Eli minulla on n. 70 000. Missä pankissa paras määräaikaiskorko (ei islantilaisia kiitos). Ajattelin hajauttaa kolmeen eri pankkiin (ainakin Nordea, Sampo), talletussuojan takia. Kannattaako?
Mihin laitan rahat
12
2083
Vastaukset
- koska.
jos kaikki laittaisi siihen kun eniten maksaa/tuottaa, pian sen korkotaso laskisi, näin on aina vuosien aikana käynyt.
kai kannattaa neljäänkin hajauttaa sillä jo tuolla summalla saa ihan samaa korkoa kuin suuremmilakin ja, kun joku pankki menee suoritustilaan, saat sitten toisesta rahasi, ei kai missään menetä, eiköhän tuon talletussuojan verran saa omiaan joka pankista,
mutta ongelmia varmaan tulee, niin pahalta näyttää. - metsää
osta metsäpalanen,saat sillä summalla noin 70 ha taimikkoa.ja saat nukkua yöt rauhassa.arvo nousee varmasti.ainaki on tähän päivään asti noussu.yksi esimerkki.kysyppä pankista lainaa,että ostat osakkeita mitähän ne sanoo.mutta jos sanot ,että ostat metsää niin varmaan saat.
- sitten
ole vapaa ajan ongelmia kyllä taimikon hoitoa riittää.
- kokeile vaikka
Kysy Tapiola Pankista tarjousta määräaikaiselle tuottotilille. Sieltä on saanut viimeaikoina 5,10 % koron vuoden talletukselle.
Rahastoja ja vakuutussäästöjä ei tällä hetkellä voi suositella. Tosin osan rahasta voisi kokeilla ostaa tietyn alan rahastoja, kuten esim. kehittyvät markkinat- rahastoja, joiden osuuden arvo on romahtanut. Toisinsanoen saat halvalla enemmän rahasto-osuuksia ja voit odottaa seuraavaa nousukautta ja saada kovempaa tuottoa.
Riippuu itsestäsi miten paljon riskiä olet valmis sietämään. Pankkitalletukset ovat varmoja, rahastot voivat hetkessä tuottaa paljon, mutta viikkojen kuluttua laskea. Osakerahastoissa riski on suurin, yhdistelmärahastoissa keskiluokkaa ja korkorahastoissa matalin.
Minä laittaisin määräaikaisiin talletuksiin. Jos pelkäät pankkikriisiä, niin voit hajauttaa eri pankkeihin, jotka tarjoavat korkeinta korkoa aina sen 25 000 euroa. Enpä usko, että meillä olisi tulossa pankkiruumiita, eli samapa tuo laittaa vaikka samaan pankkiin.
Jos tarvitset osan rahasta käyttöön vuoden kuluessa, niin laita osa säästötilille, josta saa nostaa vapaasti ja korkokin erikoisen hyvä.
Itselleni ensimmäisenä tuli mieleen Tapiola Pankki. Ei mitään valittamista.- kymysys?
noin pienellä korolla(5.1%) ole enää aikoihin tarvinnut tallettaa!
- laita vaikka
kymysys? kirjoitti:
noin pienellä korolla(5.1%) ole enää aikoihin tarvinnut tallettaa!
Ai, mutta muissa pankeissa tarvitset korkean summan, ennenkuin pääset korkeisiin prosentteihin ja takana on yleensä myös se, että sitoudut sijoittamaan esim. puolet epävarmoihin rahastoihin. Aina siinä jokin on takana.
Oikeastaan prosentin kymmenykset eivät paljoa lämmitä, jos joudut sijoittamaan rahasta osan myös rahastoihin. Entä sitten, kun sijotuksesi pääoma onkin vähentynyt, eikä todellinen yhteenlaskettu korko olekaan sitä mitä on luvattu?
Tapiola Pankin tarjous vaihtelee aina sijoitettavan summan mukaan. 12 kk talletus saa yleensä korkeamman koron kuin monivuotinen talletus. Ja mikä parasta, ei tarvitse kuunnella pankkineuvojien puheita, kun määräaikaiset talletukset onnistuvat verkkopankissa.
S-Pankilla on samanlainen systeemi ja lähes identtiset tuotteet. Voihan sitä laittaa vaikka molempiin. - aitää.
laita vaikka kirjoitti:
Ai, mutta muissa pankeissa tarvitset korkean summan, ennenkuin pääset korkeisiin prosentteihin ja takana on yleensä myös se, että sitoudut sijoittamaan esim. puolet epävarmoihin rahastoihin. Aina siinä jokin on takana.
Oikeastaan prosentin kymmenykset eivät paljoa lämmitä, jos joudut sijoittamaan rahasta osan myös rahastoihin. Entä sitten, kun sijotuksesi pääoma onkin vähentynyt, eikä todellinen yhteenlaskettu korko olekaan sitä mitä on luvattu?
Tapiola Pankin tarjous vaihtelee aina sijoitettavan summan mukaan. 12 kk talletus saa yleensä korkeamman koron kuin monivuotinen talletus. Ja mikä parasta, ei tarvitse kuunnella pankkineuvojien puheita, kun määräaikaiset talletukset onnistuvat verkkopankissa.
S-Pankilla on samanlainen systeemi ja lähes identtiset tuotteet. Voihan sitä laittaa vaikka molempiin.tuon 5,1 % saa 5000 talletukselle.
suurempia summia ? ei ainakaan minulle ole maksettu kymppääkään enemmän, jos olen tallettanut 20ooo tai 100ooo, internetpankeissa jopa maksetaan suurille summille pienempää korkoa.
olet ollut vain Tapiolaan tyytyväinen, et ole kysynytkään muualta,
jos on aikaa tunti pari, ja rahaa ja vakuutuksia , kyllä kannatta kysyä, kaikissa on yllättäviä eroja.
Toisaalta, jos laskee tuntipalkan vaivoileen, harvoin siitä todellista tuloja saa.
- Hajautusta
S-Pankkiin (korkein korko, islantilaiset pois lukien)
- 5 000 € käyttö-/säästötilille
- 10 000 € sijoitustilille #1
- 10 000 € sijoitustilille #2
Nordea / OP-Pohjola / Danske Bank (Sampo Pankki)
- 25 000 € käyttö-/säästö-/sijoitustileille
- 20 000 € rahamarkkinarahastoihin
... vaihtoehtoisesti hajautus noin 10 korko- ja osakerahastoon itselle sopivalla allokaatiolla, kuukausittain ainakin vuoden aikajaksolle - Sapira
Riippuen siitä, minkä ikäinen olet, eli miten pitkäksi aikaa pystyt tuon summan sitomaan.
Itse laittaisin osakkeisiin ja rahastoihin, nyt saa edullisesti ja 5-10v, niin ovat jo nousseet enemmän kuin mikään määräaikaistalletus osingot päälle.
Jos pelkkä pankkitalletus kiehtoo, S-pankkilla on tuo mainittu hyvä korko - tosin en ole perehtynyt tällaisiin vaihtoehtoihin itse.- kai.
"Itse laittaisin osakkeisiin ja rahastoihin, nyt saa edullisesti ja 5-10v,"
kannattaako ja osaako sijoitaa niihin harvoihin jotka tuotavat seuraavan 2-3 vuoden aikana? - omaan pankkiisi
kai. kirjoitti:
"Itse laittaisin osakkeisiin ja rahastoihin, nyt saa edullisesti ja 5-10v,"
kannattaako ja osaako sijoitaa niihin harvoihin jotka tuotavat seuraavan 2-3 vuoden aikana?määräaikaiselle talletustilille. Sieltä saa minimissään 5.5 %.
Itselläni on ollut rahastoissa vuodesta 2000 ja saldo on nyt 30 prossaa pakkasenpuolella.
Pelkään ettei nousekaan 15 vuoteen siihen mitä sinne on laitettu.
Näiden juttujen myyjät kyllä hehkuttaa että 20 vuodessa vähintään nelinkertaistuu.
Olen varma ettei niin käy. Jos omani saan pois, niin olen tosi tyytyväinen. - rahastoista.
omaan pankkiisi kirjoitti:
määräaikaiselle talletustilille. Sieltä saa minimissään 5.5 %.
Itselläni on ollut rahastoissa vuodesta 2000 ja saldo on nyt 30 prossaa pakkasenpuolella.
Pelkään ettei nousekaan 15 vuoteen siihen mitä sinne on laitettu.
Näiden juttujen myyjät kyllä hehkuttaa että 20 vuodessa vähintään nelinkertaistuu.
Olen varma ettei niin käy. Jos omani saan pois, niin olen tosi tyytyväinen.rahat olisi pitänyt ottaa pois rahastoista ja osakkeista jo 2-3 vuotta takaperin,
kyllä ne useita vuosia hyvin tuotivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381309
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä38859Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad29597- 14580
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26548Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30536- 24521
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17483Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16482