valehtelee Jumalan sanana pitämäänsä tekstiä eli Raamattua?
Minun mielestä juuri uskovainen on se joka valehtelee "Jumalan sanaa" joten ei Eroen väite yllätys ole.
"Sanoihan Jeesus ettei Hänen takaisin tullessaan ketään olisi juomareitten kanssa uskovia hakkaamassa."
Eroe väittää Jeesuksen sanoneen noin.
Minulla ateistina ei tulisi mieleenkään kertoa perättömiä toisten ihmisten uskonkirjasta kuten ei mistään muustakaan asiasta.
Onko silloin uskovainen jos
5
252
Vastaukset
- PakanainHuuto
on taipumus lukea sana sillä lailla kuin sen itse mieluisaksi kokee. Uskova ei tietoisesti valehtele vaan sovittaa raamatun sanat niin kuin ne hänen ymmärrykselleen ja luonteelle sopii.
- todé
Tuommoisiako me ollaan, me uskovaiset? Omahyväisiä pieruja, täynnä viekkautta ja vääryyttä.
todé kirjoitti:
Tuommoisiako me ollaan, me uskovaiset? Omahyväisiä pieruja, täynnä viekkautta ja vääryyttä.
osa on muuten vaan tietämättömiä, välinpitämättömiä tai muten vaan perinteisten tapojen noudattajia vaikka tavat olisi vääriä.
Paavali oli kyllä "nerokkuudeltaan" vähintäänkin Eroen luokkaa.
Yksi esimerkki on se että Paavali määäräsi seurakuntia johtamaan "yhden vaimon miehet" ja itse rikkoi jatkuvasdti tuota määräystä.
Liekö sitten Paavalin "luultu" tyhmyys johtunut siitä että sekin Paavalin kirje kirjoitettiin vasta noin sata vuotta Paavalin kuoleman jälkeen.- PakanainHuuto
todé kirjoitti:
halusit nyt ihan itse vääntää sanani "hui"-muotoon.
- Äkkiväärä
En tiedä kuka on sanonut mitä, mutta tässä aihetta koskeva Raamatun kohta. "Synoptikko" on Luuk.12. luvussa.
Matt.24:45 Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa? 46 Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän! 47 Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi. 48 Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy', 49 ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa, 50 niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, 51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711111
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45472