AS Tehon peli pelattu

Höylänterä

AS Teho luopuu kaikista tienhoitourakoistaan 15.10. Mikkeli otettiin Tiehallinnon haltuun jo viime viikolla, nyt ovat vuorossa Kankaanpää, Pulkkila, Seinäjoki ja Veteli. Taisivat sittenkin olla tarjoukset liian halpoja.

http://www.tiehallinto.fi/servlet/page?_pageid=68&_dad=julia&_schema=PORTAL30&kieli=fi&menu=12427&_pageid=71&kieli=fi&linkki=27047&julkaisu=9019

Toivottavasti ei tule kovin pahoja kelejä ennen kuin uudet urakoitsijat saavat asiat järjestykseen.

12

1939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehö

      Toivottavasti tulee tosi pahat kelit ennenkuin uudet urakoitsijat saadaan remmiin.
      Menis ainakin tuonne tilaajapuolelle perille että jos haluaa HYVÄN JA HALVAN täytyy hankkia ne molemmat..

    • sitten ne

      tiehallinnon mainostamat säästöt aliurakoitsijoiden pussista

      • ---------

        taisi tulla markan säästöstä kympin vahinko


      • vahinko..
        --------- kirjoitti:

        taisi tulla markan säästöstä kympin vahinko

        kävi aliurakoitsijoille. Kyllä tiehallinto säästi.


    • kilpailutusta

      on ajettu kun sikaa säkkiin toivottavasti myöntävät virheensä (liikenneministeriö/tiehallinto)ja osaavat tehdä oikeat johtopäätökset tehdyistä päätöksistä

      • Sohvatiikeri

        Voisitko ystävällisesti kertoa, mikä on sinun käsityksesi oikeista johtopäätöksistä? Miten tulisi toimia jatkossa?

        Minusta kilpailutus on onnistunut kohtuullisen hyvin. Mihin voisi kiinnittää jatkossa huomiota:
        * Firman vakavaraisuus tutkittava paremmin: pikkufirmalle ei kovin monta urakkaa
        * Laatukriteerien tulisi olla selkeämpiä (vaikea asia)
        * Valvonnan tulisi olla tiukempaa ja tasapuolista.


      • harkittava
        Sohvatiikeri kirjoitti:

        Voisitko ystävällisesti kertoa, mikä on sinun käsityksesi oikeista johtopäätöksistä? Miten tulisi toimia jatkossa?

        Minusta kilpailutus on onnistunut kohtuullisen hyvin. Mihin voisi kiinnittää jatkossa huomiota:
        * Firman vakavaraisuus tutkittava paremmin: pikkufirmalle ei kovin monta urakkaa
        * Laatukriteerien tulisi olla selkeämpiä (vaikea asia)
        * Valvonnan tulisi olla tiukempaa ja tasapuolista.

        Kyllähän TVL:n ja vielä Tielaitoksenkin aikaan tiet (etenkin alemman luokan ja ylipäätään Pohjois-Suomen) olivat paremmassa kunnossa kun oli miehiä ja kalustoa aina töissä. Silloin teitä esimerkiksi höylättiin säännöllisesti jolloin pinta oli tasainen ja hyvä ajaa. Nykyään lähdöt pyritään minimoimaan ja kun laadunvalvontaa ei juurikaan ole niin homma ei kerta kaikkiaan toimi. Lisäksi urakoitsijoiden kalusto on puutteellista, esimerkiksi tiehöyliä ei juuri ole.

        Parina viime talvena Lapin pääteitä paljon ajaneena voi sanoa että laatu oli pääosin järkyttävää nimenomaan tasaisuuden osalta. Viiden sentin urat hyvinkin yleisiä 1b-luokan teillä.


      • onnistumista
        Sohvatiikeri kirjoitti:

        Voisitko ystävällisesti kertoa, mikä on sinun käsityksesi oikeista johtopäätöksistä? Miten tulisi toimia jatkossa?

        Minusta kilpailutus on onnistunut kohtuullisen hyvin. Mihin voisi kiinnittää jatkossa huomiota:
        * Firman vakavaraisuus tutkittava paremmin: pikkufirmalle ei kovin monta urakkaa
        * Laatukriteerien tulisi olla selkeämpiä (vaikea asia)
        * Valvonnan tulisi olla tiukempaa ja tasapuolista.

        sinä on jos tiet on huonolla hoidolla urakoitsijat ei pysty hoitamaan teitä sovitulla tavalla ja loppujen lopuks maksumiehet niistä onnistumisista löytyy sieltä ketjun loppupäästä


      • HD340
        onnistumista kirjoitti:

        sinä on jos tiet on huonolla hoidolla urakoitsijat ei pysty hoitamaan teitä sovitulla tavalla ja loppujen lopuks maksumiehet niistä onnistumisista löytyy sieltä ketjun loppupäästä

        Destia urakoi halvemmalla ja vielä huonommin.


      • Sohvatiikeri
        HD340 kirjoitti:

        Destia urakoi halvemmalla ja vielä huonommin.

        Destia, YIT, NCC ja Määttä urakoivat halvemmalla. Laatu on varsinkin sivuteillä huonompi kuin aikaisemmin.

        Nimenomaan tähä Tiehallinto on pyrkinyt. Jo 1980-luvulla tuskailtiin sitä, miten alempaan tieverkkoon menee kohtuuttoman paljon kunnossapitorahaa.

        Totta kai hoito kärsii kun rahasta tingitään ja laatukriteereitä aletaan katsoa sillä silmällä, että mikä on alin hyväksyttävä taso. Siihen kun vielä lisätään, että urakoiden valvojat eivät oikein kerkiä alemmalle tieverkolle...

        Siihen on päästy mihin on pyritty. Nyt sitten sopii kysyä, onko pyritty oikeaan maaliin.

        Minusta on. Ei ole varaa laittaa muutamalle kulkijalle tietä kovin hyvään kuntoon.


      • HD340
        Sohvatiikeri kirjoitti:

        Destia, YIT, NCC ja Määttä urakoivat halvemmalla. Laatu on varsinkin sivuteillä huonompi kuin aikaisemmin.

        Nimenomaan tähä Tiehallinto on pyrkinyt. Jo 1980-luvulla tuskailtiin sitä, miten alempaan tieverkkoon menee kohtuuttoman paljon kunnossapitorahaa.

        Totta kai hoito kärsii kun rahasta tingitään ja laatukriteereitä aletaan katsoa sillä silmällä, että mikä on alin hyväksyttävä taso. Siihen kun vielä lisätään, että urakoiden valvojat eivät oikein kerkiä alemmalle tieverkolle...

        Siihen on päästy mihin on pyritty. Nyt sitten sopii kysyä, onko pyritty oikeaan maaliin.

        Minusta on. Ei ole varaa laittaa muutamalle kulkijalle tietä kovin hyvään kuntoon.

        Tähän sitä on siis tultu.
        Ja sitten vielä ihmetellään kun niin sanotuilla pääteillä talvi pääsi "yllättämään".


      • Varovainen-54
        HD340 kirjoitti:

        Tähän sitä on siis tultu.
        Ja sitten vielä ihmetellään kun niin sanotuilla pääteillä talvi pääsi "yllättämään".

        Vakuudet saamisille tai edes pankkitakaus ja 14vrk netto ja sitten hommat jäihin jos ei rahaa ole tullut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1362
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      934
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      78
      848
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      794
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      793
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      776
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      774
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe