Ampumatragedia olisi vältetty

Jos vallankäyttöön suunnitelluille aseille ei olisi Jokelan tapauksen jälkeen myönnetty lupia, niin Kauhajoki olisi välttynyt tältä tragedialta.
Kilpa-aseoden ja metsästysaseiden status on erilainen kuin militari aseiden, vaikka niille on keksitty muutakin käyttöä kuin vallankäyttö.
Esimerkiksi puukko jonka kahvana on nyrkkirauta antaa puukolle toisenlaisen olemuksen, vaikka silläkin voisi vuoleskella pajupillejä.

10

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -wolfgirl-

      Jos aseen haluaa, sen kyllä saa, olipa sitten lupia tai ei. Sama juttu kuin huumeissa. Aina niitä saa, jos haluaa, vaikka laittomia ovatkin. Nuorten pahoinvointi se pääpointti on. Jos haluat tappaa, niin tapat, olipa se tapa sitten mikä tahansa. Eiköhän tää juttu olis vältetty puuttumalla nuorten mielenterveysongelmiin. Tää oli kuitenki jo ties kuinka mones tapaus laatuaan. Myyrmanni, Jokela, nuori mies tappoi tytön vain päästäkseen hoitoon, nyt Kauhajoki. Ja lista jatkuu...... valitettavasti.

      • höpinää

        Kerro mistä? Mitä helpommin hullut saavat aseita, sitä enemmän tulee ruumiita. Toi mielenterveys höpinä on pelkkää sosiaali tanttojen höpinää josta niille vielä maksetaan palkkaa... Tiukempi valvonta aseille on asia jolla on OIKEESTI vaikutusta ampuma aseilla tehtäviin murhiin.


      • -wolfgirl-
        höpinää kirjoitti:

        Kerro mistä? Mitä helpommin hullut saavat aseita, sitä enemmän tulee ruumiita. Toi mielenterveys höpinä on pelkkää sosiaali tanttojen höpinää josta niille vielä maksetaan palkkaa... Tiukempi valvonta aseille on asia jolla on OIKEESTI vaikutusta ampuma aseilla tehtäviin murhiin.

        Niin ampuma-aseilla tehtäviin murhiin saa muutosta. Okei, kielletään aseet/tietyn tyyppiset aseet. Seuraavaksi alkaakin sitten pommit räjähdellä ja/tai puukot heilua. Ollaanko sitten yhtään sen tyytyväisempiä? Helppohan se on prosessin seurauksia tuijottaa ja alkaa puuttua jo valmiiseen tuotteeseen. Mutt miks valmistaa viallisia tuotteita?? Eikö parempi ois katsoa prosessin alkupäähän, ja miettiä oisko piirustuksissa jo ollu jotain vikaa. Katse prosessin alkuun, ei loppuun, niin muutoksia saataisiin aikaan. Mutta käyhän se näinkin... ...odotellessa seuraavaa joukkomurhaa....


      • Jos kyseinen kaveri olisi puuhastellut vaikka laittoman aseen kanssa, niin noiden videoiden ja koeammuntojen seurauksena olisi ratsattu kyseisen miehenasunnota ja laittomat aseet olisivat lähteneet.
        Lisäksi militariaseet ruokkivat tuollaisia ihmisiä joilla pyörii tuhoajatukset.
        Homoajattelu pitää lopettaa, sillä vaikka liikenteessä kuolee enemmän ihmisiä kuin murhissa, niin silti murhia ei pidä katsella sormien läpi.


      • missä oikeasti vika!!

        Niinpä. Kielletään sitten veitsetkin ja teräaseet!!! Ei ase yksinään tapa, vaan se ihminen joka käyttää sitä! Laitetaan rahat siis ihmisten hoitoon! Kyllä ne todelliset tappajat keksii keinot ilman aseitakin. Katse ja rahat terveydenhuoltoon ja mielenterveyspalveluihin!


      • Hahhaa
        missä oikeasti vika!! kirjoitti:

        Niinpä. Kielletään sitten veitsetkin ja teräaseet!!! Ei ase yksinään tapa, vaan se ihminen joka käyttää sitä! Laitetaan rahat siis ihmisten hoitoon! Kyllä ne todelliset tappajat keksii keinot ilman aseitakin. Katse ja rahat terveydenhuoltoon ja mielenterveyspalveluihin!

        Hoitaistko kaikkia leipäveitsien ostajia.
        Mistä ne mielenvikaiset sittenlöydettäisi.


      • missä oikeasti vika!! kirjoitti:

        Niinpä. Kielletään sitten veitsetkin ja teräaseet!!! Ei ase yksinään tapa, vaan se ihminen joka käyttää sitä! Laitetaan rahat siis ihmisten hoitoon! Kyllä ne todelliset tappajat keksii keinot ilman aseitakin. Katse ja rahat terveydenhuoltoon ja mielenterveyspalveluihin!

        Revolverillahan on kätevä leikata leipää.


    • Myyrmäessä

      ja esim. tokiossa ei käytetty käsiaseita.

      • Homoajattelulla puolustetaan vääriä arvoja.
        Jos jätkä hakee kuolemattomuutta esittelemällä itseään videoissa jotka viranomaisetkin ovat nähneet, niin laittomat aseet olisi saatu pois. Jos lailliset olisi otettu pois, niin aina löytyy puolustaja joka saa ne homoajattelulla takaisin.
        Arvot ja merkitykset ratkaisee, eivätkä tilastot.


    • mökö007

      tai jos muillakin ois ollu aseita kainalossa niin ois voinu matti-pojan ampumiset loppua aika lyhyeen..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe