yksityishenkilöiden välinen laina

???

Eli ystäväni on lainaamassa minulle 10 000€, 0% korolla. Ei kai tästä tarvitse mitään lahjaveroa maksaa?

Alkaako pankki ilmoittelemaan johonkin kun tililleni pamahtaa 10 000€?

6

2319

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todiste

      Tehkää velkakirja keskenänne, siinä on ainakin todiste jos joku kysyy.

    • ja takaisinmaksu

      Ei tarvitse. Lainan on oltava laina eli tehkää velkakirja, jossa sovitte takaisinmaksusta, erien suuruuden ja laina-ajan.
      Takaisinmaksun on tapahduttava suurinpiirtein samaan tapaan kuin pankille eli järkevä laina-aika ja lyhennyserät. Ja lyhennykset kannattaa hoitaa pankin tilillemaksuna pankissa. Verottaja ei usko, että lainaat kymppitonnin ja maksat sen kerralla takaisin viidenkymmenen vuoden päästä. Jos verottaja ei usko, että kyseessä on todellinen laina, joka maksetaan takaisin, räpsähtää lahjavero.

    • putte

      Jos kyse on velasta tehkää velkakirja.
      Muuten se verotetaan lahjana verotusmenettelylain 28§ mukaan:


      "Jos jollekin olosuhteelle tai toimenpiteelle on annettu sellainen oikeudellinen muoto, joka ei vastaa asian varsinaista luonnetta tai tarkoitusta, on verotusta toimitettaessa meneteltävä niin kuin asiassa olisi käytetty oikeaa muotoa...

      Mikäli verovelvollinen ei tällöin esitä selvitystä siitä, että olosuhteelle tai toimenpiteelle annettu oikeudellinen muoto vastaa asian varsinaista luonnetta tai tarkoitusta taikka ettei toimenpiteeseen ole ryhdytty ilmeisesti siinä tarkoituksessa, että suoritettavasta verosta vapauduttaisiin, verotusta toimitettaessa on meneteltävä 1 momentissa tarkoitetulla tavalla."

    • semmottista

      Lisää summaan koroksi velka-ajan inflaatio, niin pääset omilles. Muussa tapauksessa häviät pari sataa euroa.

      • semmottista

        eiku hups, ethän sinä ookaan lainaaja...heh

        ihan oikein teet... 0% hyvä :)


    • Anonyymi

      Olen iloinen tänään, kiitos Lapo Micro Financelle lainasta. Minua huijattiin useita kertoja yrittäessäni saada lainaa, kunnes törmäsin Lapo Micro Financeen, joka myönsi minulle 23 000 dollarin lainan sairaan lapseni hoitoon. Jos tarvitset oikean lainanantajan tänään, ota yhteyttä Lapoon .Yhteyssähköposti: [email protected]
      Whatsapp 447883183014

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe