UUTINEN: Ylöjärvi aikoo muuttaa Elovainiontien ja Elotien kolmihaaraisen risteyksen kiertoliittymäksi.Hienoa!
Liikenneympyröitä
27
1291
Vastaukset
- saataisiin.........
..... Kaurasmäen ristille kiertoliittymä. Liikenne on tosi vilkasta aika-ajoin - vaaratilanteita syntyy jatkuvasti. Luulenpa tuon olevan jopa vilkkaampi risteys kuin kirkolta tultaessa sitä edeltävä Teboilin risteys.
- Anonyymi
Kurasmäki se on.
- Bers von Nuiva
Toivottavasti laittavat siihenkin jonkun mauttoman taideteoksen. Esim kanaverkosta tehty pyramidi tai pronssinen heinäseiväs.
- naapurin kääkkä
Ympyrä on ihan hyvä risteys,mutta käyttäjät ei osaa liikkua siinä.Ympyröissä ylöjärvellä on 3-4 risteystä joissa on kärkikolmiolla osoitettu väistämisvelvollisuus samaan aikaan risteystä lähestyttäessä.Siis jokainen ympyrään tuleva ajokaista on oma risteyksensä.Eli edelliseen ympyrässä olevaan risteykseen tulevaa ei tarvitse jäädä odottamaan ellei se jo ole ympyrässä.
- Jospa vielä
saataisiin jokaiseen tiehaaraan sadan metrin matkalle seitsemän töyssyä, niin kaikki huomaisivat uuden ympyrän ja sen että ollaan Ylöjärvellä!
- Dodgemies
Eikös Elovainiontien ja Elotien risteys ole ollut jo kesästä asti liikenneympyränä? Kiertoliittymää osoittavat liikennemerkit ainakin ovat olleet paikallaan. Eivät ylöjärveläiset niitä tosin ole huomanneet, ajavat ihan niin kuin ennenkin.
Elovainion alue on nyt mukavasti töyssyillä motitettu, ainakin Ylöjärven suunnasta. Asemantiellekin laitettiin pari aika jyrkkää töyssyä ja varmuuden vuoksi vielä Pajulantiellekin.
Elovainion Citymarket ei siis tainnutkaan olla ylöjärveläisille tarkoitettu.
Entäs liittyminen Soppeenmäestä Nokiantielle, uudelle moottoritielle. Soppeentieltä ei moottoritielle pääse, ellei kierrä Myllypuronkadun kautta. Siis viisi (5) kilometriä. Ja kuinka helppo olisi ollut tehdä liittymä Soppeentieltä moottoritielle - Soppeenmäestä moottoritien sillan yli ja vilkku vasemmalle.
Ylöjärvi ei ole Sulo Vilenin ajoista yhtään muuttunut. Ylöjärvi on hienojen liikenneyhteyksien varrella, vain liittymät puuttuvat.
- poistuessa
eli vilkuta ainoastaan oikealle, kun lähdet pois ympyrästä! Olis kiva kun kaikki pikkuhiljaa oppis ajamaan ympyrässä.Se olis todella sujuvaa kulkua
- vilkku
jos se on rakennettu vähän etukäteen ja nyt siihen jo saatiin rahoituspäätöskin - eikä se "taide"pallo siihen ympyrään maksa kuin 50.000 euroa.
ylöjärveläinen liikenne on tosi persoonallista.
mistä tuntee ylöjärveläisen:
- ajaa viimeistään särkänniemestä alkaen vasenta kaistaa ylöjärvelle asti 58 km/h nopeutta
(täytynee ymmärtää, sillä eihän mihinkään merkittävään "kaupunkiin" ajeta moottoritieltä vasemman kaistan kautta ajettavaan liittymään, joka johtaa postin ja arkkukaupan takapihan kautta ympyrään, josta ulkopaikkakuntalainen ei kyllä tiedä mihin päin pitäisi ajaa jotta löytäisi ylöjärvelle!)
- ajaa kiertoliittymään niinkuin se olisi tavallinen risteys - tuleehan hän oikealta
- laittaa kiertoliittymässä vilkun vasempaan - kääntyyhän hän vasempaan kiertäessään liikenneympyrää
- pysähtyy kaupungintalon kohdalla olevaa koroketta ennen ja ennenkuin ajaa siltä alas - pitäähän kaupunginjohtoa kunnioittaa (oletteko muuten koskaan nähneet jalankulkijaa ylittävän siinä suojatietä?)
- saa joka päivä kirjaston ja SMarektin läheisen liikenneympyrän väliin ruuhkan aikaiseksi
- ajaa SMarketin parkkipaikalla invalidipaikalle - kun pistäytyy vain alkossa tai pankkiautomaatilla. ajaa Valintatalon parkissa invalidipaikalle, kun asioi vain pankkiautomaatilla (no ainahan se invaliditeetti ei näy ulospäin ja kai sitä avohoitopotilaatkin saa käydä pankkiautomaatilla)
- pysäköi terveyskeskuksen oven eteen ja muuallakin aina kielletylle paikalle (kun pitäähän minun päästä ensin)
ennenkuin muutin ylöjärvelle, luulin, että "tankki täyteen" oli vaan komediaa - nyt olen huomannut että se on täyttä totta vielä tänäänkin- Dodgemies
Herrajjestas! Eihän täällä kenenkään ole pakko asua :D
Minä myönnän
- että ajan kotiinpäin Vaasantietä tullessani Siivikkalan risteyksestä asti usein vasenta kaistaa. Vajaan 100 km/h nopeutta. Jos se ei takaa tuleville riitä, niin oikealtakin voi ohittaa - se ei ole moottoriliikennetiellä kiellettyä.
- että ajan kiertoliittymään tullessani vasemmalta tulevan "eteen" silloin, kun minä olen häntä ennen kiertoliittymässä. Näinhän se menee. Koska kaikilla kiertoliittymään tulevilla on kolmio, niin kiertoliittymässä jo olevia pitää väistää. Helppoa ja yksinkertaista.
- että vähennän reippaasti nopeutta ajaessani kaupungintalon suojatiekorokkeen yli. Ja niin vähennän muidenkin töyssyjen kohdalla, kahdestakin syystä - sitä vartenhan ne on tehty ja toiseksi, autoni etuhelma raapasee kiinni jos rojautan töyssyyn suurinta sallittua nopeutta eli neljääkymppiä.
- että poikkean säännöllisen epäsäännöllisesti niin Valintatalossa, S-Marketissa kuin Alkossakin, enkä ole ikinä huomannut ruuhkia noiden kiinteistöjen tienoilla.
Taidepallosta ja hautakivestä olen samaa mieltä. Turhia molemmat. Enkä edes ymmärrä niiden tarkoitusta. Kauniita ne eivät ole. No, ehkä kauneus on katsojan silmässä.
Juu ja niin olen minäkin pitkospuita pitkin Ylöjärvelle tullut. - Kuormaautomies
Ensinnä, tämä Dodgemies on ainoa, joka ymmärtää jotain tiellä liikkumisesta ja yhdyn täysin hänen näkemyksiinsä.
Pieni lisäys kumminkin. Ajoin taas jokakesäisen reissun tuonne 70 leveyspiirin yläpuolelle. Eli pohjoisimpaan Norjaan.
En ympyröitä laskenut, mutta kai niitä tuohon 3000 km joku sata pyörähdystä tuli.
Monenlaista pillupalloa sielläkin näki. Mutta samanlailla tämä liikenne niissäkin soljui, joku seisotti liikennettä, joku "kiilasi" oikeaoppisesti eteeni.
Kumma kyllä, se ei minun matkantekoani mitenkään häirinnyt. Kotiin ehdin ajoissa, niin, vaikka nyt oli kulkupelinä kuormaauto, paluumatkalla aika kuorma lisäksi.
Oisko se vika sittenkin ruorin ja penkin välissä. HÄH... - oikeassa!
Tosi hyvin kirjoitettu, juuri näin Ylöjärvellä toimitaan.
Yritetään ymmärtää vasemmalla kaistalla ajajia, onhan se jännittävää kun on käynyt oikein Tampereella... Sitten kun ajellaan kotiin niin rattia puristetaan rystyset valkoisina, hyvä kun ratti kääntyy edes mutkissa saati kaistanvaihdossa. - Kuormaautomies
Kuormaautomies kirjoitti:
Ensinnä, tämä Dodgemies on ainoa, joka ymmärtää jotain tiellä liikkumisesta ja yhdyn täysin hänen näkemyksiinsä.
Pieni lisäys kumminkin. Ajoin taas jokakesäisen reissun tuonne 70 leveyspiirin yläpuolelle. Eli pohjoisimpaan Norjaan.
En ympyröitä laskenut, mutta kai niitä tuohon 3000 km joku sata pyörähdystä tuli.
Monenlaista pillupalloa sielläkin näki. Mutta samanlailla tämä liikenne niissäkin soljui, joku seisotti liikennettä, joku "kiilasi" oikeaoppisesti eteeni.
Kumma kyllä, se ei minun matkantekoani mitenkään häirinnyt. Kotiin ehdin ajoissa, niin, vaikka nyt oli kulkupelinä kuormaauto, paluumatkalla aika kuorma lisäksi.
Oisko se vika sittenkin ruorin ja penkin välissä. HÄH...Eilen, tiistaina ajelin mikkolantietä soppeenmäkeen päin tarkoituksena kääntyä pillupallon liittymästä hietasmäkeen päin. Nyt vaihteeksi pakettiautolla.
Edelläni ajoi henkilöauto, kuskina nuori tyttö, repsikan paikalla n. 30v. jätkä.
Ajo sujui autokouluoppien mukaisesti pillupallon liittymään saakka.
Tässä tytölle meni pupu pöksyyn, ei uskaktanutkaan ajaa liittymään sisään vaan jäi odottelemaan hieman pidempää väliä.
Tämähän on aivan normaalia ajokäytöstä juuri kortin saaneelta.
Sen sijaan repsikan käytös oli aivan jotain muuta. Se sika aloitti sikamaisen karjumisen tytölle. Tämä ei ainakaan helpottanut tytön pelkoa.
Siinä seisottuamme vajaan minuutin, alkoi minun takanani soida torvien äänitorvet.
En hermostunut, vaan sammutin autoni, hätävilkut päälle ja kävin kysymässä torvien toitottajilta, mikä hätä heille tuli. Vastaukset olivat epämääräistä örinää.
No päästiin vihdoin liikkeelle, mutta uskallan väittää, että 2-3 min. "viivytyksen" aiheuttanut tyttöparka oppi uuden käyttätymismallin liikenteestä. - toiotamiäs
oikeassa! kirjoitti:
Tosi hyvin kirjoitettu, juuri näin Ylöjärvellä toimitaan.
Yritetään ymmärtää vasemmalla kaistalla ajajia, onhan se jännittävää kun on käynyt oikein Tampereella... Sitten kun ajellaan kotiin niin rattia puristetaan rystyset valkoisina, hyvä kun ratti kääntyy edes mutkissa saati kaistanvaihdossa.vika vasemmalla kaistalla ajamisessa on? kaks kaistaa samaan suuntaan niin pitäiskö kaikkien ajella oikeanpuoleisella kaistalla peräkkäin?? rytyset valkoisina puristetaan rattia, mitä ihmettä????
- semmonen..
toiotamiäs kirjoitti:
vika vasemmalla kaistalla ajamisessa on? kaks kaistaa samaan suuntaan niin pitäiskö kaikkien ajella oikeanpuoleisella kaistalla peräkkäin?? rytyset valkoisina puristetaan rattia, mitä ihmettä????
pikku vika siinä vasemmalla ajamisessa on, että Suomen tieliikennelaki kieltää sen. Liikenne olisi joustavampaa jos kaikki noudattaisivat sitä, että pää-asiallinen ajokaista on oikeanpuoleinen.
- Dodgemies
semmonen.. kirjoitti:
pikku vika siinä vasemmalla ajamisessa on, että Suomen tieliikennelaki kieltää sen. Liikenne olisi joustavampaa jos kaikki noudattaisivat sitä, että pää-asiallinen ajokaista on oikeanpuoleinen.
Ja vasen kaista olisi tyhjänä? Ajattelitkohan nyt asian ihan loppuun asti?
Ruuhkassa ajettaessa, joita siis täällä Tampereen seudullakin on, kannattaa ottaa kaikki kaistat käyttöön. Esimerkiksi aamuisin Tampereen suuntaan ajettaessa, ei haittaisi vaikka Lielahdesta eteenpäin olisi kolmekin kaistaa suoraan menijöille. Samoin iltapäivällä klo 15-17:30 välisenä aikana Lapinniemestä Lielahteen tarvittaisiin kolmas kaista.
Se tilanne tosin helpottaa kunhan uusi moottoritie valmistuu. - tässä..
Dodgemies kirjoitti:
Ja vasen kaista olisi tyhjänä? Ajattelitkohan nyt asian ihan loppuun asti?
Ruuhkassa ajettaessa, joita siis täällä Tampereen seudullakin on, kannattaa ottaa kaikki kaistat käyttöön. Esimerkiksi aamuisin Tampereen suuntaan ajettaessa, ei haittaisi vaikka Lielahdesta eteenpäin olisi kolmekin kaistaa suoraan menijöille. Samoin iltapäivällä klo 15-17:30 välisenä aikana Lapinniemestä Lielahteen tarvittaisiin kolmas kaista.
Se tilanne tosin helpottaa kunhan uusi moottoritie valmistuu.puhuttiin ruuhkasta? Tottahan jokainen ajatteleva ihminen ymmärtää, että ruuhkassa käytetään myös ohituskaistaa, jotta sumat purkautuisivat nopeammin.
Jos taas ei ole ruuhkaa niin vasen kaista on niille, jotka menevät reippaammin. Tielikkennelain ajatuksena on kuitenkin, että oikealle siirrytään välittömästi kun se on mahdollista. Eli kun on ohitettu ne hitaammat.
Uskon vakaasti, että tieliikennelaki on ajateltu ihan loppuun asti. Ainakin se tuo joustoa, jota valitettavasti näkee Suomessa vain pääkaupunkiseudulla. Siellä onkin ilo ajella ruuhkassakin. - Dodgemies
tässä.. kirjoitti:
puhuttiin ruuhkasta? Tottahan jokainen ajatteleva ihminen ymmärtää, että ruuhkassa käytetään myös ohituskaistaa, jotta sumat purkautuisivat nopeammin.
Jos taas ei ole ruuhkaa niin vasen kaista on niille, jotka menevät reippaammin. Tielikkennelain ajatuksena on kuitenkin, että oikealle siirrytään välittömästi kun se on mahdollista. Eli kun on ohitettu ne hitaammat.
Uskon vakaasti, että tieliikennelaki on ajateltu ihan loppuun asti. Ainakin se tuo joustoa, jota valitettavasti näkee Suomessa vain pääkaupunkiseudulla. Siellä onkin ilo ajella ruuhkassakin."..vasen kaista on niille, jotka menevät reippaammin."
Siis niille jotka ajavat ylinopeutta? Ei ole.
Siivikkalan risteyksestä Soppeenmäkeen on 80km/h nopeusrajoitus. Vasen kaista on siis myös niille, jotka ajavat 80km/h. - se toki
Dodgemies kirjoitti:
"..vasen kaista on niille, jotka menevät reippaammin."
Siis niille jotka ajavat ylinopeutta? Ei ole.
Siivikkalan risteyksestä Soppeenmäkeen on 80km/h nopeusrajoitus. Vasen kaista on siis myös niille, jotka ajavat 80km/h.automaattisesti tarkoita ylinopeutta jos ajaa reippaammin.
Joskus sillä oikealla kaistalla ajetaan hitaammin kuin nopeusrajoitus sallii. Nopeusrajoitus tarkoittaa MAKSIMI nopeutta, ei minimiä.
Samaten täytyy olla aika törkeällä luonteella varustettu jos ajaa esim. hälytysajoneuvon edessä nopeusrajoituksen mukaan ohituskaistalla.
Jos todellakin tutustuisit(ajaisit ajokortin?) tieliikennelakiin niin siellä mainitaan, että on ajettava mahdollisimman oikeassa reunassa. Se tarkoittaa, että jos oikealla kaistalla on tilaa niin sitä ajetaan. Risteyssäännöt on erikseen jo ryhmittymisenkin takia. Ryhmittymiseksi tuskin lasketaan kymmentä kilometriä. - Dodgemies
se toki kirjoitti:
automaattisesti tarkoita ylinopeutta jos ajaa reippaammin.
Joskus sillä oikealla kaistalla ajetaan hitaammin kuin nopeusrajoitus sallii. Nopeusrajoitus tarkoittaa MAKSIMI nopeutta, ei minimiä.
Samaten täytyy olla aika törkeällä luonteella varustettu jos ajaa esim. hälytysajoneuvon edessä nopeusrajoituksen mukaan ohituskaistalla.
Jos todellakin tutustuisit(ajaisit ajokortin?) tieliikennelakiin niin siellä mainitaan, että on ajettava mahdollisimman oikeassa reunassa. Se tarkoittaa, että jos oikealla kaistalla on tilaa niin sitä ajetaan. Risteyssäännöt on erikseen jo ryhmittymisenkin takia. Ryhmittymiseksi tuskin lasketaan kymmentä kilometriä.Koska lähdit näköjään vittuilulinjalle, en viitsikään kommentoida enempää. Kaada itsellesi vaan.
- ??????????
Dodgemies kirjoitti:
Koska lähdit näköjään vittuilulinjalle, en viitsikään kommentoida enempää. Kaada itsellesi vaan.
??????????????????
- keskustelupalstoilla
?????????? kirjoitti:
??????????????????
se huomasi olevansa "heikoilla hangilla" ja repäisi vittuilukortin voidakseen poistua omasta mielestään tyylikkäästi hävitystä väittelystä. Taktiikka on varsin tyypillinen nettiväittelyssä. Tosin tässä tapauksessa tuo kortti oli älyttömästi pelattu, koska edeltävässä kommentissa oli esitetty vain oma näkemys ilman hyökkääviä kommentteja joita yleensä pidetään vittuiluna.
- ENSIN.
se toki kirjoitti:
automaattisesti tarkoita ylinopeutta jos ajaa reippaammin.
Joskus sillä oikealla kaistalla ajetaan hitaammin kuin nopeusrajoitus sallii. Nopeusrajoitus tarkoittaa MAKSIMI nopeutta, ei minimiä.
Samaten täytyy olla aika törkeällä luonteella varustettu jos ajaa esim. hälytysajoneuvon edessä nopeusrajoituksen mukaan ohituskaistalla.
Jos todellakin tutustuisit(ajaisit ajokortin?) tieliikennelakiin niin siellä mainitaan, että on ajettava mahdollisimman oikeassa reunassa. Se tarkoittaa, että jos oikealla kaistalla on tilaa niin sitä ajetaan. Risteyssäännöt on erikseen jo ryhmittymisenkin takia. Ryhmittymiseksi tuskin lasketaan kymmentä kilometriä.Haarlan mutkassa "dodgemies" ajoi tojollaan vasenta kaistaa, ambulanssi huusi ja vilkutti takana, turhaan. Ajoin motolla dmiehen eteen ja vinkkasin, että sivuun. "mitäs V nyt" dmies pyöritteli päätään ja pyöritellessä katsekin osui peiliin, niin johan osasi väistää oikelle kaistalle. Ambulanssi jatkoi matkaansa.
- variksenpoika
ENSIN. kirjoitti:
Haarlan mutkassa "dodgemies" ajoi tojollaan vasenta kaistaa, ambulanssi huusi ja vilkutti takana, turhaan. Ajoin motolla dmiehen eteen ja vinkkasin, että sivuun. "mitäs V nyt" dmies pyöritteli päätään ja pyöritellessä katsekin osui peiliin, niin johan osasi väistää oikelle kaistalle. Ambulanssi jatkoi matkaansa.
Mitä sitten tapahtui? Tuliko dodgemies leipomaan sua lättyyn?
- suomennoksesta!
keskustelupalstoilla kirjoitti:
se huomasi olevansa "heikoilla hangilla" ja repäisi vittuilukortin voidakseen poistua omasta mielestään tyylikkäästi hävitystä väittelystä. Taktiikka on varsin tyypillinen nettiväittelyssä. Tosin tässä tapauksessa tuo kortti oli älyttömästi pelattu, koska edeltävässä kommentissa oli esitetty vain oma näkemys ilman hyökkääviä kommentteja joita yleensä pidetään vittuiluna.
Enpä olekaan vielä moiseen "korttiin" törmännytkään. ;o)
Vastaväittelijälle myös tiedoksi, ettei vittuilu kuulu luonteeseeni. - lähtöpassit
keskustelupalstoilla kirjoitti:
se huomasi olevansa "heikoilla hangilla" ja repäisi vittuilukortin voidakseen poistua omasta mielestään tyylikkäästi hävitystä väittelystä. Taktiikka on varsin tyypillinen nettiväittelyssä. Tosin tässä tapauksessa tuo kortti oli älyttömästi pelattu, koska edeltävässä kommentissa oli esitetty vain oma näkemys ilman hyökkääviä kommentteja joita yleensä pidetään vittuiluna.
>Kyseinen omasta mielestään aina oikeassa oleva yhteiskunnan syöpäläinen toivottavasti nyt ymmärtää häipyä näiltä palstoilta lopullisesti. On ennenkin antanut täysin tuulesta temmattuja ajoohjeita. esim,miten ajetaan ylöjärveltä vaasan tietä kohti lielahtea. Hänenkin kannattais hieman tarkistella näkemyksiään näistä nykyisistä liikennemerkeistä ja liikennesäännöistä.
- toiotamiäs
lähtöpassit kirjoitti:
>Kyseinen omasta mielestään aina oikeassa oleva yhteiskunnan syöpäläinen toivottavasti nyt ymmärtää häipyä näiltä palstoilta lopullisesti. On ennenkin antanut täysin tuulesta temmattuja ajoohjeita. esim,miten ajetaan ylöjärveltä vaasan tietä kohti lielahtea. Hänenkin kannattais hieman tarkistella näkemyksiään näistä nykyisistä liikennemerkeistä ja liikennesäännöistä.
taitaa olla ainoa järjissään oleva tällä palstalla.
- Anonyymi
Dodgemies kirjoitti:
Koska lähdit näköjään vittuilulinjalle, en viitsikään kommentoida enempää. Kaada itsellesi vaan.
Vituiks meni.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️871863Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1571331YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä681141- 651012
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan82941Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli87862Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.128850Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029836Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.47827- 57810