yksityishenkilöiden välinen laina

???

Eli ystäväni on lainaamassa minulle 10 000€, 0% korolla. Ei kai tästä tarvitse mitään lahjaveroa maksaa?

Alkaako pankki ilmoittelemaan johonkin kun tililleni pamahtaa 10 000€?

6

2449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todiste

Tehkää velkakirja keskenänne, siinä on ainakin todiste jos joku kysyy.

• ja takaisinmaksu

Ei tarvitse. Lainan on oltava laina eli tehkää velkakirja, jossa sovitte takaisinmaksusta, erien suuruuden ja laina-ajan.
      Takaisinmaksun on tapahduttava suurinpiirtein samaan tapaan kuin pankille eli järkevä laina-aika ja lyhennyserät. Ja lyhennykset kannattaa hoitaa pankin tilillemaksuna pankissa. Verottaja ei usko, että lainaat kymppitonnin ja maksat sen kerralla takaisin viidenkymmenen vuoden päästä. Jos verottaja ei usko, että kyseessä on todellinen laina, joka maksetaan takaisin, räpsähtää lahjavero.

• putte

Jos kyse on velasta tehkää velkakirja.
      Muuten se verotetaan lahjana verotusmenettelylain 28§ mukaan:

"Jos jollekin olosuhteelle tai toimenpiteelle on annettu sellainen oikeudellinen muoto, joka ei vastaa asian varsinaista luonnetta tai tarkoitusta, on verotusta toimitettaessa meneteltävä niin kuin asiassa olisi käytetty oikeaa muotoa...

Mikäli verovelvollinen ei tällöin esitä selvitystä siitä, että olosuhteelle tai toimenpiteelle annettu oikeudellinen muoto vastaa asian varsinaista luonnetta tai tarkoitusta taikka ettei toimenpiteeseen ole ryhdytty ilmeisesti siinä tarkoituksessa, että suoritettavasta verosta vapauduttaisiin, verotusta toimitettaessa on meneteltävä 1 momentissa tarkoitetulla tavalla."

• semmottista

Lisää summaan koroksi velka-ajan inflaatio, niin pääset omilles. Muussa tapauksessa häviät pari sataa euroa.

• semmottista

eiku hups, ethän sinä ookaan lainaaja...heh

ihan oikein teet... 0% hyvä :)

• Anonyymi

Olen iloinen tänään, kiitos Lapo Micro Financelle lainasta. Minua huijattiin useita kertoja yrittäessäni saada lainaa, kunnes törmäsin Lapo Micro Financeen, joka myönsi minulle 23 000 dollarin lainan sairaan lapseni hoitoon. Jos tarvitset oikean lainanantajan tänään, ota yhteyttä Lapoon .Yhteyssähköposti: [email protected]
      Whatsapp 447883183014

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe