Puskurissa ajajat

Kiksu.

Hei!
Kysyisin sellasta että MINKÄ VITUN TAKIA IHMISTEN TÄYTYY AJAA "perseessä" ELI IHAN PUSKURISSA KIINNI???? Ajan lähes päivittäin koulumatkoja ja sun muita niin matkoja.. Luuleeko ne tosiaan voittavansa jotain siinä?? Mitäs sitten jos auto ajaa puskurissa kiinni ja tuleekin äkkijarruts niin mitä siinä sit tekee?? Ja missä on se SAATANAN turvaväli?? Ja ne ketkä kaikki on käynyt autokoulun niin niille on varmaan toitotettu turvavälistä!!!! Vai olenko väärässä???

21

1495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konstisetä1

      Itseäni vituttaa yli kaiken perseessä roikkuva paska-apina.

      Lähinnä siksi että perseessä kiinni ajava mulkk ei tajua vaarantavansa MINUN henkeni roikkuessaan kiinni, mun niskathan siinä menee jos tapahtuu peräänajo.

      No.pari konstia.

      -pese akkunas, pikku suihke tuulilasinpesunestettä kertoo kivasti että jätä väliä simasuu.

      -takatuulilasinpesimestä suoraan taakse suunnattu ruuttaus keskelle akkunaa kertoo taas että hei pelle, tiedän sut ja kaltaisesi, vituttaa ja rakensin tän ihan sua varten joten jätä välii tai ruutin akkunas niin pimeeks ettet näämitään.

      -käsijarrun käyttö (takaatuleva ei näe jarruvaloja ja joutuu tod.näk. pikku paniikkiin mun autoni takaluukun lähestyessä pikapikaa), jos ei, meitsi saa uuden luukun mersunomistajan vakuutusrahoilla joten so what.

      koska näitä keinoja nykyään alati käyttävä minä on tienpäällä, kannattaako vittu ajaa auton perseessä kiinni jos se vaikka satunkin olemaan minä?!

      Tule sitten 150cm polkkatukkainen lähikaupanomistaja aukomaan naamaasi kolarin jälkeen kun selkeästi vika oli sinun (ei turvaväliä), ja meikä on parimetrinen painonnostaja joten mutinat loppuu ku meikä avaa sanasen arkkunsa.

      • Vaikka olen samaa mieltä noista perässäroikkujista ilman turvaväliä niin sinun keinosi ovat alle arvostelun, sekä vaaranaiheuttamisen että väkivallalla uhkaamisen osalta. Jos ei se perässä roikkujakaan fiksu ole niin typeryydessä sinä lyöt sen laudalta moninkertaisesti.

        Ympäri kierrelleenä olen huomannut pääkaupunkiseudulla olevan eniten likinäköisiä jotka eivät edellä ajavaa huomaa viittä metriä kauempaa ja kun siinä on jo se konepeltikin mukana niin varoaika jää tosi lyhyeksi. Ehkä kuitenkin he kuvittelevat kaupunkiasumisen lyhentävän reaktioaikoja, mene ja tiedä.

        Suurempi vaara kuin henkilöautot, katumaasturit mukaan luettuna, ovat rekat jotka ajavat "ruotsalaistuntumalla". Jos joudut jarruttamaan niin rekka hujahtaa ylitsesi ennen kuin kuski huomaa mitään siinä kessun sytytysten välissä. Rekkojen todellisiin nopeuksiin (yli 80) ja ajotapoihin tulisikin kiinnittää enemmän huomiota. Nykyäänhän niitä vähän väliä joutuu onnettomuuksiin, kaatuu teille jne. Niiden tuhovoima ylittää pikkuauton monisatakertaisesti.


      • asennevammaisia?!
        karva.naamari kirjoitti:

        Vaikka olen samaa mieltä noista perässäroikkujista ilman turvaväliä niin sinun keinosi ovat alle arvostelun, sekä vaaranaiheuttamisen että väkivallalla uhkaamisen osalta. Jos ei se perässä roikkujakaan fiksu ole niin typeryydessä sinä lyöt sen laudalta moninkertaisesti.

        Ympäri kierrelleenä olen huomannut pääkaupunkiseudulla olevan eniten likinäköisiä jotka eivät edellä ajavaa huomaa viittä metriä kauempaa ja kun siinä on jo se konepeltikin mukana niin varoaika jää tosi lyhyeksi. Ehkä kuitenkin he kuvittelevat kaupunkiasumisen lyhentävän reaktioaikoja, mene ja tiedä.

        Suurempi vaara kuin henkilöautot, katumaasturit mukaan luettuna, ovat rekat jotka ajavat "ruotsalaistuntumalla". Jos joudut jarruttamaan niin rekka hujahtaa ylitsesi ennen kuin kuski huomaa mitään siinä kessun sytytysten välissä. Rekkojen todellisiin nopeuksiin (yli 80) ja ajotapoihin tulisikin kiinnittää enemmän huomiota. Nykyäänhän niitä vähän väliä joutuu onnettomuuksiin, kaatuu teille jne. Niiden tuhovoima ylittää pikkuauton monisatakertaisesti.

        Kumma että jos huligaani potkii mummoa kaupungilla, niin siihen pitää puuttua, mutta jos asennevammainen rikkoo liikennesääntöjä, niin pitää kääntää toinen poski ja sanoa "lisää kiitos"


      • The Rat
        karva.naamari kirjoitti:

        Vaikka olen samaa mieltä noista perässäroikkujista ilman turvaväliä niin sinun keinosi ovat alle arvostelun, sekä vaaranaiheuttamisen että väkivallalla uhkaamisen osalta. Jos ei se perässä roikkujakaan fiksu ole niin typeryydessä sinä lyöt sen laudalta moninkertaisesti.

        Ympäri kierrelleenä olen huomannut pääkaupunkiseudulla olevan eniten likinäköisiä jotka eivät edellä ajavaa huomaa viittä metriä kauempaa ja kun siinä on jo se konepeltikin mukana niin varoaika jää tosi lyhyeksi. Ehkä kuitenkin he kuvittelevat kaupunkiasumisen lyhentävän reaktioaikoja, mene ja tiedä.

        Suurempi vaara kuin henkilöautot, katumaasturit mukaan luettuna, ovat rekat jotka ajavat "ruotsalaistuntumalla". Jos joudut jarruttamaan niin rekka hujahtaa ylitsesi ennen kuin kuski huomaa mitään siinä kessun sytytysten välissä. Rekkojen todellisiin nopeuksiin (yli 80) ja ajotapoihin tulisikin kiinnittää enemmän huomiota. Nykyäänhän niitä vähän väliä joutuu onnettomuuksiin, kaatuu teille jne. Niiden tuhovoima ylittää pikkuauton monisatakertaisesti.

        Ensinnäkin kaupunkiasuminen taitaa todellakin lyhentää reaktioaikaa. Keskimäärin.

        Mutta pk-seudulla pieniin turvaväleihin on ihan syynsä ja ne ovat ihan paikallaan. Liikenne nimittäin jymähtäisi totaalisesti, mikäli pidettäisiin "normaaleja" turvavälejä ruuhkissa. Jokainen sekunti turvaväliä on aika monta autoa, jotka eivät pääse liikennevaloista läpi...

        Itse en ole havainnut tuota ongelmaksi. Kerran on takapuskurissa näihin kilometriin mennessä roikuttu siten, että koin sen ongelmaksi. Silloin auttoi, kun nosti jalan kaasulta ja antoi vauhdin tippua 100 => 50 km/h. Kaksi kertaa. Sen jälkeen ei tullut enää puskuriin (muttei mennyt ohikaan).

        Jotenkin tuntuu, että nämä tappituntuma-ajoa keräävät ajavat itse jotenkin oudosti? Nopeus seilaa tai mennään reilusti alle rajoitusten? Rekkakuskia kyllä ymmärrän, jos tuollainen tulee eteen... Tee tilaa, se haluaa ohi.


      • syitä
        The Rat kirjoitti:

        Ensinnäkin kaupunkiasuminen taitaa todellakin lyhentää reaktioaikaa. Keskimäärin.

        Mutta pk-seudulla pieniin turvaväleihin on ihan syynsä ja ne ovat ihan paikallaan. Liikenne nimittäin jymähtäisi totaalisesti, mikäli pidettäisiin "normaaleja" turvavälejä ruuhkissa. Jokainen sekunti turvaväliä on aika monta autoa, jotka eivät pääse liikennevaloista läpi...

        Itse en ole havainnut tuota ongelmaksi. Kerran on takapuskurissa näihin kilometriin mennessä roikuttu siten, että koin sen ongelmaksi. Silloin auttoi, kun nosti jalan kaasulta ja antoi vauhdin tippua 100 => 50 km/h. Kaksi kertaa. Sen jälkeen ei tullut enää puskuriin (muttei mennyt ohikaan).

        Jotenkin tuntuu, että nämä tappituntuma-ajoa keräävät ajavat itse jotenkin oudosti? Nopeus seilaa tai mennään reilusti alle rajoitusten? Rekkakuskia kyllä ymmärrän, jos tuollainen tulee eteen... Tee tilaa, se haluaa ohi.

        Vielä jos noihin syihin saisi perustelut mukaan, niin niihin voisi joku suhtautua vakavastikin. Ehkä niiden syiden selittämiseen tarvitaan joku sinua fiksumpi henkilö, mikä taas puolestaan ei ole ollenkaan mahdoton vaatimus.


    • Lee-

      Tuohon kun joku osaisi kertoa vastauksen, niin olisin hyvin tyytyväinen. Tätä toivottua vastausta ei kuitenkaan ikinä tunnu löytyvän.

      Joskus aikoinaan ajelimme jonkun verran kavereiden kanssa niin, että yksi heistä, joka ei tosin ollut mikään parhaisiin kavereihini kuuluva, ajoi perässämme kevytmoottoripyörällään. Hän tuntui roikkuvan aina aivan takapuskurissa ja joskus mainitsinkin hänelle, että ajapa sinä tällä kertaa edellä, niin ajan koko matkan perässäsi takarengastasi hipoen, että mahtaako sitten olla turvallinen olo? Tähän kaveri vastasi, että "sähän maksat sitten, jos törmäät perään". Kaipa se vaan niin on, että kusipää on kusipää, eipä tainnut kyseinen henkilö edes ymmärtää pointtia, joten vastausta siihen, miksi hän ajoi niin lähellä en koskaan saanut.

      Onneksi omalle kohdalleni ei ole pitkään aikaan osunut kunnon perässäroikkujaa, itse nostan aina keskisormen taustapeilin korkeudelle, jos joku roikkuu todella lähellä takapuskuria useamman kilometrin. Tuolla tavalla väliä on yleensä syntynyt ihan kiitettävästi.

    • olla kuin fiksumpi

      Ala ajamaan jotenkin oudosti tai pikkusen pumppaat nopeutta niin sitä voi alkaa vituttaa se perässä roikkuminen..

      Jos näet poliisit niin soitappa poliisin numeroon niin pienellä tuurilla partio voi keretä hätiin ja perskärpänen saa lätkästä.

    • Opettele sinä !

      Liikennekulttuuri....ei mittariin tuijottelu mitään auta...olet väärässä paikassa väärään aikaan. Alle rajoituksen aina puskurissa..etkä voi mitään...pesen omatkin lasini sinun nesteillä.

    • alinopeutta?

      Kyllä itteäkin vituttaa suunnattomasti edessä matelevat nysvärit ja silloin tulee hiillostettua näihin vauhtia ellei ohi pääse. Ja sitten on tosiaan näitä, jotka roikkuvat aina hanurissa kiinni vaikka nopeutta on riittävästi. Niille on kiva vilkutella jarruvaloja pikkuvinkkinä, osa jopa tajuaa ja jättäytyy kauemmas.

      • Adolf Manson

        >>Kyllä itteäkin vituttaa suunnattomasti edessä matelevat nysvärit ja silloin tulee hiillostettua näihin vauhtia ellei ohi pääse. Ja sitten on tosiaan näitä, jotka roikkuvat aina hanurissa kiinni vaikka nopeutta on riittävästi.


      • The Fat

        Ei tarvitse hiillostaa ketään. Kaikkihan sen tietävät, että jonossa taempana ajava voi ajaa nopeammin kuin edellä ajava.


      • ....

        Ajattelu ei nähtävästi oikein sovi sinulle. Ehdotan että tutustut liikennesääntöihin ja aja niiden mukaan. Oma ajattelu kannattaa jättää niille jotka homman hallitsevat.


      • ....
        The Fat kirjoitti:

        Ei tarvitse hiillostaa ketään. Kaikkihan sen tietävät, että jonossa taempana ajava voi ajaa nopeammin kuin edellä ajava.

        Ja kaikkihan sen jo tietävät että tasainen tahti on parasta mitä voi liikenteessä olla. "Kaasurunkkarit" ovat pahinta pohjasakkaa.


      • The Rat
        The Fat kirjoitti:

        Ei tarvitse hiillostaa ketään. Kaikkihan sen tietävät, että jonossa taempana ajava voi ajaa nopeammin kuin edellä ajava.

        Mietipä sitä näin: jono seisoo, turvaväliä on jokaisella 10 metriä. Jos turvavälit ajetaan kiinni, liikkuuko jonon viimeinen nopeammin kuin ensimmäinen (joka siis seisoo)?

        Niin... Tiedän kyllä ettet ymmärrä.


      • Kiksauttaja
        The Rat kirjoitti:

        Mietipä sitä näin: jono seisoo, turvaväliä on jokaisella 10 metriä. Jos turvavälit ajetaan kiinni, liikkuuko jonon viimeinen nopeammin kuin ensimmäinen (joka siis seisoo)?

        Niin... Tiedän kyllä ettet ymmärrä.

        perässäroikkujakusipäät on perseestä. hitaamman perään liimaudutaan kiinni, eikä siinä vielä mitään mutta kun sen tekee kymmenen muutaki! yrittää siinä sitte ohittaa ku ei oo jonossa rakoa johon mahtus, harvoin tulee tilaisuutta ohittaa kerralla kilometrin jono.
        hitaammin ajava ei ole se joka kerää jonoa, vaan se joka ajaa sen hitaamman perässä kiinni.


    • KDKdsksakd

      Käyttäkääpä vähän järkeä... jos 100km/h alueella perässäsi roikkuu auto ja katsot mittariasi ja se näyttää 95 ni miksköhän siinä perässä roikkuu auto.. ja monesti kun näkee kuorma-auton roikkumassa satasen alueella jonku perässä niin oliskohan silloin sillä henkilöautolla vauhdissa jotain vikaa koska kuorma-autolla ei pääse edes 90 lujempaa väistäkää nyt hyvät ihmiset ellette uskalla ajaa rajoitusten mukaan ei se bussipysäkille ajaminen niin hirveästi aikaanne vie ja kun laitatte sen vilkun vielä hyvissä ajoin niin takana roikkuva näkee antaa tilaa teidän käännökselle

      • ...

        Mene ohi tollo, vai etkö osaa? Jos et niin jätä auto kotiin suosiolla. Edellä ajavan nopeus ei ole sun murheesi.


      • The Rat
        ... kirjoitti:

        Mene ohi tollo, vai etkö osaa? Jos et niin jätä auto kotiin suosiolla. Edellä ajavan nopeus ei ole sun murheesi.

        Kun sinuntapaisesi pelle osuu tuolla liikenteessä raskaan liikenteen tukkeeksi, niin aivan varmaan on, että jos ohituksen alkaessa nopeutesi onkin ollut 85 km/h, niin heti kun nuppi siirtyy vasemmalle, painuu oikea jalka pikkasen alaspäin.

        Järkevä rekkakuski tietysti tällaisen havaitessaan tulisi päälle, mikäli on rinnalle ehtinyt. Eiköhän ohitettava osaa hidastaa, kun 60 tonnia tavaraa alkaa raapia peilinreunaa. Hyvällä tuurilla poliisi näkee tapauksen ja länttää vielä ohitettavalle tukevat sakot törkeästä liikenteenvaarantamisesta...

        Edeltävä puhuja puhui vähän, mutta asiaa. Jos jollakulla on aikaa ajella satasen alueella alle 90 km/h nopeuksia, on tällä varmasti aikaa pysähtyä päästämään letkaa ohikin silloin tällöin. Ja jos pysähdyspaikkaa ei ole, antaa laki tällaiselle hidastelijalle oikeuden siirtyä penkan puolelle ajamaan ohituksen helpottamiseksi. Käyttäkää sitä.


      • järeilyä
        The Rat kirjoitti:

        Kun sinuntapaisesi pelle osuu tuolla liikenteessä raskaan liikenteen tukkeeksi, niin aivan varmaan on, että jos ohituksen alkaessa nopeutesi onkin ollut 85 km/h, niin heti kun nuppi siirtyy vasemmalle, painuu oikea jalka pikkasen alaspäin.

        Järkevä rekkakuski tietysti tällaisen havaitessaan tulisi päälle, mikäli on rinnalle ehtinyt. Eiköhän ohitettava osaa hidastaa, kun 60 tonnia tavaraa alkaa raapia peilinreunaa. Hyvällä tuurilla poliisi näkee tapauksen ja länttää vielä ohitettavalle tukevat sakot törkeästä liikenteenvaarantamisesta...

        Edeltävä puhuja puhui vähän, mutta asiaa. Jos jollakulla on aikaa ajella satasen alueella alle 90 km/h nopeuksia, on tällä varmasti aikaa pysähtyä päästämään letkaa ohikin silloin tällöin. Ja jos pysähdyspaikkaa ei ole, antaa laki tällaiselle hidastelijalle oikeuden siirtyä penkan puolelle ajamaan ohituksen helpottamiseksi. Käyttäkää sitä.

        Tuojan on varsinaista järkeilyä.

        Kun raskaan ajoneuvon nopeusrajoitus on 80 km/h, niin ajettaessa 85km/h on vielä pakko päästä ohittamaan edellä ajavaa. Kokonaisella 4km/h nopeuserolla. Siis reilun metrin sekunnissa.

        Ja vielä paremmaksi. Jos tuo ohitettava lisäksi hermostuu tuohon vieressä kilometritolkulla jyrisevään tappajaan, niin syy onkin ohitettavassa.

        Olisikohan sittenkin parempi vaan ruveta vahtimaan paremmin sitä 80km/h rajoituksen noudattamista. Olisi ainakin vielä 9km/h marginaalia hätätapauksia varten.


      • The Rat
        järeilyä kirjoitti:

        Tuojan on varsinaista järkeilyä.

        Kun raskaan ajoneuvon nopeusrajoitus on 80 km/h, niin ajettaessa 85km/h on vielä pakko päästä ohittamaan edellä ajavaa. Kokonaisella 4km/h nopeuserolla. Siis reilun metrin sekunnissa.

        Ja vielä paremmaksi. Jos tuo ohitettava lisäksi hermostuu tuohon vieressä kilometritolkulla jyrisevään tappajaan, niin syy onkin ohitettavassa.

        Olisikohan sittenkin parempi vaan ruveta vahtimaan paremmin sitä 80km/h rajoituksen noudattamista. Olisi ainakin vielä 9km/h marginaalia hätätapauksia varten.

        Ja sitten vastaava tilanne 75 km/h ajavan kanssa.

        Se on aika paljon siinä rekassa, ajaako 80 vai 89 km/h nopeutta. Nimittäin ajallisesti. Ja kun laki vielä rajoittaa sitä ajoaikaa jonkin verran, on melko monen kuskin kai pakkokin käytännössä puskea sitä rajoitinta vasten tuolla... Tai leikkiä piirturien kanssa (laitonta sekin).

        Ehkä joustavampi järjestely toisi helpotuksen tähänkin asiaan... Mutta tuskin. Kepin ja valvonnan lisääminen kasvattaisi vain kuprua otsassa.

        Muuten, jos hermostut ohittajaan, paina jarrua. Kaasun painaminen on törkeää, vittumaista, vaarallista ja laitonta. Sitä paitsi se yrittäisi ohitusta kohta uudestaan kuitenkin, kun et kuitenkaan osaa sitä pedaalia pitää painettuna.


    • aatoolija

      perässäroikkujakusipäät on perseestä. hitaamman perään liimaudutaan kiinni, eikä siinä vielä mitään mutta kun sen tekee kymmenen muutaki! yrittää siinä sitte ohittaa ku ei oo jonossa rakoa johon mahtus, harvoin tulee tilaisuutta ohittaa kerralla kilometrin jono.
      hitaammin ajava ei ole se joka kerää jonoa, vaan se joka ajaa sen hitaamman perässä kiinni.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      92
      4587
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      80
      3703
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

      "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      130
      3081
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      115
      2605
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      129
      2524
    6. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      43
      2121
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2047
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      225
      1810
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1697
    10. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1649
    Aihe