kirjoittivat Raamatun
- Trubaduuri
on erehtyväinen kirjoitti:
Erehtyväiset ihmiset kirjoittivat Raamatun
Onko joku kiistänyt tuon tosiasian. Minä olen aina korostanut jotta nimenomaan ihmiset ainuana ryhmänä kykenee kirjoittamaan sanoja omaehtoisesti
itsellisen valintojen prosessina ja oman muistinsa sisältöä siten, jotta se kuvaa esim. täysin omia kokemuksia ja näkemyksiä asioista sisältöineen. - on erehtyväinen
Trubaduuri kirjoitti:
Onko joku kiistänyt tuon tosiasian. Minä olen aina korostanut jotta nimenomaan ihmiset ainuana ryhmänä kykenee kirjoittamaan sanoja omaehtoisesti
itsellisen valintojen prosessina ja oman muistinsa sisältöä siten, jotta se kuvaa esim. täysin omia kokemuksia ja näkemyksiä asioista sisältöineen.Et kai vain yritä vihjaista, että Raamatun jutut olisivat silminnäkijätietoa. Silminnäkijöiden sanelun mukaan kirjoitettu, luomistarinasta Harmageddoon.
- Trubaduuri
on erehtyväinen kirjoitti:
Et kai vain yritä vihjaista, että Raamatun jutut olisivat silminnäkijätietoa. Silminnäkijöiden sanelun mukaan kirjoitettu, luomistarinasta Harmageddoon.
En yleensäkään vihjaa sellaisesta jotakin jota on liian vaikea osoittaa toiseksi jota se on.
Osa silminnäkijöistä on todentotta samaa mieltä kuin minä, edelleenkin, tosin he eivät enää ole elävien kirjoissa täällä maapallomme päällä.
Luomistarina on juutalaiseen traditioon kuuluvaa jonka innoitus on ollut yhden tietyn joukon liittyminen yhdeksi kansaksi, joka koostui aikoinaan pakkotyövangeista, orjista, raakatuista sotilaista, heprealaisista ja Faraon hovin muutamasta jäsenestä. Joskus aikoja myöhemmin ihmiset sanoivat, petos tuli täydelliseksi, koska se sai silloin oman muotonsa. ;)
Raamatun jotkut esille, julki tuomat tosiasiat
seikkoineen perustuvat kyllä todistajien, siis näiden silminnäkijöiden omaehtoisiin ja myös vapaaehtoisiin, lausuntoihin. Heillä ei ollut
motiiveita valhetteluun.
- pekukaan...
..., että Wikipediaa ei hyväksytä edes AMK:issa saati sitten yliopistoissa tieteelliseksi faktaksi tutkielmissa ja muissa luotettavissa julkaisuissa.
Wikipedia on vain ja ainoastaan ateistinen propagandakanava, ei mikään vakavastikaan otettava tietolähde.voi hyväksyä ja laitontakin se olisi jos tieteellisissä tutkimuksissa tiodot hankitaan Wikipediasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372