Israel merkkinä Herran uskollisuudesta !

## Vilkaisepa Hesekiel 20:12 Jumalan merkkinä
Kirjoittanut: Hermanos* 4.10.2008 klo 12.46 ##

Ei suinkaan yksi seitsemäsosa viikonpäivistä ole merkki Jumalan uskollisuudesta.
Vaan kaikki päivät - ja Israel!

ISRAEL M E R K K I N Ä JUMALAN USKOLLISUUDESTA

Jeremia 33:20-22
20
"Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni, ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,
21
yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina hallitsee hänen jälkeläisensä. Rikkoutua ei voi myöskään minun liittoni leeviläisten pappien kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.
22
Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin jälkeläisiä ja minulle palvelusta suorittavia leeviläisiä." [1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]

Milloinkaan ei pappissuku ole saanut maata Israelin sukukuntien joukossa.
Sillä: "Herra on heidän perintöosansa". Mutta tulevassa tuhannen vuoden rauhanajassa
jopa 2 pappissukua saa oman maa-alueensa!:

Hes 48:11-12
11
Tämä alue tulee pyhille papeille, Sadokin jälkeläisille, joiden isät suorittivat edessäni palvelusta eivätkä harhautuneet, niin kuin leeviläiset harhautuivat silloin kun Israel kulki harhaan. [1. Sam. 2:35 ]
12
Heidän tulee saada oma, erityisen pyhä osansa maan pyhästä alueesta, leeviläisten osuuden vierestä.

HESEKIEL 20. - JUMALA EI VOI HYLJÄTÄ ISRAELIA, VAIMOAAN !!!

Taisi tunnistamaton demoni hieman bluffata, kun tarjosi irti reväistyä Hes 20:12 jaetta!
Sillä Hes 20. todistaa, ettei Jumala kykene hylkäämään Israelia!

10
"Niin minä vein heidät Egyptistä ja johdin heidät autiomaahan.
11
Siellä minä annoin heille säädökseni ja määräykseni -- joka niitä noudattaa, saa elää. [3. Moos. 18:5 ]
12
Myös sapattini minä annoin heille, jotta se olisi merkkinä liitostamme ja muistuttaisi heitä siitä, että minä, Herra, olen pyhittänyt heidät omaksi kansakseni. [2. Moos. 31:13]
13
"Mutta autiomaassakaan israelilaiset eivät totelleet minua. He eivät noudattaneet minun säädöksiäni, he eivät piitanneet määräyksistäni -- joka niitä noudattaa, saa elää. Edes minun sapattiani he eivät pitäneet kunniassa. Niin minä aioin syöstä heihin vihani autiomaassa ja tuhota heidät kaikki.

14
Sitä en kuitenkaan tehnyt. Oman nimeni tähden minä jätin sen tekemättä, sen tähden, etteivät toiset kansat saisi aihetta pilkata nimeäni. Olinhan minä vienyt heidät Egyptistä noiden kansojen nähden. [4. Moos. 14:16; 5. Moos. 9:28]

"SITÄ EN KUITENKAAN TEHNYT" (hyljännyt)

17 Silti minun tuli heitä sääli, enkä minä hävittänyt heitä, en tuhonnut heitä autiomaassa.

22 Vedin kuitenkin käteni takaisin enkä tehnyt sitä. Oman nimeni tähden minä jätin sen tekemättä, sen tähden, etteivät toiset kansat saisi aihetta pilkata nimeäni. Olinhan minä vienyt heidät Egyptistä noiden kansojen nähden.

40 Koko Israelin kansa on vielä palveleva minua omassa maassaan, minun pyhällä vuorellani, Israelin korkealla vuorella -- näin sanoo Herra Jumala. Siellä minä osoitan teille rakkauteni ja otan vastaan uhrinne, teidän satonne ensi hedelmät, kaikki teidän pyhät lahjanne.

Meidän turvamme on Herran uskollisuus!

13

198

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ### Mikael, hebr. Mika`el, kirjaimellisesti, kuka on jumalan kaltainen.
      Tämän perustella näyttää siis selvästi, että Mikael ei ole kukaan muu kuin Itse Herra Jeesus.

Sitä paitsi sitä käytetään ainoastaan silloin , kun Kristus on suoranaisessa taistelu tilanteessa saatanan kanssa.
      On samalla kysymys sekä haaste. ### (Adventtiairut, otteita artikkelista)

Miikael näyttää Jeesukselta, kun puusta katsoo.
      Sieltä, minne saatana kurkotti ja katajaan kapsahti!

Ensinnäkin Danielista ja Ilmestyskirjasta käy ilmi,
      että Miikael toimii Jeesuksen käskyläisenä.
      Toisekseen: hänhän heittää haasteen koskien
      päällikköään - että kuka on tämän vertainen.
      Vastaavanlaisesti profeetta Elisa nosti ylös
      prof. Elian viitan ja kysyi haastavasti:
      missä on Elian Jumala. Jeesus siis käskee ja
      Miikael johtaa taivaallisia sotajoukkoja.
      Oletkos joskus nähnyt Suomen Tasavallan ylipäällikön
      eli presidentin itse komentavan sotilaita?

Apostolit kumoavat jyrkästi jo silloin
      esiintyneen eksytyksen, että Miikael olisi
      Jeesus:

Juud 1:9
      Ei edes ylienkeli Mikael, kiistellessään Mooseksen ruumiista Paholaisen kanssa, rohjennut herjata eikä tuomita tätä, vaan sanoi: "Nuhdelkoon Herra sinua!"
      [5. Moos. 34:6 | Sak. 3:2; 2. Piet. 2:11]

Hepr 1:5
      Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.
      [Ps. 2:7; Ap. t. 13:33; Hepr. 5:5 | 2. Sam. 7:14]

JEESUS AINA OLLUT SUURINTAKIN ENKELIÄ SUUREMPI

Jumalan Poika on enkeleitä suurempi - Hepr 1:5-11

5
      Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.
      [Ps. 2:7; Ap. t. 13:33; Hepr. 5:5 | 2. Sam. 7:14]
      6
      Kun Jumala jälleen tuo Esikoisensa maailmaan, hän sanoo: -- Kaikki Jumalan enkelit kumartakoot häntä. [Ps. 97:7]
      7
      Enkeleistä hän sanoo näin: -- Hän tekee enkelinsä tuuliksi, palvelijansa tulenliekeiksi. [Ps. 104:4]

8
      Mutta Pojastaan hän sanoo: -- Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka. [1:8,9: Ps. 45:7,8]
      9
      Sinä rakastit oikeutta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on voidellut sinut riemun öljyllä, sinut, ei kumppaneitasi. [Ap. t. 10:38]
      10
      Ja myös näin: -- Sinä, Herra, laskit alussa maan perustukset, sinun kättesi työtä ovat taivaat.
      [1:10-12: Ps. 102:26-28 : Ps. 8:4]
      11
      Ne katoavat, mutta sinä pysyt. Ne kaikki kuluvat kuin vaate, [Jes. 51:6]

Armo Teille ja rauha Herrassa Jeesuksessa!

• Ei se ole mitenkään

olennainen pelastuksen kannalta, mutta usko Jeesukseen Vapahtajanaan ON. NÄINHÄN ME ADVENTISTITKIN USKOMME, vai mitä muuta luulet?

• Paitsi adventistille
        Ei se ole mitenkään kirjoitti:

olennainen pelastuksen kannalta, mutta usko Jeesukseen Vapahtajanaan ON. NÄINHÄN ME ADVENTISTITKIN USKOMME, vai mitä muuta luulet?

Uusimmassa media7 opetuksessa (Ilm.kirjaseminaari)
        todetaan, että ylienkeli Miikael=Jeesus Kristus.
        Mutta Jeesus on Jumalan Poika / Ihmisen Poika.
        Ei mikään henkiolento!

Tarvitseeko tuota edes miettiä; että adventismi
        on kokonaan harhassa.

• erittäin huono
        Ei se ole mitenkään kirjoitti:

Teillä on hapatusta jota ei voi sovittaa niin kristinuskoon ettei se tekisi teidän uskontoanne täysin eri uskonnoksi. Tällä en tarkoita vain Miikael-kysymystä vaan yhdessä kaikkien muidenkin kanssa. Kun pitää adventismin opinkohdat, Jeesuksen sovitustyö on teillä ja meillä eri planetoilta.
        Ja kun näinlukien teillä ja meillä on eri sovitusoppi, enmme voi myöntyä pitämään teitä veljinämme. Te ymmärrätte saman asian silloin, kun on kyse Jehovan Todistajista vaikka teidän oppienne kautta päädymme yhtä kauas uskojemme merkityksellisestä sisällöstä.
        Te yritätte hämätä sitenkin, että TE voitte lukea kanssamme meidän uskomme tunnustuksen.
        Mutta unohdatte autuaasti että me emme voi tehdä teidän laillanne TEIDÄN uskontunnustuksenne kanssa!

• Ja se muka tekee kristityksi
        erittäin huono kirjoitti:

Teillä on hapatusta jota ei voi sovittaa niin kristinuskoon ettei se tekisi teidän uskontoanne täysin eri uskonnoksi. Tällä en tarkoita vain Miikael-kysymystä vaan yhdessä kaikkien muidenkin kanssa. Kun pitää adventismin opinkohdat, Jeesuksen sovitustyö on teillä ja meillä eri planetoilta.
        Ja kun näinlukien teillä ja meillä on eri sovitusoppi, enmme voi myöntyä pitämään teitä veljinämme. Te ymmärrätte saman asian silloin, kun on kyse Jehovan Todistajista vaikka teidän oppienne kautta päädymme yhtä kauas uskojemme merkityksellisestä sisällöstä.
        Te yritätte hämätä sitenkin, että TE voitte lukea kanssamme meidän uskomme tunnustuksen.
        Mutta unohdatte autuaasti että me emme voi tehdä teidän laillanne TEIDÄN uskontunnustuksenne kanssa!

Sydämessään he huutavat Miikaelinsa ja Elleninsä
        ja sapattisinettinsä perään.
        Toisissa yhteyksissä vakuuttavat olevansa kuin me.
        Ja toisissa yhteyksissä inttävät, että vain he ovat
        kristittyjä. Ei mitään selkärankaa ... nilviäisillä.

• 'iltarusko'
        Ja se muka tekee kristityksi kirjoitti:

Sydämessään he huutavat Miikaelinsa ja Elleninsä
        ja sapattisinettinsä perään.
        Toisissa yhteyksissä vakuuttavat olevansa kuin me.
        Ja toisissa yhteyksissä inttävät, että vain he ovat
        kristittyjä. Ei mitään selkärankaa ... nilviäisillä.

'Keskustelua' seuranneena ei voi kun ihmetellä sen 'tasoa'. Esim. seuraavaa..:

##Toisissa yhteyksissä vakuuttavat olevansa kuin me.Ja toisissa yhteyksissä inttävät, että vain he ovat kristittyjä. Ei mitään selkärankaa ... nilviäisillä. ##

Kristityt eivät NIMITTELE!

• V_Herrassa

Meidän uskottomuutemme ei ole yhtään mitään.
      Mutta Herramme uskollisuus on meidän kilpemme.
      Suojakilpi!

Ps. 86:15
      Herra, sinä olet laupias Jumala ja annat anteeksi, sinä olet kärsivällinen ja sinun hyvyytesi ja uskollisuutesi on suuri.
      Ps. 89:2
      (89:3) sinun armosi kestää iäti, sinun uskollisuutesi on vahva kuin taivas.
      Ps. 89:49
      (89:50) Herra, missä on uskollisuutesi, missä ovat lupauksesi, jotka kerran Daavidille annoit valalla vannoen?

Niinpä niin. Kuka on niinkuin Jeesus!
      Kuka on Hänen vertaisensa uskollisuudessa?

PSALMI 91.

1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
      2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
      3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.

4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.

5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
      6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
      7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
      8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan. -
      9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani". -Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.

V_Herrassa

• Tarkk'ampuja

Jesaja 55:13 Orjantappurain sijaan on kasvava kypressejä, nokkosten sijaan on kasvava myrttipuita; ja se tulee Herran kunniaksi, iankaikkiseksi merkiksi, joka ei häviä.

Sak. 12:3
      Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.

Hesekiel 36.

4 sentähden, Israelin vuoret, kuulkaa Herran, Herran sana: Näin sanoo Herra, Herra vuorille ja kukkuloille, puronotkoille ja laaksoille, autioille raunioille ja hyljätyille kaupungeille, jotka ovat joutuneet saaliiksi ja pilkaksi muille kansoille, mitä ympärillä on.
      5 Sentähden sanoo Herra, Herra näin: Totisesti, kiivauteni tulessa minä puhun muita kansoja vastaan ja koko Edomia vastaan, jotka ovat kaikesta sydämestään iloiten ja sielu täynnä ylenkatsetta ottaneet omakseen minun maani karkoittaaksensa siitä ihmiset ja ryöstääksensä sen.
      6 Sentähden ennusta Israelin maasta ja sano vuorille ja kukkuloille, puronotkoille ja laaksoille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, kiivaudessani ja vihassani minä puhun, koska teidän täytyy kärsiä pakanakansain pilkkaa.
      7 Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä kohotan käteni: totisesti saavat pakanakansat, jotka teidän ympärillänne ovat, itse kärsiä oman pilkkansa.
      8 Mutta te, Israelin vuoret, teette lehvänne ja kannatte hedelmänne minun kansalleni Israelille, sillä he ovat aivan lähellä, ovat tulossa.
      9 Sillä katso, minä tulen teidän tykönne ja käännyn teidän puoleenne, ja teidät viljellään ja teihin kylvetään.

Shalom, Israel!

• meedio7

TV7 tiedotuslehti 3/08

"Miksi Israel kiinnostaa kristittyjä?
        - Seuraava vaihe on, että juutalainen kansa ennalleenasetetaan Jumalansa kanssa.
        Se tarkoittaa, että maailmaan tulee vihdoinkin rauha!
        Jeesus tulee takaisin Kuninkaana.
        Hänen jalkansa seisoo Öljymäellä. Kansat tullaan tuomitsemaan, paholainen tullaan sitomaan ja sitten alkaa rauhan aikakausi eli Jumalan tuhatvuotinen valtakunta, kirkkaus!"

(Ilmoitus)

• Odottaja *
        meedio7 kirjoitti:

TV7 tiedotuslehti 3/08

- Seuraava vaihe on, että juutalainen kansa ennalleenasetetaan Jumalansa kanssa.
        Hänen jalkansa seisoo Öljymäellä. Kansat tullaan tuomitsemaan, paholainen tullaan sitomaan ja sitten alkaa rauhan aikakausi eli Jumalan tuhatvuotinen valtakunta, kirkkaus!"

(Ilmoitus)

Näet tämä maailmaa kohtaava katasrofi tekee lopun kaikista Pahuuden puhujista. ja pahan tekiöistä. Ei tule olemaan mitään eroa minkään uskon kultin välillä, onhan odotettu myrsky lopettavat sodatkin. Kaikki ihmisten saavutukset olkoot ne hyvää tai pahaa kaikki hautautuvat valtavien maan kerrostumien alle, Jos joku jää jäljelle se on Jumalan oma valinta. Minäkin olen yksi niitä jotka joutuvat elävältä hautaan. Näin tulee käymään noidalle ja tietäjällekin.

Tiedoittaja

• Odottaja * kirjoitti:

Näet tämä maailmaa kohtaava katasrofi tekee lopun kaikista Pahuuden puhujista. ja pahan tekiöistä. Ei tule olemaan mitään eroa minkään uskon kultin välillä, onhan odotettu myrsky lopettavat sodatkin. Kaikki ihmisten saavutukset olkoot ne hyvää tai pahaa kaikki hautautuvat valtavien maan kerrostumien alle, Jos joku jää jäljelle se on Jumalan oma valinta. Minäkin olen yksi niitä jotka joutuvat elävältä hautaan. Näin tulee käymään noidalle ja tietäjällekin.

Tiedoittaja

## Suurkatasrofin jälkeen tulee rauha, koska
        Odottaja * 6.10.2008 klo 02.55
        onhan odotettu myrsky lopettavat sodatkin.
        Tiedottaja ##

Noin luulee käyvän, kun ei usko Jumalaan. Mutta:
        Jumalan valtakunta tulee hallitsemaan Maan päällä
        1000 vuoden ajan, eikä mikään katastrofi.

Vasta kun maailmankaikkeutta, tätä katoavaista,
        enää tarvita, sitten "alkuaineet kuumuudesta
        sulavat" - kuten Raamattu kuvaa hävityksen
        luonnetta.

ei katastrofi mitään rauhaa saa aikaan, vaan se
        rauha on mahdollinen siksi, kun saatana on sidottuna syvyyteen ja Herra Jeesus on läsnä
        Jerusalemissa, Lähi-Idässä, Juamlan kaupungissa.

• Advareilleko?
        meedio7 kirjoitti:

TV7 tiedotuslehti 3/08

(Ilmoitus)

Merkki on annettu
        Vuosi 1948

Jesaja 61.

4 Ja he rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, kohottavat ennalleen esi-isien autiot paikat; ja he uudistavat rauniokaupungit, jotka ovat olleet autiot polvesta polveen.
        5 Vieraat ovat teidän laumojenne paimenina, muukalaiset teidän peltomiehinänne ja viinitarhureinanne.
        6 Mutta teitä kutsutaan Herran papeiksi, sanotaan meidän Jumalamme palvelijoiksi; te saatte nauttia kansain rikkaudet ja periä heidän kunniansa.

7 Häpeänne hyvitetään teille kaksin kerroin, ja pilkatut saavat riemuita osastansa. Niin he saavat kaksinkertaisen perinnön maassansa; heillä on oleva iankaikkinen ilo.
        8 Sillä minä, Herra, rakastan oikeutta, vihaan vääryyttä ja ryöstöä; ja minä annan heille palkan uskollisesti ja teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton.
        9 Heidän siemenensä tulee tunnetuksi kansain keskuudessa ja heidän jälkeläisensä kansakuntien keskellä; kaikki, jotka näkevät heitä, tuntevat heidät Herran siunaamaksi siemeneksi.

Kaksinkertainen hyvitys!

Advareille jo vuodesta 1844 vaiko israelilaisille
        vuodesta 1948? Minä uskon, että ...

• Kun emme voi yhtyä totuutee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      109
      1330
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      911
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      736
    4. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      129
      684
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      666
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      616
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      597
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      55
      555
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      473
    10. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      470
    11. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      458
    12. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      457
    13. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    14. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      115
      453
    15. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      448
    16. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      447
    17. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      51
      445
    18. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      85
      441
    19. Et sinä mitään

Oikeasti halua
      Ikävä
      52
      403
    20. Miksi jätit vastaamatta mies

Silloin kauan sitten 😔
      Ikävä
      42