Totuudesta kiinnnostunut

voiko pelastua

Olen kiinnostunut JT:ien totuudesta ja olen tutkinutkin tuota uskontoa.
Uskon, että totuus löytyy raamatusta ja JT:t ovat oikeilla jäljillä mutta en ole valmis pistämään hametta päälle enkä tekemään saarnaamistyötä ovelta ovelle.
Ovatko nämä esteenä pelastumiselleni ja iänkaikkiselle elämälle?

14

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>en ole valmis pistämään hametta päälle enkä tekemään saarnaamistyötä ovelta ovelle.

Lyhyesti sanottuna kyllä, mutta antaa jehovantodistajien uskonnollisen järjestön vartiotorniseuran kirjallisuuden vastata puolestaan.

Elossa säilyminen uuteen maahan s. 59

"Koska me elämme lähellä "viimeisten päivien" loppua, niin kaikkien niiden, jotka haluavat säilyä elossa, on toimittava viipymättä ja täysin vilpittömästi. Jeesusta Kristusta, joka on Jehovan tuomion toimeenpanija nykyään, ei voida pettää ... Ainoa keino, jolla nuo ihmiset voivat päästä hänen kanssaan sopimukseen henkensä säästämisestä tuomion toimeenpanossa, on se että he julistavat julkisesti uskonsa Jehovaan, joka on tosi Jumala. (Vrt.Apt.2:17-21) Heidän täytyy myös hyväksyä Jeesus Kristus niissä asemissa, jotka Jumala on määrännyt hänelle, ja osoittaa sen jälkeen elämällään, etteivät he rakasta tämän tuomitun maailman elämäntapaa. Sitten heidän täytyy tulla Jumalan nöyriksi palvelijoiksi, jotka suorittavat hänelle pyhää palvelusta hänen kansansa muodostaman seurakunnan yhteydessä."

s. 158

"Kaikki jotka tulevat Jehovan järjestön yhteyteen, tajuavat pian, että siihen kuuluvat ovat työntekijöitä. Jeesusta Kristusta jäljitellen he kaikki saarnaavat ahkerasti Jumalan valtakuntaa ... Tämä on tärkeintä työtä mitä kukaan meistä voi nykyään tehdä. Kuinka niin? Sen vuoksi, että sen välityksellä me kannatamme Jehova Jumalalle kuuluvaa suvereenisuutta, josta koko luomakunnan hyvinvointi riippuu. Osallistumalla koko sydämestämme tähän toimintaan me osoitamme arvostavamme Jehovan runsasta ansaitsematonta hyvyyttä. Me autamme siten myös muita ihmisiä hyötymään siitä ainoasta keinosta, jonka avulla heidän on mahdollista säilyä elossa uhkaavasta suuresta ahdistuksesta."

• esteenä.

Kyllä ovat. Laita se mekko päälle ja painele kentälle. Paratiisin portit eivät muuten aukene.

en ole valmis pistämään hametta päälle enkä tekemään

Se on oltava.

• neitoni

farkut jalas kokoukseen ja mitä vain haluat pitää päällä äläkä kuuntele näitä valehtelijoita !
      Ota asioista selvää siellä paikkakunnalla mis asut.kaikki selviää aikanaan,voimia sulle ja kaikkee hyvää :)
      Jos joskus piät hametta,uskon et haluat niin,kukaan ei pakota,se on varma

• >>äläkä kuuntele näitä valehtelijoita

Minä lainasin vt-seuran tekstiä tekstini tueksi. Valehteleeko vt-seura sinunkin mielestä?

• Mitenkäs sitten on

kun minä en halua esiintyä enkä vastailla kokouksissa.Minä vihaan esiintymisiä,enkä koskaan muutu.Haluan vain ja ainoastaan olla kuuntelemassa siellä ohjelmaa.Näin on ja tulee olemaan aina.Onko minulle paratiisin portit kiinni?

• neitoni
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>äläkä kuuntele näitä valehtelijoita

Minä lainasin vt-seuran tekstiä tekstini tueksi. Valehteleeko vt-seura sinunkin mielestä?

jos joku on kiinnostunu raamatusta,saa tulla vaikka hiton tooga päällä salille jos haluaa,kai oon ite nähny,yritit vain taas pelotella.Ajan kans ku tutustuu asiaan,voi pukea päälle miltä hyvältä tuntuu.Kai tiiä ku paljo tuttuja ulkomailla,ei jossain vain pienen yhes seurakunnas.

• neitoni kirjoitti:

jos joku on kiinnostunu raamatusta,saa tulla vaikka hiton tooga päällä salille jos haluaa,kai oon ite nähny,yritit vain taas pelotella.Ajan kans ku tutustuu asiaan,voi pukea päälle miltä hyvältä tuntuu.Kai tiiä ku paljo tuttuja ulkomailla,ei jossain vain pienen yhes seurakunnas.

Mä mistään vaatetuksesta ole puhunut, senkin pönttöiivari.

• muuttua--
        Mitenkäs sitten on kirjoitti:

kun minä en halua esiintyä enkä vastailla kokouksissa.Minä vihaan esiintymisiä,enkä koskaan muutu.Haluan vain ja ainoastaan olla kuuntelemassa siellä ohjelmaa.Näin on ja tulee olemaan aina.Onko minulle paratiisin portit kiinni?

kun minä en halua esiintyä enkä vastailla kokouksissa.Minä vihaan esiintymisiä,enkä koskaan muutu.

Ei ole vaihtoehtoa vaan sinun on MUUTUTTAVA! Teet sen Jehovan ja ikuisen onnesi takia.
        Kun olet käynyt kokouksissa säännöllisesti kuukauden kaksi, etkä ole älynnyt vastata kertaakaan, niin sinulle aletaan vihjaamaan: "Kaikki saavat vastata kokouksissa vaikka eivät kuuluisikaan seurakuntaa" tai "Olisimme kiitollisia jos vastaisit" yms. Joka kerta kun menet kokouksiin, niin sinulla on yhä enemmän painetta vastata. Sen jälkeen pian sinun oletetaan liittyvän palveluskouluun ja oletetaan että alat pitämään harjoituspuheita seurakunnalla. Samoihin aikoihin sinun on lähdettävä kentälle. Aluksi voit olla hiljaa toisen mukana, mutta pian sinun oletetaan tyrkyttävän lehtiä ovilla itse puhumalla asiasi esittäen.
        Mieti jos jokin kaveri tai työkaveri avaa oven... Mikä häpeä... Kannattaa aloittaa kenttäily jostain "korvensuoralta" ettei tule tuttuja oville. Oletko käynyt baarissa ja tuonut kotiisi yhden yön suhteen? Saattaisin muutaman päivän päästä mennä kentällä vahingossa hänen ovelle. Avaaja kysyisi "Mistä tiedät että asun täällä, mitä teet täällä". Samaan aikaan JT kaverisi olettaisi sinun alkavan saarnata totuudesta. Tiukkoja tilanteita voi tulla...
        Parempi että unohdat paratiisihaaveet. Kyllä se ikuisuus maan mullissa kuluu huomaamatta varsinkin jos on tiedoton.

• kokouksessa?

MITÄ VALEHTELIJOITA?- NAISILLA SIELLÄ ON HAMEET TASANTARKKAAN PÄÄLLÄ -joskus joku kiinnostunut voi ensialkuun tulla farkut jalassa mutta kyllä et takuulla ole kovin kauaa kun tajuat että NAISILLA on aina hameet...mutta mitä ihmeellistä siinä on? hameethan on ihan ok vaatteita? ja sitäpaitsi NAISILLEHAN NE TÄÄLLÄ TEHDÄÄN!!!!

• sun kanssa
        muuttua-- kirjoitti:

kun minä en halua esiintyä enkä vastailla kokouksissa.Minä vihaan esiintymisiä,enkä koskaan muutu.

Ei ole vaihtoehtoa vaan sinun on MUUTUTTAVA! Teet sen Jehovan ja ikuisen onnesi takia.
        Kun olet käynyt kokouksissa säännöllisesti kuukauden kaksi, etkä ole älynnyt vastata kertaakaan, niin sinulle aletaan vihjaamaan: "Kaikki saavat vastata kokouksissa vaikka eivät kuuluisikaan seurakuntaa" tai "Olisimme kiitollisia jos vastaisit" yms. Joka kerta kun menet kokouksiin, niin sinulla on yhä enemmän painetta vastata. Sen jälkeen pian sinun oletetaan liittyvän palveluskouluun ja oletetaan että alat pitämään harjoituspuheita seurakunnalla. Samoihin aikoihin sinun on lähdettävä kentälle. Aluksi voit olla hiljaa toisen mukana, mutta pian sinun oletetaan tyrkyttävän lehtiä ovilla itse puhumalla asiasi esittäen.
        Mieti jos jokin kaveri tai työkaveri avaa oven... Mikä häpeä... Kannattaa aloittaa kenttäily jostain "korvensuoralta" ettei tule tuttuja oville. Oletko käynyt baarissa ja tuonut kotiisi yhden yön suhteen? Saattaisin muutaman päivän päästä mennä kentällä vahingossa hänen ovelle. Avaaja kysyisi "Mistä tiedät että asun täällä, mitä teet täällä". Samaan aikaan JT kaverisi olettaisi sinun alkavan saarnata totuudesta. Tiukkoja tilanteita voi tulla...
        Parempi että unohdat paratiisihaaveet. Kyllä se ikuisuus maan mullissa kuluu huomaamatta varsinkin jos on tiedoton.

KASTAMATON JULISTAJA ei kulje kapakoissa saatikka huoraile yhdenillan juttuja

SIIS ihan hirveitä nuo sun jutut!
        PALVELUSKOULU JA VASTAILU on aina täysin VAPAAEHTOINEN asia kukaan ei pakota!

SIIS OLET KATKERA LUOPIO!!! SUN KALTAISISTA JUURI NE PUHTAAT TODISTAJAT PYSYY EROSSA -ei ole asia menny sydämmeen ...sullon PAHA SYDÄN!
        Et titenkään soisi hyvää asiaa muille, koska sinä et ole pystynyt siihen- hyvä kun olet lähtenyt pois! -painu hornan tuuttiin!

• neitoni
        Mitenkäs sitten on kirjoitti:

siis paljo on JT jotka on ujoja,ei halua pitää puheita ja sillä siisti.Toki veljet voi kysyä et onko tullu uskallusta,mut jos sanot ettet halua se on ok.Eikä kukaan sua kohtele sen takia pahoin tai jotenki huononpana.Usko minua

• Miten olet vakuuttunut vartiotorniseuran totuuden™ raamatullisuudesta?

• tai älä

Usko ilman tekoja on turha!

• kirjanoppinut

Määrää mikä teko on se oikea. Vartiotorniseurako sen saa määrätä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      465
      1351
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1126
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      852
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      61
      815
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      757
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      100
      723
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      72
      704
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      681
    9. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      677
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      62