USA:sta tullut hyvää

adventtisanoma

USA oli Euroopan vainottujen protestantti kristittyjen turvapaikka. Euroopasta oikea usko hävitettiin tyystin. Amerikassa - uskonnonvapauden kehdossa - pystyi syntymään Jumalan viimeinen herätysliike - adventtiherätys - jonka huipentuma on nykyinen Adventtiseurakunta!

4

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koivistolaisuus

Täältä uskonpuhdistuksen viimeisestä tukikohdasta
      lähti liikkeelle viimeinen herätys, koivistolaisuus.

Sak. 6:8
      Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".

Mutta USA on lahkojen ja lohkojen luvattu maa,
      Baabel-Babylon. Uskonnoilla täysi vapaus orjuuttaa.

• hirvas

on ehditty perustaa muutamia lahkoja, joilla on se viimeinen totuus hallussaan - heidän oman luulonsa mukaan. Niitä nousee kuin sieniä sateella, ja siksipä Raamatussa esitetäänkin ennustettu huolestuminen tähän tapaan:

Luukas 18:7-14

7 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?
        8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, LÖYTÄNEEKÖ HÄN USKOA MAAN PÄÄLTÄ?"
        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, LUULLEN OLEVANSA VANHURSKAITA, JA YLENKATSOIVAT MUITA, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

Maailma on pullollaan fariseuksia, itsensä ylentäjiä ja tuhansia lahkoja, joilla on oma keksitty totuutensa. Siksipä tuossa onkin aiheellinen kysymys, "löytääkö Hän uskoa maan päältä"?

Vastaus kuuluu, kyllä uskoja ja uskontoja löytyy - kymmeniä tuhansia erilaisia kristilliseksi itseään väittäviä uskoja, uskontoja ja lahkoja - mutta?

Mutta löytyykö enää sitä uskoa, joka perustuu siihen evankeliumiin, jonka Jeesus itse saarnasi! Se on ainoa oikea sana, joka pelastaa ihmisen. Muuta totuutta ei ole.

• hirvas kirjoitti:

on ehditty perustaa muutamia lahkoja, joilla on se viimeinen totuus hallussaan - heidän oman luulonsa mukaan. Niitä nousee kuin sieniä sateella, ja siksipä Raamatussa esitetäänkin ennustettu huolestuminen tähän tapaan:

Luukas 18:7-14

7 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?
        8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, LÖYTÄNEEKÖ HÄN USKOA MAAN PÄÄLTÄ?"
        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, LUULLEN OLEVANSA VANHURSKAITA, JA YLENKATSOIVAT MUITA, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

Maailma on pullollaan fariseuksia, itsensä ylentäjiä ja tuhansia lahkoja, joilla on oma keksitty totuutensa. Siksipä tuossa onkin aiheellinen kysymys, "löytääkö Hän uskoa maan päältä"?

Vastaus kuuluu, kyllä uskoja ja uskontoja löytyy - kymmeniä tuhansia erilaisia kristilliseksi itseään väittäviä uskoja, uskontoja ja lahkoja - mutta?

Mutta löytyykö enää sitä uskoa, joka perustuu siihen evankeliumiin, jonka Jeesus itse saarnasi! Se on ainoa oikea sana, joka pelastaa ihmisen. Muuta totuutta ei ole.

Tuo oli hieno toteamus Jeesukselta - rukoili
        ITSEKSEEN, täydellinen lainnoudattaja, fariseus.
        Paavalikin ennen rukoili itsekseen, mutta ...
        kohdattuaan Jeesukse kirkkauden, alkoi aloitella
        rukouksiaan näin: Herra, armahda minua syntistä!

Luuk 18:11-13

Syntien synti - ylpeys - siihen lankeaa ihminen
        heti kun on saavuttanut (mukamas) täydellsiyyden:

Jes. 14:13
        Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan.
        Jes. 14:15
        Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, pohjimmaiseen hautaan.

Ylpeys käy lankeemuksen edellä. Siksi on meidän
        viisainta pysyä vain armahdetun syntisen asemassa.

Hes 28:13-15

13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus-ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
        14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
        15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.

• >> USA:sta tullut hyvää
      adventtisanoma 29.9.2008 klo 12.42
         USA oli Euroopan vainottujen protestantti kristittyjen turvapaikka. Euroopasta oikea usko hävitettiin tyystin. Amerikassa - uskonnonvapauden kehdossa - pystyi syntymään Jumalan viimeinen herätysliike - adventtiherätys - jonka huipentuma on nykyinen Adventtiseurakunta! >>

Niinpä niin! Ettei kuitenkaan sekään puoli unohtuisi, että nämä Euroopasta Amerikkaan muuttaneet "vainotut, oikeauskoiset, protestanttikristityt" vainosivat Amerikan mantereen alkuasukkaita maksaen heistä jopa tapporahaa kuin petoeläimistä ja hävittäen heidät ahneuksissaan lähes sukupuuttoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3859
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3245
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2857
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2550
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2490
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2408
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2407
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2354
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2336
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2100
    Aihe