AS Tehon peli pelattu

Höylänterä

AS Teho luopuu kaikista tienhoitourakoistaan 15.10. Mikkeli otettiin Tiehallinnon haltuun jo viime viikolla, nyt ovat vuorossa Kankaanpää, Pulkkila, Seinäjoki ja Veteli. Taisivat sittenkin olla tarjoukset liian halpoja.

http://www.tiehallinto.fi/servlet/page?_pageid=68&_dad=julia&_schema=PORTAL30&kieli=fi&menu=12427&_pageid=71&kieli=fi&linkki=27047&julkaisu=9019

Toivottavasti ei tule kovin pahoja kelejä ennen kuin uudet urakoitsijat saavat asiat järjestykseen.

12

1943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehö

      Toivottavasti tulee tosi pahat kelit ennenkuin uudet urakoitsijat saadaan remmiin.
      Menis ainakin tuonne tilaajapuolelle perille että jos haluaa HYVÄN JA HALVAN täytyy hankkia ne molemmat..

    • sitten ne

      tiehallinnon mainostamat säästöt aliurakoitsijoiden pussista

      • ---------

        taisi tulla markan säästöstä kympin vahinko


      • vahinko..
        --------- kirjoitti:

        taisi tulla markan säästöstä kympin vahinko

        kävi aliurakoitsijoille. Kyllä tiehallinto säästi.


    • kilpailutusta

      on ajettu kun sikaa säkkiin toivottavasti myöntävät virheensä (liikenneministeriö/tiehallinto)ja osaavat tehdä oikeat johtopäätökset tehdyistä päätöksistä

      • Sohvatiikeri

        Voisitko ystävällisesti kertoa, mikä on sinun käsityksesi oikeista johtopäätöksistä? Miten tulisi toimia jatkossa?

        Minusta kilpailutus on onnistunut kohtuullisen hyvin. Mihin voisi kiinnittää jatkossa huomiota:
        * Firman vakavaraisuus tutkittava paremmin: pikkufirmalle ei kovin monta urakkaa
        * Laatukriteerien tulisi olla selkeämpiä (vaikea asia)
        * Valvonnan tulisi olla tiukempaa ja tasapuolista.


      • harkittava
        Sohvatiikeri kirjoitti:

        Voisitko ystävällisesti kertoa, mikä on sinun käsityksesi oikeista johtopäätöksistä? Miten tulisi toimia jatkossa?

        Minusta kilpailutus on onnistunut kohtuullisen hyvin. Mihin voisi kiinnittää jatkossa huomiota:
        * Firman vakavaraisuus tutkittava paremmin: pikkufirmalle ei kovin monta urakkaa
        * Laatukriteerien tulisi olla selkeämpiä (vaikea asia)
        * Valvonnan tulisi olla tiukempaa ja tasapuolista.

        Kyllähän TVL:n ja vielä Tielaitoksenkin aikaan tiet (etenkin alemman luokan ja ylipäätään Pohjois-Suomen) olivat paremmassa kunnossa kun oli miehiä ja kalustoa aina töissä. Silloin teitä esimerkiksi höylättiin säännöllisesti jolloin pinta oli tasainen ja hyvä ajaa. Nykyään lähdöt pyritään minimoimaan ja kun laadunvalvontaa ei juurikaan ole niin homma ei kerta kaikkiaan toimi. Lisäksi urakoitsijoiden kalusto on puutteellista, esimerkiksi tiehöyliä ei juuri ole.

        Parina viime talvena Lapin pääteitä paljon ajaneena voi sanoa että laatu oli pääosin järkyttävää nimenomaan tasaisuuden osalta. Viiden sentin urat hyvinkin yleisiä 1b-luokan teillä.


      • onnistumista
        Sohvatiikeri kirjoitti:

        Voisitko ystävällisesti kertoa, mikä on sinun käsityksesi oikeista johtopäätöksistä? Miten tulisi toimia jatkossa?

        Minusta kilpailutus on onnistunut kohtuullisen hyvin. Mihin voisi kiinnittää jatkossa huomiota:
        * Firman vakavaraisuus tutkittava paremmin: pikkufirmalle ei kovin monta urakkaa
        * Laatukriteerien tulisi olla selkeämpiä (vaikea asia)
        * Valvonnan tulisi olla tiukempaa ja tasapuolista.

        sinä on jos tiet on huonolla hoidolla urakoitsijat ei pysty hoitamaan teitä sovitulla tavalla ja loppujen lopuks maksumiehet niistä onnistumisista löytyy sieltä ketjun loppupäästä


      • HD340
        onnistumista kirjoitti:

        sinä on jos tiet on huonolla hoidolla urakoitsijat ei pysty hoitamaan teitä sovitulla tavalla ja loppujen lopuks maksumiehet niistä onnistumisista löytyy sieltä ketjun loppupäästä

        Destia urakoi halvemmalla ja vielä huonommin.


      • Sohvatiikeri
        HD340 kirjoitti:

        Destia urakoi halvemmalla ja vielä huonommin.

        Destia, YIT, NCC ja Määttä urakoivat halvemmalla. Laatu on varsinkin sivuteillä huonompi kuin aikaisemmin.

        Nimenomaan tähä Tiehallinto on pyrkinyt. Jo 1980-luvulla tuskailtiin sitä, miten alempaan tieverkkoon menee kohtuuttoman paljon kunnossapitorahaa.

        Totta kai hoito kärsii kun rahasta tingitään ja laatukriteereitä aletaan katsoa sillä silmällä, että mikä on alin hyväksyttävä taso. Siihen kun vielä lisätään, että urakoiden valvojat eivät oikein kerkiä alemmalle tieverkolle...

        Siihen on päästy mihin on pyritty. Nyt sitten sopii kysyä, onko pyritty oikeaan maaliin.

        Minusta on. Ei ole varaa laittaa muutamalle kulkijalle tietä kovin hyvään kuntoon.


      • HD340
        Sohvatiikeri kirjoitti:

        Destia, YIT, NCC ja Määttä urakoivat halvemmalla. Laatu on varsinkin sivuteillä huonompi kuin aikaisemmin.

        Nimenomaan tähä Tiehallinto on pyrkinyt. Jo 1980-luvulla tuskailtiin sitä, miten alempaan tieverkkoon menee kohtuuttoman paljon kunnossapitorahaa.

        Totta kai hoito kärsii kun rahasta tingitään ja laatukriteereitä aletaan katsoa sillä silmällä, että mikä on alin hyväksyttävä taso. Siihen kun vielä lisätään, että urakoiden valvojat eivät oikein kerkiä alemmalle tieverkolle...

        Siihen on päästy mihin on pyritty. Nyt sitten sopii kysyä, onko pyritty oikeaan maaliin.

        Minusta on. Ei ole varaa laittaa muutamalle kulkijalle tietä kovin hyvään kuntoon.

        Tähän sitä on siis tultu.
        Ja sitten vielä ihmetellään kun niin sanotuilla pääteillä talvi pääsi "yllättämään".


      • Varovainen-54
        HD340 kirjoitti:

        Tähän sitä on siis tultu.
        Ja sitten vielä ihmetellään kun niin sanotuilla pääteillä talvi pääsi "yllättämään".

        Vakuudet saamisille tai edes pankkitakaus ja 14vrk netto ja sitten hommat jäihin jos ei rahaa ole tullut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1341
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1006
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      298
      893
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe