kaikille joiden vuosi nyt vaihtuu. Shanah tovah umevorechet!
Hyvää uutta vuotta
52
1975
Vastaukset
- tama`r_tamar
Leshana tova tikatevu!
- Bar-Ilan
Toivottavasti tästä alkavasta vuodesta 5769 voisi tulla kaikin tavoin siunattu ja hyvä.
Omalla kohdallani tämä nyt päättyvä vuosi toi mukanaan loppuaan kohti lämpenevää ja kirkastuvaa,mutta rosh hashanaa vietän nyt peräti onnellisena, -odottamattoman tapahtuman myötä ja -muodossa.
Hyvät jontefit sinulle kaikin tavoin!
T. B- Zeeva
'Leshana tova tikatevu'.
Toivottavasti tuleva vuotesi jatkuu onnellisena ja valoisana eämässäsi :) - Bar-Ilan
Zeeva kirjoitti:
'Leshana tova tikatevu'.
Toivottavasti tuleva vuotesi jatkuu onnellisena ja valoisana eämässäsi :)Tosin, -enhän siihen yksin kykene,-tarvitaan toinenkin..,Zeeva :)
- Zeeva
Bar-Ilan kirjoitti:
Tosin, -enhän siihen yksin kykene,-tarvitaan toinenkin..,Zeeva :)
ei ole ihmisen hyvä olla yksin. :)
- Bar-Ilan
Zeeva kirjoitti:
ei ole ihmisen hyvä olla yksin. :)
-kaksin on aina kaunihimpi :)
- Zeeva
Bar-Ilan kirjoitti:
-kaksin on aina kaunihimpi :)
Luoja on lähettänyt sielun tähän elämään, jotta ne valaisevat soihdun tavoin, kasvaisivat tiedossa ja kauneudessa etsiessään päivien ja öiden salaisuuksia... :)
(kahlil gibran) - Bar-Ilan
Zeeva kirjoitti:
Luoja on lähettänyt sielun tähän elämään, jotta ne valaisevat soihdun tavoin, kasvaisivat tiedossa ja kauneudessa etsiessään päivien ja öiden salaisuuksia... :)
(kahlil gibran)itsensä kasvavan paikassa,joka on salaisuus -kunnes sen on aika tulla esiin ja kukoistaa täydessä kauneudessaan... :)
- Zeeva
Bar-Ilan kirjoitti:
itsensä kasvavan paikassa,joka on salaisuus -kunnes sen on aika tulla esiin ja kukoistaa täydessä kauneudessaan... :)
Rakkaus - joka ei omista mitään, eikä kukaan voi sitä omistaa - sillä rakkaudelle riittää rakkaus.. :)
- Bar-Ilan
Zeeva kirjoitti:
Rakkaus - joka ei omista mitään, eikä kukaan voi sitä omistaa - sillä rakkaudelle riittää rakkaus.. :)
-ja nyt oli viimein sen rakkauden aika,niinkuin sateen,joka erämaan kastelee -saattaen sen kosketuksellaan täyteen elämää... :)
- liikahdus
Bar-Ilan kirjoitti:
-ja nyt oli viimein sen rakkauden aika,niinkuin sateen,joka erämaan kastelee -saattaen sen kosketuksellaan täyteen elämää... :)
hienoa! Tosi suloista:)) Onnea teille!!! Tämän palstanko kautta te löysitte toisenne vaiko muuten? Minä kyllä jo vähän aavistelinkin, että jotain teillä on meneillään, kun oli niin salaperäistä kirjoittelua ja vihjailua...
Niin, ja hyvää uutta vuotta palstan juutalaisille kirjoittajille ja lukijoille! - Zeeva
liikahdus kirjoitti:
hienoa! Tosi suloista:)) Onnea teille!!! Tämän palstanko kautta te löysitte toisenne vaiko muuten? Minä kyllä jo vähän aavistelinkin, että jotain teillä on meneillään, kun oli niin salaperäistä kirjoittelua ja vihjailua...
Niin, ja hyvää uutta vuotta palstan juutalaisille kirjoittajille ja lukijoille!Bar-Ilan vastata Sinulle ensin :)
- Bar-Ilan
liikahdus kirjoitti:
Niin, ja hyvää uutta vuotta palstan juutalaisille kirjoittajille ja lukijoille!ilo ja kunnia vastata myöntävästi tuohon,sekä ilmoittaa,että juuri niin on tässä meille Rakkaani Zeevan kanssa tapahtunut.
Rakkaus löytää tiensä ja -osaa yllättää ihmisen.Sen voima on väkevä kuin kuolema.
Kun sellainen kahdelle ihmiselle sitten annetaan,on se suuri,ihana,sekä ihmeellinen käänne elämän tiellä.
Joskus on vain vaikeaa löytää oikeita sanoja kaikkea kuvaamaan,
mutta silloin ´maailma olkoon hiljaa´. :) Bar-Ilan kirjoitti:
ilo ja kunnia vastata myöntävästi tuohon,sekä ilmoittaa,että juuri niin on tässä meille Rakkaani Zeevan kanssa tapahtunut.
Rakkaus löytää tiensä ja -osaa yllättää ihmisen.Sen voima on väkevä kuin kuolema.
Kun sellainen kahdelle ihmiselle sitten annetaan,on se suuri,ihana,sekä ihmeellinen käänne elämän tiellä.
mutta silloin ´maailma olkoon hiljaa´. :)تهنئ
- Zeeva
liikahdus kirjoitti:
Niin, ja hyvää uutta vuotta palstan juutalaisille kirjoittajille ja lukijoille!kommentistasi :)
Elämä todella osaa yllättää, mitä ihmeellisimmissä paikoissa - kuten täällä :)
- Rakkaus ei halua muuta kuin toteuttaa itsensä. - tama`r_tamar
Bar-Ilan kirjoitti:
ilo ja kunnia vastata myöntävästi tuohon,sekä ilmoittaa,että juuri niin on tässä meille Rakkaani Zeevan kanssa tapahtunut.
mutta silloin ´maailma olkoon hiljaa´. :)Teille molemmille!
- liikahdus
Bar-Ilan kirjoitti:
mutta silloin ´maailma olkoon hiljaa´. :)upeaa, että jaoitte tämän ihanan asian meidän muiden kirjoittajien kanssa kertomalla siitä täällä! Positiiviset uutiset ovat aina piristäviä ja luovat hyvää henkeä tänne, etenkin kun täällä enimmäkseen on aivan muunlaista viestintää.
- liikahdus
Zeeva kirjoitti:
kommentistasi :)
- Rakkaus ei halua muuta kuin toteuttaa itsensä.On se ihmeellistä miten syntyy kohtaamisia keskustelupalstoilla! Kauniisti sanottu tuo "rakkaus ei halua muuta kuin toteuttaa itsensä". Te olette varmaan hyvin sopiva pari kun olette molemmat niin filosofisia:)
- Bar-Ilan
liikahdus kirjoitti:
upeaa, että jaoitte tämän ihanan asian meidän muiden kirjoittajien kanssa kertomalla siitä täällä! Positiiviset uutiset ovat aina piristäviä ja luovat hyvää henkeä tänne, etenkin kun täällä enimmäkseen on aivan muunlaista viestintää.
aina moninkertainen ilo.Varmasti meistä Zeevan kanssa kumpikin ajatteli myös sitä,että palstalle ilmestyisi samalla jotakin,joka on tulkintatavoista riippumatta puhtaasti positiivista.
Ja: -kun ei tämä oikein sisälläkään ollut pideltävissä.. :) Kiitos,että kerroit ajatuksesi! Pienikin liikahdus hyvässä,kauniissa ja arvokkaassa voi olla suurikin askel,kun sen näkee,huomaa ja -ymmärtää näkemänsä. :) - Bar-Ilan
tama`r_tamar kirjoitti:
Teille molemmille!
tama`r_tamar! :)
- Bar-Ilan
KTS kirjoitti:
تهنئ
t. Z & B :)
- Michelena
Bar-Ilan kirjoitti:
mutta silloin ´maailma olkoon hiljaa´. :)Olettepa viehättävä pari!
- Bar-Ilan
Michelena kirjoitti:
Olettepa viehättävä pari!
kyllä sanaton..-Kiitos! :)
Saa kyllä nyt kommentoida tuo Zeevanikin...minä tuota -delegoin hänelle! :) - KUMMALLEKIN,
Zeeva kirjoitti:
- Rakkaus ei halua muuta kuin toteuttaa itsensä.Zeeva ja Bar Ilan! Rakastakaa toisianne! :))
toivoo "Vanhamies" - ja hyvää tulevaisuutta
Zeeva kirjoitti:
- Rakkaus ei halua muuta kuin toteuttaa itsensä.Turusta käsin! ¤-8-§
- Zeeva
ja hyvää tulevaisuutta kirjoitti:
Turusta käsin! ¤-8-§
Kiitos Kaikille positiivisuudestanne :)
Positiivisuus tuo iloa mukanaan tällekin palstalle.
Kaikkea Hyvää Teille ja
P.S. Tervetuloa kirjamessuille Helsinkiin 23.-26.10.
Arvut!
zeeva - Zeeva
Bar-Ilan kirjoitti:
kyllä sanaton..-Kiitos! :)
Saa kyllä nyt kommentoida tuo Zeevanikin...minä tuota -delegoin hänelle! :)Mitä? Ollaanhan me.
- rasismiavastaan
Zeeva kirjoitti:
- Rakkaus ei halua muuta kuin toteuttaa itsensä.että näin on päässyt käymään, onnea!
- Diana*
KUMMALLEKIN, kirjoitti:
Zeeva ja Bar Ilan! Rakastakaa toisianne! :))
toivoo "Vanhamies"oikein paljon molemmille.
Minä olen aina hiukan varovainen näinden pikaromanssien suhteen ja varsinkin nettisellaisten.
Mutta se on vain minun ongelmani.
Pidän teistä molemmista, ja olen tottakai hengessä mukana. Siunauksin. - Diana*
Diana* kirjoitti:
oikein paljon molemmille.
Minä olen aina hiukan varovainen näinden pikaromanssien suhteen ja varsinkin nettisellaisten.
Mutta se on vain minun ongelmani.
Pidän teistä molemmista, ja olen tottakai hengessä mukana. Siunauksin.Lipsahti vähän väärään paikkaan, mutta toivotaan
että löytää perille. - liikahdus
Zeeva kirjoitti:
Kiitos Kaikille positiivisuudestanne :)
Positiivisuus tuo iloa mukanaan tällekin palstalle.
Kaikkea Hyvää Teille ja
P.S. Tervetuloa kirjamessuille Helsinkiin 23.-26.10.
Arvut!
zeevamenossa kirjamessuille? Minäkin olen yleensä käynyt siellä.
- Diana*
Sinulle ja kaikille muillekin juutalaisille.
Toivoo: Diana* - Zeeva
Leshana tova tikatevu! :)
- tamar***
Leshana tova tikatevu!
- kaikille palstan
juutalaisille,
Toivottavasti opitte alkavana vuonna vähän suvaitse-
vaisuutta ja pääsette eroon noista päähänne iskostetuista ennakkoluuloistanne ja opitte käyttä-
mään omia aivojanne.
Silloin ette usko kaikkea, mitä teille on pakko-
syötetty rabbienne toimesta.
Silloin ei teidän tarvitse poistaa palstalta sel-
laisia kirjoituksia, jotka eivät sovi teidän vää-
riin tulkintoihinne Tanakhista.
Jälleen joku teistä kunnostautui ja poisti mielen-
kiintoisen ketjun.
Onko juutalaisuus noin heikoissa kantimissa, kun sitä pitää suojella sensuurilla?
- Michelena
Onnittelut, hyvää uutta vuotta ja Israelin Pyhän siunausta sinulle ja muillekin juutalaisille alkavalle vuodelle!
- luft
tulkoot nimesi kirjoitetuksi elävien kirjaan!
- luft
luft kirjoitti:
tulkoot nimesi kirjoitetuksi elävien kirjaan!
RV:lle tuohon ekaan, mutta anyway!
- tinotito
juutalaisille,noalaisille,kabbalisteille,messiaanisille
ja jopa sinulekin DQ! - NohNoh
leshana tova tikatevu ja muille myös
- Elisama
Hyvää Uutta Vuotta myös sinulle ja tosiaan kaikille joilla vuosi vaihtuu.
...maailmassa on niin paljon erilaisia uusia vuosia. :D
/..\
▼- Ephraim
LeShana tova tikatevuu v'techatemuu
- tuolla ylempänä se
arabialainen tekstipätkä? Onnittelitko sinä siinä niitä rakastavaisia vai?(BI ja Zeeva)
tuolla ylempänä se kirjoitti:
arabialainen tekstipätkä? Onnittelitko sinä siinä niitä rakastavaisia vai?(BI ja Zeeva)
Arabia on rikas kieli ja siinä on itse asiassa aika monta sanaa, joita voi onnitteluihin käyttää:
تهنئ
تهان
تهانئ
تهاني- Daniel-25
KTS kirjoitti:
Arabia on rikas kieli ja siinä on itse asiassa aika monta sanaa, joita voi onnitteluihin käyttää:
تهنئ
تهان
تهانئ
تهانيتهانئ, تهاني ovat samaa sana mutta eri muodossa ’mabrouk’ تهنئ ) ja تهان
’naht’ tarkoittaa (tässä tapauksessa mistä revit sen irti ) että kaksi sana yhdistyy yhdeksi sanaksi tai al-naht:iksi.
- Daniel-25
En oikein tiedä miten minä aloita tämän viestin sinulle, ymmärrän minun virheeni että minä tein väärin sinua ja muita kohtaan. Ne minun kaksi kirjoitusta jotka kertoo kahdesta terroristi iskusta Israelissa jonka minä arabialaisten lehtien kautta annoin sellaisen kuvan että kyseessä oli onnettomuus, vaikka se ei ollut näin. Myönnän että tämä oli antisemitismia minulta tahallisesti, tiesin että olin väärässä mutta kuitenkin menin vastaan minun omia periaatteita, minä en tiedä mitä minulle tuli. En syytä ketään toista enkä luovuttaa omavastuuta tästä asiasta kenelläkään. Vika on ja oli minussa. Israelilla tietysti on oikeus elää ja juutalaisilla on oikeus oma uskontoon ilman että juutalaista jatkuvasti tyrkytetään vierasta uskontoa, minä ymmärrän “vähän” että se aika paljon hermostuttaa juutalaisia, esimerkiksi kuin J-Todistajat nakuttavat minun oven minäkin hermostun, se ei tunnu mukavalta. Pyydän anteeksi kuin sanoin että olit aivopesty, taas vika on ja oli minussa. Pyydän anteeksi sitä kuin minä hakkuin juutalaisia rumalla j- sanalla noin neljä vuotta sitten palstalla. Minun oma itsetunto alkoi soimaan ja alkoi sielullisesti ahdistamaan minua, että minulla ei ollut mitään muuta vaihtoehtoa, myös siksi että olin väärässä ja sinä rv olit täysin oikeassa, pyydän myös tässä samassa Bar-Ilanilta anteeksi kuin haukuin sinua epä aikuiseksi ja muita sanoja jotka en halua nyt tässä lausua. Minä myönnän ja kadun tekojani, koko syy on minun oma. Tämä ei varmasti merkitsee sinulle mitään siis tämä anteeksipyyntö, joka tapauksessa ei ole pakollista antaa anteeks kenelläkään jos ei halua ei minulla tässä muuta ole sanottava muuta kuin YHWH:n siunaukset olkoon teidän ja kaikkien juutalaisten ja Israelin yllä, Shaom ja hyvää uutta vuotta!
- rasismiavastaan
....
- kuin puula
päähän lyöty! No, otetaan anteeksipyyntö vastaan.
- Diana*
hieno kirjoitus sinulta Daniel, nostan hattua.
Hyvää jatkoa, kyllä ne asiat aina selkenee.:)
Varsinkin kun omaa halua löytää oikeaa tietä. - Bar-Ilan
puolestani,Daniel-25.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 28111153
- 1336990
- 955663
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa385048- 524241
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303889- 613504
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323452Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru222985- 782894