Olen vasta äskettäin alkanut tulla jollakin tavalla uskoon.
Ja kuin kohtalon iskusta heti minua koetellaan; kaikkein rakkain ja oikeastaan ainoa ystäväni on sairastunut syöpään.
Haluan turvautua uskoon, mutta en tiedä miten.
Miten esim "kuuluu" rukoilla?
Ja mitä apua voin pyytää kirkolta?
Kerron nyt heti että kyseessä ei ole ihminen vaan rakas koirani, voiko kirkolta pyytää silti apua vaikka kyseessä ei olekaan ihminen?
Rakastan koiraani niin paljon, että olen valmis mihin tahansa hihhulikonsteihinkin, että käyttäkää vaan vapaasti epätoivoani hyväksenne=/
Mikä tahansa apu kelpaa, jollei kristinusko auta niin käännyn vaikka noitien puoleen, mutta rakkain ystäväni ei saa kuolla näin, sillä olisi vielä vuosia jäljellä.
Miten rukoillaan?
15
438
Vastaukset
- Jahvea
3. Moos. 11:27
Saastaisia ovat myös kaikki nelijalkaiset eläimet, joilla on käpälät. Jokainen, joka koskee tällaisen eläimen raatoon, on epäpuhdas iltaan saakka- vielä lisää
Johanneksen ilmestys 22:14-15
Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.
- von bulke
ja yksin häneen. Jos sinä uskot, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika. Jos sinä uskot, että hän syntyi maailmaan sovittaakseen sinun syntisi ristinkuoleman kautta. Jos sinä uskot, että hän on ylösnoussut Vapahtaja, niin sinä pelastut.
Sinulla on silloin lupa lähestyä taivaallista Isää rukouksissasi, Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja hänen Golgatalla vuodatetun sovintoveren suojassa.
Sinä et kuitenkaan voi sanella, miten ja millä tavalla sinun pyyntöihisi tulee taivaan vastata. Tärkeintä on saada omistaa pelastus ja iankaikkinen autuus. Jokaista uskovaa koetellaan. Jokainen elää ihmisen elämän oli uskossa tai ei. Uskossa kuoleva matkustaa Herransa luoksen. Uskosta osaton ei taivasta näe. Sielu on iankkinen. Se ei kuole. Sinä valitset, mille matkalle lähdet. Vaihtoehtoina on taivas, tai kadotus. Jumalan puoleen voi kääntyä kaikissa asioissa. Olen itsekkin rukoillut koirien puolesta.
Voit rukoilla ihan omin sanoin, annat ajatustesi tulla sydämmestä ja kerrot mitä koet ja mitä tarvitset. Jumala kuulee kyllä.
On myös lohduttavaa tietää että Jeesus rukoilee myöskin puolestamme, näin lupaa Raamattu, Jumalan Sana.- Trubaduuri
Kyllä 'Isä meidän' rukous on se oikea rukous
tuohonkin tilnateeseen. Sanat siihen löytyvät esim. Matteuksen kirjan luvusta kuusi, raamatun sivuilta, uudentestamentin puolelta. - uskon harjoittelija
tähän saakka vastanneille. Olen omin sanoin rukoillut ja nöyränä, mutta silti olisi kiva kuulla miten muut rukoilee.
Tuo isä meidän oli kyllä hyvä idea, sen jopa muistankin rippikouluajoilta.
Koirani syöpä on ihme kyllä pienentynyt..
Liekö vain sattumaa?- Chrysanteemi
Vastauksena kysymykseesi miten muut rukoilee kerron, että itse rukoilen melkein aina omin sanoin enkä käytä aina edes sanoja, vaan "olen Jumalan läsnäolossa". Hän tietää mitä me tarvitsemme jo ennen kuin osaamme sitä pyytääkään. Silti on tärkeää löytää toimiva rukousyhteys Jumalaan, sillä se hoitaa meitä sisäisesti ja vie meidät rakkaudelliseen yhteyteen Hänen kanssaan.
Olen kyllä joskus miettinyt, että onko niillä sanoilla miten suurta merkitystä... Rukoilen itse kuitenkin yleensä ihan konkreettisia asioita, esim. sairaiden paranemista tai ahdingossa elävälle helpotusta...
Muista että vastaapa Jumala sinulle millä tavoin hyvänsä, Hän RAKASTAA sinua äärettömän paljon!! :)
Hän on luonut koirat ja kissat iloksemme!
Siksi hän on Raamatussa luvannut auttaa myös eläimiä:
Psalmit:
36:7 Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys, ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.
Kerran erään uskonveljen iso, lähes 10 kg painava kollikissa, Nöpö, putosi 4.:stä kerroksesta asunnon parvekkeelta asfaltille ja menetti tajuntansa. Verta oli valunut sen nenästä asfaltille. Kun kaveri löysi Nöpön pihalta, niin hän yritti saada sitä palaamaan tajuihinsa, muttei kissaparassa ilmennyt mitään elonmerkkiä.
Sitten kaveri laittoi kätensä Nöpön päälle rukoili apua ylhäältä ja käski Nöpön hengen palata takaisin Jeesuksen nimessä. Nöpö virkosi eloon ja avasi silmänsä. Sitten kaveri laittoi uudelleen kätensä Nöpön päälle ja rukoili, että Herra oikein vahvistaisi Nöpön henkeä ja parantaisi sen vammat.
Silloin Nöpö sulki silmänsä, kaatui onnellisen näköisenä kuin humaltuneena selälleen ja nousi sitten muutaman minuutin kuluttua virkeänä jaloilleen, kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Älä missään tapauksessa käänny noitien puoleen, sillä se on Raamatun mukaan ankarasti kiellettyä, koska noitien ja taikurien saastaisista hengistä sinun sielusi saastuu.
Rukoile Herralta Jeesukselta ensin apua itsellesi, että pelastut ja sitten koirallesi, että se paranee.
Jos uskot sydämessäsi Jeesuksen Jumalan Poikana, niin sinä pelastut ja jos uskoen rukoilet Jeesusta parantamaan koirasi, niin se paranee.- Uskon harjoittelija
pidän tuon mielessä=)
- logiikan viljelijä
Tää on nyt semmoinen "sivusta heitto"...mutta kun mulla on riesana toi loogisen ajattelun viljely, niin laitanpa lusikkani soppaan hiukan eri näkökulmasta kuin muut.
Niin, kun mun logiikan mukaan sun jumala on tällä hetkellä se sun koira.
Perustelut: Jumala on tuon kirjoituksesi mukaan elämässäsi koiraa alempi. Sillä jos Jumala ei paranna koiraasi, vaihdat Hänet välittömästi vaikka noitiin. Jos mä olisin Jumala, ja sellaisena Kaikkivaltiaana tietysti näkisin ajatuksesi ja arvojärjestyksesi ja rukouksesi, niin...
- jos Jumala parantaisi koirasi, niin nostaisitko sinä Jumalan elämässäsi todella Jumalan paikalle - eli ykköseksi, vai olisiko siellä edelleen sinun koirasi?
Mä ajattelen niin, että ihmisen jumala on se, joka on elämässä ykkönen ja kaikkein tärkein. Kaikilla on tän ajattelun mukaan joku jumala. Se voi olla Jumala (kaiken tämän Luoja) tai sitte joku ihminen, eläin tms.
No, anteeksi, tämä oli tämmöistä...ymmärrän kyllä, että koira voi olla hyvin tärkeä :)- Uskon harjoittelija
hyväksymiseen.. Alussa todellakin hain mistä tahansa apua, koska olin niin paniikissa.
Nyt kun olen saanut aikaa sopeutua ajatukseen, niin olen alkanut hyväksyä että niin käy, miten on tarkoitettu käyvän=)
Olen rukoillut Jumalaa, esittämättä kumminkaan vaatimuksia.
Käy niin kuin käy..=/
- ja eläintä
Hän auttaa...
Jeesus voi parantaa koirasi. Myös lääkäreiden avulla.
Silti tulee mieleen ettei se vaan olisi tullut epäjumalaksesi??? - tahto ja tie
on sittenkin parhain vaikkei se aina siltä tuntuisikaan.
Jätä kaikki rakkaasi ja oma elämäsikin Herran haltuun!
Pyydä Herralta rauhaa tässä asiassa. Voit kertoa Jeesukselle asiasi ihan omin sanoin, kyllä Hän ymmärtää ihan normaalia puhetta.
Onkohan sinulla ystäviä jotka voisivat rukoilla puolestasi, mahdollisesti armolahjoja käyttäen?- Uskon harjoittelija
ystäviä jotka rukoilisivat, kaikki kirkosta eronneita. Mutta äitini on myös rukoillut=)
- Markku Hulkko, Oulu
Hei,
tämä toimii todella hyvin käytännössä,
sekä on aika fiksu, mutta en ymmärrä sitä:
9 Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi. [Luuk. 11:1-4 : 5. Moos. 32:6; Ps. 115:3; Jes. 63:16; Room. 8:15; 1. Piet. 1:17 | Jes. 8:13, Jes. 29:23]
10 Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa. [Dan. 7:27; Matt. 3:2 ; Luuk. 17:20,21 | Ps. 103:21; 1. Makk. 3:60; Matt. 26:42; Ap. t. 21:14]
11 Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme. [Ps. 132:15; Sananl. 30:8; Fil. 4:6; 1. Tim. 6:8]
12 Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa. [Jer. 31:34 | Sir. 28:2-5; Matt. 18:35; Ef. 4:32; Kol. 3:13]
13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.* [Myöhäisissä käsikirjoituksissa on lisäksi sanat:"Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen."][ Matt. 4:1, Matt. 26:41 | 1. Moos. 48:16; Joh. 17:15; 2. Tim. 4:18; 2. Piet. 2:9]
14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. [Mark. 11:25]
15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. [Jaak. 2:13]
16 "Kun paastoatte, älkää olko synkän näköisiä niin kuin tekopyhät. He muuttavat muotonsa surkeaksi, jotta kaikki varmasti huomaisivat heidän paastoavan. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. [Jes. 58:5; Matt. 23:5]
17 Kun sinä paastoat, voitele hiuksesi ja pese kasvosi. [2. Sam. 12:20]
18 Silloin sinun paastoasi eivät näe ihmiset, vaan Isäsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
Jumalan siunausta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845137Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.253460Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j382818Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin81959Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581820- 471586
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2601441- 941372
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441356Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731068