Lueskelin

Lueskelin tuossa kertyneitä kirjoituksia, ja panin merkille, että kerta toisensa jälkeen joku adventisti päivästä toiseen vuodesta toiseen vastaa uskovien kirjoituksiin ja muistaa kutsua Pyhää Henkeä syyttäjän hengeksi.

Ja oikeassahan hän siinä onkin. Kun Jumalan kolmas persoona Pyhä Henki tuli maailmaan niin Hänen eräs merkittävimmistä tehtävistään oli toimia syyttäjänä!

”Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.” (Joh 16:7-11)

Pyhä Henki siis näyttää synnin ja tuomion!
Pyhä Henki ikään kuin tekee täällä maan päällä meidän syntisten ihmisten keskellä vierasta työtä, koska eihän Jeesus tullut tänne siksi, että ihmiset pelästyisivät ja jäisivät pelästyneiksi eikä Pyhä Henki sen takia, että ihmiset pelästyisivät ja jäisivät pelästyneiksi. Jeesus tuli pelastamaan ja Pyhä Henki jatkamaan tuota pelastuksen sanomaa ja lohduttamaan.

Eihän syntiensä huomaaminen ja niistä kauhistuminen ketään pelasta. Siitä jää vain kauhistuneeseen tilaan tai sitten alkaa yrittää olla tekemättä syntiä ja tulee vain tekopyhäksi ei pelastuneeksi.

Mutta koska ihmiset ovat pohjimmiltaan pahoja, on Pyhän Hengen tehtävä syyttää heitä heidän epäuskostaan ja synneistään, jotta Hän voisi sitten tehdä sen Hänen varsinaisen tehtävänsä eli paljastaa heille, että heille on jo pelastus valmistettu ristillä; Jeesus kärsi jo heidän syntiensä rangaistuksen ja he saavat tuon ilmaisen armahduksen osakseen, jos ottavat sen uskossa vastaan.

Tuo lupaus armosta ja armon vastaanottaneelle lupaus pelastuksen iankaikkisuudesta on sitä Pyhän Hengen varsinaista lohduttajan virkaa.

Niinpä uskovienkin on toimittava Pyhän Hengen toiminnan mukaan, eli ensin saarnattava epäuskoisille lakia, että he karmahtaisivat olemustaan ja sitten evankeliumia, että he saisivat toivon ja ottaisivat Kristuksen uskossa vastaan ja pelastuisivat taivaaseen.

Samoin uskovien on otettava Pyhän Hengen lain saarna sisimmässään vastaan, kun he ovat langenneet syntiin ja tehtävä siitä synnistä parannus ja sitten oltava taas lohdutettuja Pyhässä Hengessä vapaina kaikesta syytöksestä.

Samoin jos joku uskova tekee syntiä ja Pyhä Henki kehottaa toista uskovaa nuhtelemaan häntä tuosta synnistä, on hänen sitten kiireemmin tehtävä siitä parannus.

Niinpä kaikkien ei-uskovien ja synnistään parannusta tekemättömien uskovien on syytä lopettaa tekopyhä lässytys Pyhän Hengen johdatuksen mukaan heitä nuhteleville uskoville. Eli pois kaikki synnillinen tekopyhä hyökkäys: "sinussa ei ole lainkaan rakkautta, olet syyttäjän asialla, ei saa tuomita" jne. ja kiireesti tekemään Jumalan tahto, jotta ei-uskova tulisi pelastetuksi ja syntiä tehnyt uskova puhdistetuksi ja lohdutetuksi.

47

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petomerkki linko kädessä
    • amerikkalaisista kulteista

      Seitsemännen Päivän Adventtikirkko sai alkunsa 1800 - luvun puolivälissä, niiden täyttymättömien ennusteiden seurauksena, joidenka mukaan Jeesuksen olisi pitänyt tulla takaisin vuoden 1843 syksyllä, sitten vuoden 1844 keväällä, ja lopuksi lokakuun 22. päivänä vuonna 1844. Näiden täyttymättömien profetioiden edessä spa:t väittivät Jumalan kertoneen heille näkyjen kautta, että Jeesus oli mennyt taivaassa olevaan kaikkeinpyhimpään, sen sijaan että Hän olisi palannut maan päälle. Tätä jättimäistä, kasvojen pelastamiseksi annettua selitystä ei hyväksy kukaan kristitty teologi.

    • synneistäsi

      ehkä sitten tulet uskovaksi.

      • samoihin aikoihin

        Ovathan ne jehovan todistajatkin omasta mielestään uskovia ja lukevat Raamattua.


      • Jeesukseen
        samoihin aikoihin kirjoitti:

        Ovathan ne jehovan todistajatkin omasta mielestään uskovia ja lukevat Raamattua.

        Vapahtajanaan ja syntiensä sovittajana.

        Minä uskon, että taivaassa nähdään enmmän Jehovantodistajia, kuin teidänlaisianne omahyväisiä toisten tuomitsijoita.


    • IKUISIA HELMIÄ USKOVAN VIESTISTÄ

      ### Lueskelin
      Kirjoittanut: uskova_1 22.9.2008 klo 22.02
      Adventisti ... muistaa kutsua Pyhää Henkeä syyttäjän hengeksi.
      Ja oikeassahan hän siinä onkin. Kun Jumalan kolmas persoona
      Pyhä Henki tuli maailmaan niin Hänen eräs merkittävimmistä
      tehtävistään oli toimia syyttäjänä! ###

      ### Pyhä Henki siis näyttää synnin ja tuomion!
      Pyhä Henki ikään kuin tekee täällä maan päällä meidän syntisten ihmisten keskellä vierasta työtä, koska eihän Jeesus tullut tänne siksi, että ihmiset pelästyisivät ja jäisivät pelästyneiksi eikä Pyhä Henki sen takia, että ihmiset pelästyisivät ja jäisivät pelästyneiksi. Jeesus tuli pelastamaan ja Pyhä Henki jatkamaan tuota pelastuksen sanomaa ja lohduttamaan. ###

      ### Eihän syntiensä huomaaminen ja niistä kauhistuminen ketään pelasta. Siitä jää vain kauhistuneeseen tilaan tai sitten alkaa yrittää olla tekemättä syntiä ja tulee vain tekopyhäksi ei pelastuneeksi. ###

      Kaikesta tuosta viisaasta opetuksesta tulee sydämelleni 1 kohta Sanasta:

      Hepr 10:17
      ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".

      Ei ole aihetta pelkoon - sillä joka on liittoutunut Jeesuksen kanssa veriliittoon.
      Hepr 10:14-16
      14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
      15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
      16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";

      SE EI OLE LAKILIITTO VAAN ARMOLIITTO!

    • Löysin vanhan kirjoitukseni ja tämähän sopii yhä tänne.

      • kas kas

        kas, että löysitkin


    • Noin kirjoitit:

      >>>Ja oikeassahan hän siinä onkin. Kun Jumalan kolmas persoona Pyhä Henki tuli maailmaan niin Hänen eräs merkittävimmistä tehtävistään oli toimia syyttäjänä!

      • Mikä vitsi! Sinä, joka juuri nimität minussa asuvaa Pyhää Henkeä syyttäjän hengeksi! Ja kaiken lisäksi olet kuuluttanut Suomen kansan ajamaan minusta Pyhää Henkeä ulos.


      • edes olemassa
        uskova_1 kirjoitti:

        Mikä vitsi! Sinä, joka juuri nimität minussa asuvaa Pyhää Henkeä syyttäjän hengeksi! Ja kaiken lisäksi olet kuuluttanut Suomen kansan ajamaan minusta Pyhää Henkeä ulos.

        Sinulla on vain syyttäjän henki, rienaajan henki, kuoleman henki, lihan henki, eli kaikkea muuta kuin Pyhä Henki.

        Et ole edes Kristuksen kuvan kaltainen, vaan vääräleukainen lihallinen ihminen.

        Tee parannus, että pelastuisit.

        Mutta sokean on vaikeata nähdä kuvaansa peilistä, pimeää on. Näytätpä olevan vielä kuurokin, eli kävelet kohti kuolemaasi, kuollut jo sisältä, häpeäksi seurakunnalle.

        Lihallinen SUURI MINÄ elää sisässäsi, sen näkee nimimerkistäsi 1.nen

        Voi, voi, itsensä ylentäjä, ensimmäisten paikkojen ottaja, toreilla kumarrusten hakija, kiitosten mairittelema, jolla hakee paikkaansa 1,senä, että toiset kumartelisivat syvään nuolisivat kenkiäsi, ihannoiden ja sokeutuen verentahraamiin vaatteisiisi.
        Rienaajan morsian, joka aikoo ilkamoida matoja katsellen helvetin tuskissa, ymmärtämättä sitä, että se on tuomion osa josta ei ilman parannusta pääse irti.

        Sinua ei oksentamatta lue, sappesi on niin hapan, mutta isäntäsi edessähän elät ja suusi puhuu sen hedelmiä. Syydä vain kaikkea sitä suustasi, mitä saatana haluaa sinun tekevän, varmaan olet syntynyt siihen osaasi kuin Jeesuksen kavaltaja. Eli tekosi hedelmä on Mestarin kavaltaminen, suudelman antaminen.


      • hiljaa..

        Sinusta Antti ei ole ojentajaa ja tuomaria, että voit toiselle P-H.gen pilkasta puhua.
        Säälin sinua ja sokeuttasi.


      • kuitenkin

        että he sanoivat JEESUKSESSA olevan saastaisen hengen. Aika paljon eri asia kuin jos sanoo Usdkova_1:ssä (todenperäisesti) olevan saastaisen hengen.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Mikä vitsi! Sinä, joka juuri nimität minussa asuvaa Pyhää Henkeä syyttäjän hengeksi! Ja kaiken lisäksi olet kuuluttanut Suomen kansan ajamaan minusta Pyhää Henkeä ulos.

        Pyhää Henkeä.

        Vaan kerran pyysin kaikkia rukoilemaan sinun puolestasi, että vapautuisit tuosta syyttäjähengestäsi.

        Miksi sinä syytät Jeesukseen Kristukseen pelastajanaan uskovia lähimäisiäsi?

        Syytät ja etsit vikoja toisista, mutta et koskaan itse myönnä olevasi väärässä ja Jumalan avun tarpeessa.

        Saatanasta sanotaan, että se etsii meistä syitä ja syttää meitä rienaten yötä päivää, juuri kuten sinä teet.

        Sinä itse muutit sen niin, että muka olisimme adventtipapin/=Kuhilaan/ kanssa rukoillut sellaista, että Pyhä Henki lähtisi sinusta.

        Tiedät itsekkin, että sellaista ei ole tapahtunut. Vaan rukoilimme että syyttäjähenki jättäisi sinut, että voisit täyttyä Pyhällä Hengellä.

        Miksi sinun on niin vaikea pysyä totuudessa?

        Tiedätkö, että Pyhää Henkeä sanotaan myöskin Totuuden Hengeksi?


      • Sirkka-Iita kirjoitti:

        Pyhää Henkeä.

        Vaan kerran pyysin kaikkia rukoilemaan sinun puolestasi, että vapautuisit tuosta syyttäjähengestäsi.

        Miksi sinä syytät Jeesukseen Kristukseen pelastajanaan uskovia lähimäisiäsi?

        Syytät ja etsit vikoja toisista, mutta et koskaan itse myönnä olevasi väärässä ja Jumalan avun tarpeessa.

        Saatanasta sanotaan, että se etsii meistä syitä ja syttää meitä rienaten yötä päivää, juuri kuten sinä teet.

        Sinä itse muutit sen niin, että muka olisimme adventtipapin/=Kuhilaan/ kanssa rukoillut sellaista, että Pyhä Henki lähtisi sinusta.

        Tiedät itsekkin, että sellaista ei ole tapahtunut. Vaan rukoilimme että syyttäjähenki jättäisi sinut, että voisit täyttyä Pyhällä Hengellä.

        Miksi sinun on niin vaikea pysyä totuudessa?

        Tiedätkö, että Pyhää Henkeä sanotaan myöskin Totuuden Hengeksi?

        Aivan, koska minussa on Pyhä Henki ja se tuo ilmi minulle teidän harhaoppinne ja eksytyksenne. Niinpä olette keksineet, että Pyhä Henki on ajettava minusta ulos, että saisitte rauhassa eksyttää kristityt pois Jeesuksesta.

        Sinussa sen sijaan on jo adventismin mustekalamainen lonkeroillaan hamuava henki, joten sinun olisi syytä kavahtaa tekojasi kiireemmiten, ettei sinulle jotain pahempaa tapahtuisi.


      • uskova_1 kirjoitti:

        Aivan, koska minussa on Pyhä Henki ja se tuo ilmi minulle teidän harhaoppinne ja eksytyksenne. Niinpä olette keksineet, että Pyhä Henki on ajettava minusta ulos, että saisitte rauhassa eksyttää kristityt pois Jeesuksesta.

        Sinussa sen sijaan on jo adventismin mustekalamainen lonkeroillaan hamuava henki, joten sinun olisi syytä kavahtaa tekojasi kiireemmiten, ettei sinulle jotain pahempaa tapahtuisi.

        Tuo Uskova 1 alkaa ihmisiä uhkailemaan niinkuin hän tuossa kirjoitti Sirkka-Iitalla ettei sinulle jotain pahempaa tapahtuisi, tuollaiset kirjoitukset kuuluu jo uhkaukseen, Tee Sirkka- Iita tuosta valitus Enirolle.


      • anne-elina kirjoitti:

        Tuo Uskova 1 alkaa ihmisiä uhkailemaan niinkuin hän tuossa kirjoitti Sirkka-Iitalla ettei sinulle jotain pahempaa tapahtuisi, tuollaiset kirjoitukset kuuluu jo uhkaukseen, Tee Sirkka- Iita tuosta valitus Enirolle.

        Enirokos Jumalan rangaistukset estää!!!


      • anne-elina kirjoitti:

        Tuo Uskova 1 alkaa ihmisiä uhkailemaan niinkuin hän tuossa kirjoitti Sirkka-Iitalla ettei sinulle jotain pahempaa tapahtuisi, tuollaiset kirjoitukset kuuluu jo uhkaukseen, Tee Sirkka- Iita tuosta valitus Enirolle.

        "Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi." (Joh 5:14)


      • päivänselvää
        uskova_1 kirjoitti:

        Aivan, koska minussa on Pyhä Henki ja se tuo ilmi minulle teidän harhaoppinne ja eksytyksenne. Niinpä olette keksineet, että Pyhä Henki on ajettava minusta ulos, että saisitte rauhassa eksyttää kristityt pois Jeesuksesta.

        Sinussa sen sijaan on jo adventismin mustekalamainen lonkeroillaan hamuava henki, joten sinun olisi syytä kavahtaa tekojasi kiireemmiten, ettei sinulle jotain pahempaa tapahtuisi.

        että sinussa pitäisi jo alkaa näkyä Hengen hedelmät, jos sinussa olisi Pyhä Henki. Ei mitään, ei yhtikäs yhtään niistä näy sinun kirjoituksissasi. Sinun pitäisi ottaa aikaa ja tutkiskella itseäsi sensijaan, että keskityt arvostelemaan Elleniä ja adventisteja. Rukoile Jumalaa, että Hän auttaa sinua näkemään itsesi ja omat virheesi.


      • uskova_1 kirjoitti:

        "Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi." (Joh 5:14)

        Ne olivat Jeesuksen sanat, sille rammalle miehelle, mutta sinä et ole Jeesus, olet vain kuolevainen syntinen ihminen, joten et voi antaa toisille tuomioitasi.


      • ***
        uskova_1 kirjoitti:

        "Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi." (Joh 5:14)

        Raamatusta löytyy kyllä enemmänkin. En usko kuitenkaan, että niitä on tarkoitettu käytettäväksi noin väärin. Uskon, että on tarkoitus jokaisen ottaa etupäässä ne itselleen ja tarkastella itseään niitten varjossa. Mitähän Jumala pitää siitä kun hänen pyhää sanaansa käytetään lyömäaseena ja tarkoituksena satuttaa ja loukata lähimmäisiään?


      • anne-elina kirjoitti:

        Ne olivat Jeesuksen sanat, sille rammalle miehelle, mutta sinä et ole Jeesus, olet vain kuolevainen syntinen ihminen, joten et voi antaa toisille tuomioitasi.

        Ai eikö Jeesus toimikaan nykypäivänä? Luuletko, että Jumala on todella toisessa huoneessa, ja Miikaeljeesus myös, oven takana piilossa, kuten Ellen Whiten opetti?

        Voi sinua epäuskoista.


      • hiljaa.. kirjoitti:

        Sinusta Antti ei ole ojentajaa ja tuomaria, että voit toiselle P-H.gen pilkasta puhua.
        Säälin sinua ja sokeuttasi.

        "Sinusta Antti ei ole ojentajaa ja tuomaria, että voit toiselle P-H.gen pilkasta puhua."

        Ja toinen lauseesi oli tämä, johon todella yhdyn myös.

        "Säälin sinua ja sokeuttasi."


      • kommentti§
        päivänselvää kirjoitti:

        että sinussa pitäisi jo alkaa näkyä Hengen hedelmät, jos sinussa olisi Pyhä Henki. Ei mitään, ei yhtikäs yhtään niistä näy sinun kirjoituksissasi. Sinun pitäisi ottaa aikaa ja tutkiskella itseäsi sensijaan, että keskityt arvostelemaan Elleniä ja adventisteja. Rukoile Jumalaa, että Hän auttaa sinua näkemään itsesi ja omat virheesi.

        samaa mieltä siltä osin että itseensä pitäisi mennä ja tarkastella toimintaansa rankalla kädellä. mutta ei-uskovana en rukoukseen niinkään usko. mutta jos pyhähenki ihmisessä tarkoittaisi jotain hyviä asioita kuten rauhaa ja varmuutta niin sitä en uskovassa1 näe. enemmänkin epävarmuutta ja siitä johtuvaa muiden halveksuntaa ja pakonomaista oikeassa olemisen tarvetta. ihminen jolla on varmuus ja rauha ei ole käytökseltään tuollainen.

        sellainen ihminen jakaa muillekin hyvää oloa jolla on itsellään hyvä olla ja rauha. uskova1 ei jaa hyvää oloa ympärilleen eikä kyllä tältä osin ainakaan jeesuksen esimerkkiä seuraa. sikäli että jeesus kuvattiin hyväksi tyypiksi raamatussa


      • anne-elina kirjoitti:

        Tuo Uskova 1 alkaa ihmisiä uhkailemaan niinkuin hän tuossa kirjoitti Sirkka-Iitalla ettei sinulle jotain pahempaa tapahtuisi, tuollaiset kirjoitukset kuuluu jo uhkaukseen, Tee Sirkka- Iita tuosta valitus Enirolle.

        Alempana kirjoitat "raamattua tuntemattomalle Uskova_1:lle", vaikka tiedät kuten me kaikki, että hän tuntee
        Raamattunsa vähintäänkin yhtä hyvin kuin sinä. Kun Riitta sanoo "ettei sinulle jotain pahempaa tapahtuisi",
        niin sehän on suoraan Sanasta. Turhaan uhkailet Eniroa erotuomariksi. Tämä kuuluu meille kaikille:

        Joh. 5:14
        Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle:
        "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".

        Älä luule anne-elina, että olisit jotenkin lain yläpuolella. Sillä kyllä meitä Jumalan pyhäkössäkin majailevia
        uhkaa Jumalan kosto tai rangaistus tai vitsa, jos ehdoin tahdoin vielä syntiä teemme. Kuten minä teen usein.


      • 4545455
        uskova_1 kirjoitti:

        Aivan, koska minussa on Pyhä Henki ja se tuo ilmi minulle teidän harhaoppinne ja eksytyksenne. Niinpä olette keksineet, että Pyhä Henki on ajettava minusta ulos, että saisitte rauhassa eksyttää kristityt pois Jeesuksesta.

        Sinussa sen sijaan on jo adventismin mustekalamainen lonkeroillaan hamuava henki, joten sinun olisi syytä kavahtaa tekojasi kiireemmiten, ettei sinulle jotain pahempaa tapahtuisi.

        oikeasti. sä et ole mikään tuomari. taas oot täällä muita tuomitsemassa ja puhumassa jotain pahemman sattumisesta yms.. olet pieni ihminen ja harvinaisen pieni vieläpä henkisesti. aina olet muita pelottelemassa ja tuomitsemassa vaikka uskot itse päin seiniä. pelkäät minuakin koska kysymykseni on sulle liian hankalia ja haluat suojella heikkoa uskoasi.

        kokeile joskus kohdalla ihmisiä tasaveroisesti ja kunnioittavasti ja rakastaa. huomaat että sinuakin kohdellaan paremmin. heti kun sitä olet tehnyt vähän aikaan niin minäkin paiskaan tassua kanssasi. ei kukaan oikeesti jaksa sitä että joku pitää itseään muiden yläpuolella. yritä nyt hyvä nainen ymmärtää se. sä jäät tuolla periaatteella aina yksin. ei kukaan vain siedä tuollaista.

        t.koala


      • Tuota asiaa kommentoin:

        1Joh:6:12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
        16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen
        totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään;
        vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

        Jeesuksen Henki johtaa kaikkeen totuuteen ja päällimmäinen on se, että Henki puolustaa, ei syytä:

        1.Joh.3:19
        Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
        20 että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        Tuota asiaa kommentoin:

        1Joh:6:12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
        16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen
        totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään;
        vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

        Jeesuksen Henki johtaa kaikkeen totuuteen ja päällimmäinen on se, että Henki puolustaa, ei syytä:

        1.Joh.3:19
        Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
        20 että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.

        Mutta mitä tulee Hengen pilkkaan, niin en sainoisi armon Hengen pilkaksi juurikaan muuta kuin sen, että ihminen
        ei viimeisinä hetkinäänkään hyväksy Jeesusta sovittajakseen. Tosin Jeesus itse näyttää nimeävän Hengen
        pilkaksi senkin, jos sanoo ihmeparantumisia paholaisen työksi ja välikätenä toimivaa ihmistä saastaiseksi.

        Mark.3:28
        Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        30 Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".


      • Pilkkaat Kristusta
        kuitenkin kirjoitti:

        että he sanoivat JEESUKSESSA olevan saastaisen hengen. Aika paljon eri asia kuin jos sanoo Usdkova_1:ssä (todenperäisesti) olevan saastaisen hengen.

        ' sanoivat JEESUKSESSA olevan saastaisen hengen.
        Aika paljon eri asia kuin jos sanoo Uskova_1:ssä (todenperäisesti) olevan saastaisen hengen. '

        Ei ollenkaan eri asia vaan täysin yhtenevä. Jokainen uskova on Jeesuksen ruumis maan päällä, osa sitä.
        Kun Jeesuksen lapsia herjataan Belsebulin väeksi, niin Jeesukseen se pilkka iskee ja lapset ovat vapaat!

        Matt. 25:40
        Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille:
        kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

        Käsittääkseni Uskova_1 ei ole mikään supernainen vaan yksi Jeesuksen vähimmistä sisaruksista.

        Kun siis väitetään että uskova toimii belsebulin voimalla, se on aivan sama asia kuin muinoin väitettiin
        Jeesuksen toimineen belsebulin voimalla. Adventistit tämän tietävät, mutta sinä et. Etkö ole huomannut,
        kuinka ystävälliseen sävyyn Kai_A vastaa silloin harvoin kuin vastaa, Uskovalle? Hän tietää että siinä samalla
        tulee osoittaneeksi sanansa itselleen Kristukselle. Ja asiapalstahan tämä on, eikä jokin henkilökunnan arviointipaikka.


      • lainaus keskustelust
        uskova_1 kirjoitti:

        Aivan, koska minussa on Pyhä Henki ja se tuo ilmi minulle teidän harhaoppinne ja eksytyksenne. Niinpä olette keksineet, että Pyhä Henki on ajettava minusta ulos, että saisitte rauhassa eksyttää kristityt pois Jeesuksesta.

        Sinussa sen sijaan on jo adventismin mustekalamainen lonkeroillaan hamuava henki, joten sinun olisi syytä kavahtaa tekojasi kiireemmiten, ettei sinulle jotain pahempaa tapahtuisi.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/6264508/39428972


        löytyi tuollainen vanha kommentti joltakin. siinä kirjoittaa joku erittäin hyvin sinusta. sinussa on vain suuri ego pullistelet ja korostat itseäsi. et muuten koskaan edes kiellä ettet korottaisi itseäsi vaikka useat asiasta sinulle mainitsee. voisiko ajatella että et pysty kieltämäänkään itsesi korottamista koska tiedät tekeväsi sitä?

        vaikka olenkin epäuskoinen niin en voisi kuvitellakaan että sinussa olisi jokin pyhähenki. minusta teet jumalasi pilkkaa väittämällä että sinussa olisi pyhähenki. sinussa on räksyttäjät ja syyttäjähenki ja mahdottoman suuri ego ja nostatat jatkuvasti itseäsi raivosttuttavalla määrällä. kertookohan se lopulta heikosta itsetunnosta, mene ja tiedä


      • 4545455 kirjoitti:

        oikeasti. sä et ole mikään tuomari. taas oot täällä muita tuomitsemassa ja puhumassa jotain pahemman sattumisesta yms.. olet pieni ihminen ja harvinaisen pieni vieläpä henkisesti. aina olet muita pelottelemassa ja tuomitsemassa vaikka uskot itse päin seiniä. pelkäät minuakin koska kysymykseni on sulle liian hankalia ja haluat suojella heikkoa uskoasi.

        kokeile joskus kohdalla ihmisiä tasaveroisesti ja kunnioittavasti ja rakastaa. huomaat että sinuakin kohdellaan paremmin. heti kun sitä olet tehnyt vähän aikaan niin minäkin paiskaan tassua kanssasi. ei kukaan oikeesti jaksa sitä että joku pitää itseään muiden yläpuolella. yritä nyt hyvä nainen ymmärtää se. sä jäät tuolla periaatteella aina yksin. ei kukaan vain siedä tuollaista.

        t.koala

        "voi jeesus sun juttujas
        4545455 3.2.2011 00:34"

        Älä kiroile uskovien palstalla tuota nimeä käyttäen. Jumala näkee kuka olet, eikä vitsaa säästä.


    • yes or no

      myönnätkö sen että sinulle usko on usein silkkaa itsesi korostamista?

      vastaa kyllä tai ei!

    • gkgjk

      kohteletko muita kuten toivoisit itseäsi kohdeltavan?

      • Kun olet noin herkkähipiäinen, etsi jostain hyvä veli palsta, jossa asiakohtaiset mielipiteet on sivuseikka ja
        sinun laillasi keskitytään kohteluun - kilvan kehutaan toinen toistaan. Mutta minä tykkään aidosta mielipiteiden
        vaihdosta eli tosi keskustelusta. Riitta julkisti monien muidenkin mielipiteen avauksellaan. Ja mitä Riitta tuolla myöhemmin toteaa vaikkapa minun paatuneisuudestani, niin kaikella todennäköisyydellä siinä yhdyt häneen.

        Ei mielipiteillä paljonkaan arvoa ole, jollei niitä arvostelulla koetella. Kukin voi itse päätellä, onko Riitta
        oikeassa vaiko adventistit. Ja kukin voi itsetykönään päätellä, onko antti adventisti vai anti-adventisti vai mikä.
        Useimmille viime mainittu asia on yhdentekevää, sillä samat jotka moittivat minua, kun vihasin adventismia,
        nuo samaiset moittivat minua nyt siitä, että hyväksyn adventismin. Ilman perusteluja tietenkin. Voisit ojentaa sellaisia sensijaan, että Riittaa moitit asiapitoisesta kirjoittamisesta.


      • uiouioui
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Kun olet noin herkkähipiäinen, etsi jostain hyvä veli palsta, jossa asiakohtaiset mielipiteet on sivuseikka ja
        sinun laillasi keskitytään kohteluun - kilvan kehutaan toinen toistaan. Mutta minä tykkään aidosta mielipiteiden
        vaihdosta eli tosi keskustelusta. Riitta julkisti monien muidenkin mielipiteen avauksellaan. Ja mitä Riitta tuolla myöhemmin toteaa vaikkapa minun paatuneisuudestani, niin kaikella todennäköisyydellä siinä yhdyt häneen.

        Ei mielipiteillä paljonkaan arvoa ole, jollei niitä arvostelulla koetella. Kukin voi itse päätellä, onko Riitta
        oikeassa vaiko adventistit. Ja kukin voi itsetykönään päätellä, onko antti adventisti vai anti-adventisti vai mikä.
        Useimmille viime mainittu asia on yhdentekevää, sillä samat jotka moittivat minua, kun vihasin adventismia,
        nuo samaiset moittivat minua nyt siitä, että hyväksyn adventismin. Ilman perusteluja tietenkin. Voisit ojentaa sellaisia sensijaan, että Riittaa moitit asiapitoisesta kirjoittamisesta.

        minulle on aivan samantekevää onko adventisti vaikka mistä syvältä. samaa valhetta se on mitä koko raamattu. minua lähinnä raivostuttaa uskovan ihmisten kohtelu ja itsensä korostaminen ja muiden alantaminen. olen seurannut sitä kirkkokahvila chatissä ja täällä.

        lisäksi uskova_ 1 opettaa sellaisia opetuksia jotka ovat syvältä ja kaukana rakkaudesta ja oikeudenmukaisuudesta. kuten mm se opetus että pikkulapsikin joutuu helvettiin jos sen vanhemmat eivät uskoneet.

        sitten sellainen opetus että taivaasta tehdään helvettiin joka vuosi retki katsomaan kituvia.

        olet sokea ihminen jos olet seurannut tämän ihmisen keskustelua ja puolustat häntä.

        minulla on sellainen periaate että minä en ole aina sen puolella joka on kanssa samaa mieltä. voin olla senkin puolella joka on eri mieltä jos hän toimii kunniallisesti. itse voisin sanoa olevani ateisti ja silti voin olla joskus uskovaisen ihmisen puolella jos tämä toimii paremmin ja fiksummin kuin joku ateisti.

        sinä taidat puolustaa paskamaista käytöstä osoittavaa uskova ykköstä vain siksi että hänkin vastustaa adventismiä kuten sinä...ja muuten, minäkin vastusta adventismia (kuten muitakin lahkoja) mutta en ole uskovaykkösen puolella koska hän kohtelee ihmisiä huonosti ja korostaa aivan toistuvasti itseään.

        koita ryhdistäytyä mies hieman ja olla mies selkä suorassa!


    • profeetta Ellen

      haluaisitko ellen whiteksi ellen whiten paikalle. naiseksi jota suuri joukko uskovia melkein palvoo?

      sekö on motiivisi vainota adventistejä että haluisit olla samanlainen kuin ellen oli?

      sinä opettaisit ja muut kuuntelisivat ja saisit kokea siellä korkealla jalustalla ylemmyyden tunnetta. ainahan sinä omaa sivuasikin levität kuin se olisi maailman napa. miksi et koskaan anna tai suosittele jonkun toisen uskovan sivustoa? et koskaan kehu ketään toista uskovaakaan. aina olet vain halventamassa ja arvostelemassa.

      • Identtiset?

        " et koskaan kehu ketään toista uskovaakaan. aina olet vain halventamassa ja arvostelemassa. "

        Niin samannäköinen ainakin.

        Nooh, sinä olet muistaaksesi alex-aksia muutaman kerran kehaissut. Mutta niin on Riittakin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe