yksityishenkilöiden välinen laina

???

Eli ystäväni on lainaamassa minulle 10 000€, 0% korolla. Ei kai tästä tarvitse mitään lahjaveroa maksaa?

Alkaako pankki ilmoittelemaan johonkin kun tililleni pamahtaa 10 000€?

6

2648

Äänestä

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todiste

Tehkää velkakirja keskenänne, siinä on ainakin todiste jos joku kysyy.

• ja takaisinmaksu

Ei tarvitse. Lainan on oltava laina eli tehkää velkakirja, jossa sovitte takaisinmaksusta, erien suuruuden ja laina-ajan.
      Takaisinmaksun on tapahduttava suurinpiirtein samaan tapaan kuin pankille eli järkevä laina-aika ja lyhennyserät. Ja lyhennykset kannattaa hoitaa pankin tilillemaksuna pankissa. Verottaja ei usko, että lainaat kymppitonnin ja maksat sen kerralla takaisin viidenkymmenen vuoden päästä. Jos verottaja ei usko, että kyseessä on todellinen laina, joka maksetaan takaisin, räpsähtää lahjavero.

• putte

Jos kyse on velasta tehkää velkakirja.
      Muuten se verotetaan lahjana verotusmenettelylain 28§ mukaan:

"Jos jollekin olosuhteelle tai toimenpiteelle on annettu sellainen oikeudellinen muoto, joka ei vastaa asian varsinaista luonnetta tai tarkoitusta, on verotusta toimitettaessa meneteltävä niin kuin asiassa olisi käytetty oikeaa muotoa...

Mikäli verovelvollinen ei tällöin esitä selvitystä siitä, että olosuhteelle tai toimenpiteelle annettu oikeudellinen muoto vastaa asian varsinaista luonnetta tai tarkoitusta taikka ettei toimenpiteeseen ole ryhdytty ilmeisesti siinä tarkoituksessa, että suoritettavasta verosta vapauduttaisiin, verotusta toimitettaessa on meneteltävä 1 momentissa tarkoitetulla tavalla."

• semmottista

Lisää summaan koroksi velka-ajan inflaatio, niin pääset omilles. Muussa tapauksessa häviät pari sataa euroa.

• semmottista

eiku hups, ethän sinä ookaan lainaaja...heh

ihan oikein teet... 0% hyvä :)

• Anonyymi

Olen iloinen tänään, kiitos Lapo Micro Financelle lainasta. Minua huijattiin useita kertoja yrittäessäni saada lainaa, kunnes törmäsin Lapo Micro Financeen, joka myönsi minulle 23 000 dollarin lainan sairaan lapseni hoitoon. Jos tarvitset oikean lainanantajan tänään, ota yhteyttä Lapoon .Yhteyssähköposti: [email protected]
      Whatsapp 447883183014

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1719
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1216
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      34
      1102
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      135
      933
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      704
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      629
    8. 74
      611
    9. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      608
    10. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      571
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      528
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      502
    14. 36
      464
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe