Allergiaa?

Hajupommi

Tyttö, 9 vuotias, piereskelee jatkuvasti. Ja ne tuotokset haisevat kamalalle. Hänellä ei ole vatsanväänteitä, ulostaa kohtuullisen säännöllisesti, on tosin joskus vatsa kovalla. Mutta vaikka esim olisi juuri kakannut, saattaa silti kaasuttaa ja haista. Alkaa olla jo tytölle noloakin.

Syö normaalia, terveellistä ruokaa: Puuroa aamulla, rasvatonta maitoa, kouluruokaa, kotona on lämmin ateria odottamassa kun tulee koulusta, illalla leipää, porkkanaa, omenaa ym... ei paljon herkutella. Urheilee, treenaa säännöllisesti 2-4 krt viikossa.

Siis mitä tämä voi olla? Tämä jatkunut jo kauan. Voiko olla allergiaa? Laktoosi? Ruoka-aineallergiaa? Vai onko jollakin vaan "haisevammat päästöt"? PS: Ne hajut ovat jotakin todella kammottavaa! Ja tulee useita kertoja päivässä.

3

508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta seurannut

      hei,
      voi olla esim. vilja-allergia, keliakia, laktoosi-intoleranssi tai sitten ei välttämättä mikään noista vaan hän syö yksinkertaisesti niin terveellisesti ja kuitupitoista ruokaa, että ilmaa kertyy.. Porkkanat ja kasvikset ja hedelmät ovat melko kuitupitoista tavaraa ja siihen vielä kunnon kuitupuuro, niin voi hyvinkin olla yksi syy. Kannattaa kuitenkin kokeilla ensin jättää pois esim. viljatuotteet viikoksi tai pariksikin ja seurata tilannetta ja sitten kokeilla seuraavaksi maitotuotteiden rajoittamista jos ei auta. Tietysti voi aina käydä verikokeissakin jo heti alkuunsa, niin ei tarvitse kauheasti arvuutella ja ruokavaliota muokkailla.. Toivottavasti syy selviää. Tsemppiä äidille ja tyttärellesi!

      • itse kannata testailla

        Maidon voi itse koittaa jättää ruokavaliosta pois tai vaihtaa laktoosittomiin tuotteisiin, mutta viljoja ei itse kannata testailla. Jos viljat jättää ilman lääkärin ohjausta pois ruokavaliosta niin sen jälkeen keliakia-testit eivät näytä oikeaa tulosta... Eli jos keliakiaa epäilee niin suoraa lääkärin juttusille, joka ottaa testit.


    • laktoosi-intoleranssi

      Mulle tulee mieleen laktoosi-intoleranssi. Kannattaa kokeilla laktoositonta ruokavaliota, ja sitten tietty käydä testissä varmistaakseen.
      Laktoosi-intoleranssiin liittyy just toi kaasuttelu ja saattaa mahakin turvota,ripulia ja muitakin oireita saattaa esiintyy, on kovin yksilöllistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      58
      880
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe