Jumala on siunannut Suomea erityisen paljon tässä talouskriisissä. Kaikki muut maat saavat siipeensä mutta Suomen päällä on aivan erityinen suojelus eikä sen talous vapise eikä horju.
Psalmit:
91:7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
/..\
▼
Jumala siunaa nyt Suomea aivan erityisesti
12
569
Vastaukset
- Bar-Ilan
tämä alkava kriisi ole vielä päässyt Suomessa juurikaan realisoitumaan.
Ennen pitkää sen sitten tulemme näkemään.Toivotaan parasta,mutta on varsin perusteltua varautua ikävämpäänkin mahdolliseen kehityskulkuun.Jooel:
2:21 Älä pelkää, maa. Iloitse ja riemuitse, sillä Herra on tehnyt suuria.
Mut tääkin rokkaa hei:
Ps:
49:17 Älä pelkää, jos joku rikastuu, jos hänen talonsa komeus karttuu.
49:18 Sillä kuollessaan ei hän ota mitään mukaansa, eikä hänen komeutensa astu alas hänen jäljessänsä.- Zeeva
KTS kirjoitti:
Jooel:
2:21 Älä pelkää, maa. Iloitse ja riemuitse, sillä Herra on tehnyt suuria.
Mut tääkin rokkaa hei:
Ps:
49:17 Älä pelkää, jos joku rikastuu, jos hänen talonsa komeus karttuu.
49:18 Sillä kuollessaan ei hän ota mitään mukaansa, eikä hänen komeutensa astu alas hänen jäljessänsä.Sulla aina noin 'lujaa'??
- Zeeva
KTS kirjoitti:
...aina selvinpäin vaik ne ei sitä aina uskokkaan...
;)psalmit...
- Michelena
..jos Suomea eivät Amerikan talouskriisit koettele, mutta on meillä aika korkea inflaatio nyt, sitä olisi hyvä saada matalammaksi.
Ehkäpä oletkin onnistunut tekemään hyviä investointeja? Jos sinulla on ylimääräistä fyrkkaa, niin kannattaa hajasijoittaa, sen tiesi jo Salomo aikoinaan.Vähän tietysti huumoria pistin tuohon aloitukseen mutta se on totta että suomalaiset seisovat paremmalla pohjalla kuin monet muut maat.
Toivottavasti saavat siellä Amerikoissa pian vakautettua taloutensa ettei suotta heilahtelisi noin paljon.
Maailmanlopun ennustelijat saavat aina vettä myllyynsä kun jotakin tälläistä tapahtuu.
riemastuttavaa!
On paljon terveellisempää upota syvään lamaan mieluummin huumorimielellä kuin itkua vääntäen ;)
- - -
Joskus kun duunissa jollakin jokin asia meni pahasti pieleen ja muut melkein itkua väänsivät, niin mulla oli tapana vain nauraa. Sain usein vakivastauksen: "No mutta XXXXX!!! Kuinka sä saatat nauraa? Tämä ei ole naurun asia!!!"
Vastasin: "Koska itku ei mitään auta tässä asiassa, niin naura säkin vaan kanssani sillä se helepottaa :)"
Miten tää sitten liittyy Juutalaisuus Foorumiin?
Ehkä siten, että me Suomen kristityt olemme kaikesta huolimatta (huumori kansaa kun ollaan) tulleet jotenkuten toimeen juutalaisten kanssa vaikeinakin historiamme aikoina ;)- suomalainenko?
No ihan hyvä asenne, mutta mulla on vielä optimistisempi asenne. Mä ajattelen, että vaikka 1000 suomalaista kaatuisi sivultani ja 10000 oikealta puoleltani, niin minuun se ei satu.
- Deronda
Suomen kansantalous on niin hyvällä tolalla, niin voisimme tehdä johtopäätöksen siitä, että asian taustalla olleet poliitikot ovat jotenkin kummasti jonkun jumalan välikäsiä. Keskeinen tälläinen henkilö on Sauli Niinistö.
Ymmärsin kyllä alkuperäisen kirjoituksen provoiluksi. Onneksi minulle asioiden väliset syy-yhteydet on selitetty kansantaloustieteen luennoilla vähän eri näkökulmasta. - Netta
Jumalan pitäisi siunata vain niitä jotka ovat oikeudenmukaisia.
Onko Suomi muka oikeudenmukaisuuden maa?
Ikävä kyllä, maailmassa ei ole yhtäkään maata, jota Jumalan pitäisi siunata erikoisesti. Jokainen uskonto on pilannut itsensä näillä saastoilla: epäoikeudenmukaisuus, vallanhalu, fariseuslaisuus, luokkajako, juoruilu.
Uskonnoista ei yksinkertaisesti löydy yhden yhtäkään, jota ei vaivaa esimerkiksi vallanhalu. On satavarmaa, että jokainen uskonto saastuu, kun uudet "opetuslapset" astuvat johtajiksi, eli siis syntyvät johonkin uskontoon.
Jotta uskonto pysyisi puhtaana, niin aina pitäisi olla johdossa tosiuskovaisia, eli niitä, jotka löytävät jonkin uskonnon omalla tutkimisellaan.
On kuitenkin täysin mahdotonta löytää puhdasta uskontoa niiden keskuudesta, jotka kuuluvat jo syntyessään johonkin uskontoon. Hehän kuitenkin pitävät aina omiensa puolta, oli kyseessä sitten pedofilia, tai mikä tahansa muu vakava asia. Nämä syntyuskovaiset ovat kyllä aina erityisen herkkiä tuomitsemaan esimerkiksi pukeutumista, tukanleikkuuta, lävistyksiä, ym ulkoista pikkujuttua, jolla ei ole loppujen lopuksi ole yhtään mitään todellista merkitystä ihmiselämässä.
Kuitenkaan he eivät koskaan puutu todelliseen saastaan, joka aiheuttaa joka uskonnossa kaiken pahan, eli esimerkiksi: juonittelu, juoruilu, seläntakana pahan puhuminen.
Sellaista uskontoa ei ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaan, joka voisi väittää olevansa ainut oikea tosiuskonto.
Jokikinen uskonto saastuu jossain vaiheessa, se on taivahan tosi.
Tosiuskonnon tuntomerkit ovatkin nämä:
ei ole vallanhaluisia johtajia, vaan on vain todellinen välittämisen halu taviksista, tavallisista ihmisistä.
Tosin näin toimimalla ei ehkä saavuttaisi uskonnollista kunniaa seurakunnissa.
Kertokaapa siis edes yksi uskonto, jonka johdosta ei löydy kunnianhimoa! Pistäkää edes yksi uskonnollinen webbisivu, jonka johto pitää todellakin huolta vaikka näistä:
- yksinhuoltaja
- leski
- nuori, joka palvelee Jumalaa, mutta on yksin, eikä kuulu mihinkään seurakuntien johtosukuun
Olen varma, ettei maailmassa löydy yhtäkään tosiuskontoa, joka täyttäisi nämä aivan yksinkertaiset uskonnon perusedellytykset.
Kertokaa kuitenkin mullekin ihmeessä jos löydätte tällaisen tosiuskonnon.
-Wicca
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351