Mitä se Pyhän Hengen kaste tarkoittaa? Kun tulin uskoon viikonloppuna ja olen nyt lukenut Raamattua mutta minulle ei ole selvinnyt että miten sen Hengen saa? Miten sen huomaa jos sen saa? Kysyisin tätä Il-Marilta, mutta hän ei nyt taida olla koneella tällä viikolla??? Ja hän valtuutti sinut, niin uskon häntä tässäkin asiassa, ja kysyn sinulta.
On tosi ihanaa olla uskossa, kyllä kannatti ottaa Jeesus vastaan, en ole hetkeekään katunu.
Kiitos jos vastaat! Voi olla että en kirjoita tähän sitten lisää, mutta luen kyllä!
Kysyn sitte Mohikaanilta
39
900
Vastaukset
- oppilasso
ja normaalia elämää.Asia ei ole mikään temppu,pyhän hengen saa kun kääntyy uskoon.Mitään yliluonnollisia kokemuksia tai ihmeitä et tarvitse.Jeesus on ottanut sinut armonsa suojiin ja se riittää täydellisesti.
- Pirjo..
lukenut täältä, että täytyy puhuu kielillä enne kuin pelastuu!? Tai niin olen ainakin ymmärtänyt!
Odotan mitä Mohikaani sanoo? - sinut armonsa suojiin",
ei tarkoita mitään. Olet "suojassa tai suojatta" tasan saman verran, kuin olit ennen uskoontuloasi.
Pyhä Henki taas on täydelleen uskon asia. Jos uskot, se on sinulle, jos et, sitä ei ole. Mitään vaikutusta et huomaa. PH ei puhu eikä pukahda, koska sitä ei ole olemassa kuin uskovien mielikuvituksessa. Pirjo.. kirjoitti:
lukenut täältä, että täytyy puhuu kielillä enne kuin pelastuu!? Tai niin olen ainakin ymmärtänyt!
Odotan mitä Mohikaani sanoo?puhua kielillä, kun saat Pyhän Hnegen, kyllä sinä uskossa ott, vaikka et saisikaan Pyhää Hnekeä, se vaan on ihmeellinen lahja joka kuuluu jokaiselle uudestisyntyneelle, niin myös sinulle.
* Joko olet saanut sen, olen varma asiasta, etä sinä saat sen, ja sitten sinä ymmärrät, että se annetaankin ainoastaan JO uskossa oleville, syntinen puhditumaton sydän sitä ei voisi saadakkaan.
* Ny sinä olet JO uudestisyntynyt, ja sen perusteella se kuuluu sinoulle,ota vaan lahja vastaan, sitä terjotaan taivaasta Jeesuksen kautta sinulle, älä usko noita selitäjiä, Raamattu sen on luvannut, ja Raamattu on Jumalans anaa, kiitä vaan saamastsi lahjsta kiitos Jeesus kiitos Jeesus, ....oletko jo Hengen täyttämä, odotan ilolla jo etukäten, että kohta saamme lukea vistin, jossa kerrot miten ihana olo sinulla on, sellainen jota et ole voinut edes kuvitella, kiitos Jeesus.....Mohikaani_27 kirjoitti:
puhua kielillä, kun saat Pyhän Hnegen, kyllä sinä uskossa ott, vaikka et saisikaan Pyhää Hnekeä, se vaan on ihmeellinen lahja joka kuuluu jokaiselle uudestisyntyneelle, niin myös sinulle.
* Joko olet saanut sen, olen varma asiasta, etä sinä saat sen, ja sitten sinä ymmärrät, että se annetaankin ainoastaan JO uskossa oleville, syntinen puhditumaton sydän sitä ei voisi saadakkaan.
* Ny sinä olet JO uudestisyntynyt, ja sen perusteella se kuuluu sinoulle,ota vaan lahja vastaan, sitä terjotaan taivaasta Jeesuksen kautta sinulle, älä usko noita selitäjiä, Raamattu sen on luvannut, ja Raamattu on Jumalans anaa, kiitä vaan saamastsi lahjsta kiitos Jeesus kiitos Jeesus, ....oletko jo Hengen täyttämä, odotan ilolla jo etukäten, että kohta saamme lukea vistin, jossa kerrot miten ihana olo sinulla on, sellainen jota et ole voinut edes kuvitella, kiitos Jeesus.....joku erityistapaus jonka ei tarvikaan puhua kielillä.
Itse olet varmaan kymmenissä viesteissä painottanut että jokaisessa tapauksessa Pyhän hengen saanut puhuu kielillä.
Kuten tuossa edellisellä nimimerkilläsi:
"Kyllä kielillä puhutaan aina, kun täyttyy Pyhällä hengellä ekakerran. Jokainen tapaus Raamatussa osoittaa sen..."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000020322351#22000000020322351
Ja olet myös painottanut että vain Pyhällä Hengellä täyttynyt (kielilläpuhe merkkinä) voi pelastua ja oikein vielä takaa pelastusvarmuuden tekipä sitten sen jälkeen mitä tahansa pahaa.
Ei se Mohikaani asia parane muuttamalla mielipidettä tai valehtelemalla.Pe.ku kirjoitti:
joku erityistapaus jonka ei tarvikaan puhua kielillä.
Itse olet varmaan kymmenissä viesteissä painottanut että jokaisessa tapauksessa Pyhän hengen saanut puhuu kielillä.
Kuten tuossa edellisellä nimimerkilläsi:
"Kyllä kielillä puhutaan aina, kun täyttyy Pyhällä hengellä ekakerran. Jokainen tapaus Raamatussa osoittaa sen..."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000020322351#22000000020322351
Ja olet myös painottanut että vain Pyhällä Hengellä täyttynyt (kielilläpuhe merkkinä) voi pelastua ja oikein vielä takaa pelastusvarmuuden tekipä sitten sen jälkeen mitä tahansa pahaa.
Ei se Mohikaani asia parane muuttamalla mielipidettä tai valehtelemalla.* En ole koskaan sanonut, että PITÄÄ puhua kielillä, ennekuin on uskossa! Jos tuollaista väität, olet itse se valehtelija ja asioiden vääristelijä ja kieroilija.
* Sun päättelyn perusteella aukrinko on kuu, ja päinvastoin, juuri tuolla tavalla sinä asiat päättelet.
* Myönnä, että sulla on lukihäiriö, ja ei se mitään, eihän sille mitään voi, mutta lopeta tuo asiaton lässytyksesi!- oppilasso
Pirjo.. kirjoitti:
Odotan mitä Mohikaani sanoo?älä usko mitä sattuu.9 kymmenestä uskovasta maailmassa ei puhu millään oudoilla kielillä.Lue ramattua ja huomaa mikä on totta ,mikä ihmis- oppia.
Missään kohti raamattua ei sanota että ihmisen täytyisi puhua mitään kieltä tai kielillä,ollakseen saanut pyhän hengen,pelastuneen.Näissä asioissa pyörii monenlaista satu-setää joten pidä järki,terve kritiikki ja oma harkinta mukanasi.Jumala on luvannut Jeesuksen uhrin takia pelastaa sen joka häneen uskoo.Lue raamattua ja ota asioista selvää jossakin ns.raittiissa ja opetukseltaan todellisuudessa pysyvässä seurakunnassa,olipa se Luterilainen,helluntailainen tai mikä muu tahansa tulet aikanaan huomaamaan mikä on totta ja mikä ei. oppilasso kirjoitti:
älä usko mitä sattuu.9 kymmenestä uskovasta maailmassa ei puhu millään oudoilla kielillä.Lue ramattua ja huomaa mikä on totta ,mikä ihmis- oppia.
Missään kohti raamattua ei sanota että ihmisen täytyisi puhua mitään kieltä tai kielillä,ollakseen saanut pyhän hengen,pelastuneen.Näissä asioissa pyörii monenlaista satu-setää joten pidä järki,terve kritiikki ja oma harkinta mukanasi.Jumala on luvannut Jeesuksen uhrin takia pelastaa sen joka häneen uskoo.Lue raamattua ja ota asioista selvää jossakin ns.raittiissa ja opetukseltaan todellisuudessa pysyvässä seurakunnassa,olipa se Luterilainen,helluntailainen tai mikä muu tahansa tulet aikanaan huomaamaan mikä on totta ja mikä ei.yhtään mitään opettavassa mielessä. Sinä et ole edes uskossa, ja kuitenkin pyrit opettajaksi.
Pe.ku on toinen kaltaisesi, ollaan olevinaan opettajia, eikä edes tunneta uskon alkeita?
Kyllä ensin sinunkin tulee uudstisyntyä ja sitten jos Herra suo, voit muutaman vuoden kuluttua jotain ehkä opettaakin, jos kutsutaan opettajaksi?
* Sinä ja Pe.ku, puuhun kavutaan tyvestä, ei latvasta käsin, se on hölmöläisten puuhaa!- oppilasso
Mohikaani_27 kirjoitti:
yhtään mitään opettavassa mielessä. Sinä et ole edes uskossa, ja kuitenkin pyrit opettajaksi.
Pe.ku on toinen kaltaisesi, ollaan olevinaan opettajia, eikä edes tunneta uskon alkeita?
Kyllä ensin sinunkin tulee uudstisyntyä ja sitten jos Herra suo, voit muutaman vuoden kuluttua jotain ehkä opettaakin, jos kutsutaan opettajaksi?
* Sinä ja Pe.ku, puuhun kavutaan tyvestä, ei latvasta käsin, se on hölmöläisten puuhaa!vaan Jeesus uskon Jumalan armoon, Jeesuksen uhriveren tähden.Täydessä vapaudessa ilmaista uskostani.Mikähän olisi tilanne jos se olisi sinun tai jonkun muun vajavaisen(minunkin) ihmisen säädettävissä?
- frihet
oppilasso kirjoitti:
älä usko mitä sattuu.9 kymmenestä uskovasta maailmassa ei puhu millään oudoilla kielillä.Lue ramattua ja huomaa mikä on totta ,mikä ihmis- oppia.
Missään kohti raamattua ei sanota että ihmisen täytyisi puhua mitään kieltä tai kielillä,ollakseen saanut pyhän hengen,pelastuneen.Näissä asioissa pyörii monenlaista satu-setää joten pidä järki,terve kritiikki ja oma harkinta mukanasi.Jumala on luvannut Jeesuksen uhrin takia pelastaa sen joka häneen uskoo.Lue raamattua ja ota asioista selvää jossakin ns.raittiissa ja opetukseltaan todellisuudessa pysyvässä seurakunnassa,olipa se Luterilainen,helluntailainen tai mikä muu tahansa tulet aikanaan huomaamaan mikä on totta ja mikä ei.Pyhän Hengen kaste ja Pyhän Hengen sinetti ei ole sama asia.
Jumala kastaa Pyhällä Hengellä ja se ei kait sinunkaan mielestä ole sama asia, kuin omistaa uskon kautta Kristukseen Pyhän Hengen sinetin, eli todistuksen sydämmessä, että on Jumalan lapsi. - oppilasso
frihet kirjoitti:
Pyhän Hengen kaste ja Pyhän Hengen sinetti ei ole sama asia.
Jumala kastaa Pyhällä Hengellä ja se ei kait sinunkaan mielestä ole sama asia, kuin omistaa uskon kautta Kristukseen Pyhän Hengen sinetin, eli todistuksen sydämmessä, että on Jumalan lapsi.sieltä löytyy vain yksi pyhähenki.
- uusi liitto
Uudessa liitossa on vain yksi kaste, jossa on samassa kasteessa vesi ja Pyhä Henki.
Kun lapsi kastetaan, niin silloin lapsi saa Pyhän Hengen.
Hurmahenkiset uskonnolliset kokemukset eivät ole mitään kasteita, vaan demonien sisääntuloja.omiesi pariin luterilaisten palstalle, tämä on nimittin helluntailaisuudesta keskusteleva, ja siihen ei sovi sinun oppisi. Usko vaan ja luule olevasi oikeassa, mutta miksi tänne sitä tuot, kun hyvin tiedät, ettei se ole Raamatun, eikä halluntalaisuuden mukaista.
* Harva meistä koskaan tulee teidän palstalle tarjomaan helluntaiaisten oppeja. Miksi siis oot vielä tällä plastalla?
* Haluatko kylvää lustetta, kun huomaat, että on ihmisiä, jotka tosissaan hakee aitoa uskoa hengelliseen tarpeeseen ja hätään. Johon vauvakaste ei voi mitään apua tuoda.
* Tee parannus, tai sitten häivy omiesi pariin!ensin usko,sitten kaste,näin se menee,ikävä kyllä,Raamatussa sanotaan että usko pelastaa,ei kaste.
asiattomista kommenteista!
* Niin, sinun ei oikeastaan tarvitse tietää mitään, kun voit saada Pyhän Hnegen täyteyden.
* Sanoisin näin, avaa Raamattu Apt 2:1-4, aiinä tapahtuu ensimmäinen PH-vuodatus, lue sitä, ja usko, älä epäile mitään, odota vaan, nikuin sitä oltais jo sinulle antamassa, nikuin oikeasti ollaankin,
*ala vaan kiittää Pyhän Hnegen lahjsta, kiitä jeesusta pelastuksesta, Pyhän Hnegen lahjasta, sano vaan kiitos kiitos Jeesus, kiitä vaan, ja odota, älä koskaan lakkaa odottamsta sitä, se anntetaan sinulle, se voi tulla ihan koska vaan ja missä vaan.
* Povistu vaikka sänkysi vierlle, avaa Raamattu tuosta mistä sanoin, usko ja odota, se vaan otetan vastaan, ja kun vastaan otetaan jotain lahjaa, niin silloin kiitetään, kiitos avaa Hengen lähteet, Paavalikin kehoittaa kiittämään, kiitos on avaisna tässä, kun odottaa Pyhää Hnekeä, kiitoksella sinä sen saat, ja kun Hän tulee, silloin si sinulla ole riemulla rajoja, ja sinä saat puhua kielillä, ja puhu kun kielet tulee, älä välitä sun tunteista, siinä voi tuntua monenlaiselta, kiitä vaan, ja puhu kielillä kun Hän avaa kielesi siteet, kiitä Jeesusta, minä tiedän, etä sinä saat ne, ja voi olla että saate nyt jo, enenkuin tätä luetkaan, kiitä Jeesusta kitä kiitä kiitos kiitos....se johtui siitä, kun tuota viestiä kirjoitaessani, koin Hengen läsnäolon niin voimakkaana, että ilosta meinas mennä kirjoitus kielillä puhumiseksi, kiitä vaan, olen 100 % varma että saat Pyhän Hengen täyteyden, tästä hetkestä lähtien, tieto on, että saat sen heti, kiitä vaan, kiitos Jeesusta pelastuksesta, kiitos verestä joka puhdistaa sydämen ottamaan vastaan tämän sanomattoman lahjan, kiitä lahjan antajaa Jeesusta,Kristusta kiitos Jeesus!!
* Saat kokea yliymmärryksen käyvää riemua ja onnellisuuta, saat puhua kielillä, kiitos Jeesus kiitos Jeesus...voit saada mitä tahansa armolahjta, kielillä puhumisen lisäksi. kiitä vaan lahjasta joka sinulle annetaan, jos ei ole jo annettu, kohta sinä sen saat kiitos Jeesus....- Pirjo..
Mohikaani_27 kirjoitti:
se johtui siitä, kun tuota viestiä kirjoitaessani, koin Hengen läsnäolon niin voimakkaana, että ilosta meinas mennä kirjoitus kielillä puhumiseksi, kiitä vaan, olen 100 % varma että saat Pyhän Hengen täyteyden, tästä hetkestä lähtien, tieto on, että saat sen heti, kiitä vaan, kiitos Jeesusta pelastuksesta, kiitos verestä joka puhdistaa sydämen ottamaan vastaan tämän sanomattoman lahjan, kiitä lahjan antajaa Jeesusta,Kristusta kiitos Jeesus!!
* Saat kokea yliymmärryksen käyvää riemua ja onnellisuuta, saat puhua kielillä, kiitos Jeesus kiitos Jeesus...voit saada mitä tahansa armolahjta, kielillä puhumisen lisäksi. kiitä vaan lahjasta joka sinulle annetaan, jos ei ole jo annettu, kohta sinä sen saat kiitos Jeesus....että olisin saanut sen Pyhän Hengen silloin heti kun tulin uskoon? Oli nimittäin niin, että kun luin sen Il-Marin rukouksen, niin minulle tuli sellainen kummallinen tunne. Tulin iloiseksi kiitin Jeesusta lähes tunnin yhteenmenoon, hoin koko ajan että Kiitos Jeesus, kiitos Jeesus, ylistys rakas Jeesus, ja niin erelleen. Oli ikäänkuin olisin ollut ilmassa. Kerroin tuon jo aikaisemminkin jossain viestissä. Voisko se olla että täytyn silloin Pyhällä Hengellä? En muista kyllä, että puhuinko kielillä ja kun olin yksin niin en voi sitä keltään kysyykkään, kun ei kukaan ollut kuulemassa.
Mutta sen tiedän, että on ihanaa olla uskossa Jeesukseen. On ihanaa sanoa että Jeesus on mun Herra! Aamen!!
Il-Maria lainatakseni, jos et vielä ole Jeesuksen oma, ota hänet vastaan nyt! Tiedän että sinun ei tarvitse sitä koskaan katuu!!!
Jeesus on Herrani! - Eimen
Pirjo.. kirjoitti:
että olisin saanut sen Pyhän Hengen silloin heti kun tulin uskoon? Oli nimittäin niin, että kun luin sen Il-Marin rukouksen, niin minulle tuli sellainen kummallinen tunne. Tulin iloiseksi kiitin Jeesusta lähes tunnin yhteenmenoon, hoin koko ajan että Kiitos Jeesus, kiitos Jeesus, ylistys rakas Jeesus, ja niin erelleen. Oli ikäänkuin olisin ollut ilmassa. Kerroin tuon jo aikaisemminkin jossain viestissä. Voisko se olla että täytyn silloin Pyhällä Hengellä? En muista kyllä, että puhuinko kielillä ja kun olin yksin niin en voi sitä keltään kysyykkään, kun ei kukaan ollut kuulemassa.
Mutta sen tiedän, että on ihanaa olla uskossa Jeesukseen. On ihanaa sanoa että Jeesus on mun Herra! Aamen!!
Il-Maria lainatakseni, jos et vielä ole Jeesuksen oma, ota hänet vastaan nyt! Tiedän että sinun ei tarvitse sitä koskaan katuu!!!
Jeesus on Herrani!eimen.
Pirjo.. kirjoitti:
että olisin saanut sen Pyhän Hengen silloin heti kun tulin uskoon? Oli nimittäin niin, että kun luin sen Il-Marin rukouksen, niin minulle tuli sellainen kummallinen tunne. Tulin iloiseksi kiitin Jeesusta lähes tunnin yhteenmenoon, hoin koko ajan että Kiitos Jeesus, kiitos Jeesus, ylistys rakas Jeesus, ja niin erelleen. Oli ikäänkuin olisin ollut ilmassa. Kerroin tuon jo aikaisemminkin jossain viestissä. Voisko se olla että täytyn silloin Pyhällä Hengellä? En muista kyllä, että puhuinko kielillä ja kun olin yksin niin en voi sitä keltään kysyykkään, kun ei kukaan ollut kuulemassa.
Jeesus on Herrani!kuullut Il-Marin mielipiteen sekä hänen suositteleman Mohikaanin ja tuossa myös hänen suositteleman Eroen mielipide.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000038266969
Se vaan on niin että tuon valehtelevan ja oman valtansa alle ihmsisiä haluavan kolmikon alle jos oikeasti joutuisi niin heikosti kävisi.
He ovat omasta mielestään aina oikeassa ja Jumalan yläpuolella.- poikalapsi
Mohikaani_27 kirjoitti:
se johtui siitä, kun tuota viestiä kirjoitaessani, koin Hengen läsnäolon niin voimakkaana, että ilosta meinas mennä kirjoitus kielillä puhumiseksi, kiitä vaan, olen 100 % varma että saat Pyhän Hengen täyteyden, tästä hetkestä lähtien, tieto on, että saat sen heti, kiitä vaan, kiitos Jeesusta pelastuksesta, kiitos verestä joka puhdistaa sydämen ottamaan vastaan tämän sanomattoman lahjan, kiitä lahjan antajaa Jeesusta,Kristusta kiitos Jeesus!!
* Saat kokea yliymmärryksen käyvää riemua ja onnellisuuta, saat puhua kielillä, kiitos Jeesus kiitos Jeesus...voit saada mitä tahansa armolahjta, kielillä puhumisen lisäksi. kiitä vaan lahjasta joka sinulle annetaan, jos ei ole jo annettu, kohta sinä sen saat kiitos Jeesus....Ilosta....hahahah! HUMALASSA olet tai lääketokkurassa, valehtelija.
Pirjo: ÄLÄ Herran nimessä Mohikaania kuuntele. Hän on saatananpalvelija, joka toivottaa ihmisiä saatanan haltuun eikä koskaan tunnusta omia rikkeitääjn. Hän mm. valehtelee päivät pääksytysten. - oppilasso
Pirjo.. kirjoitti:
Jeesus on Herrani!siinä kuin minäkin.Kysy Mohikaanilta vaikkapa aluksi, että missä raamatussa lukee, että pyhän hengen tai uskon saaminen edellyttää kielillä puhumista? Ja päättele sitten vastauksesta pitäytyykä Mohikaani raamatussa, uskooko hän Jeesuksen opetuksia vai puuuko hän vain ihmis oppeja.
Pirjo.. kirjoitti:
Jeesus on Herrani!siitä se ilosi johtuu, se on yliymmärryksen käyvää iloa ja riemua.
* Ja olethan toki saanut myös Pyhän Hengen sydämeesi, ja se sanoo siellä sinulle, "Abba Isä!" Ja Henki rinnassasi todistaa, että olet Jumalan lapsi. Ja tästä se ilo tulee. Kiitä vaan edelleenkin.
* Mutta luulenpa, että et vielä ole kuitenkaan täyttynyt Pyhällä Hengellä, jos olisit, olisit puhunut kielillä jonkin aikaa vähintään, ja jos se olisi jäänyt sinulle lahjaksi, voisit puhua vaikka heti uudestaan, ne vaan tulee sieltä, kunhan suusi avaat.
*Raamattu sanoo, "avaa suusi, niin minä sen täytän" Siis Jumala!
* Kiittele vaan, ja ole avoin ja odottavalla mielellä, se voi tulla koska hyvänsä, Pyhä Henki voi yllättää iloisesti, voitahan kokeilla itseäsi, oletko täyttynyt Hengellä, ala kiitellä, ja jos alkaa tuntua, että sanat menee ikäänkuin solmuun, niin jatka vaan, sieltä ne sitten tulee, jos olet jo täyttynyt Pyhällä Hengellä, siunausta edelleen ja ole onnellinen uskossasi. Todista aina kun saat tilaisuuden,uskosi vahvistuu ja saat varmuutta , sydän vahvistuu.- ällikkä
Mohikaani_27 kirjoitti:
siitä se ilosi johtuu, se on yliymmärryksen käyvää iloa ja riemua.
* Ja olethan toki saanut myös Pyhän Hengen sydämeesi, ja se sanoo siellä sinulle, "Abba Isä!" Ja Henki rinnassasi todistaa, että olet Jumalan lapsi. Ja tästä se ilo tulee. Kiitä vaan edelleenkin.
* Mutta luulenpa, että et vielä ole kuitenkaan täyttynyt Pyhällä Hengellä, jos olisit, olisit puhunut kielillä jonkin aikaa vähintään, ja jos se olisi jäänyt sinulle lahjaksi, voisit puhua vaikka heti uudestaan, ne vaan tulee sieltä, kunhan suusi avaat.
* Kiittele vaan, ja ole avoin ja odottavalla mielellä, se voi tulla koska hyvänsä, Pyhä Henki voi yllättää iloisesti, voitahan kokeilla itseäsi, oletko täyttynyt Hengellä, ala kiitellä, ja jos alkaa tuntua, että sanat menee ikäänkuin solmuun, niin jatka vaan, sieltä ne sitten tulee, jos olet jo täyttynyt Pyhällä Hengellä, siunausta edelleen ja ole onnellinen uskossasi. Todista aina kun saat tilaisuuden,uskosi vahvistuu ja saat varmuutta , sydän vahvistuu.vai onko kyseessä oma kokemuksesi/mielikuva?
Mohikaani_27 kirjoitti:
siitä se ilosi johtuu, se on yliymmärryksen käyvää iloa ja riemua.
* Kiittele vaan, ja ole avoin ja odottavalla mielellä, se voi tulla koska hyvänsä, Pyhä Henki voi yllättää iloisesti, voitahan kokeilla itseäsi, oletko täyttynyt Hengellä, ala kiitellä, ja jos alkaa tuntua, että sanat menee ikäänkuin solmuun, niin jatka vaan, sieltä ne sitten tulee, jos olet jo täyttynyt Pyhällä Hengellä, siunausta edelleen ja ole onnellinen uskossasi. Todista aina kun saat tilaisuuden,uskosi vahvistuu ja saat varmuutta , sydän vahvistuu.Nyt siis pitää olla jo kaksi Pyhää Henkeä.
Se on sinun uusi oppisi ja se entinen opisikaan ei ollut Raamatun mukainen.
Ihan Pirjon takia keksit uuden oman opin.
Sulla on omia mieltymyksiä ja niille rakentelet uusia oppeja.
Avioerosi jälkeenkin keksit uuden opin joka hyväksyy eroamisen omasta vaimosta ja uuden vaimon ottamisen.ällikkä kirjoitti:
vai onko kyseessä oma kokemuksesi/mielikuva?
* Kehoitetaan siellä, ainakin tekemään parannusta, vai mitä sinä haet?
Pe.ku kirjoitti:
Nyt siis pitää olla jo kaksi Pyhää Henkeä.
Se on sinun uusi oppisi ja se entinen opisikaan ei ollut Raamatun mukainen.
Ihan Pirjon takia keksit uuden oman opin.
Sulla on omia mieltymyksiä ja niille rakentelet uusia oppeja.
Avioerosi jälkeenkin keksit uuden opin joka hyväksyy eroamisen omasta vaimosta ja uuden vaimon ottamisen.kun et ymmärrä mitään, etkä usko kun selitetään asiat? Olet tosi ärsyttävä, ja ehkä sitä haluatkin, et voi olla niin tyhmä, että et ymmärrä selvää puhetta, ja vielä äidinkielellä kirjoitettuna?!
- poikalapsi
Mohikaani_27 kirjoitti:
kun et ymmärrä mitään, etkä usko kun selitetään asiat? Olet tosi ärsyttävä, ja ehkä sitä haluatkin, et voi olla niin tyhmä, että et ymmärrä selvää puhetta, ja vielä äidinkielellä kirjoitettuna?!
Ethän ITSEKÄÄN ymmärrä: jatkat valheita, jatkat seriffihaaveita, jatkat mukahelluntailaisen propagandan viljelyä, vaikka et kuulemma edes ole helluntailainen. Niin minulle kertoi työtoverini, joka itse on helluntailainen ja joka luki juttujasi. Näytin mm. viestisi, jossa saatanan haltuun toivotteliy. Et kuulemma VOI olla helluntailainen.
NOIN sanoi oma uskonsisaresi. Että semmoisia tällä kertaa. - ällikkä
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Kehoitetaan siellä, ainakin tekemään parannusta, vai mitä sinä haet?
uskon, pelastumisen tai pyhänhengen saamisen edellytys vai ei?
- hirvas
ällikkä kirjoitti:
uskon, pelastumisen tai pyhänhengen saamisen edellytys vai ei?
Mohikaani ehtii kommentoimaan, niin jatkan kysymystäsi sen verran, että kelpaako kotona peilin edessä harjoiteltu kielilläpuhuminen hellariseurakunnalle merkkinä PH:lla täyttymisestä?
oppilasso kirjoitti:
siinä kuin minäkin.Kysy Mohikaanilta vaikkapa aluksi, että missä raamatussa lukee, että pyhän hengen tai uskon saaminen edellyttää kielillä puhumista? Ja päättele sitten vastauksesta pitäytyykä Mohikaani raamatussa, uskooko hän Jeesuksen opetuksia vai puuuko hän vain ihmis oppeja.
jos et sekaantuisi hengellisin asioihin, ja varsinkaan nyt Pirjon tapauksessa, hän ei kaipaa sun sekoilujasi!
- oppilasso
Mohikaani_27 kirjoitti:
jos et sekaantuisi hengellisin asioihin, ja varsinkaan nyt Pirjon tapauksessa, hän ei kaipaa sun sekoilujasi!
mutta oletan että tiedät raamatusta sen verran, että kääntymällä saa armon.
- oppilasso
SUTUSETIÄ LIIKKUU KUN ON KYSYMYS USKOSTA.Itse uskon Jumalan armoon Jeesuksen sovituksen ja vuodattaman uhriveren tähden.Se riittää nyt ja ikuisesti.Täällä on monia jotka haluavat tehdä mutkia suoraan tiehen ja vääntää yksinkertaisetkin asiat mutkille,oman näkemyksensä mukaisiksi ihmis opeiksi ja ehdollistaa Jumalan armon.Jeesus moitti heitä minesti raamatussa.Lue raamattua ja mene jonnekkin raittiseen seurakuntaan kasvamaan.Jumala huolehtii kasvustasi.
siksi, että olet omaksunut luterilaisen opin ukaisen uskonnon, sinä ei ole Hebgestä syntymisen kanssa mitään yhteistä.
* Jeesus sanoo, "Joka ei synny uudesti YLHÄÄLTÄ, ei vi päästä Jumalan valtakuntaan.
En minä halua tietenkään sinulta taivasta sulkea, niikuin luterilaiset usein tulee täänne mesomaan helluntailaislle vauvaksateen harhassaan.
* Sun tulee tulla tuntemaan Jeesus sisäisesti, ei sitä vauvakasteessa voi saada, eikä uskovienkaan kasteessa, ensin tulee uudestisyntyä YLHÄÄLTÄ, sitten voi jo vaikka mennä kasteelle.
* Toivon, että et söhi enempää Pirjon uskoontuloa kateuksissasi, jätä rauhaan, ei asia sulle kuulu millään tavalla.- oppilasso
Mohikaani_27 kirjoitti:
siksi, että olet omaksunut luterilaisen opin ukaisen uskonnon, sinä ei ole Hebgestä syntymisen kanssa mitään yhteistä.
* Jeesus sanoo, "Joka ei synny uudesti YLHÄÄLTÄ, ei vi päästä Jumalan valtakuntaan.
En minä halua tietenkään sinulta taivasta sulkea, niikuin luterilaiset usein tulee täänne mesomaan helluntailaislle vauvaksateen harhassaan.
* Sun tulee tulla tuntemaan Jeesus sisäisesti, ei sitä vauvakasteessa voi saada, eikä uskovienkaan kasteessa, ensin tulee uudestisyntyä YLHÄÄLTÄ, sitten voi jo vaikka mennä kasteelle.
* Toivon, että et söhi enempää Pirjon uskoontuloa kateuksissasi, jätä rauhaan, ei asia sulle kuulu millään tavalla.ja tulemasta tänne puhumaan raamatusta.Onhan pullistut mies.Toivottavasti Jumala saa sinussa aikaan oikean uskon jossa joutuu nöyrtymään tosiasioiden edessä.Olet nyt omateko uskonnollinen,olet kadottanut sen aidon ja raittiin uskon.Tee pikaisesti pikaisesti parannus,ja lue raamattua,äläkä kuuntele ja opettele ihmisoppeja enempää,niin saat kokea oikean uskon,jossa ei tarvitse leikkia kaikkitietävää vanhurskasta,vaan saa oikean nöyryyden jakamaan se toistenkin kanssa.Rukoillaan sitä sinulle.Ja tunnusta asia vaikka jollekkin ystävällesi.Näin pääset herran oikeaan tuntemiseen.
- oppilasso
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Toivon, että et söhi enempää Pirjon uskoontuloa kateuksissasi, jätä rauhaan, ei asia sulle kuulu millään tavalla.ukossa olen ollut noin 13 vuotta.Aloitin uskontaivalluksen vapaa ja helluntaikirkoissa,mutta ne olivat Torontoherätyksen lumoissa silloin ja opetus oli epä tervettä.Poisyuin niistä paikoista kokonaan ja olen käynytnpaljon eri suunnista tulevien ihmisten kanssa yhdessä kotikokouksissa ja toisinaan jopa luterilaisissa kirkoissa,kunhan katson että oppi on raitista,eikä mitään oma vanhurskauttamista armolahjoineen,joita vielä käytetäänkin miten sattuu.Helluntaiseurakunnissakin oli siihen aikaan kauhea älämölö, josta kukaan ei saanut selvää,eikä kukaan SELITTÄNYT puhetta, kuten raamatussa opetetaan.
- poikalapsi
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Toivon, että et söhi enempää Pirjon uskoontuloa kateuksissasi, jätä rauhaan, ei asia sulle kuulu millään tavalla.Lopeta valehtelu jo VIIMEINKIN. Tunnusta syntisi ja tee parannus!
Minkä ihmeen Hebgen vallassa mahdat ollakaan, retku? - poikalapsi
oppilasso kirjoitti:
ja tulemasta tänne puhumaan raamatusta.Onhan pullistut mies.Toivottavasti Jumala saa sinussa aikaan oikean uskon jossa joutuu nöyrtymään tosiasioiden edessä.Olet nyt omateko uskonnollinen,olet kadottanut sen aidon ja raittiin uskon.Tee pikaisesti pikaisesti parannus,ja lue raamattua,äläkä kuuntele ja opettele ihmisoppeja enempää,niin saat kokea oikean uskon,jossa ei tarvitse leikkia kaikkitietävää vanhurskasta,vaan saa oikean nöyryyden jakamaan se toistenkin kanssa.Rukoillaan sitä sinulle.Ja tunnusta asia vaikka jollekkin ystävällesi.Näin pääset herran oikeaan tuntemiseen.
Pullistunut kuvaa muuten TOSI hyvin Mohikaani-Ritarin asennetta: ITSEÄÄN hän täynnä on ja itseään jumalana pitää. Onneksi tuommoisetkin kerran palkkionsa saavat, ansionsa mukaan.
oppilasso kirjoitti:
ja tulemasta tänne puhumaan raamatusta.Onhan pullistut mies.Toivottavasti Jumala saa sinussa aikaan oikean uskon jossa joutuu nöyrtymään tosiasioiden edessä.Olet nyt omateko uskonnollinen,olet kadottanut sen aidon ja raittiin uskon.Tee pikaisesti pikaisesti parannus,ja lue raamattua,äläkä kuuntele ja opettele ihmisoppeja enempää,niin saat kokea oikean uskon,jossa ei tarvitse leikkia kaikkitietävää vanhurskasta,vaan saa oikean nöyryyden jakamaan se toistenkin kanssa.Rukoillaan sitä sinulle.Ja tunnusta asia vaikka jollekkin ystävällesi.Näin pääset herran oikeaan tuntemiseen.
- oppilasso
Mohikaani_27 kirjoitti:
ja saat armon,sekä opit tuntemaan tosi Jumalan.Mutta se vaatii vielä nöyrtymuistä ja kääntymistä sen puoleen kenellä valta on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.222614Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1002511- 2021364
- 941261
- 1211238
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig2931193Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,19988Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211959Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �12957- 60887