voisinko hankkia issikan?

joku (:

Kysymykseni on siis, että voisinko edes harkita hevosen hnkintaa,jos olen harrastanut ratsastusta vähän alle 3 vuotta, ja käynyt kesäleireillä?
Pystyisin käymään tallilla noin 4-6 krt viikossa, ja silloin kun en pääisi, laittaisin hevosen tallille jollekkin tunnille (paitsi sen vapaapäivänä).
Perheessäni kukaan muu ei ratsasta, mutta siskot haluaisivat opetella.

Onko hankkeeni ihan vai mitä pitäisi tehdä?
Kiitos vastauksista (:

5

1007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moimoimoimooomiom

      En oo valmis jos täällä kyselet semmosta! HEI HALOO, järki käteen... -.-

    • ><>

      Kannattaisin vielä jonkin verran kokemusta. Et edes sanonut onko sinulla hoitohevosta, joka on paljon tärkeämpi kuin ratsastus. Jos sitä ei ole, niin ei missään nimessä. Poniakaan ei voi vain tumpata tunnille jos et pääse.

      Suosittelisin ensin hoitohevosta ja myöhemmin vuokraamista, silloin saat rauhassa tutustua hevosen omistajan arkeen ennen sinne suin päin ryhtymistä. Jätä se kuitenkin haaveeksi sekä tavoitteeksi, jos vielä parin vuoden päästä aikaa niin kuin rahaa on riittävästi, voisit alkaa uudelleen harkita. Opiskelun alkaessa aika jotenkin syöpyy pois ratsastusharrastukselta...

    • mä vaan

      kannattaa harkita tarkoin.mut joo kyl sä voisit mun mielestä.ainaki mun kokemuksen mukaan ostaisin.eli ostin suokin ku olin ratsatanu jotai vuoden eikä mul mitään hoito hevosta ollu koskaan.eikä mun perheestä kukaan ratsasta.mut ehkä ei iha nuorta hevosta mä ostin 5v ja se oli välillä tosi raskasta ku se oli vie koulutukses ja niin nuori.kannattaa viedä se jonnekkin tallille ensi ja tutustuu siellä jo siihe.sit ostin sille kesällä kaverin vanhemman lämppärin.mun suokki on ollu ny nää yli vuoden ni kahel tallil mut kohta se tulee kotiin ku pihatto on valmis.:)

    • me only

      Sun pitäis kyl harrastaa ratsastusta viel vähän aikaa ja hankkia enemmän kokemusta mun mielest sun pitäis odottaa ostamista viel joku 2 v. Ja jos hankit issikan niin sul pitää olla joku aikuinen joka tietää paljon hevosist (mielellään issikoist)ja vois auttaa sua ja pitää tunteja. Ja muista: olis hyvä et hevosella on vähintään 2 vapaapäivää viikos!!!!! Toivottavasti tästä oli aua!!!! :) Kilpailen ja harrastan myös itse issikoita niin tiedän miten odotat oman saamista. Mutta sitä kauenmin kun odottaa kauan sitä parempi se on!!!!!!! :D

    • kuukaudessa aika lailla ellei itsellä ole tiloja hevosen pitämiseen pihatossa tms.

      Muutkin kulut huomioitava esim. eläinlääkäri jne

      Vaatii siis aina vanhempien luvan, lapsella on oltava hyvät tulot blogin pitämisestä, mallintöistä, lapsien hoidosta tms että riittävät.

      Varo entisiä ravihevosia, joita myydään pois pilkkahinnalla. Teurastamot kun ei hevosia enää entiseen malliin huoli.


      Issikka on tosi ihana ja toiset tallit tarjoavat edullisia puolihoitopaikkoja omille kasvateilleen. Silti aina kallis ylläpidettävä eikä ilman vanhempien lupaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe