Kaiuttimet ei toimi !!

vastatkaa jookos

elikkäs asensin windows xp professional ja nyt ei kaiuttimet toimi. ja ohjauspaneelin äänet ja äänilaitteet paikas lukee et ei äänilaitteita.
mutta laithallinnassa kohdassa muut laitteet lukee kysymysmerkillä: äänilaite high definition audio väylässä.. ja ku siitä kokeilee asentaa sitä tai päivittää nii ei onnistu ku se ei löydä ajureita. ja emolevyn levyltäkään ei löydy niitä ajureita..
kaikki johdot on kytketty hyvin mutta ääntä ei vain kuulu. ja olen netistäkin ladannut ajureita mutta ei vaan toimi..
kaiuttimet toimivat toisessa koneessani.
mikä vikana?

11

2630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pege81

      Vikana on ajureiden puuttuminen. Tosta viestistä päätellen, sulla on integroitu äänikortti ja ajurit löydät parhaiten emolevyvalmistajan kotisivulta. Selvitä mikä on emolevyn valmistaja ja emon tarkka malli, niin sit voi helppaa enemmän.

      • vastatkaa jookos

        joo on integroitu.
        elikkäs emolevy on ASUS P4S800-MX


    • auttakaa jookos
      • Pege81

        Toi asennus täytyy ilmeisesti hoitaa Windowssin omalla asennusrutiinilla, eli W2K_XP-kansiosta mikä paljastuu, kun paketti on purettu, löytyy 2 kpl .inf tiedostoja. Nuo tiedostot ovat niitä joilla asennus voitaisiin aloittaa. Kokeile tehdä asennus näin: Oma Tietokone =>hiiren kakkosnapilla valikko auki=> Ominaisuudet=>Laitteisto=>Laitehallinta. Laitehallinnasta etsit sen kysymysmerkkinä näkyvän laitteen. Taas hiiren kakkosnapilla sen päältä, ja valikosta Päivitä ohjain. Ekana tulee kysymys, että etsitäänkö ajuria Windows Updatesta, siihen vastataan Ei tällä kertaa. Seuraavasta ikkunasta valitaan alin Asenna luettelosta tai määritetystä sijainnista. Viimeisestä ikkunasta käyt osoittamassa W2K_XP-kansion, ja tässä yhteydessä ajurin kuuluisi lähteä asentumaan.


      • Pege81

      • auttakaa jookos
        Pege81 kirjoitti:

        Toi asennus täytyy ilmeisesti hoitaa Windowssin omalla asennusrutiinilla, eli W2K_XP-kansiosta mikä paljastuu, kun paketti on purettu, löytyy 2 kpl .inf tiedostoja. Nuo tiedostot ovat niitä joilla asennus voitaisiin aloittaa. Kokeile tehdä asennus näin: Oma Tietokone =>hiiren kakkosnapilla valikko auki=> Ominaisuudet=>Laitteisto=>Laitehallinta. Laitehallinnasta etsit sen kysymysmerkkinä näkyvän laitteen. Taas hiiren kakkosnapilla sen päältä, ja valikosta Päivitä ohjain. Ekana tulee kysymys, että etsitäänkö ajuria Windows Updatesta, siihen vastataan Ei tällä kertaa. Seuraavasta ikkunasta valitaan alin Asenna luettelosta tai määritetystä sijainnista. Viimeisestä ikkunasta käyt osoittamassa W2K_XP-kansion, ja tässä yhteydessä ajurin kuuluisi lähteä asentumaan.

        kokeilin, ja molemmista latasin.

        tuli vaan se
        tätä laitetta ei voi asentaa
        laitetta ei asennettu, koska ohjattu toiminto ei löydä tarvittavaa ohjelmistoa
        et joohh.. on kyllä ihme ku ei toimi. onkohan vain pakko ostaa äänikortti tai jotain?


      • Pege81
        auttakaa jookos kirjoitti:

        kokeilin, ja molemmista latasin.

        tuli vaan se
        tätä laitetta ei voi asentaa
        laitetta ei asennettu, koska ohjattu toiminto ei löydä tarvittavaa ohjelmistoa
        et joohh.. on kyllä ihme ku ei toimi. onkohan vain pakko ostaa äänikortti tai jotain?

        Onko Laitehallinnassa Ääni, video ja peliohjaimet osiossa jotain sellaista laitetta mikä näkyy huutomerkkinä? Jos on, niin kokeiles tyrkyttää ajuria sille tuolla em. tavalla.


    • hupsis1999

      minullakin on ongelma menin tyhmänä poistamaan jonkun ihme kansion joka tais olla joku ääni juttu noin. oon tehnyt monta kertaa vian määrityksen ja tiedän että vika on joku ristiriita ja tämä tietokone haluaa koko ajan asentaa TOISEN mediaääniohjaimen tai jotain semmosta. niin eli olen tyhmä enkä tiiä mitä tehdä APUAA!

      • windows muka hyvä

        hei kokeileppa tätä: lataa ohjelma device doctor , löytää oikeat puuttuvat ajurit mitä koneesi tarvitsee ne voi myös ilmaiseksi ladata ohjelman linkin kautta rekisteröitymättä. itte ainakin oon löytänyt tällä kaikki puuttuvat ajurini joita ainakaan oma windows ei itse löydä , väittää vaan et parhaat mahdollise ajurit on asennettu.


      • Moikka123

        Ongelman saa korjattua formatoimalla koneen. Eli siis asenna Windows uudelleen. Samalla kannattaa alustaa kovalevy, että kaikki tiedostot poistuu, niin ei tule ristiriitaa asennuksessa tai jtn.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe