Kaiuttimet ei toimi !!

vastatkaa jookos

elikkäs asensin windows xp professional ja nyt ei kaiuttimet toimi. ja ohjauspaneelin äänet ja äänilaitteet paikas lukee et ei äänilaitteita.
mutta laithallinnassa kohdassa muut laitteet lukee kysymysmerkillä: äänilaite high definition audio väylässä.. ja ku siitä kokeilee asentaa sitä tai päivittää nii ei onnistu ku se ei löydä ajureita. ja emolevyn levyltäkään ei löydy niitä ajureita..
kaikki johdot on kytketty hyvin mutta ääntä ei vain kuulu. ja olen netistäkin ladannut ajureita mutta ei vaan toimi..
kaiuttimet toimivat toisessa koneessani.
mikä vikana?

11

2783

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pege81

Vikana on ajureiden puuttuminen. Tosta viestistä päätellen, sulla on integroitu äänikortti ja ajurit löydät parhaiten emolevyvalmistajan kotisivulta. Selvitä mikä on emolevyn valmistaja ja emon tarkka malli, niin sit voi helppaa enemmän.

• vastatkaa jookos

joo on integroitu.
        elikkäs emolevy on ASUS P4S800-MX

• auttakaa jookos
      • Pege81

Toi asennus täytyy ilmeisesti hoitaa Windowssin omalla asennusrutiinilla, eli W2K_XP-kansiosta mikä paljastuu, kun paketti on purettu, löytyy 2 kpl .inf tiedostoja. Nuo tiedostot ovat niitä joilla asennus voitaisiin aloittaa. Kokeile tehdä asennus näin: Oma Tietokone =>hiiren kakkosnapilla valikko auki=> Ominaisuudet=>Laitteisto=>Laitehallinta. Laitehallinnasta etsit sen kysymysmerkkinä näkyvän laitteen. Taas hiiren kakkosnapilla sen päältä, ja valikosta Päivitä ohjain. Ekana tulee kysymys, että etsitäänkö ajuria Windows Updatesta, siihen vastataan Ei tällä kertaa. Seuraavasta ikkunasta valitaan alin Asenna luettelosta tai määritetystä sijainnista. Viimeisestä ikkunasta käyt osoittamassa W2K_XP-kansion, ja tässä yhteydessä ajurin kuuluisi lähteä asentumaan.

• Pege81

• auttakaa jookos
        Pege81 kirjoitti:

Toi asennus täytyy ilmeisesti hoitaa Windowssin omalla asennusrutiinilla, eli W2K_XP-kansiosta mikä paljastuu, kun paketti on purettu, löytyy 2 kpl .inf tiedostoja. Nuo tiedostot ovat niitä joilla asennus voitaisiin aloittaa. Kokeile tehdä asennus näin: Oma Tietokone =>hiiren kakkosnapilla valikko auki=> Ominaisuudet=>Laitteisto=>Laitehallinta. Laitehallinnasta etsit sen kysymysmerkkinä näkyvän laitteen. Taas hiiren kakkosnapilla sen päältä, ja valikosta Päivitä ohjain. Ekana tulee kysymys, että etsitäänkö ajuria Windows Updatesta, siihen vastataan Ei tällä kertaa. Seuraavasta ikkunasta valitaan alin Asenna luettelosta tai määritetystä sijainnista. Viimeisestä ikkunasta käyt osoittamassa W2K_XP-kansion, ja tässä yhteydessä ajurin kuuluisi lähteä asentumaan.

kokeilin, ja molemmista latasin.

tuli vaan se
        tätä laitetta ei voi asentaa
        laitetta ei asennettu, koska ohjattu toiminto ei löydä tarvittavaa ohjelmistoa
        et joohh.. on kyllä ihme ku ei toimi. onkohan vain pakko ostaa äänikortti tai jotain?

• Pege81
        auttakaa jookos kirjoitti:

kokeilin, ja molemmista latasin.

tuli vaan se
        tätä laitetta ei voi asentaa
        laitetta ei asennettu, koska ohjattu toiminto ei löydä tarvittavaa ohjelmistoa
        et joohh.. on kyllä ihme ku ei toimi. onkohan vain pakko ostaa äänikortti tai jotain?

Onko Laitehallinnassa Ääni, video ja peliohjaimet osiossa jotain sellaista laitetta mikä näkyy huutomerkkinä? Jos on, niin kokeiles tyrkyttää ajuria sille tuolla em. tavalla.

• hupsis1999

minullakin on ongelma menin tyhmänä poistamaan jonkun ihme kansion joka tais olla joku ääni juttu noin. oon tehnyt monta kertaa vian määrityksen ja tiedän että vika on joku ristiriita ja tämä tietokone haluaa koko ajan asentaa TOISEN mediaääniohjaimen tai jotain semmosta. niin eli olen tyhmä enkä tiiä mitä tehdä APUAA!

• windows muka hyvä

hei kokeileppa tätä: lataa ohjelma device doctor , löytää oikeat puuttuvat ajurit mitä koneesi tarvitsee ne voi myös ilmaiseksi ladata ohjelman linkin kautta rekisteröitymättä. itte ainakin oon löytänyt tällä kaikki puuttuvat ajurini joita ainakaan oma windows ei itse löydä , väittää vaan et parhaat mahdollise ajurit on asennettu.

• Moikka123

Ongelman saa korjattua formatoimalla koneen. Eli siis asenna Windows uudelleen. Samalla kannattaa alustaa kovalevy, että kaikki tiedostot poistuu, niin ei tule ristiriitaa asennuksessa tai jtn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5057
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      17
      3416
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      24
      2720
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1780
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1576
    6. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1352
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      235
      1253
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      72
      1042
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      922
    Aihe