Eli ystäväni on lainaamassa minulle 10 000€, 0% korolla. Ei kai tästä tarvitse mitään lahjaveroa maksaa?
Alkaako pankki ilmoittelemaan johonkin kun tililleni pamahtaa 10 000€?
yksityishenkilöiden välinen laina
6
2648
Vastaukset 6
- todiste
Tehkää velkakirja keskenänne, siinä on ainakin todiste jos joku kysyy.
- ja takaisinmaksu
Ei tarvitse. Lainan on oltava laina eli tehkää velkakirja, jossa sovitte takaisinmaksusta, erien suuruuden ja laina-ajan.
Takaisinmaksun on tapahduttava suurinpiirtein samaan tapaan kuin pankille eli järkevä laina-aika ja lyhennyserät. Ja lyhennykset kannattaa hoitaa pankin tilillemaksuna pankissa. Verottaja ei usko, että lainaat kymppitonnin ja maksat sen kerralla takaisin viidenkymmenen vuoden päästä. Jos verottaja ei usko, että kyseessä on todellinen laina, joka maksetaan takaisin, räpsähtää lahjavero. - putte
Jos kyse on velasta tehkää velkakirja.
Muuten se verotetaan lahjana verotusmenettelylain 28§ mukaan:
"Jos jollekin olosuhteelle tai toimenpiteelle on annettu sellainen oikeudellinen muoto, joka ei vastaa asian varsinaista luonnetta tai tarkoitusta, on verotusta toimitettaessa meneteltävä niin kuin asiassa olisi käytetty oikeaa muotoa...
Mikäli verovelvollinen ei tällöin esitä selvitystä siitä, että olosuhteelle tai toimenpiteelle annettu oikeudellinen muoto vastaa asian varsinaista luonnetta tai tarkoitusta taikka ettei toimenpiteeseen ole ryhdytty ilmeisesti siinä tarkoituksessa, että suoritettavasta verosta vapauduttaisiin, verotusta toimitettaessa on meneteltävä 1 momentissa tarkoitetulla tavalla." - semmottista
Lisää summaan koroksi velka-ajan inflaatio, niin pääset omilles. Muussa tapauksessa häviät pari sataa euroa.
- semmottista
eiku hups, ethän sinä ookaan lainaaja...heh
ihan oikein teet... 0% hyvä :)
- Anonyymi
Olen iloinen tänään, kiitos Lapo Micro Financelle lainasta. Minua huijattiin useita kertoja yrittäessäni saada lainaa, kunnes törmäsin Lapo Micro Financeen, joka myönsi minulle 23 000 dollarin lainan sairaan lapseni hoitoon. Jos tarvitset oikean lainanantajan tänään, ota yhteyttä Lapoon .Yhteyssähköposti: [email protected]
Whatsapp 447883183014
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751719- 241216
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341102Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135933Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64704
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192629- 74611
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 57502
- 36464
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398