Huomasin tänään että minulla on puolillaan oleva punaviini pullo. Se on avattu reilu kuukausi sitten.
Voiko sitä juoda? Ei varmastikaan hyvä maultaan, mutta tuskin tappava tai muuten vaarallinen?
Voiko sitä käyttää ruokaan?
Kauanko avattu punaviini säilyy?
3
884
Vastaukset
- Ilman muuta
Kuukaudessa viini on hapettunut ja muuttunut osittain etikaksi. Ei ole nautittavaa mutta ei toki vaarallistakaan.
Käytän ruuanlaitossani myös punaviinietikkaa.
Tuollainen kuukauden avattuna seissyt punkku olisi mielestäni onnen omiaan johonkin lihapataan (mm. coq au vin, bœuf bourguignon ja niiden muunnelmat). - winokur
Punaviinipullo muuten on yhdyssana.
Hyvä punaviini säilyy parikin viikkoa aukinaisena. Joskus on tullut ostettua kovin tuore laatupunkku, joka on sulkeutuneessa tilassa. Silloin parin viikon hapetus auttaa sitä heräämään. - parissa päivässä
eikä kuukauden vanhalla viinillä missään nimessä kannata pilata ruokaakaan !!!
Jos se ei ole kelvollista juotavaksi, se ei kelpaa ruokaankaan !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667