voisinko hankkia issikan?

joku (:

Kysymykseni on siis, että voisinko edes harkita hevosen hnkintaa,jos olen harrastanut ratsastusta vähän alle 3 vuotta, ja käynyt kesäleireillä?
Pystyisin käymään tallilla noin 4-6 krt viikossa, ja silloin kun en pääisi, laittaisin hevosen tallille jollekkin tunnille (paitsi sen vapaapäivänä).
Perheessäni kukaan muu ei ratsasta, mutta siskot haluaisivat opetella.

Onko hankkeeni ihan vai mitä pitäisi tehdä?
Kiitos vastauksista (:

5

1046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moimoimoimooomiom

En oo valmis jos täällä kyselet semmosta! HEI HALOO, järki käteen... -.-

• ><>

Kannattaisin vielä jonkin verran kokemusta. Et edes sanonut onko sinulla hoitohevosta, joka on paljon tärkeämpi kuin ratsastus. Jos sitä ei ole, niin ei missään nimessä. Poniakaan ei voi vain tumpata tunnille jos et pääse.

Suosittelisin ensin hoitohevosta ja myöhemmin vuokraamista, silloin saat rauhassa tutustua hevosen omistajan arkeen ennen sinne suin päin ryhtymistä. Jätä se kuitenkin haaveeksi sekä tavoitteeksi, jos vielä parin vuoden päästä aikaa niin kuin rahaa on riittävästi, voisit alkaa uudelleen harkita. Opiskelun alkaessa aika jotenkin syöpyy pois ratsastusharrastukselta...

• mä vaan

kannattaa harkita tarkoin.mut joo kyl sä voisit mun mielestä.ainaki mun kokemuksen mukaan ostaisin.eli ostin suokin ku olin ratsatanu jotai vuoden eikä mul mitään hoito hevosta ollu koskaan.eikä mun perheestä kukaan ratsasta.mut ehkä ei iha nuorta hevosta mä ostin 5v ja se oli välillä tosi raskasta ku se oli vie koulutukses ja niin nuori.kannattaa viedä se jonnekkin tallille ensi ja tutustuu siellä jo siihe.sit ostin sille kesällä kaverin vanhemman lämppärin.mun suokki on ollu ny nää yli vuoden ni kahel tallil mut kohta se tulee kotiin ku pihatto on valmis.:)

• me only

Sun pitäis kyl harrastaa ratsastusta viel vähän aikaa ja hankkia enemmän kokemusta mun mielest sun pitäis odottaa ostamista viel joku 2 v. Ja jos hankit issikan niin sul pitää olla joku aikuinen joka tietää paljon hevosist (mielellään issikoist)ja vois auttaa sua ja pitää tunteja. Ja muista: olis hyvä et hevosella on vähintään 2 vapaapäivää viikos!!!!! Toivottavasti tästä oli aua!!!! :) Kilpailen ja harrastan myös itse issikoita niin tiedän miten odotat oman saamista. Mutta sitä kauenmin kun odottaa kauan sitä parempi se on!!!!!!! :D

• kuukaudessa aika lailla ellei itsellä ole tiloja hevosen pitämiseen pihatossa tms.

Muutkin kulut huomioitava esim. eläinlääkäri jne

Vaatii siis aina vanhempien luvan, lapsella on oltava hyvät tulot blogin pitämisestä, mallintöistä, lapsien hoidosta tms että riittävät.

Varo entisiä ravihevosia, joita myydään pois pilkkahinnalla. Teurastamot kun ei hevosia enää entiseen malliin huoli.

Issikka on tosi ihana ja toiset tallit tarjoavat edullisia puolihoitopaikkoja omille kasvateilleen. Silti aina kallis ylläpidettävä eikä ilman vanhempien lupaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      230
      4136
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      112
      2611
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2335
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1416
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      112
      1372
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1159
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      76
      1059
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      933
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      916
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      911
    Aihe