AS Teho luopuu kaikista tienhoitourakoistaan 15.10. Mikkeli otettiin Tiehallinnon haltuun jo viime viikolla, nyt ovat vuorossa Kankaanpää, Pulkkila, Seinäjoki ja Veteli. Taisivat sittenkin olla tarjoukset liian halpoja.
http://www.tiehallinto.fi/servlet/page?_pageid=68&_dad=julia&_schema=PORTAL30&kieli=fi&menu=12427&_pageid=71&kieli=fi&linkki=27047&julkaisu=9019
Toivottavasti ei tule kovin pahoja kelejä ennen kuin uudet urakoitsijat saavat asiat järjestykseen.
AS Tehon peli pelattu
12
1954
Vastaukset
- tehö
Toivottavasti tulee tosi pahat kelit ennenkuin uudet urakoitsijat saadaan remmiin.
Menis ainakin tuonne tilaajapuolelle perille että jos haluaa HYVÄN JA HALVAN täytyy hankkia ne molemmat.. - sitten ne
tiehallinnon mainostamat säästöt aliurakoitsijoiden pussista
- ---------
taisi tulla markan säästöstä kympin vahinko
- vahinko..
--------- kirjoitti:
taisi tulla markan säästöstä kympin vahinko
kävi aliurakoitsijoille. Kyllä tiehallinto säästi.
- kilpailutusta
on ajettu kun sikaa säkkiin toivottavasti myöntävät virheensä (liikenneministeriö/tiehallinto)ja osaavat tehdä oikeat johtopäätökset tehdyistä päätöksistä
- Sohvatiikeri
Voisitko ystävällisesti kertoa, mikä on sinun käsityksesi oikeista johtopäätöksistä? Miten tulisi toimia jatkossa?
Minusta kilpailutus on onnistunut kohtuullisen hyvin. Mihin voisi kiinnittää jatkossa huomiota:
* Firman vakavaraisuus tutkittava paremmin: pikkufirmalle ei kovin monta urakkaa
* Laatukriteerien tulisi olla selkeämpiä (vaikea asia)
* Valvonnan tulisi olla tiukempaa ja tasapuolista. - harkittava
Sohvatiikeri kirjoitti:
Voisitko ystävällisesti kertoa, mikä on sinun käsityksesi oikeista johtopäätöksistä? Miten tulisi toimia jatkossa?
Minusta kilpailutus on onnistunut kohtuullisen hyvin. Mihin voisi kiinnittää jatkossa huomiota:
* Firman vakavaraisuus tutkittava paremmin: pikkufirmalle ei kovin monta urakkaa
* Laatukriteerien tulisi olla selkeämpiä (vaikea asia)
* Valvonnan tulisi olla tiukempaa ja tasapuolista.Kyllähän TVL:n ja vielä Tielaitoksenkin aikaan tiet (etenkin alemman luokan ja ylipäätään Pohjois-Suomen) olivat paremmassa kunnossa kun oli miehiä ja kalustoa aina töissä. Silloin teitä esimerkiksi höylättiin säännöllisesti jolloin pinta oli tasainen ja hyvä ajaa. Nykyään lähdöt pyritään minimoimaan ja kun laadunvalvontaa ei juurikaan ole niin homma ei kerta kaikkiaan toimi. Lisäksi urakoitsijoiden kalusto on puutteellista, esimerkiksi tiehöyliä ei juuri ole.
Parina viime talvena Lapin pääteitä paljon ajaneena voi sanoa että laatu oli pääosin järkyttävää nimenomaan tasaisuuden osalta. Viiden sentin urat hyvinkin yleisiä 1b-luokan teillä. - onnistumista
Sohvatiikeri kirjoitti:
Voisitko ystävällisesti kertoa, mikä on sinun käsityksesi oikeista johtopäätöksistä? Miten tulisi toimia jatkossa?
Minusta kilpailutus on onnistunut kohtuullisen hyvin. Mihin voisi kiinnittää jatkossa huomiota:
* Firman vakavaraisuus tutkittava paremmin: pikkufirmalle ei kovin monta urakkaa
* Laatukriteerien tulisi olla selkeämpiä (vaikea asia)
* Valvonnan tulisi olla tiukempaa ja tasapuolista.sinä on jos tiet on huonolla hoidolla urakoitsijat ei pysty hoitamaan teitä sovitulla tavalla ja loppujen lopuks maksumiehet niistä onnistumisista löytyy sieltä ketjun loppupäästä
- HD340
onnistumista kirjoitti:
sinä on jos tiet on huonolla hoidolla urakoitsijat ei pysty hoitamaan teitä sovitulla tavalla ja loppujen lopuks maksumiehet niistä onnistumisista löytyy sieltä ketjun loppupäästä
Destia urakoi halvemmalla ja vielä huonommin.
- Sohvatiikeri
HD340 kirjoitti:
Destia urakoi halvemmalla ja vielä huonommin.
Destia, YIT, NCC ja Määttä urakoivat halvemmalla. Laatu on varsinkin sivuteillä huonompi kuin aikaisemmin.
Nimenomaan tähä Tiehallinto on pyrkinyt. Jo 1980-luvulla tuskailtiin sitä, miten alempaan tieverkkoon menee kohtuuttoman paljon kunnossapitorahaa.
Totta kai hoito kärsii kun rahasta tingitään ja laatukriteereitä aletaan katsoa sillä silmällä, että mikä on alin hyväksyttävä taso. Siihen kun vielä lisätään, että urakoiden valvojat eivät oikein kerkiä alemmalle tieverkolle...
Siihen on päästy mihin on pyritty. Nyt sitten sopii kysyä, onko pyritty oikeaan maaliin.
Minusta on. Ei ole varaa laittaa muutamalle kulkijalle tietä kovin hyvään kuntoon. - HD340
Sohvatiikeri kirjoitti:
Destia, YIT, NCC ja Määttä urakoivat halvemmalla. Laatu on varsinkin sivuteillä huonompi kuin aikaisemmin.
Nimenomaan tähä Tiehallinto on pyrkinyt. Jo 1980-luvulla tuskailtiin sitä, miten alempaan tieverkkoon menee kohtuuttoman paljon kunnossapitorahaa.
Totta kai hoito kärsii kun rahasta tingitään ja laatukriteereitä aletaan katsoa sillä silmällä, että mikä on alin hyväksyttävä taso. Siihen kun vielä lisätään, että urakoiden valvojat eivät oikein kerkiä alemmalle tieverkolle...
Siihen on päästy mihin on pyritty. Nyt sitten sopii kysyä, onko pyritty oikeaan maaliin.
Minusta on. Ei ole varaa laittaa muutamalle kulkijalle tietä kovin hyvään kuntoon.Tähän sitä on siis tultu.
Ja sitten vielä ihmetellään kun niin sanotuilla pääteillä talvi pääsi "yllättämään". - Varovainen-54
HD340 kirjoitti:
Tähän sitä on siis tultu.
Ja sitten vielä ihmetellään kun niin sanotuilla pääteillä talvi pääsi "yllättämään".Vakuudet saamisille tai edes pankkitakaus ja 14vrk netto ja sitten hommat jäihin jos ei rahaa ole tullut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4616065Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.2252183Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3831950- 1231130
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51064- 281031
- 77892
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60874Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel60755- 39754