Mistä sen tietää toisesta ihmisestä onko hän uskovainen vai ei? Onko uskovainen ulkomuodoltaan tietyn näköinen vai kuuluuko uskovaisuus ihmisen puheesta?
Tiedän kyllä mitä on olla uskovainen mutta minua nyt kiinnostaa se, näkyykö tai kuuluuko uskovaisuus päällepäin. Eroe sanoo tuolla alempana ettei hän tiedä onko Pirkko Jalovaara uskossa vai ei. Miten tuon asian voi saada selville? Mahtaisiko Pirkko Jalovaaran mielestä Eroe olla uskovainen, mielenkiintoinen kysymys.
Mistä tunnistaa uskovaisen?
7
1738
Vastaukset
- uskova
Pirkko Jalovaara yksi Suomen uskovaisimpia ihmisiä, hänen rukoustensa kautta on moni suomalainen parantunut erilaisista sairauksista.
- JustineBush
Sitähän minäkin. Pirkko Jalovaara tekee valtavasti rukoustyötä lähimmäisten hyväksi ja Jumalan kunniaksi.
Kai näissä uskovaisuuden ilmentymisissä on sitten sanamuodoista ja erilaisista painotuksista kyse? - rukousvastaus tulee, tottakai
Ihminen, joka umpinukuksissa ilta illan jälkeen rukoilee satojen ihmisten puolesta, jotka tyhmyyksissään jonottavat hänen rukoiltavakseen ja luulevat, että Jumala juuri tuon naisen kautta kuulee, ei muuten, on kyllä jotenkin uskossaan harhateille joutunut. Turha kuvitella, että kukaan pystyy aidosti keskittyen kuuntelemaan lukuisia yksityiskohtaisia rukouspyyntöjä, jotka rukousapua hakeville ovat hyvinkin henkilökohtaisia, akuutteja ja tärkeitä. Joku järki pitäisi ottaa Pirkko Jalovaarankin käteen siinä,ettei kuvittele itsestään liikoja ja anna muidenkaan luulla itsestään liikoja, ettei tule hirrrveitä pettymyksiä ihmisille, kun ei mitään tapahdukaan vaikka itse JALOVAARA laittoi kädet minun päälleni.
Oletteko ihmiset todella niin yksinkertaisia, että ette tajua sitä, että Jumala on teidän kanssanne ihan siellä kotona, jos niin haluatte, on naurettavaa mennä jonottamaan moneksi tunniksi rukousjonoihin päästäkseen jonkun "itseään mainostavan" esirukoilijan, saarnamiehen, papin tms. käsiteltäväksi.
- sanaa!
Me emme käytä sanaa uskovainen. Se on niin negatiivinen ja leimaava sana, ja luterilaisten käyttämä. Me sanomme "uskova".
- uskova
Kyllä minä ainakin käytän ennemmin sanaa uskovainen koska en häpeä Kristusta enkä pelkää Kristuksen pilkkaa tai sitä mitä maailma sanoo.
Olen rohkeasti uskovainen ja toivon että muutkin uskovaiset käyttäisivät itsestään ja muista sanaa uskovainen.
Itse vierastan mahottomasti sellaisia arvailuja että kuka on uskossa ja kuka ei. Tuskin Jumala on meitä sellaiseen kutsunut. Kun kuitenkin Jumala on se joka näkee jokaisen ihmisen sydämen tilan, ei ihminen, onneksi.
Ikävältä kuulostaa monesti sellaiset puheet, että joku ei käy seurakunnassa vähän aikaan niin puhutaan että:"onkoha lie enää ees uskossa?" :(
Jos joku saa jostakin tunteen että "onkohan hän uskossa", eikö voisi ajatella että se olisi Jumalan kehoitus rukoilla hänen puolestaan.- ettei se
polta tupakkia. Mistään muusta ei uskovaista voikaan tintea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845167Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.263488Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j382838Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin162011Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581820- 471586
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2721523- 941382
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441366Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.731078