AS Tehon peli pelattu

Höylänterä

12

1954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehö

      Toivottavasti tulee tosi pahat kelit ennenkuin uudet urakoitsijat saadaan remmiin.
      Menis ainakin tuonne tilaajapuolelle perille että jos haluaa HYVÄN JA HALVAN täytyy hankkia ne molemmat..

    • sitten ne

      tiehallinnon mainostamat säästöt aliurakoitsijoiden pussista

      • ---------

        taisi tulla markan säästöstä kympin vahinko


      • vahinko..
        --------- kirjoitti:

        taisi tulla markan säästöstä kympin vahinko

        kävi aliurakoitsijoille. Kyllä tiehallinto säästi.


    • kilpailutusta

      on ajettu kun sikaa säkkiin toivottavasti myöntävät virheensä (liikenneministeriö/tiehallinto)ja osaavat tehdä oikeat johtopäätökset tehdyistä päätöksistä

      • Sohvatiikeri

        Voisitko ystävällisesti kertoa, mikä on sinun käsityksesi oikeista johtopäätöksistä? Miten tulisi toimia jatkossa?

        Minusta kilpailutus on onnistunut kohtuullisen hyvin. Mihin voisi kiinnittää jatkossa huomiota:
        * Firman vakavaraisuus tutkittava paremmin: pikkufirmalle ei kovin monta urakkaa
        * Laatukriteerien tulisi olla selkeämpiä (vaikea asia)
        * Valvonnan tulisi olla tiukempaa ja tasapuolista.


      • harkittava
        Sohvatiikeri kirjoitti:

        Voisitko ystävällisesti kertoa, mikä on sinun käsityksesi oikeista johtopäätöksistä? Miten tulisi toimia jatkossa?

        Minusta kilpailutus on onnistunut kohtuullisen hyvin. Mihin voisi kiinnittää jatkossa huomiota:
        * Firman vakavaraisuus tutkittava paremmin: pikkufirmalle ei kovin monta urakkaa
        * Laatukriteerien tulisi olla selkeämpiä (vaikea asia)
        * Valvonnan tulisi olla tiukempaa ja tasapuolista.

        Kyllähän TVL:n ja vielä Tielaitoksenkin aikaan tiet (etenkin alemman luokan ja ylipäätään Pohjois-Suomen) olivat paremmassa kunnossa kun oli miehiä ja kalustoa aina töissä. Silloin teitä esimerkiksi höylättiin säännöllisesti jolloin pinta oli tasainen ja hyvä ajaa. Nykyään lähdöt pyritään minimoimaan ja kun laadunvalvontaa ei juurikaan ole niin homma ei kerta kaikkiaan toimi. Lisäksi urakoitsijoiden kalusto on puutteellista, esimerkiksi tiehöyliä ei juuri ole.

        Parina viime talvena Lapin pääteitä paljon ajaneena voi sanoa että laatu oli pääosin järkyttävää nimenomaan tasaisuuden osalta. Viiden sentin urat hyvinkin yleisiä 1b-luokan teillä.


      • onnistumista
        Sohvatiikeri kirjoitti:

        Voisitko ystävällisesti kertoa, mikä on sinun käsityksesi oikeista johtopäätöksistä? Miten tulisi toimia jatkossa?

        Minusta kilpailutus on onnistunut kohtuullisen hyvin. Mihin voisi kiinnittää jatkossa huomiota:
        * Firman vakavaraisuus tutkittava paremmin: pikkufirmalle ei kovin monta urakkaa
        * Laatukriteerien tulisi olla selkeämpiä (vaikea asia)
        * Valvonnan tulisi olla tiukempaa ja tasapuolista.

        sinä on jos tiet on huonolla hoidolla urakoitsijat ei pysty hoitamaan teitä sovitulla tavalla ja loppujen lopuks maksumiehet niistä onnistumisista löytyy sieltä ketjun loppupäästä


      • HD340
        onnistumista kirjoitti:

        sinä on jos tiet on huonolla hoidolla urakoitsijat ei pysty hoitamaan teitä sovitulla tavalla ja loppujen lopuks maksumiehet niistä onnistumisista löytyy sieltä ketjun loppupäästä

        Destia urakoi halvemmalla ja vielä huonommin.


      • Sohvatiikeri
        HD340 kirjoitti:

        Destia urakoi halvemmalla ja vielä huonommin.

        Destia, YIT, NCC ja Määttä urakoivat halvemmalla. Laatu on varsinkin sivuteillä huonompi kuin aikaisemmin.

        Nimenomaan tähä Tiehallinto on pyrkinyt. Jo 1980-luvulla tuskailtiin sitä, miten alempaan tieverkkoon menee kohtuuttoman paljon kunnossapitorahaa.

        Totta kai hoito kärsii kun rahasta tingitään ja laatukriteereitä aletaan katsoa sillä silmällä, että mikä on alin hyväksyttävä taso. Siihen kun vielä lisätään, että urakoiden valvojat eivät oikein kerkiä alemmalle tieverkolle...

        Siihen on päästy mihin on pyritty. Nyt sitten sopii kysyä, onko pyritty oikeaan maaliin.

        Minusta on. Ei ole varaa laittaa muutamalle kulkijalle tietä kovin hyvään kuntoon.


      • HD340
        Sohvatiikeri kirjoitti:

        Destia, YIT, NCC ja Määttä urakoivat halvemmalla. Laatu on varsinkin sivuteillä huonompi kuin aikaisemmin.

        Nimenomaan tähä Tiehallinto on pyrkinyt. Jo 1980-luvulla tuskailtiin sitä, miten alempaan tieverkkoon menee kohtuuttoman paljon kunnossapitorahaa.

        Totta kai hoito kärsii kun rahasta tingitään ja laatukriteereitä aletaan katsoa sillä silmällä, että mikä on alin hyväksyttävä taso. Siihen kun vielä lisätään, että urakoiden valvojat eivät oikein kerkiä alemmalle tieverkolle...

        Siihen on päästy mihin on pyritty. Nyt sitten sopii kysyä, onko pyritty oikeaan maaliin.

        Minusta on. Ei ole varaa laittaa muutamalle kulkijalle tietä kovin hyvään kuntoon.

        Tähän sitä on siis tultu.
        Ja sitten vielä ihmetellään kun niin sanotuilla pääteillä talvi pääsi "yllättämään".


      • Varovainen-54
        HD340 kirjoitti:

        Tähän sitä on siis tultu.
        Ja sitten vielä ihmetellään kun niin sanotuilla pääteillä talvi pääsi "yllättämään".

        Vakuudet saamisille tai edes pankkitakaus ja 14vrk netto ja sitten hommat jäihin jos ei rahaa ole tullut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

      Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      461
      6065
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

      KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      2183
    3. Pikkunaiselle terkkuja

      Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      383
      1950
    4. Kuinka paljon on

      Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      123
      1130
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

      Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      1064
    6. Kauniit naiset

      Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      28
      1031
    7. Muutto ei ratkaise mitään.

      Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      77
      892
    8. Olet vieläkin täällä

      Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      60
      874
    9. Kuka on mystinen heppamies?

      Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      755
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

      kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      39
      754
    Aihe