miksi väkivaltaa??

rauhaa maahan

Miksi mm TV4 näyttää niin paljon väkivaltaojelmia tv:ssä? Vastuutonta.
Montakohan murhaa, tappoa ja muuta väkivallantekoa TV4 on näyttänyt esim viimeisten vuosien aikana ja on näin rasittanut kansakunnan psyykettä väärillä käyttäytymismalleilla??

Miksi täytyy tehdä toisten tappamisesta viihdettä, niinkuin TV4 tekee.

Missä moraali? Millainen on TV4 n arvomaailma??

9

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väki Vallaton

Olen aivan samaa mieltä, että väkivaltaa esitetään TV:ssa aivan liikaa. Olenkin useasti ihmetellyt, että mikä saa ihmisen katsomaan väkivaltaa? Yksi syy väkivaltaisten ohjelmien runsauteen lienee se että rikossarjojen tuottaminen on suhteellisen edullista, joten studiot suoltavat rikossarjoja maailmalle moraalista välittämättä - bisnes on bisnes. Jotta televisiokanavat saavat lähetysoikeuksia laadukkaammille ohjelmille, joutuvat ne myös ostamaan ohjelmia paketeissa joissa on mukana täyttä roskaa jota studiot eivät muuten saa kaupaksi - siis edullista lähetysajan täytettä.

Minusta onkin suuri vääryys että kaikki kuuliaisesti televisiolupansa maksaneet joutuvat osallistumaan myös väkivaltaohjelmien kustantamiseen.

Valitettavasti väkivaltaohjelmien seurauksista joutuvat yleensä kärsimään syyttömät ihmiset, niin henkisesti kuin fyysisestikin ja vastuun väkivaltaisten tekojen aiheuttamista kuluista joutuvat kantamaan lähes poikkeuksetta veronmaksajat.

Televisiossa väkivalta on hyväksyttyä, mutta erotiikka ei - tällä mielipiteellä en halua puolustaa erotiikkateollisuutta, mutta on jotenkin nurinkurista että ihmiselle luonnollisen käyttäytymisen eli ihmisten fyysisen kanssakäymisen näyttäminen televisiossa on pannassa, kun taas epäterveillä ja lainvastaisilla teoilla mässäillään päivittäin. Kertooko se sitten jotain lainsäätäjien ja ohjelmistosta päättävien moraalista ja elämänarvoista, en tiedä...

• tv-viihteen olla

pyhäkouluviihdettä, siis että on tylsää ja teennäistä pyhäkoulumaista hyvyyttä ja jumalan sanaa???

KAIKISSA hyvissä sarjoissa ja leffoissa on jonkin verran väkivaltaa, en puolusta sitä mutta en toki väitä etteikö sitä voisi kohtuudella olla. Tietenkin joku Quentin Tarantinomainen väkivallalla täyttäminen eli leffa on pelkkää väkivaltaa, menee kyllä yli eikä sellanen ole hyvää (sori QT-fanit).

Miettikääpä mitä jos ei CSI-sarjoissakaan tapahtuisi yhtään väkivaltaa niin koko sarja tekisi itsensä tarpeettomaksi ja kumminkin ko sarjalla on paljon faneja.

Kyse on siitä että jotkut vaan ei tajua että se mitä noissa leffoissa ja sarjoissa tapahtuu, on FIKTIOTA, EI OIKEAA TODELLISUUTTA, ja sen käsityskyvyn hämärtyminen on huolestuttavaa.

Samoin aloittaja voisi kysyä että miksi UUTISISSA on niin paljon väkivaltaa ja se jopa on todellisuutta, ei fiktiota, eikö uutisetkin pitäisi silloin kieltää?

Tärkeää on nyt se että VÄKIVALTAISIA MIELENTERVEYSPOTILAITA TARKKAILLAAN, HEILLE EI ANNETA ASEITA VAAN HEITÄ HOIDETAAN! Muutenkin olen sitä mieltä että aseet pois yksityisihmisiltä, eivät niitä tarvi. Sen sijaan tv-ohjelmien kieltäminen tekisi kyllä tv:n turhaksi!

Eli mun neuvoni päättäjille:
        1. Aseet pois yksityisiltä
        2. Lisää rahaa mielenterveystyöhön
        3. Lisää rahaa kouluterveydenhuoltoon ja väh. yksi koulupsykologi per kunta! Mielummin useampi ja mitä isompi kaupunki niin sitä enemmän.

• Väki Vallaton
        tv-viihteen olla kirjoitti:

pyhäkouluviihdettä, siis että on tylsää ja teennäistä pyhäkoulumaista hyvyyttä ja jumalan sanaa???

KAIKISSA hyvissä sarjoissa ja leffoissa on jonkin verran väkivaltaa, en puolusta sitä mutta en toki väitä etteikö sitä voisi kohtuudella olla. Tietenkin joku Quentin Tarantinomainen väkivallalla täyttäminen eli leffa on pelkkää väkivaltaa, menee kyllä yli eikä sellanen ole hyvää (sori QT-fanit).

Miettikääpä mitä jos ei CSI-sarjoissakaan tapahtuisi yhtään väkivaltaa niin koko sarja tekisi itsensä tarpeettomaksi ja kumminkin ko sarjalla on paljon faneja.

Kyse on siitä että jotkut vaan ei tajua että se mitä noissa leffoissa ja sarjoissa tapahtuu, on FIKTIOTA, EI OIKEAA TODELLISUUTTA, ja sen käsityskyvyn hämärtyminen on huolestuttavaa.

Samoin aloittaja voisi kysyä että miksi UUTISISSA on niin paljon väkivaltaa ja se jopa on todellisuutta, ei fiktiota, eikö uutisetkin pitäisi silloin kieltää?

Tärkeää on nyt se että VÄKIVALTAISIA MIELENTERVEYSPOTILAITA TARKKAILLAAN, HEILLE EI ANNETA ASEITA VAAN HEITÄ HOIDETAAN! Muutenkin olen sitä mieltä että aseet pois yksityisihmisiltä, eivät niitä tarvi. Sen sijaan tv-ohjelmien kieltäminen tekisi kyllä tv:n turhaksi!

Eli mun neuvoni päättäjille:
        1. Aseet pois yksityisiltä
        2. Lisää rahaa mielenterveystyöhön
        3. Lisää rahaa kouluterveydenhuoltoon ja väh. yksi koulupsykologi per kunta! Mielummin useampi ja mitä isompi kaupunki niin sitä enemmän.

Vaikka kaikkien väkivaltaisten ohjelmien esittäminen televisiossa kiellettäisiin, ei se tietenkään tarkoita sitä että televisiossa esitettäisiin vain ja ainoastaan "pyhäkouluviihdettä". Ei asioissa tarvitse aina mennä ääripäästä toiseen.

En voi myöskään allekirjoittaa lausettasi, että "KAIKISSA hyvissä sarjoissa ja leffoissa on väkivaltaa". On paljon hyviä elokuvia ja sarjoja joissa ei ole lainkaan väkivaltaa. Ihmiset ovat jo niin turtuneet televisioväkivaltaan ettei siihen kiinnitetä enää huomiota vaan sitä pidetään ihan tavallisena asiana.

Mitä ihmiset sitten menettäisivät jos esimerkiksi mainitsemasi CSI katoaisi televisiosta? Tuskin kenenkään elämä siitä menisi pilalle - päinvastoin. Miksi yleensäkään tarvitaan väkivaltaviihdettä? Millaista tyydytystä ihmiset saavat väkivallan katsomisesta? ...Ja aivan kuten totesit, uutisissakin on väkivaltaa ihan liikaa, joten miksi sillä enää mässäillään fiktiivisissä ohjelmissa?

Olen samaa mieltä siitä etteivät kaikki erota fiktiota ja todellisuutta toisistaan, joten väkivaltaviihteen kieltäminen suojelisi viattomia ihmisiä tällaisten ihmisten tekemiltä väkivallanteoilta. Minusta jokainen säästynyt ihmishenki on arvokkaampi, kuin jokin television rikossarja.

• sellaisista viihteestä
        Väki Vallaton kirjoitti:

Vaikka kaikkien väkivaltaisten ohjelmien esittäminen televisiossa kiellettäisiin, ei se tietenkään tarkoita sitä että televisiossa esitettäisiin vain ja ainoastaan "pyhäkouluviihdettä". Ei asioissa tarvitse aina mennä ääripäästä toiseen.

En voi myöskään allekirjoittaa lausettasi, että "KAIKISSA hyvissä sarjoissa ja leffoissa on väkivaltaa". On paljon hyviä elokuvia ja sarjoja joissa ei ole lainkaan väkivaltaa. Ihmiset ovat jo niin turtuneet televisioväkivaltaan ettei siihen kiinnitetä enää huomiota vaan sitä pidetään ihan tavallisena asiana.

Mitä ihmiset sitten menettäisivät jos esimerkiksi mainitsemasi CSI katoaisi televisiosta? Tuskin kenenkään elämä siitä menisi pilalle - päinvastoin. Miksi yleensäkään tarvitaan väkivaltaviihdettä? Millaista tyydytystä ihmiset saavat väkivallan katsomisesta? ...Ja aivan kuten totesit, uutisissakin on väkivaltaa ihan liikaa, joten miksi sillä enää mässäillään fiktiivisissä ohjelmissa?

Olen samaa mieltä siitä etteivät kaikki erota fiktiota ja todellisuutta toisistaan, joten väkivaltaviihteen kieltäminen suojelisi viattomia ihmisiä tällaisten ihmisten tekemiltä väkivallanteoilta. Minusta jokainen säästynyt ihmishenki on arvokkaampi, kuin jokin television rikossarja.

jossa ei ole lainkaan väkivaltaa? Sitäpaitsi sanoin että JONKUN VERRAN, en tarkoita väkivallalla mässäilyä eli jossa on väkivalta pääosassa! Quentin Tarantinon leffathan on juuri sellaista skeidaa väkivallalla mässäilyä ettei kiinnosta.

Kyllä moniakin kiinnostaa katsoa CSI:ta, kaikki vaan ei pidä sellasesta typerästä lifestory skeidasta jota telkkarista tulee muutenkin. Eikä kaikki pidä tositv:stä.

Jos kerran jonkin verranki väkivalta ärsyttää niin voi jättää hyvin katsomatta!

Minä en ole turtunut väkivaltaan, minä olen sentään tervejärkinen ja osaan erottaa mikä on faktaa ja mikä fiktiota! Enkä usko olevani ainut.

Jos kerran kaikki väkivaltaa sisältävä kiellettäisiin niin telkkarista tulisi hyvin tylsä. Nimittäin väkivaltaa on jopa joidenkin ihannoimissa saippuasarjoissa (itse inhoan saippuoita), sitä on jopa piirretyissä, sitä on ihannoimissani sci-fi jutuissa, sitä on rikossarjoissa, toimintajutuissa ym.

TV ei ole mielestäni itsessään syypää noihin väkivallantekoihin elävässä elämässä, ei myöskään netti. On niin helppo etsiä syyllisiä medioista kun kukaan ei viitsi katsoa peiliin ja omaan itseen!

Kyllä syypää on tämä yhteiskunta jossa on liikaa pahoinvointia, köyhiä köyhistetään ja kurjistetaan, rahanvalta jyllää ja kaikki on itsekkäitä. Sekä se ettei pahoinvoivista kukaan huolehdi, henkisiä sairauksia pidetään ruttoakin pahempana eikä kukaan siksi uskalla hakeutua hoitoon kun tarve olisi ja huomaa jotain oireita, se häpeä minkä ihminen kokee jos hakee hoitoa.

Lisäksi kun nykyään ei enää taida saada hoitoa, hoitopaikoista ja hoitajista kyllä päättäjät jaksaa jauhaa vaalien alla ja silloi kun tapahtuu tällaista mutta sitten ne unohdetaan taas kunnes taas tapahtuu jotain.

Lisäksi olen sitä mieltä että kaikenlaiset aseet pitää kieltää kokonaan yksityisiltä. Kenenkään ei ole pakko harrastaa ampumista, kenenkään ei ole pako edes metsästää! Metsästys on jäänne esihistoriallisilta ajoilta kun ei ollut muuta keinoa hankkia ruokaa ja vaatetta, nykyisin ei siihen ole enää tarvetta. Sallittakoon metsästys vain poliiseille ja armeijalle ja siitä syystä että hirvikantaa pitää harventaa liikenneturvallisuussyistä ja susia ja karhuja pitää harventaa jottei tule ihmisasutuksen lähelle. Muut ei aseita tarvitse!

• postausta?

Missä on kykysi pitää kiinni palstan säännöistä? Postasit jo vastaavan viestin MTV3 osastolle joten miksi tännekin? Ei ne tv-kanavien pomot tänne tule vastaamaan!

• rauha maahan

kokonaan eri kanavan palsta, eikö? Ja eri keskustelijat. Myös viesteissä puheena olleet tv kanavat ovat eri kanavia. Tekstit eivät ole identtisiä.. En kai minä MTV3:n keskustelupalstalla ala käsitellä TV Neloseen liittyviä asioita.

• Immu.

Uutiset on ainoa "vakivaltaohjelma".
      CSI, Criminal Minds yms. ovat fiktiota.

Uutiset ovat totta, haluat siis uutiset pois.

• rauha maahan

hyvin harvoin näytetään itse väkivallantekoja ja kuinka ne tehdään--- enemmänkin näytetään niiden seurauksia.. Haluan kyllä enemmän positiivisia uutisia tv:hen

Uutiset ovat tosia ja väkivaltauutiset kerrotaan sävyssä, että ne eivät ole toivottavia.

Huomaatko eron?

VäkivaltaVIIHDEohjelmissa väkivaltaa esitetään ihmisten VIIHDYTTÄMISEKSIja annetaan signaali että väkivallan käyttäminen siis on VIIHDETTÄ--- monille se onkin muuttunut viihteeksi myös reaalimaailmassa- valitettavasti.

• karri karvajalka

miksi ruotsin tv4:n ohjelmistosta pitää täällä keskustella, painu sinne ruotsiin. Jos puhut Nelosesta niin yritä edes saada kanavan nimi oikein ettei jäis idiootin maku ilmaan ja mene asiastas koko ydin harakoille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      81
      3181
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2895
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2152
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1605
    5. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      6
      1379
    6. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1369
    7. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1344
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1321
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      14
      1307
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1275
    Aihe