NOKIA nousee ja menestyy !

N O K I A

Mark 10:28-30
28
Niin Pietari rupesi puhumaan sanoen hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua".
29
Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
30
ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.
31 Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi."

Intiassa, Keski-Orissan maakunnassa, Kandamarin alueella, 31.8. äärihindujen toimesta poltettiin Nokia-mission ylläpitämä lasten koulu ja
raamattukoululaisetkin jouduttiin hajaannuttamaan
lähikyliin ja metsiin suojaan.
Poliisi ja armeija ei uskalla puolustaa pastoreita, joiden henkeä uhataan.

Vastaavanlaista tapahtuu myös Etelä-Orissassa,
jossa Nokia-mission ylläpitämä lastenkoti Jeyporassa tuhottiin ja 12 seurakuntaa.
Viime joulukuussa alkaneet vainot saivat alkunsa
siitä, kun hindu-puolueen johtaja ja jäseniä
ammuttiin ja syy vyörytettiin kristittyjen niskaan.
Hindut ovat käärmeissään erityisesti siitä, että
kristinusko vetoaa pääasiassa alimpiin kasteihin.
Kristityt muka ostavat heitä puolelleen.

Toisin kuin STT uutisoi Intiasta, Nokia-missio
ei syytä äärihinduja - vain kertoo tapahtumista.
Kotimaassa Nokia Missio Churchia on syytetty lain
rikkomisesta, mutta se on väärää syytös.
Meillä Suomessahan on uskonnonvapaus, niin
että voi kuulua useaan uskonnolliseen yhdyskuntaan
samanaikaisesti. Nokia Missio suo tuon vapauden
jsäenilleen. Sensijaan Ev.lut. kirkkohan omalla
lainsäädännöllään (Kirkkolaki) rajaa uskonnonvapautta.

"Vainojen keskellä" Herramme siunaa niin Nokiaa
kuin kaikkia muitakin Jeesuksen tähdeen omastaan
luopuvia.

Faktaa Orissan alueesta syyskuussa 08:

- Kymemniä kristittyjä tapettu
- ainakin 241 kristityn kotiin on hyökätty
- 41 kirkkoa tuhottu
- 4 luostaria tuhottu
- 7 raamattukoulua tuhottu

- sadat kristityt elävät metsien suojassa suojattomina
- pastoreiden ja kristittyjen henkeä uhataan alati
- Jeyporassa on ulkonaliikkumiskielto, mutta armeija ei syystä
tai toisesta puolusta kristittyjä
- Nokia-missin koulu menetti kaiken hyökkäyksessä ja tulipalossa

Paikallinen pastori V.V. Raju:

- Vispa Hindu Parisad-äärihinduja tunkeutui kouluumme, raivosi orpolapsille
ja ajoivat meidät kaikki ulos, tuhoten sitten koulumme kaiken irtaimen,
aina äänentoistolaitteita ja tietokoneita myöden. Poliisilta emme saaneet apua.

Herra, armahda meitä!
-

26

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuolla viestillä

      oli palstan aiheen kanssa?? ei mitään. vaikka asiasi on oikea, laita se sille tarkoitetulle palstalle.

      advari

      • Adventismiin?

        Mark 10:28-30
        28
        Niin Pietari rupesi puhumaan sanoen hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua".
        29
        Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
        30
        ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.
        31 Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi."

        Et kai vaan ole "ulkopuolella Kristuksen", kun
        tahdot vain kermat päältä, mitä tulee kristinuskoon, muttet tahdo osallistua Kristuksen
        kärsimyksiin? Vai miten sua pitäs tulkita?


      • Hutkivasti tuomitset

        Ei aloittaja puhunut Nokia-yhtiöstä, vaan
        hengellisestä seurakunnasta!
        Sitäpaitsi ... eiköhän useimmilla adventisteilla
        ole Nokia-kännykkä? Joten taloudellistakin
        Nokiaa kannattaa siunata.


      • nimen omaan
        Hutkivasti tuomitset kirjoitti:

        Ei aloittaja puhunut Nokia-yhtiöstä, vaan
        hengellisestä seurakunnasta!
        Sitäpaitsi ... eiköhän useimmilla adventisteilla
        ole Nokia-kännykkä? Joten taloudellistakin
        Nokiaa kannattaa siunata.

        tuota Nokia seurakuntaa, jolla ei ole mitään tekemistä adventtikirkon kanssa.


    • väärässä

      uskonnonvapauteen kuuluu sekin, että uskonnollinen yhteisö saa vaatia, etteivät sen jäsenet kuulu mihinkään muuhun yhteisöön.

      • Uskonnonvapautta?

        Eräs neitokainen, kolme-enkeliä, juuri parkui,
        että heidän maassaan otetaan uskonnonvapaus pois.
        Mutta meillä Suomessa pysyy varmasti vapaus
        kuulua niihin uskonnollisiin yhteisöihin,
        joihin haluaa kuulua. Se on osa vapautta
        Kristuksessa! Kirkkolaki säätelee vain
        valtionkirkkojen omia ominaisuuksia.
        Emme voi ulottaa kirkkolakiamme ulkopuolisiin.

        Me luterilaiset emme voi ulkopuolisille sanoa:
        sinulla on sunnuntaipedonmerkki, tai: sinulla on
        lauantaisapattisinetti. Meitä valvoo Suomen laki.

        "Vapauteen Kristus vapautti teidät. Älkää antako
        uudelleen sitoa itseänne orjuuden ikeeseen."


      • ei kiellä
        Uskonnonvapautta? kirjoitti:

        Eräs neitokainen, kolme-enkeliä, juuri parkui,
        että heidän maassaan otetaan uskonnonvapaus pois.
        Mutta meillä Suomessa pysyy varmasti vapaus
        kuulua niihin uskonnollisiin yhteisöihin,
        joihin haluaa kuulua. Se on osa vapautta
        Kristuksessa! Kirkkolaki säätelee vain
        valtionkirkkojen omia ominaisuuksia.
        Emme voi ulottaa kirkkolakiamme ulkopuolisiin.

        Me luterilaiset emme voi ulkopuolisille sanoa:
        sinulla on sunnuntaipedonmerkki, tai: sinulla on
        lauantaisapattisinetti. Meitä valvoo Suomen laki.

        "Vapauteen Kristus vapautti teidät. Älkää antako
        uudelleen sitoa itseänne orjuuden ikeeseen."

        uskonnollisia näkemyksiä, joten sunnuntaipedonmerkkejä voi levittää ihan vapaasti.


      • Pelasta maailma Intiaa myöd...
        ei kiellä kirjoitti:

        uskonnollisia näkemyksiä, joten sunnuntaipedonmerkkejä voi levittää ihan vapaasti.

        Herralle Jeesukselle tietenkin.
        Ei millekään kirkkokunnalle.

        Jumalan sana surmaa evankeliumin vastustajat
        kirkkaudellaan.


        Hoos. 6:5
           
        Siksi olen lähettänyt profeettani lyömään teitä, olen lähettänyt sanani, sanan, joka surmaa. Minun oikeuteni on kirkas kuin valo.

        Sak. 14:7    
        Kerran tulee aika -- milloin, sen Herra tietää -- jolloin yö on kirkas kuin päivä eikä ilta enää pimene. [Ilm. 21:25]

        Jes. 60:1
        Nouse, ole kirkas, sillä sinun valkeutesi tulee, ja Herran kunnia koittaa sinun ylitsesi.

        Adventti lähestyy, Herran kirkkaus!


      • ei kannata
        Pelasta maailma Intiaa myöd... kirjoitti:

        Herralle Jeesukselle tietenkin.
        Ei millekään kirkkokunnalle.

        Jumalan sana surmaa evankeliumin vastustajat
        kirkkaudellaan.


        Hoos. 6:5
           
        Siksi olen lähettänyt profeettani lyömään teitä, olen lähettänyt sanani, sanan, joka surmaa. Minun oikeuteni on kirkas kuin valo.

        Sak. 14:7    
        Kerran tulee aika -- milloin, sen Herra tietää -- jolloin yö on kirkas kuin päivä eikä ilta enää pimene. [Ilm. 21:25]

        Jes. 60:1
        Nouse, ole kirkas, sillä sinun valkeutesi tulee, ja Herran kunnia koittaa sinun ylitsesi.

        Adventti lähestyy, Herran kirkkaus!

        jonkun Nokian puolesta rukoilla mitään.


      • Kannattaa rukoilla
        ei kannata kirjoitti:

        jonkun Nokian puolesta rukoilla mitään.

        Että adventistit itsekin tutustuisivat siihen ja
        voisivat todeta, että kristityt eivät valehtele
        adventtiteologiasta.

        Jaak. 5:16
           
        Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

        1. Piet. 4:8
           
        Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "rakkaus peittää syntien paljouden".

        Juud. 1:3
        Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.

        Uskova_10


      • Se tekee eikä vain piekse s...
        Kannattaa rukoilla kirjoitti:

        Että adventistit itsekin tutustuisivat siihen ja
        voisivat todeta, että kristityt eivät valehtele
        adventtiteologiasta.

        Jaak. 5:16
           
        Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

        1. Piet. 4:8
           
        Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "rakkaus peittää syntien paljouden".

        Juud. 1:3
        Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.

        Uskova_10

        Tutustu ja tuomitse vasta sitten ...
        Sama tietysti koskee media7 Ilm.kirjaseminaaria.

        http://tampere.nokiamissio.fi/


      • babylonin toiminta
        Se tekee eikä vain piekse s... kirjoitti:

        Tutustu ja tuomitse vasta sitten ...
        Sama tietysti koskee media7 Ilm.kirjaseminaaria.

        http://tampere.nokiamissio.fi/

        nokia missiokin on vain osa babylonian porttokirkkoja.


    • "Aalloilla"-lehti on radio Dein äänenkannattaja.
      Tuleeko Sinulle? Siellä törmäilet media7
      Ilmestyksirjaseminaarimainoksiin.
      Jos et ole tuosta Suuren Taistelun versiosta
      (Ilman máinintaa Ellen G Whitesta) kuullut
      a-seurakunnassasi, niin tilaapa se seminaari!
      Niin tiedät, mitä pastorisi sunnuntaisin
      opettavat a-kirkossasi ei-adventisteille.

      On turha väittää, että "valehtelet" tai että
      se on mennyttä aikaa se EGW meidän saarnassamme.
      Se on juuri tätä päivää ja egw-oppi on levityksessä, tosin ilman egw-lähteen paljastusta.

      Ei sen puoleen. Voit törmätä Suuren Taistelun
      pokkaripainokseen vuodelta 2005 ja todeta, että
      ihan samaa oppia kuin Ilm.kirjaseminaarissa.

      Vain adventisti ei tiedä, mitä Adventtikirkko
      opettaa. Siksi meitä valistajia syytetään
      valehtelijoiksi. Emme yhdy tuohon adventtitotuuteen tietenkään, mutta on hyvä tietää.

      • Siellä missä tapahtuu

        TV7 tiedotuslehti 3/08

        "Miksi Israel kiinnostaa kristittyjä?
        - Seuraava vaihe on, että juutalainen kansa ennalleenasetetaan Jumalansa kanssa.
        Se tarkoittaa, että maailmaan tulee vihdoinkin rauha!
        Jeesus tulee takaisin Kuninkaana.
        Hänen jalkansa seisoo Öljymäellä. Kansat tullaan tuomitsemaan, paholainen tullaan sitomaan ja sitten alkaa rauhan aikakausi eli Jumalan tuhatvuotinen valtakunta, kirkkaus!"

        Shalom, Israel!


      • yhdy koska totuus

        ei sinua kiinnosta.


      • isästä perkeleestä
        Siellä missä tapahtuu kirjoitti:

        TV7 tiedotuslehti 3/08

        "Miksi Israel kiinnostaa kristittyjä?
        - Seuraava vaihe on, että juutalainen kansa ennalleenasetetaan Jumalansa kanssa.
        Se tarkoittaa, että maailmaan tulee vihdoinkin rauha!
        Jeesus tulee takaisin Kuninkaana.
        Hänen jalkansa seisoo Öljymäellä. Kansat tullaan tuomitsemaan, paholainen tullaan sitomaan ja sitten alkaa rauhan aikakausi eli Jumalan tuhatvuotinen valtakunta, kirkkaus!"

        Shalom, Israel!

        lähtenyttä harhaoppia.


      • Eikä pimeys käsitä Kristus-...
        isästä perkeleestä kirjoitti:

        lähtenyttä harhaoppia.

        Joh. 1.
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        Johannes_1


      • Sven Duuva
        yhdy koska totuus kirjoitti:

        ei sinua kiinnosta.

        Opit aina kiinnostaa ihmislihaa ja mieltymys
        enkelien palvontaan. Mutta uudestisyntynyttä
        kiinnostaa arkielämä.

        Ap. t. 2:46
        Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,

        Vapaakirkollisilla ja helluntailaisilla ei ole
        omaa oppia, sillä heille riittää yksinkertaisen
        selkeä Raamattu.
        Luterilaisuudessa saarnataan vuosittain
        Raamattua läpi - - psalminkohta, V.T. kohta,
        evankeliumin kohta ja kohta jostain srk-kirjeestä.
        Niin tulee tutuksi raamatulliset totuudet.
        Ei mitään erityisoppia, niin että täytyisi jokin
        kohta Sanasta jättää väliin.

        Kuten esim kolmannen enkelin varoitus pedonajassa
        oleville ihmisille, pedonsirusta.

        Joh.Ilm. 14.
        9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,

        Suomen Pipliaseuralla on ohjelma, "Päivän eväät".
        Tulee Raamatun koko totuus tutuksi vuodessa.

        http://www.bible.fi/paivan_evas/index.pbs

        Olkaamme Natanael-uskovia:

        Joh. 1:47
        Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"

        Sven
        10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.


      • Us Kova

        En ole vielä kuullut Koivistolta oikeaa Raamatullista opetusta.
        Muuta kylläkin.


      • Voitko edes pikkasen muista...
        Us Kova kirjoitti:

        En ole vielä kuullut Koivistolta oikeaa Raamatullista opetusta.
        Muuta kylläkin.

        Täältä voit lueskella hänen omia sanojaan, valista
        sitten meitä:
        http://tampere.nokiamissio.fi/

        Ote Markku Koiviston terveisistä Baltiasta vastikään.

        "Vierailimme myös Jelkavan vankilassa, jossa pidetään
        satoja murhamiehiä. Lähes kaikki vangit, joiden
        kanssa keskustelin, kertoivat sairastavansa HIV:tä.
        Vankien keskellä on kujitenkn herätystä ja monet
        rukouspalveluun tulleet miehet pyysivätkin Jumalalta
        voimaa olla todistajina vankitovereiden keskellä."


      • voimatonta
        Voitko edes pikkasen muista... kirjoitti:

        Täältä voit lueskella hänen omia sanojaan, valista
        sitten meitä:
        http://tampere.nokiamissio.fi/

        Ote Markku Koiviston terveisistä Baltiasta vastikään.

        "Vierailimme myös Jelkavan vankilassa, jossa pidetään
        satoja murhamiehiä. Lähes kaikki vangit, joiden
        kanssa keskustelin, kertoivat sairastavansa HIV:tä.
        Vankien keskellä on kujitenkn herätystä ja monet
        rukouspalveluun tulleet miehet pyysivätkin Jumalalta
        voimaa olla todistajina vankitovereiden keskellä."

        //////"Vierailimme myös Jelkavan vankilassa, jossa pidetään
        satoja murhamiehiä. Lähes kaikki vangit, joiden
        kanssa keskustelin, kertoivat sairastavansa HIV:tä.
        Vankien keskellä on kujitenkn herätystä ja monet
        rukouspalveluun tulleet miehet pyysivätkin Jumalalta
        voimaa olla todistajina vankitovereiden keskellä."//////

        Tuosta otoksesta ei selkiä mitään sisältöä, kuinka Koivisto opettaa kristinuskosta Raamattua opettaessaan.
        Ne kohdat, joita olen kuullut Koiviston siteeraavan, ovat olleet selitettyinä kovin kaukana alkuperäisen kirjoittajan ajatuksesta.


      • Parhaita raamatunopettajia
        voimatonta kirjoitti:

        //////"Vierailimme myös Jelkavan vankilassa, jossa pidetään
        satoja murhamiehiä. Lähes kaikki vangit, joiden
        kanssa keskustelin, kertoivat sairastavansa HIV:tä.
        Vankien keskellä on kujitenkn herätystä ja monet
        rukouspalveluun tulleet miehet pyysivätkin Jumalalta
        voimaa olla todistajina vankitovereiden keskellä."//////

        Tuosta otoksesta ei selkiä mitään sisältöä, kuinka Koivisto opettaa kristinuskosta Raamattua opettaessaan.
        Ne kohdat, joita olen kuullut Koiviston siteeraavan, ovat olleet selitettyinä kovin kaukana alkuperäisen kirjoittajan ajatuksesta.

        Ja juuri siksi hän ymmärtää mennä, eikä vain
        lässyttää, kuten sinä vain lässytät tyhjiä.
        "Alkuperäisen kirjoittajan ajatuksia" ymmärtää
        vain se, joka menee ja tekee!

        Ja alkuperäinen kirjoittaja on Jumala itse,
        Jumalan Sana - - Jeesus Kristus.


      • Tuki suusi jos et mitään ol...
        voimatonta kirjoitti:

        //////"Vierailimme myös Jelkavan vankilassa, jossa pidetään
        satoja murhamiehiä. Lähes kaikki vangit, joiden
        kanssa keskustelin, kertoivat sairastavansa HIV:tä.
        Vankien keskellä on kujitenkn herätystä ja monet
        rukouspalveluun tulleet miehet pyysivätkin Jumalalta
        voimaa olla todistajina vankitovereiden keskellä."//////

        Tuosta otoksesta ei selkiä mitään sisältöä, kuinka Koivisto opettaa kristinuskosta Raamattua opettaessaan.
        Ne kohdat, joita olen kuullut Koiviston siteeraavan, ovat olleet selitettyinä kovin kaukana alkuperäisen kirjoittajan ajatuksesta.

        Täytyis miehen sentään edes yrittää vastata, että
        itseään mieheksi voi sanoa.


      • Agapeetus@
        Eikä pimeys käsitä Kristus-... kirjoitti:

        Joh. 1.
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        Johannes_1

        Uskon käsitteiden muodostelma. Onhan sunnuntai kristillisyys Raamatulle aivan ventovieras käsitys. Se ilmaantuu erittäin salaperäisesti kristillisyyden kuvioihin. Onhan se vielä nykyäänkin pakanuutta parhaimmillaan. Ottihan sen tulokin pyhäksi noin 250 vuotta. Keisarin lahjahan se oli.

        Eikä sillä ole jumalan kanssa mitään tekoa! Normaalisti ajattelevalle ihmiselle se on Julkinen petos. Todellakaan pimeys ei kestä valkeutta totta tämä on itseäsi vastaan kirjoitit.Eikö pieni järkesi käsitä, ettei Tavallisella ihmisellä ole oikeuksia Jumalan sanan muutoksiin. Jumala ei ole antanut meille sunnuntaita. Siksi maintasi osuu oikeaan. Sunnuntai on lähtöisin Isästä Perkeleestä!


    • 2. Tim. 3:15
      Olet myös jo lapsesta asti tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen.

      Usko on viisautta, mutta lakiuskonnot ovat taantumuksellista epäuskoisuutta.

      Ap. t. 3:16
      Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette,
      ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.

      Ei siis mitenkään outia, että uskonliike,
      Nokia-herätys on nopeasti nousemassa Suomen
      suurimmaksi lähetysseuraksi.

    • hyvin pärjäillyt

      mutta voitot tietysti menevät USA:han koska amerikkalaiset "tantat" omistavat suurimman osan Nokiasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1326
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1023
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      937
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      823
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      98
      780
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      633
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe