Vasemmistolaiset ovat usein väittäneet natsismin olevan vastakohta kommunismille. Tämä ei pidä paikkaansa. Monet tutkimukset jo 1930-luvulla ja myöhemminkin osoittavat, että natsismi oli ideologisesti kaikkein lähinnä bolsehvismia. Molempien ideologioiden lähtökohdat olivat samat (Darwin, Marx ja Engels). Molemmat näkivät väistämättömän muutoksen lainalaisuuden, jonka edessä "tiettyjen ihmisryhmien" oli väistyttävä.
Molemmat loimat autoritäärisen terroristisen valtion. Molemmat lakkauttivat demokratian alkuunsa. Molemmat ottivat talouselämän tiukkaan kontrolliin. Hitler alkoi verottaa heti rajusti pääomatuloja ja voittoja. Käytännössä sijoittajien voitot menivät valtiolle. Yritykset pakoitettiin ottamaan tarpeetonta työvoimaa palkkalistoille. NL:ssa opetettiin "Työ on kunniamme". Saksassa: "Työ tekee vapaaksi".
Molemmat yhteiskunnat olivat ateistisia. Saksassa kirkko nitistettiin järjestyksessä seuraavana heti juutalaisten jälkeen. NL:ssa ja Saksassa määriteltiin "kansan viholliset" jotka tuhottiin.
Hitler ja Göbbels olivat omien todistuksensa mukaan selkeästi sosialisteja. Göbbels totesi vuonna 1924, että "bolshevismin ja kansallisosialismin välillä olevan hyvin vähäisen eron" (amerikkalaislehden haastattelu). Lähinnä taktisista syistä natsipuolue esiintyi bolshevismin vastaisena voimana.
Saksassa jopa heljäsosa aiemmin kommunisteja äänestäneistä siirtyi myöhemmin natsien kannattajiksi. Samoin Ranskassa havaittiin sama ilmiö. Vuonna 1940 tervehtivät Pariisin kommunistit saksalaisia valloittajia huudoin: "Hyvin tehty, toverit. Ihmiskunnan veljeys on todellisuutta pian." (laajalti dokumentoitu havainto).
Kansallissosialismin ja bolshevismin hedelmät olivat samat. Ei siten liene ihme, että molemmat aatteet versoivat samasta puusta - marxismista. Karl Marxin kirjoitukset osoittavat hänen olleen melkoisen rasistin, joka ennakoi että monet takapajuiset kansakunnat luhistuisivat väistämättömän vallankumouksellisen myrskyn edestä. Marx oli myös antisemitisti.
Hitler oli myös marxilainen
3
463
Vastaukset
- Hitlerille...
joka koki olevansa Saksan ja jopa vanhan Euroopan pelastajana - bolševismista ajatuksena, ei ainoastaan Hänen Mooseksesta Bolsevismiin, että juutalaiset ovat Bolševikin älyllisnenärunkona, natsithan pitivät juutalaisia huippu älykkäinä jotka he kuitenkin demonisohivat. On totta että alkuajan Bolsevikeissa oli aivan humauttavan paljon juutasaliaisa, Stalin puhdistuksissa, menivät myös Juutalaiset, entisen taustansa takia vaan siitä syystä, että vainoharhaisuudessaan ja ideologistaan tuli tapattaa varmuuden vuoksi enemmän kuin paljon on arveltu että Stalinin puhdistuksissa kuoli kaiken kaikkiaan 20-luvun lopulta 46 miljoonaa ihmistä. On totta, että Kansallis-sosialisteissa varsinkin alkuaikoina oli näit piirteitä, jos nyt siltä kantilta katsotettiin ja Hitleriä pidettiin Hyvinvointi yhteiskunnan tuojana – toisaalta viidakonlaki toisaalta sellaisena hyvinvoinnin turvana jos olit 3 kertaa myöhästynyt töistä saatoit saada Isällisen mutta äärimäisen ankaran rangaistuksen siis valtio puuteitähän. Kait se oli jonkinlaista työleiri simputusta ja siten kun olet kunnolla niin mars kotiin. Se oli kaamea järjestelmä, niin kuin kommunismikin, mutta on totta, että Suursaksaa on myös demonisoiltu, tarkoitan ettei ne kaikki olleet rosvoja olenkaan. Kaamea se oli varsinkin esim. Juutalaisille ja mullin Stalinin järjestelmä oli massiivisempaa terroria . Ei tarkoita sitä, että jos toinen on paha niin toinen on yhtä paljon hyvä. Näen sen aika kauden –pahana tosin kiinnostavana historia kiinnostaa
Ei kiitos myöskään Kommunismille ja ei kiitos listaan voidaan myös liittää Neokonservatiivit ja toivottavasti ne haihtuvat.- Hitleri olis
hirttänyt sinut munista hah: liite edelisen otsikointiin. Ihmisiä me kaikki ollaan, olkaa ihmisiksi. varmaan teillä nuoruuden selaist avähä pelleilyä koko no niin kunhan ei riko lakia ja kunoittaa myös muita ihmisenä.
- cmr. curious
Hitlerin valta syntyi sotlaallisesta tappiosta ja nöyryytyksestä, "Verdunin vääryydstä". Sen sijaan voisi sanoa että tämänpäivän USA:n itsetuhoinen militarismi syntyi dialektisessa prosessissa lahonneen reaalisosialimin (ei kommunismin joka on jotain aivan muuta) jätettyä markkinaraon sillätavoin suuntautuneille, totalitaristisille, voimille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316