Rodullisuudesta evoluution mukaan ajateltuna

Toisinaan kuulee väitettävän että ihminen on kehittynyt apinoista.

Mitenkäs se meni 1800 luvun lopulla ja 1900-luvun alussa taidettiin uskoa että esim.neekerit ovat vähemmän kehittyneempiä kuin valkoiset ja lähempänä apinaa, että valkoiset ovat kehittyneempi evoluution muoto.

No itse en usko evoluutioon.

No niinhän se taitaa evoluution mukaan mennä onhan valkoiset käyneet jo avaruudessa ja meidän yhteiskunnat kehittyneempiä.
Eli valkoiset enemmän ihmisiä.

Noinhan te evolutionistit kai uskotte jos teillä on munaa ajatella loppuun saakka valitsemanne teorian mukaan.

Tämä ei ole tarkoitettu sen enempää puolustukseksi kuin vastustukseksi rasismille, kunhan testaan teitä.

9

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on, evoluutio

tuli kuin tilauksesta alan rasisteille kuten Earnst Haeckelille jotka käyttivät sitä perusteluna mustien vähättelylle ja vähäosaisuudelle. Mitäs ovat niinkuin apinat.. lol. Ei kyllä tasa-arvosta voida evoluutiossa paljoa phua. Koska jotkut ovat kehittyneet hitaammin heille älyllisesti kuuluu huonompi osa yhteiskunnassa ja maailmassa. Näinhän sitä perustellaan

• vääristelyn!

...että evoluutioteoriaa on vääristelty väärinkäyttäjien toimesta heti 1800-luvulta asti? Ja että näitä evoluutioteorian todellisesta sisällöstä välittämättömiä vääristelijöitä on yhä edelleen, mm. tässäkin ketjussa?

Se on kyllä kumma että jos Raamatun sanaa vääristellään, niin syntyy itku ja parku, että ei se ole Raamatun tai Jumalan syy, mutta jos evoluutioteoriaa vääristellään, niin se on kyllä evoluutioteorian ja Darwinin syy.

• 8heist

Arviot siitä koska ihmisestä tuli ”älykäs nykyihmisen tapaan” vaihtelevat 40:stä yli 100:aan tuhanteen vuoteen. Lienee siis turhaa sanoa, että aiheesta käydään tiedemaailmassa kiivasta väittelyä. Mitä kumminkin tiedetään on, että valkoihoisuuden aiheuttava geeni ilmestyi vasta 20000 vuotta sitten ja vielä 10000 tuhatta vuotta sitten ei ollut yhtään sinisilmäistä. Ei siis ole syytä olettaa, että valkoiset olisivat olleet jonon etupäässä, kun älykkyyttä jaettiin, emmehän olleet edes paikalla.

By the way: ”Vähemmän kehittyneempiä” LOL! Valkoiset siis saivat älykkyytensä perintönä, mutta toisinaan tuntuu, että jotkut edelleen odottavat postista omaa osuuttaan.

Entäs sitten omat uskomuksesi? En tiedä millaista munaa tai munattomuutta niiden seuraaminen vaatisi, mutta kummin päin vain, onneksi kristittyjen genitaalit eivät näytä siihen soveltuvan, ainakaan enää nykyajan arvomaailmassa. Seuraavaksi suoraan Raamatusta haiseva pläjäys sitä ihtiään:

”Älä pane israelilaista orjantyöhön, vaan pelkää Jumalaasi. Orjanne ja orjattarenne teidän tulee ostaa muilta, ympärillänne asuvilta kansoilta. Voitte ostaa orjiksenne myös keskuuteenne asettuneita muukalaisia samoin kuin heidän perheenjäseniään, vaikka nämä olisivatkin teidän maassanne syntyneitä. Heitä voitte pitää pysyvänä omaisuutenanne, ja voitte myös antaa heidät perintönä lapsillenne, jotka samoin saavat pitää heidät orjinaan. Heidät voitte aina pitää orjinanne, mutta toisianne, muita israelilaisia, te ette saa panna orjantyöhön.” 3. Moos. 25:43-46

1700-luvun lopulla ja 1800-luvulla orjuuden puolustajilla oli lähinnä kaksi argumenttia: Ensinnäkin orjuuden lopettaminen romahduttaisi talouden (pikemminkin pragmaattinen kuin eettinen argumentti, mutta ihmisillä monesti käy lompakko omastatunnosta). Toinen ja kenties voimakkaampi perustelu oli, että Raamattu selkeästi puolustaa orjuutta useaan otteeseen eikä koskaan, ainakaan suoranaisesti, vastusta. Selvästikin, jos vastustat orjuutta, sinun täytyy ottaa useita kohtia Raamusta vähemmän kuin kirjaimellisesti. Eli mites on? Jumalan sanaa viimeistä pilkkua myöten vai ei?

”A thorough reading and understanding of the Bible is the surest path to atheism.”
      -Donald Morgan

• No siinä Mooseksen kirjojen tilanteessa Jumala salli heprealaisten pitää orjiaan.

En hyväksy sitä että ketään pakotettaisiin orjuuteen paitsi ehkä se menettelisi rikollisille joissain tapauksissa, jos joku taas vapaaehtoisesti haluaisi ryhtyä orjaksi ei minulla välttämättä mitään sitä vastaan ole.

Minä taas tavallaan olen Jumalan orja.Ja jos joku haluaisi ryhtyä minun orjaksi se kävisi.

• kuka tietää

Mistä pyylevä, punaniskainen ja voimakkaasti hikoileva ihmistyyppi on saanut alkunsa. Sehän ei ominaisuuksiltaan ole kilpakykyinen millään elonalueella?

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

On se ainakin saanut pytyn kehitettyä ettei astu omalla verannallaan paskaansa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5726
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2889
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      155
      2626
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2429
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82