lemmikkieläinkaupan eläimet...

harjoittelija...

Olen työharjoittelussa(koulun kautta) eräässä lemmikkieläinkaupassa.
Tiedän ja olen nähnyt miten siellä eläimiä käsitellään ja kohdellaan, huonosti.. En voi sanoa että kaikkia eläimiä, mutta joitakin.
Mm. jyrsijöillä teetetään sukusiittoisia poikasia, lemmikkieläimien iät valehdellaan asiakkaille..
Kannattaa tämmöisestä edes tehdä ilmoitusta mihinkään? Ja jos, niin minne? Näistä asioistahan en saisi puhua kenellekään, yksityisyyssuoja..

3

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tinde78

omalla kotiseudullani eläinkaupassa tapahtui samaa. Jopa niinkin härskisti, että kun ostin naarasmarsun, niin minulle kerrottiin että se on ollut urosten seassa ja jos on raskaana, voin tuoda pennut heille.
      Moni teki valituksia eläinsuojeluyhdistykselle ja nykyään kyseinen kauppa on jo ihan asiallinen.
      Eli kannattaa valittaa. Siis alueesi eläinsuojeluvastaavalle, netistä löytyy kyllä tieto.

• _hedgehod_

Kannattaa tehdä ilmoitus paikkakunnan eläinsuojelu yhistukselle. Minulla myös kokemuksia noista jutuista mitä sanoit...Ostin 2 roborovskinkääpiöhamsteria (jotka ny jo siirtynyy hamsu taivaaseen D`= ) joiden kummankin piti olla poikia, veen eipä ollut. Vajaan vuoden päästä häksitä löytyi 3 hamsterin poikasta ja otettiin tietenkin heti uros pois häkistä (tiedettiin että kumpi oli uros sillä toinen imetti pentyja ja tomi "emomaisesti") mutta kohta olikin vielä 5 poikasta lisää! Se oli tosi kova tressi emolle, sekä poikasille :[
        Asiasta käytiin sanomassa eläinkaupan tyypeille, mutta siellä sanottiin vaan että "voi,voi".
        Joten suosittelen TODELLAKIN tekemään ilimoituksen!!!!

• Onneksi täällä asiat ovat sentään paremmin kuin Briteissä.:D

http://www.youtube.com/watch?v=4vuW6tQ0218

No, turha postaus, mutta huumori tunnetusti pidentää elämää, joten nyt voit tyytyväisenä elää vartin kauemmin, se miten sen ajan tuhlaat on oma asiasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe