Eli ystäväni on lainaamassa minulle 10 000€, 0% korolla. Ei kai tästä tarvitse mitään lahjaveroa maksaa?
Alkaako pankki ilmoittelemaan johonkin kun tililleni pamahtaa 10 000€?
yksityishenkilöiden välinen laina
6
2355
Vastaukset
- todiste
Tehkää velkakirja keskenänne, siinä on ainakin todiste jos joku kysyy.
- ja takaisinmaksu
Ei tarvitse. Lainan on oltava laina eli tehkää velkakirja, jossa sovitte takaisinmaksusta, erien suuruuden ja laina-ajan.
Takaisinmaksun on tapahduttava suurinpiirtein samaan tapaan kuin pankille eli järkevä laina-aika ja lyhennyserät. Ja lyhennykset kannattaa hoitaa pankin tilillemaksuna pankissa. Verottaja ei usko, että lainaat kymppitonnin ja maksat sen kerralla takaisin viidenkymmenen vuoden päästä. Jos verottaja ei usko, että kyseessä on todellinen laina, joka maksetaan takaisin, räpsähtää lahjavero. - putte
Jos kyse on velasta tehkää velkakirja.
Muuten se verotetaan lahjana verotusmenettelylain 28§ mukaan:
"Jos jollekin olosuhteelle tai toimenpiteelle on annettu sellainen oikeudellinen muoto, joka ei vastaa asian varsinaista luonnetta tai tarkoitusta, on verotusta toimitettaessa meneteltävä niin kuin asiassa olisi käytetty oikeaa muotoa...
Mikäli verovelvollinen ei tällöin esitä selvitystä siitä, että olosuhteelle tai toimenpiteelle annettu oikeudellinen muoto vastaa asian varsinaista luonnetta tai tarkoitusta taikka ettei toimenpiteeseen ole ryhdytty ilmeisesti siinä tarkoituksessa, että suoritettavasta verosta vapauduttaisiin, verotusta toimitettaessa on meneteltävä 1 momentissa tarkoitetulla tavalla." - semmottista
Lisää summaan koroksi velka-ajan inflaatio, niin pääset omilles. Muussa tapauksessa häviät pari sataa euroa.
- semmottista
eiku hups, ethän sinä ookaan lainaaja...heh
ihan oikein teet... 0% hyvä :)
- Anonyymi
Olen iloinen tänään, kiitos Lapo Micro Financelle lainasta. Minua huijattiin useita kertoja yrittäessäni saada lainaa, kunnes törmäsin Lapo Micro Financeen, joka myönsi minulle 23 000 dollarin lainan sairaan lapseni hoitoon. Jos tarvitset oikean lainanantajan tänään, ota yhteyttä Lapoon .Yhteyssähköposti: [email protected]
Whatsapp 447883183014
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412615Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3982120Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens201902Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381724Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1221610Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau151541Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211113Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01112- 741019
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63915