turvatakuut

Haaste.......

Suomi Natoon. Sekä oman puolustuksen rahoitus kuntoon.

8

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei saa laiminlyödä puolustusta

      Juuri näin. Vapaus ja itsenäisyys turvataan yhdessä koko Naton kanssa. Kaksi hyvää asiaa yhdessä. Vahva koko ajan yhä vahvemmaksi kehittyvä puolustuksemme, jolla on myös aina turvana Nato yhdessä koko vapaan mailman kanssa.

    • asldf

      Mitään turvatakuita ei ole olemassa vaan koko termi on suomalaisten Nato-intoilijoiden omaa keksintöä. 5.artiklan mukaan kukin jäsenmaa antaa pyydettäessä tarpeelliseksi katsomaansa apua. Siitä on pitkä matka mihinkään lupauksiin turvallisuuden takaamisesta.

      • vasemmalta

        5.artiklan mukaan kukin jäsenmaa antaa pyydettäessä tarpeelliseksi katsomaansa apua.


        Eikös tuo 5 artikla juuri ole se lupaus jolla liittolaiset auttavat ja puolustavat toisiaan???


      • ole...
        vasemmalta kirjoitti:

        5.artiklan mukaan kukin jäsenmaa antaa pyydettäessä tarpeelliseksi katsomaansa apua.


        Eikös tuo 5 artikla juuri ole se lupaus jolla liittolaiset auttavat ja puolustavat toisiaan???

        Se on lupaus antaa antajan tarpeelliseksi katsomaa apua. Tuo apu voi olla yhtä hyvin sotilaallista, polittista tai vain sympatiaa.

        Nato, sen enempää kuin sen yksittäiset jäsenetkään, ei ole sitoutunut takaamaan kenenkään turvallisuutta.


      • ......
        ole... kirjoitti:

        Se on lupaus antaa antajan tarpeelliseksi katsomaa apua. Tuo apu voi olla yhtä hyvin sotilaallista, polittista tai vain sympatiaa.

        Nato, sen enempää kuin sen yksittäiset jäsenetkään, ei ole sitoutunut takaamaan kenenkään turvallisuutta.

        Nato vastaiset koittavat vääntää 5 artiklasta ongelman. Kyllä se toimii jos nyt mukana olevat 28 jäsentä siihen luottaa niin kyllä se toimii.


      • ...... kirjoitti:

        Nato vastaiset koittavat vääntää 5 artiklasta ongelman. Kyllä se toimii jos nyt mukana olevat 28 jäsentä siihen luottaa niin kyllä se toimii.

        Kyllähän päiväkodistakin helposti löytyy 28 joulu-pukkiin luottavaa lasta. Realistisesti arvioiden tätä ei kuitenkaan voida pitää todisteena joulupukin olemassa olosta. Yhtäkään ainutta kertaa ei Nato ole TOSIPAIKAN TULLEN tullut puolustamaan. Georgiaakin jenkit halusivat Naton jäseneksi. Emmepä kuitenkaan nähneet Georgiassa AINOATAKAAN USAN MERIJALKAVÄEN OSASTOA Georgiaa puolustamassa. Kauniita puheita kyllä jenkeillä riitti muttei TEKOJA!


      • enää...
        ...... kirjoitti:

        Nato vastaiset koittavat vääntää 5 artiklasta ongelman. Kyllä se toimii jos nyt mukana olevat 28 jäsentä siihen luottaa niin kyllä se toimii.

        Vähän aikaa sitten julkaistiin HSssä tutkimus, jonka mukaan noin 1/5 saksalaisista katsoi, että Saksan tulee mennä apuun jos Viroon hyökätään. Muissa Euroopan maissa lukema oli samaa luokkaa.

        Mitä tulee muiden luottamukseen Naton avusta niin luottamus ei ole kovin korkealla edes perustajajäsenillä. Keskustelu käy vilkkaana Baltiassa, Norjassa, Islannissa jne.

        Esimerkki Norjasta:

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Norjan sotilasjohto ei luota Naton apuun Venäjää vastaan/1135230551035


      • Sotilaat toimivat varmasti
        enää... kirjoitti:

        Vähän aikaa sitten julkaistiin HSssä tutkimus, jonka mukaan noin 1/5 saksalaisista katsoi, että Saksan tulee mennä apuun jos Viroon hyökätään. Muissa Euroopan maissa lukema oli samaa luokkaa.

        Mitä tulee muiden luottamukseen Naton avusta niin luottamus ei ole kovin korkealla edes perustajajäsenillä. Keskustelu käy vilkkaana Baltiassa, Norjassa, Islannissa jne.

        Esimerkki Norjasta:

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Norjan sotilasjohto ei luota Naton apuun Venäjää vastaan/1135230551035

        Nato puolustaa itsenäisiä ja vapaita maita. Nato on hirveän tärkeä. Koko länsi on yhtä ja Balttiaa vahvistetaan koko ajan.

        Euroopan väestöstä 95 % turvataan Naton avulla.

        Suomellakin tulee olla ja saamme paljon risteilyohjuksia venäläisten torjumiseksi. Vapauden tuli palaa lännessä vapaana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe