Onko sinulla World vision -kummilasta?

Nimetön

Jos on, missä? Kerro kaikkea oleellista. Kuinka usein olette yhteydessä? Lähettelettekö kirjeitä?
Sellaista. Millaiset olot tällä lapsella on?

29

2126

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nekin "kummirahat"

      mahtavat mennä?

    • tarkkana

      World Vision mainostaa kummiutta kalliilla kampanjoilla ja maksattaa laskun kummeillaan. Kannattaa katsoa järjestön talousluluka, josta kaikesta peittelystä huolimatta asia on nähtävissä. Suurta huijausta. Vain ulkoministeriön raha menee kehitysmaihin, kummien rahat mainostamiseen.

      • haluava_

        paljonkos annatte kuukausittain rahaa näille kummilapsille?


      • tyytyväisiä-ovat

        Kummituksen lapselle annan muutaman vanhan lakanan.


      • WorldVision

    • kummilapsi Ugandasta

      Minulla on World Visionin kautta kummilapsi Ugandasta, 8-v täyttänyt poika. Olen vasta lähettämässä ensimmäistä kirjettäni, koska olen vasta aivan tuore kummi ja ylpeä siitä! Maksan tuon minimisumman eli 25 e kuussa koska enempään ei ole varaa :( Olen kahden lapsen YH, työkyvyttömyyseläkkeellä, joten rikastumaan en pääse. Ajattelin että aina on varaa laittaa pieni summa, menee sitä rahaa turhempaankin... Ja mikä ihana ilo siitä tulee, että saa seurata kehitystä ja kasvua mitä avustaminen sitten tuo tullessaan.

      Jokaiseen kirjeeseen kuulemma vastataan ja vuosittain tulee kummiraportti. Ja mikä estää lähtemästä paikanpäälle katsomaan sitä omaa kummilasta tai oikeastaan yhteisöä, jota autetaan. Se ainakin minulla haaveissa joskus tulevaisuudessa :)

      • kirsi

        Minullakin kummilapsi.... Intiasta. Kirjeisiin jotka lähettänyt ei vastata. Myöskään Suomen World Vision ei vastaa kyselyihini. Joten katkaisin kummimaksuni. Siihen reagoitiin ihan kirjeellä... Vastausta odottelen...


      • kummit

        Minulla on kummilapsi Perusta, mielestäni tuo rahasumma ei ole iso, kun ajattelee kuinka köyhissä oloissa eletään, ja kaiken lisäksi, sillä raha summalla ei auteta sitä sinun kummilasta, vaan koko yhteisön väkeä.


    • kirsi

      Minulla kummityttö Intiassa. Ollut jo yli vuoden.Lähettänyt hänelle pikku lahjoja, kyniä, vihkoja, tarroja, helmiä, käsipyyhkeitä .....lisäksi valokuvia, postikortteja jne... kerran olen saanut "kirjeen" häneltä josta ei ilmene edes se onko mikään tullut perille. ja sitten noita kummitiedotteita... ja vuosiraportti. Tätä ennen oli kummilapsi myös Intiasta. Silloin yhteydenpito sujui jotenkin... Mutta kun projekti loppui lähetimme kummilapsellemme henkilökohtaisena lahjana rahaa, siitä piti tulla selvitys mihin se raha meni. Sitä selvitystä odotttelemme edelleen, yli vuoden jälkeen :((( Yhteydenpitoa siis ei ole.... eikä Suomen World Vision vastaa kun heiltä yritän kysellä... :( . Itse lopetin kummimaksujen maksamisen jonka jälkeen sain kirjeen jossa kuvittelivat maksuni peruuttamisen johtuvan maksukyvyttömyydestäni. Eivät taida edes lukea saamaansa sähköpostia.

      • Village girl

        Meillä on vastaavanlaisia kokemuksia Worldvisionista =(. Noin puolitoista vuotta meillä ehti olemaan kummityttö Ugandasta. Kun yritimme selvitellä miksi hänestä ei kuulu mitään, ei Wordvision vastannut useihin kyselyihimme mitenkään. Ei edes, että asiaa selvitetään. Suivaantuneena kuukausien jälkeen otin yhteyttä johonkin pomoon, joka pahoitteli ja alkoi selvittelemään tilannetta. Samana päivänä puhelin soi ja kerrottiin, että kummityttö oli irtisanottu aikoja sitten ohjelmasta ja tarjosivat uutta kummilasta. Puhelimessa hlö sanoi, että "olisikin tarvinnut varmaan ottaa yhteyttä aiemmin, mutta se on vaan jäänyt". Mikäli olisivat hoitaneet yhteydenpidon asiallisesti olisin harkinnut uuden kummilapsen ottamista, nyt meni into koko touhusta. Ymmärrän, ettei Ugandasta yhteydenpito ole kovinkaan helppoa ja nopeaa, mutta kyllä Suomen sisällä sentään sähköpostit ja puhelimet toimivat.


    • 655e6e56

      Olen päättänyt vielä odottaa ennen kuin otan kummilapsen.
      Mitään kiirettähän ei ole koska kehitysmaiden väestö lisääntyy 200 000 hengellä päivässä ja n 100 000 000 eli 100 miljoonalla vuodessa.
      Kyllä siinä kummilapsia riittää vielä tulevaisuudessakin

      ei kiirettä.

      Ruandassahan hallitus aikoo hillitä väestönkasvua pakkosterilisoimalla miehiä.
      Se on todella hyvä asia

    • Hyvin menee :)

      Minulla on kummipoika Intiasta W v:n kautta ollut jo vuoden.Olen lähettänyt hänelle neljä kirjettä/pikkupakettia ja jokaiseen on tullut vastaus,sekä myöskin selvitys lähettämistäni pienistä lahjoista.Hyvin tämä homma ainakin minun kohdallani on toiminut.En tiedä sitten,johtuuko siitä,etten käytä Suomen W v:n käännöspalvelua vaan lähetän postin aina suoraan Intian W v:n.Nopsasti olen saanut vastauksia ,jopa vain kuudessa viikossa!

      • Siinäpä se

        taas on todistettu, miten helppoa on huijata heikkolahjaisia.


    • röpötin

      Ei ole - eikä tule.

    • Hyvin menee :)

      Ihan vain tiedoksi niille jotka humpuukina kummiutta pitävät,että meinään lähteä ensi syksynä Wv:n kautta/kanssa tapaamaan kummipoikaani Intiaan.
      Voin kertoa sitten kuinka matka onnistui.

      (kirjoitin tuossa ylempänä)

      • epeli

        miten meni


    • kummilapsi Ugandasta

      Kappas, olen näköjään tänne kirjoitellut ja onpa aika mennyt nopsaan :) Minulla on pelkkää hyvää sanottavaa kummiudestani. Yhteydenpito on aina sujunut ainakin minun suuntaani, nyt vain hirvittää kuinka pitkä aika siitä on kun sain itse lähetettyä pakettia Ugandaan päin :/ On ollut niin paljon omassa elämässäni että harmittaa oikein kuinka olen laistanut "velvollisuudestani". Kummilastani en kuitenkaan ole unohtanut ja sain juuri kyhättyä paketin jonka postitan ensi viikolla.

      En nyt tarkkaan muista kuinka monta kirjettä vuodessa saan, mutta useampia. Joka vuosi on tullut vähintään kerran (vai kaksiko jopa) kuva ja tietoja kehityksestä, koulunkäynnistä, terveydentilasta. Lisäksi kirjeet jotka kummilapsen avustaja on englanniksi kirjoittanut koska lapsen kirjoitustaito ei ole vielä tarpeeksi hyvä.

      On valtavan ihanaa saada kirjeitä ja varsinkin ne kuvat sykähdyttävät!

      Kyynikot rypekööt ihan rauhassa omahyväisyydessään. Luuletteko tosiaan että koskaan ei mikään apu mene perille?

      Edelleen toiveissa joskus päästä paikanpäälle tapaamaan lasta ja hänen perhettään ja yhteisöään.

      WorldVision tekee hyvää työtä, ainakin Ugandassa, mikseipä muuallakin. Kehitystä on nähtävissä. Suomen päässäkin on aina vastattu ystävällisesti kun varsinkin alkuaikoina oli kysyttävää.
      Kerran erehdyin laittamaan väärin tiedot kirjekuoreen mutta meni se lopulta perille kun siitä ilmoitin. ja aina kun saan kirjeen, siinä kerrotaan mitä kummilapsi on saanut minulta joten eiköhän ne tavaratkin perille ole menneet :)

      • Täytyy vaan todeta

        Voihan vittu! sinuakin idioottia! Kuvitteletko tosiaankin pennostesi päätyvän sille "avuntarvitsijalle".

        Olen vieläkin täällä pelipaikalla Pattayan lähistöllä, parisen viikkoa asustelin kummityttöni perheessä.
        Vietettiin aikaa tytön kanssa mm. Shoppailemalla kaikenlaista tarpeellista ja maksoin paremman koulun lukukausimaksun, 2500-3000€:a siinä taas meni, mutta ainakin minulle tuli hyvä mieli.
        Rahaahan se vaan on.

        Mukavaa on todeta lahjoituksen menevän perille, itse kun kassalla maksaa ostokset!


    • kummina

      2kummilasta Intiasta jossa paikan päällä kävin katsomassa toimintaa ja kummilapsia ja perhettä.apu on mennyt perille .olivat saaneet koulutusta ravitsemus ja hygieeniaasiasta.aliravittu kummilapsi saanut painoa lisää oppivat niistä raakaaineista valmistamaan ravittua ruokaa lapsille ja kun hygieeniasta huolehditaan ripulitaudit vähenee joka laskee lapsen painoa.oli opeista otettu oppia kun toisen lapsen kohdalla aliravitsemista ei ollut ja syntymätodistukset,rokotukset oli saatu kuntoon.lapsi kävi angarwadi lastenkerhoa jossa lämmin ateria, opetusta lapsille,rokotteita annetaan kävin angarwadissakin.koulussa oli saatu pulpetit ja lämmin ruoka päivittäin järjestettyä.APU menee PERILLE! Ollaan kirjeenvaihdossa 6kertaa vuodessa saan kuvaa ja lueteltu lähettämäni lahjat.rahalahjakin jonka saa antaa joka toinen vuosi on mennyt perille tulee valokuvat tarkka luettelo mihin raha käytetty.kirjeenvaihto Intiaan ja ugandaankin siis toiminut.asiakaspalvelu vastaa sähköpostilla tai puhelimella.kannustan ryhtymään kummiksi näinhän että apu menee perille!

      • 10000kummia

        Ota minutkin kummilapseksi, voin lähettää kuvan ja vointini kerran vuodessa.


      • aika monasti se "kummityttö" onkin kolmekymppinen äijä.


    • VeiVei

      Minulla on kummilapsi nigeriassa joka on hurjan rikas. Hän kuulemma muuttaa tänne kun on saanut rahaa riittävästi kasaan ja lunastettu kulta-aarteensa kanikonttorista.
      Kun hän tulee saan lahjoitukseni moninkertaisesti takaisin

    • kummit

      Minulla on kummityttö Perusta, en ole vielä ole kauan ollut hänen kummi, se raha summa menee hyvään tarkoitukseen, on minulla ollut aikaisemminkin kummilapsia
      World Visionin kautta, mm, Keniasta. Hänelle lähetin koulutarvikkeita, valokuvia, kortteja. Tietenkin se riippuu, että minkä ikäinen lapsi on, kuitenkin valokuvat, ja kortit ovat sellaisia joita kannattaa lähettää, jos lapsi on pieni, niin häneltä saattaa tulla vaan vastauksena joku piirustus, tai sitten joku aikuinen kirjoittaa hänen puolesta, sinulle ilmoitetaan siitä, kuitenkin saat aina postia lapselta

    • trftghgffghgj

      Minulla on kummityttöjä thaimaassa minä annan niille pamppua.

    • Vööldvait

      Heh, kirjeenvaihdossa olette ammattivastaajien kansa...kyllä olette hyväuskoisia. Persaukisella viidakossa mahdollisuus/taito em. HEI HALOO :)

    • Kevätorvokki

      Kiitos kaikille kansanäänestyksen järjestämistä kannattaville. Meitä on jo valtavan paljon. Allekirjoituksesi auttaa varmistamaan, että maamme metsien, maiden ja vesien kohtalosta päättää tulevaisuudessakin Suomen kansa eikä lahjottu eliitti.

      Osallistu: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1986

    • worldwisionoy

      Olette te saatanan tyhmiä!

    • KumminalapsilleJLH

      Jos olet skeptinen kummilapsi-toimintaa kohtaan, niin toivoisin että pitäisit sen omana tietonasi. Aloittaja kysyi ONKO SINULLA KUMMILAPSI JA JOS ON NIIN MISSÄ?
      Jos sinulla ei ole kummilasta, niin kysymys ei koske sinua....

      Minulla on kaksi kummityttöä Keniasta ja kummipoika Ugandasta World Visionin kautta. Kirjeenvaihto toimii (noin 3 krt/vuosi). Vanhin kirjoittaa jo osin itse pienemmät piirtävät kirjeisiin ja paikallinen työntekijä auttaa kirjoittamisessa.
      Keniassa alueprojekti on vasta alussa (alkoi 2016), mutta tärkeimmät kehitettävät asiat ovat puhdas vesi, koulutus ja lasten oikeudet.
      Ugandan projekti on jo pidemmällä ja siellä hoidetaan Hiv ja Aids-epidemioita, parannetaan ravitsemusta ja hankitaan vesiverkostoa kyliin..

      Aiemmin minulla on ollut kummilapset myös Intiassa ja Sri Lankassa.

      • movernussiiapinoita

        Saat toki hullu olla, mutta miksi sitä täällä toitotat?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe