Jos vallankäyttöön suunnitelluille aseille ei olisi Jokelan tapauksen jälkeen myönnetty lupia, niin Kauhajoki olisi välttynyt tältä tragedialta.
Kilpa-aseoden ja metsästysaseiden status on erilainen kuin militari aseiden, vaikka niille on keksitty muutakin käyttöä kuin vallankäyttö.
Esimerkiksi puukko jonka kahvana on nyrkkirauta antaa puukolle toisenlaisen olemuksen, vaikka silläkin voisi vuoleskella pajupillejä.
Ampumatragedia olisi vältetty
10
776
Vastaukset
- -wolfgirl-
Jos aseen haluaa, sen kyllä saa, olipa sitten lupia tai ei. Sama juttu kuin huumeissa. Aina niitä saa, jos haluaa, vaikka laittomia ovatkin. Nuorten pahoinvointi se pääpointti on. Jos haluat tappaa, niin tapat, olipa se tapa sitten mikä tahansa. Eiköhän tää juttu olis vältetty puuttumalla nuorten mielenterveysongelmiin. Tää oli kuitenki jo ties kuinka mones tapaus laatuaan. Myyrmanni, Jokela, nuori mies tappoi tytön vain päästäkseen hoitoon, nyt Kauhajoki. Ja lista jatkuu...... valitettavasti.
- höpinää
Kerro mistä? Mitä helpommin hullut saavat aseita, sitä enemmän tulee ruumiita. Toi mielenterveys höpinä on pelkkää sosiaali tanttojen höpinää josta niille vielä maksetaan palkkaa... Tiukempi valvonta aseille on asia jolla on OIKEESTI vaikutusta ampuma aseilla tehtäviin murhiin.
- -wolfgirl-
höpinää kirjoitti:
Kerro mistä? Mitä helpommin hullut saavat aseita, sitä enemmän tulee ruumiita. Toi mielenterveys höpinä on pelkkää sosiaali tanttojen höpinää josta niille vielä maksetaan palkkaa... Tiukempi valvonta aseille on asia jolla on OIKEESTI vaikutusta ampuma aseilla tehtäviin murhiin.
Niin ampuma-aseilla tehtäviin murhiin saa muutosta. Okei, kielletään aseet/tietyn tyyppiset aseet. Seuraavaksi alkaakin sitten pommit räjähdellä ja/tai puukot heilua. Ollaanko sitten yhtään sen tyytyväisempiä? Helppohan se on prosessin seurauksia tuijottaa ja alkaa puuttua jo valmiiseen tuotteeseen. Mutt miks valmistaa viallisia tuotteita?? Eikö parempi ois katsoa prosessin alkupäähän, ja miettiä oisko piirustuksissa jo ollu jotain vikaa. Katse prosessin alkuun, ei loppuun, niin muutoksia saataisiin aikaan. Mutta käyhän se näinkin... ...odotellessa seuraavaa joukkomurhaa....
Jos kyseinen kaveri olisi puuhastellut vaikka laittoman aseen kanssa, niin noiden videoiden ja koeammuntojen seurauksena olisi ratsattu kyseisen miehenasunnota ja laittomat aseet olisivat lähteneet.
Lisäksi militariaseet ruokkivat tuollaisia ihmisiä joilla pyörii tuhoajatukset.
Homoajattelu pitää lopettaa, sillä vaikka liikenteessä kuolee enemmän ihmisiä kuin murhissa, niin silti murhia ei pidä katsella sormien läpi.- missä oikeasti vika!!
Niinpä. Kielletään sitten veitsetkin ja teräaseet!!! Ei ase yksinään tapa, vaan se ihminen joka käyttää sitä! Laitetaan rahat siis ihmisten hoitoon! Kyllä ne todelliset tappajat keksii keinot ilman aseitakin. Katse ja rahat terveydenhuoltoon ja mielenterveyspalveluihin!
- Hahhaa
missä oikeasti vika!! kirjoitti:
Niinpä. Kielletään sitten veitsetkin ja teräaseet!!! Ei ase yksinään tapa, vaan se ihminen joka käyttää sitä! Laitetaan rahat siis ihmisten hoitoon! Kyllä ne todelliset tappajat keksii keinot ilman aseitakin. Katse ja rahat terveydenhuoltoon ja mielenterveyspalveluihin!
Hoitaistko kaikkia leipäveitsien ostajia.
Mistä ne mielenvikaiset sittenlöydettäisi. missä oikeasti vika!! kirjoitti:
Niinpä. Kielletään sitten veitsetkin ja teräaseet!!! Ei ase yksinään tapa, vaan se ihminen joka käyttää sitä! Laitetaan rahat siis ihmisten hoitoon! Kyllä ne todelliset tappajat keksii keinot ilman aseitakin. Katse ja rahat terveydenhuoltoon ja mielenterveyspalveluihin!
Revolverillahan on kätevä leikata leipää.
- Myyrmäessä
ja esim. tokiossa ei käytetty käsiaseita.
Homoajattelulla puolustetaan vääriä arvoja.
Jos jätkä hakee kuolemattomuutta esittelemällä itseään videoissa jotka viranomaisetkin ovat nähneet, niin laittomat aseet olisi saatu pois. Jos lailliset olisi otettu pois, niin aina löytyy puolustaja joka saa ne homoajattelulla takaisin.
Arvot ja merkitykset ratkaisee, eivätkä tilastot.
- mökö007
tai jos muillakin ois ollu aseita kainalossa niin ois voinu matti-pojan ampumiset loppua aika lyhyeen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä722104- 1291416
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321403- 1431092
- 105967
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten364893Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673