Vapautus armeijasta jos oma yritys???

KIIRE!!

Eli jos on nuori ja ei ole vielä armeijaa käynyt ja perustaa oman yrityksen missä ei muita työntekijöitä, niin pitääkö siinä sitten pistä lappu luukulle kun armeija koittaa vai mitä yritykselle sitten käy?

Toinen kysymys vielä, että voiko ton starttirahan saaminen alkaa koska vaan vai ainoastaan vuoden alussa?

16

8820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Starttia saanut

..koska vaan. Armeijajuttua en tiedä.

• Ei onnistu

Pitkällä tähtäimellä. Ja jos aiot oikeasti perustaa firman niin joudut satavarmasti inttiin hetkellä joka ei sopisi sinulle alkuunkaan jos yrität sitä pakoilla!

• ...

En todellakaan pakoile armeijaa, vaan kiinnostukseni perustaa toiminimi on suuri ja näillä näkymin ainoastaan armeija voi pilata suunnielmani, sillä eihän toiminimessäni muita työntekijöitä ole kuin minä ja miten yrityksen sitten käy kun olen 9kk armeijassa?

• saat lykkäystä
        ... kirjoitti:

En todellakaan pakoile armeijaa, vaan kiinnostukseni perustaa toiminimi on suuri ja näillä näkymin ainoastaan armeija voi pilata suunnielmani, sillä eihän toiminimessäni muita työntekijöitä ole kuin minä ja miten yrityksen sitten käy kun olen 9kk armeijassa?

ja jos saat niin intti on edessä viimeistään 28 vuotiaana. Vinkkinä voin sanoa että intti kannattaa käydä nuorena pois, vuosien myötä kärsii perhe ja vituttaa kuunnella 10v nuoremman käskytystä.

• vaan..
        ... kirjoitti:

6kk

• vanha mies
        saat lykkäystä kirjoitti:

ja jos saat niin intti on edessä viimeistään 28 vuotiaana. Vinkkinä voin sanoa että intti kannattaa käydä nuorena pois, vuosien myötä kärsii perhe ja vituttaa kuunnella 10v nuoremman käskytystä.

Itse kävin armeijan 28 vuotiaana vasta muutama vuosi sitten.
        Pääsin paljon helpommalla kuin muut ja nautin jopa skappareiden kunnioitusta iän mukanaan tuoman kokemuksen siivittämänä.

Parhaillaan hyppyytin jääkärinä jopa Rukkikokelaita, ja sekös oli mukavaa. Usein käytiin myös ylikersantin kanssa sotkussa munkkikahveella kesken leirien, kun muut jäätyivät hankeen.

Suosittelen armeijaa vanhemmalla iällä, ihan oikeasti. Se antaa paljon enemmän kun osaa suhtautua vähän toisella tavalla.

• vanha mies
        vanha mies kirjoitti:

Itse kävin armeijan 28 vuotiaana vasta muutama vuosi sitten.
        Pääsin paljon helpommalla kuin muut ja nautin jopa skappareiden kunnioitusta iän mukanaan tuoman kokemuksen siivittämänä.

Parhaillaan hyppyytin jääkärinä jopa Rukkikokelaita, ja sekös oli mukavaa. Usein käytiin myös ylikersantin kanssa sotkussa munkkikahveella kesken leirien, kun muut jäätyivät hankeen.

Suosittelen armeijaa vanhemmalla iällä, ihan oikeasti. Se antaa paljon enemmän kun osaa suhtautua vähän toisella tavalla.

oli oikeesti hienoa olla nuorille inttikaverille se "isähahmo". Ne oikeasti kunnioittivat tällaista patua, joka lähti inttiin aikuisena.
        Hyviä kavereita tuli ja hauskaa oli.

• Yrittäjä...

Itse kävin siviilipalveluksen. Päivät normaalisti töissä verotoimiston yrityspuolella, iltaisin ja viikonloppuisin ehti sitten hoitaa oman firman hommia.

Plussaa on se että siviilipalvelus ei mitenkään rajoita tuota tienaamista vapaa-aikana, eli palveluspaikka maksaa päivärahan, asuntosi ja ruokailut riippumatta siitä paljonko yrityksesi tuottaa voittoa.

Kaikki mitä firmasta tuli tulosta, meni suoraan säästötilille odottamaan palveluksen päättymistä. Vuoden jälkeen olikin tilillä mukava pääoma lähteä kehittämään yrityksen toimintaa edelleen.

Armeijaakin kokeilin, mutten sitä keskenkasvuisten pelleilyä jaksanut kauan katsella. Eikä minusta siellä paljon hyötyä olisi ollutkaan kun en toista ihmistä tappamaan kykene tositilanteessa. Kaikkia muita intissä opetettavia taitoja voin harjoittaa siviilissäkin.

• fvvhgfd

Mutta eihän sivariin ilman järkevää syytä voi mennä tosta vaan? hemmetti kun ärsyttää kun armeija koittaa vuoden päästä ja sen takia joudun lykkäämään yrityksen perustamista tästä hetkestä kahdella vuodella.

Vai olisiko vielä jotain vaihtoehtoja?

• Sivari ja yritys
        fvvhgfd kirjoitti:

Mutta eihän sivariin ilman järkevää syytä voi mennä tosta vaan? hemmetti kun ärsyttää kun armeija koittaa vuoden päästä ja sen takia joudun lykkäämään yrityksen perustamista tästä hetkestä kahdella vuodella.

Kyllä voit mennä sivariin ilman "mitään järkevää syytä"! Ei sinulta kysytä mitään miksi haluat mennä sivariin. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa: armeija ja sivari, joista valitset toisen. Piste.

Itse sivarin käyneenä tiedän tämän. Samaan aikaan hoidin myös oman yritykseni asioita, pääasiassa iltaisin, mutta monesti ihan päiväsaikaankin kun oli niin leppoisa sivaripaikka. :)

Paras vaihtoehto sulle on ehdottomasti sivari.

• Kyll
        fvvhgfd kirjoitti:

Kyllä siviilipalvelukseen pääsee tuosta vaankin, esim itse olin intissä niin täytin hakemuksen ja samana päivänä pääsin pois. Eettisten syiden vuoksi, sen kummempia perusteluja et tarvitse.

• Tutun tuttu
        Kyll kirjoitti:

Kyllä siviilipalvelukseen pääsee tuosta vaankin, esim itse olin intissä niin täytin hakemuksen ja samana päivänä pääsin pois. Eettisten syiden vuoksi, sen kummempia perusteluja et tarvitse.

Tuttuni meni kotiansa/yritystänsä lähimpään varuskuntaan (30 km) ja oli siellä 6 kk.

Viikonloppuisin ja iltaisin kun oli vapaalla, hän harjoitti yritystoimintaansa.

• ajatellut nuori
        Tutun tuttu kirjoitti:

Tuttuni meni kotiansa/yritystänsä lähimpään varuskuntaan (30 km) ja oli siellä 6 kk.

Viikonloppuisin ja iltaisin kun oli vapaalla, hän harjoitti yritystoimintaansa.

Viikonloppuisin ja iltaisin kun oli vapaalla, hän harjoitti yritystoimintaansa

mitenkäs, jos mulla nyt olisi oma toiminimi ja vaikka niitä rakennustöitä tekisin, niin mitähän asiakkaat sanoisi jos tulisin vaikka keittiötä remppaamaan illalla klo 20:00 aikaan ja silloin tällöin?

• ulk

mä tienasin 30000€ silloin kunmä olin sivarina 1994,ei kukaan valittanut

• nyt kuitenkin

Ole fiksua käydä se intti pois alta.

Mikäli sinulla on juuri nyt tulenpalava kiire perustaa firma, eikä aikaisemmin tällaista ollut on siihen kaksi mahdollisuutta:

1. Haluat ns. "sluibata" intistä.

2. Sinulle on auennut joku käsittämättömän mahtava idea.

Okei.. Jos vaihtoehto 2 pitää paikkansa, voit:

-Anoa lykkäystä esim. 6kk ja kertoa idean sekä perusteet siihen miksi juuri NYT pitäisi laittaa idea toteen.

-Mennä inttiin ja vapaa-aikana, kaikessa rauhassa 6kk suunnitella miten toteutat homman. Silloin et lähde "soitellen sotaan"

Suomessa on lukemattomia hyviä ideoita joita on kiireen kaupalla lähdetty toteuttamaan, lopputulos on ollut talon menetys, muijan lähteminen ja pahimmassa tapauksessa itsemurha. En sano, että sinä nyt kuuluisit tähän ryhmään, tarkoitan vaan että kannattaa aina miettiä ja suunnitella kunnolla ennenkun aloittaa. Minulla meni n. 3kk aikaa erilaiseen suunnitteluun jne.. Nyt on 7 vuotta yrittäjyyttä takana ja voin ihan kokemuksesta (kuten varmasti moni muukin) sanoa, että alussa tulee kaikenlaista yllättävää johon kannattaa oikeasti kunnolla varautua.

• ........

Armeijasta vapautetaan nykyään jos on velkaantunut pahasti pikavippien takia eikä pysty niitä hoitamaan, joten miksei yrityksenkin takia sitten. Sitäpaitsi yrittäminen on sitä suurinta maanpuolusta nykyään. Käytännössä sat E-paperit määräajaksi eli lykkäystä. Jos sinulla todetaan kahdesti eli luokitus tai olet yli 25 silloin vapautus on pysyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe