kuinka keskustella?

hmm.

olen miettinyt kun monet ujot ihmiset sanovat että heillä olisi niin paljon sanottavaa mutta eivät vain kehtaa aloittaa keskustelua. minulla se on juuri toisin päin että en vain keksi mitään keskustelun aihetta. ennen mielestäni oli noloa olla hiljainen hetki, mutta nykyään se ei enään edes jaksa yrittää keksiä puhumisen aihetta. ennen luulin olevani pelkästään ujo, mutta näyttää että olen myös melko epäsosiaalinen.

4

1592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskustella ollenkaan

jos se tuntuu jokseenkin epämukavalta, vaihoehtona on esimerkiksi kommunikoida ilmein ja elein.

• alat vaan

väännellä naamaas kuin apina ja tehostat sitä vielä käsien ja jalkojen sätkyttelyllä. Varmana saat kavereita.
        Oikeasti mietipä sitä miksi pelkäät ihmisiä. Ne on yhtä pönttöjä kuin sinäkin eli voit sanoa mitä vaan, vaikka keskittyä vaihteeksi niihin muihin ihmisiin etkä vain itseesi. Kysyä mitä kuuluu ja mitäs oot puuhaillu viime aikoina. Vähänkin normaalit ihmiset puhuvat mielellään itsestään.

• HipHei

No nythän sinä keskustelunaiheen keksit! :)

"ei enää edes jaksa yrittää keksiä puhumisen aihetta" Ettei toi vaan olisi masennusta?
      Kun ei tule tarpeeksi onnistumisen kokemuksia, niin sitä turhautuu eikä enää jaksa yrittää osallistua.

Missä porukoissa kärsit tuosta ongelmasta? Vanhojen kavereiden, uusien työkavereiden vai kenen? Onnistumisen kokemukset voi olla lähempänä kuin luuletkaan. Mitä jos et yrittäisikään keksiä puheenaihetta vaan antaisit muiden keksiä aiheen ja aluksi vaan vähän heittäisit kommentteja väliin tai (vaan) kuuntelisit? Harva ihminen tuntuu osaavan kuunnella, monet vaan pölöttää asioitaan ääneen. Ajattele nyt niitä, jotka loukkaa muita tylyillä kommenteillaan! Eikö se ole epäsosiaalisuutta? Mielestäni ei ole mitään pahaa siinä, että on hiljaa!
      Oon itekin aika hiljainen, saanut kuulla siitä yllättäviltäkin tahoilta ja yllättävissä tilanteissa. Mä oon vasta nyt alkanut opetella sitä, miten keskusteluun osallistutaan. Kun on ennen ollut hiljaa ja yhtäkkiä avaa suunsa, niin kyllä se herättää muissa reaktioita. Hämmennyn pahasti, enkä keksi enää mitään sanottavaa siihen... Ehkä pitäisi vaan nauraa itselleen, mut vaikeeta sekin on.

• Niin..

Selvä, tämä on ehkä hiukan vanha aihe, mutta kirjoitanpahan kuitenkin. Keskustelun aloittaja tarkoitti varmaankin sitä, että hänen on vaikea olla kielellisesti sosiaalinen ruudun toisella puolen. Kieltämättä se voi joistakin tuntua pelottavalta, että mitä sanoa, miten sanoa.

En osaisi sanoa mitään muuta kuin, että harjoittele keskustelun käyntiä! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      156
      6349
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      50
      1806
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      38
      1464
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      47
      1051
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      324
      1019
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      48
      941
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      919
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      898
    9. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      877
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      875
    Aihe